مهاجرت تحصیلی لیتوانی

تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

بر اساس لیست اعلامی در سال تحصیلی 2024 از سوی وزارت بهداشت ایران تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی در دانشگاه ویلینوس مورد تائید است. شایان ذکر است این دانشگاه ها علاوه بر تائید وزارت بهداشت ایران تنها 2 دانشگاه دندانپزشکی دولتی این کشور هستند که در گروه دانشگاه های برتر اروپا نیز قرار دارند. بدین منظور شرایط تحصیل برای دانشجویان ایرانی در این دانشگاه ها را در ادامه بررسی می نمائیم. اکثر دانشگاه های اروپایی برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های انگلیسی زبان هم دارند. رشته دندانپزشکی در میان رشته های پزشکی در این کشور از هزینه دانشگاهی بالایی برخوردار می باشد. در نظر داشته باشد که تحصیل در دانشگاه های خصوصی بیشتر از دانشگاه های دولتی این کشور می باشد.

  • آیا دانشگاه های دندانپزشکی لیتوانی دانشجوی خارجی می پذیرند؟
  • شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحصیل در این دانشگاه ها چیست؟
  • آیا دانشجویان باید برای تحصیل دندانپزشکی بایستی آزمون دهند؟
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور لیتوانی سالیانه چه مقدار است؟

تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی با هزینه ها، شرایط و الزامات مختلفی همراه می باشد که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند در این نوشتار به بررسی آنها بپردازند. علاوه بر دندانپزشکی، دانشگاه های لیتوانی ارائه دهنده برنامه های تحصیلی مختلف در زمینه علوم بهداشتی هستند که دانشجویان بین المللی می توانند از آنها بهره مند شوند.

اینفوگرافی تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی

لیتوانی دارای برخی از بهترین کالج ها و دانشگاه ها در آموزش عالی است. این موسسات به دلیل کیفیت بالای آموزشی و آموزشی معروف هستند. فارغ التحصیلان تحصیلات عالی لیتوانیایی به دلیل مهارت ها و دانش خود در سراسر جهان پذیرفته می شوند. موسسات آموزش عالی در لیتوانی همچنین طیف گسترده ای از برنامه ها و مدارک تحصیلی را ارائه می دهند که آن را به مقصدی ایده آل برای تحصیل برای تحقق رویاهای حرفه ای تبدیل می کند. برنامه های شناخته شده بین المللی فرصت های شغلی عالی را برای دانشجویان فراهم می کند.

اگر می خواهید در رشته پزشکی تحصیل کنید، می توانید برای پیوستن به دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی اقدام کنید. این یک موسسه پزشکی واقع در کاوناس است. بسیاری از دانشجویان آن را دانشگاهی مقرون به صرفه در مقایسه با سایر دانشکده های پزشکیThe cache will be create می دانند. می توانید در رشته های فیزیوتراپی، روانشناسی سلامت، کاردرمانی، پرستاری، داروسازی و پزشکی تحصیل کنید. این دانشگاه بهترین دانشگاه بای تحصیل رشته دندانپزشکی در لیتوانی محسوب می شود.

در این بخش از مطلب شاهد ویژگی های دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی هستید:

ویژگی های دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی

شرح برنامه های تحصیلی دندانپزشکی در لیتوانی

برنامه های تحصیلی دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان از جمله آلمان، ایتالیا، سوئد، نروژ، انگلیس، ایرلند، روسیه، نیوزیلند، فرانسه، اسرائیل و یونان جذب می کنند. اکثر دانشجویانی که به فکر تحصیل در دانشگاه های این لیتوانی هستند. هزینه های کمتری برای ادامه تحصیل در زمینه های مختلف پرداخت خواهند کرد. در دانشگاه های خصوصی لیتوانی، دانشجویان می باید هزینه های بیشتری را بابت شهریه پرداخت می نمایند.

در نمودار زیر به تعداد دانشجویان در دانشگاه های کشور لیتوانی اشاره شده است:

تعداد دانشجویان در دانشگاه های کشور لیتوانی

در لیتوانی تنها 2 دانشگاه دولتی برای تحصیل دندانپزشکی وجود دارد که مورد تائید ایران هستند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این صور به نسبت دانشگاه های آزاد به صرفه تر می باشد. به طور کلی لیست دانشگاه های دولتی عبارست از:

  • Kaunas University of Technology
  • Lithuanian Sports University
  • Vilnius University
  • Siauliai University

مزایای تحصیل در کشور لیتوانی

همانطور که می دانید، دانشگاه های کشورهای اروپایی از سطح بسیار بالایی آموزش و ارائه برنامه های تحصیلی بهره مند هستند. تحصیل در دانشگاه های اروپایی، مانند دانشگاه های لیتوانی، می تواند با مزایای مختلفی همراه باشد. برای تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی دانشجویان بین المللی می توانند از مزایای برجسته ای بهره مند شوند که عبارتند از:

  • برای اطمینان از کیفیت مطالعات، دانشجویان در درجه اول در گروه های کوچک (8 تا 10 نفره در هر گروه) تدریس می شوند
  • برنامه مطالعه به روز شده با افزایش زمان برای آموزش مهارت های بالینی
  • محل های کار فردی با تجهیزات مدرن دندانپزشکی
  • کارآموزی یکپارچه
  • برنامه های تحصیل به زبان انگلیسی

دانشجویان اگر بخواهند به زبان لیتوانیایی تحصیل نمایند بایستی سطح زبان B1 را ارائه نمایند. همچنین برای دانشجویانی که مایل به تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی هستند ارائه مدرک زبان تافل حداقل 65 و یا نمره آیلتس آکادمیک 5.5 به بالا مورد نیاز است. دانشجویانی که تابعیت کشورهای انگلیسی دارند. زبان آنها انگلیسی هست و یا مقاطع بتحصیلی قبلی را به زبان انگلیسی تحصیل نموده اند از ارائه مدرک زبان معاف هستند. افرادی که از طریق تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند، جویای کار در حین تحصیل می باشند، مقاله کار دانشجویی در لیتوانی اطلاعات متقاضیان را در این زمینه افزایش خواهد داد.

مهاجرت به لیتوانی در سال 2024

لیتوانی یک کشور پیشرفته برای تحصیلات عالی است و عضو اتحادیه اروپا است. مدرک کسب شده از دانشگاه های لیتوانی در کشورهای دیگر اروپایی نیز معتبر شناخته می شود. در کشور لیتوانی دانشجویانی که دارای مجوز کار هستند. می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته کار کنند. مردم نه تنها به خاطر معماری شگفت انگیز بلکه استانداردهای بالای دانشگاهی آن، اقدام به مهاجرت به لیتوانی می کنند. متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه های لیتوانی ارزانتر از هزینه تحصیل در اکثر دانشگاه های کشورهای مختلف اروپایی می باشد. این موضوع موجب افزایش محبوبیت دانشگاه های لیتوانی در بین دانشجویان بین المللی از سراسر دنیا شود. لیتوانی سرزمینی است برای بسیاری از دانشگاه ها و کالج های برتر در حال ظهور، به دلیل کیفیت بالای آموزش و آموزش شناخته شده است. علاوه بر این، دانشجویان با ادامه تحصیل در دانشگاه های لیتوانی، از مزایای فرهنگی نیز بهره مند می شوند.

 

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه ویلنوس

یکی از قدیمی ترین و مشهورترین دانشگاه ها در کشورهای بالتیک این دانشگاه می باشد. این دانشگاه در سال 1579 تاسیس شد. قدمت بنیان گذاری این دانشگاه به 430 سال پیش باز می گردد. دانشگاه ویلنوس یکی از دانشگاه های برتر برای تحصیل دندانپزشکی می باشد.

شرایط تحصیل در این دانشگاه بدین قرار است:

پارامترشرح
دانشکدهدانشکده پزشکی
موارد مطالعهعلوم بهداشتی
طول برنامه5 سال
محدوده برنامه (ECTS)300
زبان تحصیلانگلیسی
روز آغاز1/September
شهریه12960€ (یورو) در سال

شرایط تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

برای تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های کشور لیتوانی، دانشجویان باید در آزمون ورودی سراسری شرکت کنند. تا دانش و مهارت های خود را برای حضور در برنامه تحصیلی مورد نظر خود اثبات کنند. علاوه بر این، دانشجویانی که زبان مادری آنهار زبان انگلیسی نمی باشد و قصد دارند به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های لیتوانی شوند. می باید اقدام به کسب مدرک زبان آیلتس یا مدرک زبان تافل کنند. در صورت نداشتن مدرک زبان معتبر، دانشجویان می باید قبل از شروع برنامه تحصیلی خود، در دوره های زبان شرکت کنند و مهارت های زبان خود را ارتقاء دهند.

با مشاهده جدول زیر می توانید به اطلاعات کلی تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی دسترسی داشته باشید:

آیتمشرح
طول دوره5 سال
زمینه تحصیلعلوم بهداشتی
رشته تحصیلیدندانپزشکی
واحدهای آموزشی300 واحد آموزشی (ECTS)
زبان تحصیلانگلیسی و لیتوانیایی
روز آغاز برنامه تحصیلی1 سپتامبر (September)
متوسط شهریه تحصیل13000€ (یورو)

هزینه تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

هزینه تحصیل در این کشور به مراتب همسان با کشورهایی مثل مجارستان می باشد. در صورتی که شرایط تحصیل در مجارستان در این رشته ها هم آسانتر است و هم دانشگاه های بیشتری در این کشور پذیرای دانشجویان خارجی می باشند. 4 مورد از آنها در سال تحصیلی 2024-2023 مورد تائید وزارت بهداشت ایران می باشند. در این راستا دانشجویان می توانند برای تحصیل در مجارستان حتی بدون نیاز به مدرک زبان آیلتس اقدام به تحصیل در کالج پیش پزشکی نموده و با هزینه کم در یک دوره 9 ماهه آماده ورود به دانشگاه های دندانپزشکی این کشور شوند.

در این جدول به مقایسه هزینه های تحصیل دندانپزشکی در برخی کشورهای اروپایی پرداخته ایم:

نام کشور هزینه تحصیل به یوروزبان تحصیل بورسیه تحصیلی آزمون ورودی 
لیتوانی13000€لیتوانیایی – انگلیسیندارددارد
مجارستان13000€ الی €15000انگلیسی – آلمانیندارددارد (آسانتر از لیتوانی)
آلمانرایگانآلمانی –دارد
ایتالیا2000€ الی 3000€ایتالیایی – انگلیسیدارددارد

در برخی کشورهای اروپایی هزینه تحصیل در دانشگاه های اروپا بسیار ارزران یا رایگان می باشد. همچنین در خصوص تحصیل پزشکی در این کشور بورسیه های تحصیلی برای متقاضیان بین المللی نیز در نظر گرفته شده است.

زبان تحصیل رشته دندانپزشکی در لیتوانی

یکی از شرایط مطلوب تحصیل در این کشور، امکان تحصیل به زبان انگلیسی خواهد بود. بسیاری از دانشگاه های این کشور در دوره های تحصیلی را به زبان انگلیسی در اختیار شما قرار خواهند داد. چنانچه در رشته های پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دندانپزشکی تحصیل خود را به پایان رساندید. برای اشتغال در این مشاغل مربوطه می باید به زبان رسمی این کشور نیز آگاهی نسبی به دست آورید. پس برای تحصیل در این کشور چه به زبان رسمی و چه به زبان انگلیسی محدودیتی وجود نخواهد داشت. توجه داشته باشید که در خصوص تحصیل در این کشور امکان تحصیل به زبان انگلیسی وجود خواهد داشت. اما بهتر است برای اشتغال در این کشور به خصوص در رشته های پزشکی و پیراپزشکی به زبان رسمی این کشور واقف گردید.

شرایط کار بعد از تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

به طور کلی، فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور لیتوانی می توانند در جراحی دهان، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان، ارتودنسی و غیره تخصص یابند. دانشجویان با فارغ تحصیل شدن از دانشگاه های لیتوانی در رشته دندانپزشکی به طور خودکار واجد شرایط برای کار در هر نقطه در 32 کشور اتحادیه اروپا و کشورهای عضو اتحادیه تجارت آزاد اروپا هستند. علاوه بر این، با کسب مدرک از دانشگاه های لیتوانی، دانشجویان می توانند در تمام نقاط دنیا مشغول به کار با درآمد بالا شوند. زیرا مدرک کسب شده از دانشگاه های این کشور در تمام نقاط دنیا معتبر شناخته می شود. تحصیل در دانشگاه های دندانپزشکی لیتوانی تضمین می کند که دانشجویان از همه شرایط و الزامات کار به عنوان دندانپزشک را رعایت کنند. در این بخش مطالعه مقاله کار در لیتوانی پیشنهاد داده می شود.

همچنین متقاضیان می توانند در مراکز بهداشتی، کلینیک ها، مراکز خصوصی بهداشت دهان و دندان در این کشور به اشتغال بپردازند. جهت اطلاع از درآمد ساعتی این رشته می توان اعلام نمود که حدود 29LTL (لیتاس لیتوانی) است. در نمودار زیر، درآمد ماهیانه دندانپزشکان در لیتوانی بررسی شده است:

درآمد ماهیانه دندانپزشکان در لیتوانی

فارغ تحصیلان دانشگاه های دندانپزشکی لیتوانی می توانند در کلینیک ها یا بیمارستان های خصوصی، بیمارستان های عمومی و سایر مراکز درمانی مشغول به کار شوند. کسب اقامت لیتوانی از طریق می تواند یکی از بهترین روش ها برای دسترسی به اقامت دائم این کشور باشد. دانشگاه های این کشور آماده پذیرش دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف می باشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت هموطنان عزیز برای ارائه اطلاعات دقیق درباره شرایط مهاجرت از روش های مختلف به کشورهای خارجی هستند.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی در سال 2024 عبارتند از:

  • زبان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دندانپزشکی در کشور لیتوانی کدام است؟ دانشگاه های برتر در این کشور به زبان انگلیسی هم موجود می باشد. این دانشگاه ها هزینه های نسبتا مناسبی برای دانشجوبان بین المللی دارند.
  • مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی در لیتوانی چیست؟ این کشور برای دانشجویانی که در این کشور به تحصیل دندانپزشکی می پردازند مزایای بسیاری قائل می شود، از جمله برنامه مطالعه به روز شده، برنامه های تحصیل به زبان انگلیسی و همچنین تدریس در گروه های 8 تا 10 نفره.
  • آیا مدرک تحصیلی لیتوانی در سایر کشورهای اروپائی از اعتبار برخوردار می باشد؟ مدرک کسب شده از این کشور در کشورهای دیگر اروپا معتبر محسوب می شود. با توجه به هزینه پایین دانشگاه های این کشور، تحصیل در دانشگاه های لیتوانی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.
  • شرایط ورود به رشته دندانپزشکی در کشور لیتوانی کدام است؟ برای ورود به دانشگاه های کشور لیتوانی در رشته دندانپزشکی بایستی در آزمون ورودی که به طور سراسری در این کشور برگزار می شود شرکت و قبول شد.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

  1. مینا طاهایی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۳۵ سالمه – متاهلم – همسرم ۳۸ سالشه
    میخواستم بدونم تحصیل دندان پزشکی در لیتوانی به چه صورت هست
    من گپ تحصیلیم بالای ۱۰ ساله و واسم مهمه با همسرم بتونم مهاجرت کنم
    شنیدم میشه برای تحصیل دندان پزشکی در لیتوانی رایگان درس خوند
    ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. صادقی گفت:

      با سلام خدمت شما. در خصوص بررسی شرایط تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی با کارشناسان ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید. هزینه تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی برای شهروندان خارجی به صورت رایگان نمی باشد. در خصوص بررسی شرایط تحصیل در لیتوانی با لینک مذکور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *