مهاجرت تحصیلی هلند

تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

تحصیل کارشناسی ارشد در هلند موضوعی فراگیر در هر سال می باشد که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه متقاضیان بین المللی قرار گرفته است. هلند علاوه بر آسیاب های بادی، کانال ها و شهرهای زیبا، دارای سابقه ای افتخارآمیز در زمینه آموزش بین المللی و تبادل فرهنگی است. اکثر مردم این کشور چند زبانه هستند و بیش از 2000 برنامه کارشناسی ارشد در این کشور اکنون به زبان انگلیسی تدریس می شود.

این راهنما توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است. اطلاعات به روز در مورد تحصیل کارشناسی ارشد در هلند را ارائه می دهد. همکاران ما در این نوشتار توضیح داده اند که شرایط تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و کسب مدرک کارشناسی ارشد در این کشور چگونه است. همچنین یک مرور کلی در مورد درخواست و روند ویزا برای دانشجویان بین المللی ارائه داده اند.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

به طور کلی، دوره کارشناسی ارشد در این کشور، همانند سایر دانشگاه های دنیا، به عنوان دوره دوم تحصیل شناخته می شود. این بدان معناست که دانشجویان برای تحصیل در دوره دوم یعنی دوره کارشناسی ارشد در این کشور نیاز به کسب مدرک دوره اول  دارند. از آنجا که هلند بخشی از منطقه آموزش عالی اروپا است. مدارک کارشناسی ارشد این کشور با استفاده از اعتبارات ECTS به دانشجویان بین المللی اعطاء می شود. برای کسب مدرک متقاضیان باید هر ساله به طور معمول 60 امتیاز یا کردیت کسب کنند. جهت تحصیل کارشناسی ارشد دراین کشور دانشجویان بین المللی باید در نظر داشته باشند. سال تحصیلی در دانشگاه های این کشور از شهریور ماه تا خرداد می باشد. با توجه به شرایط تحصیل خود، دانشجویان می توانند در فصل تابستان در فعالیت های کارآموزی شرکت کنند.

در جدول زیر جزئیات کلیدی دیگری برای دانشجویان جهت تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور ارائه شده است:

آیتمشرح
تعداد دانشگاه ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد50
 نام قدیمی ترین دانشگاهدانشگاه لیدن (1575)
تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور96.290 نفر
طول دوره تحصیل کارشناسی ارشد1 الی 2 سال
متوسط هزینه های تحصیل (برای دانشجویان داخلی)2.143€ (یورو)
سال تحصیلیسپتامبر تا آگوست

شهریه تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

دولت این کشور نرخ استانداردی را برای تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های عمومی تعیین می کند. این رقم در حال حاضر 2143€ (یورو) در سال برای دانشجویان هلندی، اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و دانشجویان سوئیس است. دانشجویان بین المللی خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیز هزینه بیشتری برای تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور می پردازند. مبلغ دقیق توسط دانشگاه های جداگانه تعیین شده است. اما در بعضی از رشته های تحصیلی هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی می تواند سالانه 20000€ (یورو) باشد. برای کاهش هزینه های تحصیل، دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند اقدام به کسب وام های تحصیلی کنند. این وام ها هزینه های کامل تحصیل کارشناسی ارشد متقاضیان را پوشش می دهد، اما باید بازپرداخت شود. همه دانشجویان زیر 55 سال می توانند برای این وام اقدام کنند.

همچنین بورس های تحصیلی مختلف برای دانشجویان بین المللی در این کشور نیز موجود است. اراسموس پلاس، بورس تحصیلی، بورس تحصیلی سینو هلندی، بورس تحصیلی STUNED و بورس تحصیلی دزموند فورتس از برجسته ترین بورسیه های تحصیلی برای تحصیل کارشناسی ارشد می باشند.

دلایل تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

دلایل تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

از برجسته ترین دلایل تحصیل کارشناسی ارشد دراین کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آیتمشرح
نوآوری و خلاقیت در آموزشجدیدترین متد های آموزشی
سیستم آموزش عالی تاریخیقدیمی ترین دانشگاه های هلند مربوط به قرن 16 است.
سطح بالای تحصیل12 دانشگاه هلندی در بین 200 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند.
تعداد دانشجویان بین المللیهلند میزبان نزدیک به 90000 دانشجوی بین المللی از کشورهای دیگر است.
برنامه های تحصیلی مقرون به صرفهدولت کشور هلند هزینه های تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس را که تقریبا 2143€ (یورو) در سال است را به عهده می گیرد.
تخصص آکادمیکدانشگاه های هلند در تمام رشته های اصلی دارای برنامه های تحصیلی کارشناسی ارشد هستند. اما موضوعاتی مانند مهندسی، اقتصاد و مدیریت بازرگانی به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها در بین دانشجویان بین المللی محبوب هستند.
امکان کسب کمک هزینه های تحصیلات تکمیلیکلیه دانشجویان زیر 55 سال اتحادیه اروپا می توانند برای تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور درخواست وام شهریه دریافت کنند. دانشجویان بین المللی نیز در صورت داشتن شرایط، می توانند از کمک هزینه های تحصیلی بهره مند شوند.

در خصوص اطلاع از هزینه های مربوطه در این کشور مقاله هزینه زندگی در هلند را مطالعه بفرمائید.

شرایط پذیرش برای تحصیل کارشناسی ارشد در هلند

دانشگاه های این کشور معمولاً انتظار دارند که متقاضیان کارشناسی ارشد دارای مدرک کارشناسی یا معادل آن در یک موضوع مرتبط باشند. برای ورود به دانشگاه های این کشور، دانشجویان باید ازشرایط اخذ پذیرش تحصیلی در هلند آگاه باشند. شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های این کشور جهت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ممکن است در برخی از دانشگاه ها متفاوت باشد. به همین دلیل، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما عزیزان توصیه می کنند که قبل از مهاجرت تحصیلی به هلند، با دانشگاه مورد نظر تماس بگیرید. از مدارک لازم و شرایط مربوطه اطلاعات کاملی کسب کنید. ارائه بیانیه های شخصی و داشتن نمرات بالاتر می تواندن تاثیر مثبتی بر روی پذیرش تحصیلی دانشجویان در دانشگاه ها این کشور داشته باشند.

برنامه های کاربردی برای تحقیق در مورد برنامه های کارشناسی ارشد ممکن است از شما بخواهد که اهداف پروژه آینده را ترسیم کنید. آمادگی خود را برای کار مستقل در حوزه مورد نظر نشان دهید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که در مصاحبه شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور و یا سایر دانشگاه های دنیا می توانید به سایر مقالات ما مراجعه کنید. همچنین می توانید با کارشناسان ما در دفتر موسسه تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *