مهاجرت تحصیلی در صربستان

تحصیل پزشکی در بلگراد

تحصیل پزشکی در بلگراد

تحصیل پزشکی در بلگراد برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب می باشد، به طوری که تعداد دانشجویان پزشکی به طور چشمگیری رو به افزایش بوده است. به طور کلی تحصیل در کشور صربستان و سیستم آموزشی کشور در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. این امر باعث جذب دانشجویان بی شماری شده است. تحصیل پزشکی در بلگراد در دانشگاه پزشکی بلگراد انجام می شود. تمام دانشجویانی که موفق به کسب مدرک پزشکی از این دانشگاه می شوند، به راحتی می توانند در تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی معتبر دنیا مشغول به کار شوند. متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار شما را با شرایط تحصیل پزشکی در بلگراد آشنا خواهند ساخت.

شرایط تحصیل پزشکی در بلگراد

شهر بلگراد بزرگ ترین، پر جمعیت ترین و مشهور ترین شهر کشور صربستان می باشد و پایتخت این کشور محسوب می شود. مردم شهر بلگراد به زبان صربی و زبان انگلیسی صحبت می کنند. تقریبا 2 میلیون نفر در این شهر ساکن می باشند. این شهر بیش از 1600 سال قدمت دارد. به همین دلیل در این شهر آثار تاریخی زیادی وجود دارند. گردشگران زیادی برای دیدن این آثار به شهر بلگراد سفر می کنند. هزینه های زندگی در شهر بلگراد نسبت به سایر شهرهای اروپایی بسیار پایین می باشد. این شهر یکی از محبوب ترین مقصد ها جهت تحصیل در بین دانشجویان بین المللی به شمار می رود.

تحصیل در دانشگاه بلگراد نیازمند داشتن سابقه درخشان تحصیلی و نمرات بالا در دروس و علوم پایه می باشد. همچنین متقاضیان حتما باید یک کپی از مدرک کسب شده در دوره متوسطه خود ارائه دهند. به همراه داشتن مدارک پزشکی و بیمه بهداشتی و درمانی و همچنین 2 عدد عکس 3 در 4 ضروری می باشد. تمامی مدارک باید به صورت رسمی به زبان صربی و در صورت نیاز به زبان انگلیسی نیز ترجمه شوند.

هزینه های تحصیل پزشکی در بلگراد

به طور کلی، هزینه های تحصیل پزشکی در بلگراد از 5000$ الی 7000$ (دلار) در سال می باشد. هزینه های زندگی در شهر بلگراد برای دانشجویان بین المللی به صورت زیر می باشد:

هزینه سالانه به یوروهزینه ماهانه به یوروهزینه های زندگی
2100€ الی 2180€190€ الی 259€اجاره مسکن خصوصی
2070€210€خوراک
330€50€برق و گاز
90€8€آب

هزینه های تحصیل پزشکی در بلگراد

ورود به دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی صربستان

دانشجویان و متقاضیانی که قصد دارند وارد دانشگاه پزشکی بلگراد شوند، بایستی شرایط و مدارک خاصی دارا باشند. داشتن شرایط و مدارک زیر جهت تحصیل پزشکی الزامی می باشد:

  • ارائه مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی
  • داشتن سابقه تحصیلی درخشان در دروس پایه (زیست، فیزیک، شیمی و ریاضیات)
  • ارائه توصیه نامه
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه مدارک زبان معتبر
  • شرکت در آزمون ورودی و کسب قبولی
  • پرداخت هزینه های مربوطه
  • داشتن توان مالی کافی جهت اقامت و زندگی دانشجویی در صربستان

همچنین دانشجویان با داشتن مدارک و شرایط زیر می توانند اقدام به کسب ویزای تحصیلی کشور صربستان کنند:

  1. کامل کردن فرم های کسب ویزا
  2. داشتن پاسپورت معتبر و رسمی
  3. کسب پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  4. 2 قطعه عکس (پاسپورت)
  5. بیمه درمانی و سلامت
  6. پرداخت هزینه های مربوطه
  7. کسب مجوز جهت اقامت در کشور صربستان

نظام آموزشی در کشور صربستان

سیستم آموزش و پرورش در کشور صربستان در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. این امر باعث جذب دانشجویان بین المللی بسیار زیادی به این کشور اروپایی شده است. دانشگاه های این کشور دارای رنک های بسیار بالا در رنکینگ های مختلف جهانی می باشند. به همین دلیل دانشگاه های صربستان در سراسر جهان شناخته شده می باشند. شرایط تحصیل در دانشگاه های کشور صربستان برای دانشجویان خارجی بسیار مناسب می باشد. دانشجویان می توانند با پرداخت هزینه های مربوطه، در خوابگاه های دانشجویی ساکن شوند. مراحل ورود به دانشگاه های کشور صربستان به صورت زیر می باشد:

  • ارائه مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی به همراه مدرک زبان انگلیسی معتبر به دانشگاه مورد نظر
  • کسب قبولی و شرکت در دوره های زبان صربی
  • اتمام دوره های زبان و سپس شرکت در آزمون ورودی دانشگاه
  • کسب قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • مراجعه به سفارت و کنسولگری کشور صربستان جهت کسب ویزای تحصیلی

شرایط کار دانشجویی در صربستان

کار ضمن تحصیل در کشورهای مختلف وجود دارد. دانشجویان زیادی در کشور های گوناگون مشغول به کار ضمن تحصیل می شوند. کار ضمن تحصیل و به طور کلی کار دانشجویی به دانشجویان کمک می کند تا بخشی از هزینه های تحصیل و اقامت خود را پرداخت کنند. در برخی از موارد دانشجویان می توانند با کار دانشجویی بخش بزرگی از مخارج خود را پرداخت کنند و شرایط بهتری برای تحصیل داشته باشند. کار ضمن تحصیل در کشور های مختلف اروپایی و آمریکایی و همچنین آسیایی شرایط خاص خود را دارد. دانشجویان می توانند بر اساس قوانین تعیین شده توسط سیستم آموزشی کشور مورد نظر خود مشغول به کار دانشجویی شوند.

کار دانشجویی در صربستان به صورت هفتگی می باشد. دانشجویان و متقاضیانی که در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند می توانند به صورت پارت تایم کار کنند. در اکثر کشورهای دنیا کار ضمن تحصیل به صورت پارت تایم و پاره وقت می باشد. تایم کار دانشجویان در کشور صربستان از 20 الی 30 ساعت در هفته می باشد. دانشجویان دوره های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکترا می توانند با یافتن شغل مناسب، مشغول به کار دانشجویی در صربستان شوند. هموطنان عزیز جهت مطلع شدن از شریط مهاجرت به کشورهای اروپایی و تحصیل در بهترین دانشگاه های این قاره و سایر کشورهای جهان می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *