مهاجرت تحصیلی دانمارک

مقطع کارشناسی در دانمارک

مقطع کارشناسی در دانمارک

مقطع کارشناسی در دانمارک یکی از گزینه های بسیار مناسب تحصیلی در جهان محسوب می شود. دولت دانمارک سرمایه گذاری های کلانی را در بخش آموزش نموده است. از همین رو پیشرفت های قابل توجهی را می توان در فضاهای آموزشی این کشور مشاهده نمود. دانشگاه های دانمارک به 2 دسته دولتی و خصوصی تقسیم شده اند. هر 2 دانشگاه متعهد به ارائه آموزش های حرفه ای نظری و عملی برای آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازارهای کاری می باشند. دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف تحصیلی دروس اضافه تری را برای افزایش دانش و مهارت دانشجویان ارائه می نمایند. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به دانمارک و دیگر کشورها با مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند اطلاعات جامعی را در این زمینه کسب نموده اند. از این رو به راحتی بهترین گزینه ها را برگزینند.

دانمارک یکی از کشورهای ثروتمند و مرفه در اروپا و جهان است. می توان گفت در این کشور اختلاف طبقاتی وجود ندارد. ناگفته نماند مردم این کشور در دسته شادترین مردم جهان قرار دارند. دانشجویان با اخذ اقامت دانشجویی دانکارک براحتی امکان تردد و مسافرت به دیگر کشورهای اروپایی را خواهند داشت. مردماین کشور به زبان های سوئدی، نروژی، آلمانی و انگلیسی صبحت می نمایند. دانشجویانی که قصد تحصیل کارشناسی در سوئد را دارند، می باید از مهارت زبان دانمارکی برخوردار باشند.

شرایط مقطع کارشناسی در دانمارک

همانطور که در مقدمه اشاره گردید، دانشگاه های این کشور از اعتبار و کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار هستند. هر ساله مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی هستند. مقطع کارشناسی در دانمارک به مدت 3 الی 4 سال بطول می انجامد. بطوریکه هر سال تحصیلی از دو ترم تشکیل شده است. دانشگاه های این کشور برنامه های متنوعی را به دانشجویان ارائه می نماید. در برخی موارد دروس اضافه تری را در اختیار دانشجویان قرار می دهند تا دانشجویان بتوانند دانش و مهارت های بیشتری را در رشته های تحصیلی خود کسب نمایند. دانشجویان تنها به زبان دانمارکی امکان مقطع کارشناسی در دانمارک را خواهند داشت. معمولاً این موضوع یکی از مهمترین دلایل تردید دانشجویان برای تحصیل در این مقطع بشمار می رود.

دانشجویانی که مقطع کارشناسی در دانمارک را انتخاب نموده اند می باید از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • برخورداری از مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آنها
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل

شروع سال تحصیلی در دانمارک در ماه های ژانویه و سپتامبر است. برخی از دانشگاه های این کشور در ماه فوریه نیز اقدام به جذب دانشجو می نمایند.

برنامه های مقطع کارشناسی در دانمارک

دانشگاه های دانمارک با ارائه آموزش های نوین فضاهای آموزشی خلاق و جذابی را برای دانشجویان فراهم نموده اند و دانشجویان با تحصیل در این مراکز مهارت های حرفه ای را برای ورود به بازارهای کاری جهانی کسب خواهند نمود. با توجه به اعتبار دانشگاه های دانمارک، دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این کشور امکان انجام کار در کشورهای دیگر همچون آمریکا و انگلستان و کانادا را نیز خواهند داشت. بیشترین تمرکز سیستم های آموزشی دانمارک بر روی کیفیت های آموزشی ارائه شده به دانشجویان است. جهت اطلاع از هزینه زندگی و تحصیل در این کشور مقاله هزینه زندگی در دانمارک را مطالعه بفرمائید.

از مهمترین رشته های تحصیلی ارائه شده در مقطع کارشناسی در این کشور به شرح زیر است:

  • علوم کاربردی
  • هنر طراحی و معماری
  • بازرگانی و مدیریت
  • علوم کامپیوتر و IT
  • مطالعات محیطی و علوم زمین
  • مهمانپذیری
  • علوم انسانی
  • ژورنالیسم و رسانه
  • علوم طبیعی و ریاضیات

برنامه های مقطع کارشناسی در دانمارک

اخذ ویزای تحصیلی دانمارک

دانشجویانی که قصد تحصیل کارشناسی را دارند، پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور ملزم به اخذ ویزای تحصیلی دانمارک هستند. بدین منظور ارائه مدارک زیر به سفارت دانمارک الزامی است:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار
  • تکمیل فرم درخواست ویزای دانمارک
  • ثبت مشخصات متقاضی بصورت بیومتریک در این اداره
  • ارائه نامه پذیرش تحصیل کارشناسی از دانشگاه های این کشور
  • ارائه مدارکی که توانایی مالی دانشجو را برای تأمین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بیان می نماید.

هزینه مقطع کارشناسی در دانمارک

تحصیل در دانشگاه های این کشور برخلاف برخی از کشورهای اروپایی همچون آلمان و اتریش رایگان نیست. دانشجویان مستلزم پرداخت شهریه هستند. البته تحصیل برای دانشجویان اتحادیه اروپا و شهروندان این کشوربه صورت رایگان می باشد. مقطع و رشته تحصیلی دانشجویان و همچنین دانشگاه های این کشور از جمله مواردی هستند که بر میزان شهریه پرداختی دانشجویان موثر می باشند. متوسط هزینه تحصیل کارشناسی در رشته های غیر پزشکی €12000 الی 15000€ (یورو) برآورد شده است. دانشجویان برای تحصیل در رشته های تخصصی می باید هزینه ای معادل 35000€ (یورو) در سال پرداخت نمایند. همچنین جهت کار در این کشور پیشنهاد داده می شود مقاله ویزای کاری دانمارک را مطالعه بفرمائید.

در جدول زیر هزینه تحصیل در برخی از دانشگاه های معتبر این کشور نشان داده شده است:

دانشگاهحداکثر هزینه سالانه تحصیل به یورو
دانشگاه اقتصاد کپنهاگ€12500
دانشگاه ملی کپنهاگ€15000
دانشگاه ملی فنی کپنهاگ€13500
دانشگاه آرهوس دانمارک€10000

بورسیه و کمک هزینه های تحصیل در دانمارک

اگر چه تحصیل در دانشگاه های این کشور رایگان نیست، اما دانشجویان امکان اخذ بورسیه تحصیلی دانمارک را داشته و از این طریق می توانند هزینه های خود در این کشور را کاهش دهند. برخی از بورسیه های تحصیلی این کشور شامل تمامی هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور است. برخی دیگر تنها بخشی از هزینه های زندگی دانشجویان را تأمین می نمایند. ناگفته نماند این بورسیه ها به دانشجویانی که دارای اقامت دائم دانمارک هستند و یا از کمک های مالی دولت برخوردار می باشند، تعلق نمی گیرد.

برخی از این بورسیه ها عبارتند از:

  • بورسیه Nurdplus
  • بورسیه Erasmus
  • بورسیه Erasmus Mundus

علاوه بر این دارندگان ویزای تحصیلی این کشورمجاز به انجام کار ضمن تحصیل در دانمارک هستند و بسیاری از دانشجویان با انجام کارهای دانشجویی برخی از هزینه های زندگی خود در این کشور را تأمین می نمایند. جهت آگاهی بیشتر در زمینه های مختلف تحصیلی همچون اقامت پس از تحصیل در دانمارک می توانید از مشاوره های مفید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *