ویزای تحصیلی

تحصیل دندانپزشکی در بحرین

تحصیل دندانپزشکی در بحرین

بسیاری از دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند که تحصیل دندانپزشکی در بحرین را برای آینده شغلی و تحصیلی خود انتخاب کنند. زیرا بحرین یکی از کشورهای پیشرو در زمینه های مختلف دندانپرشکی در بین کشورهای حوزه خلیج فارس می باشد. سیستم آموزشی و تحصیل در بحرین نیز در سطح بین المللی به دلیل کیفیت و توسعه ، شناخته شده است.

علاوه بر این، دانشکده های دندانپزشکی بحرین به دلیل موسسات و امکانات خود از آزمایشگاه های مدرن مجهز به آخرین تکنولوژی و سایر زیرساخت های بسیار عالی شتاخته شده است. مدت تحصیل دندانپزشکی در بحرین تا 6 سال است که در این مدت دانشجو گواهی دولتی در زمینه جراحی دندان یا ارتودنسی دریافت می کند. پس از آن نیز دانشجو با تمام رشته های دندانپزشکی آشنا می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در زمینه های مختلف می باشد.

چشم انداز شغلی پس از تحصیل دندانپزشکی در بحرین

یکی از اصلی ترین سوالات دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در بحرین، وضعیت چشم انداز شغلی پس از تحصیل دندانپزشکی در این کشور می باشد. نکته قابل توجه این است که تحصیل دندانپزشکی برای دانشجویانی که به دنبال پیدا کردن شغل ایده آل دندانپزشکی در این کشور هستند چشم انداز درخشانی را ارائه می دهد. البته لازم به ذکر است که برای پیدا کردن کار در بحرین باید در مورد بیماری لثه، بهداشت دندان، دندان درد و با هر بیماری دیگر مرتبط با دندان اطلاعات کافی داشته باشید. از سوی دیگر، دندانپزشکی به عنوان یک شغل فرصت های محرکی را در زمینه های مختلف تدریس، تحقیق، مطب خصوصی و سازمان های دولتی ارائه می دهد.

برای اینکه بیشتر با چشم اندازهای شغلی پس از تحصیل دندانپزشکی در بحرین آشنا شوید، جدولی را برای شما ارائه کرده ایم که به آن می پردازیم:

انواع مشاغلتوضیحات
ارتودنتیست هاارتودنتیست ها با استفاده از دستگاه هایی که به دندان فشار وارد می کند دندان ها را صاف می کنند.
دندانپزشکان عمومیدندانپزشکان عمومی در داخل جوامع برای ارتقای سلامت دهان و دندان کار می کنند.
جراحان فک و صورتاین جراحان بر روی دهان و فک بیماران عمل می کنند.
دندانپزشکان کودکاناین دندانپزشکان به درمان کودکان می پردازند.
پریودنتیستپریودنتیست ها لثه ها و استخوان ها نگه دارنده دندان ها را درمان می کنند.
پروتز دندانمتخصصین پروتز دندان در بحرین، دندان از دست رفته را با پروتز، بریج و تاج جایگزین می کنند.
رادیولوژیسترادیولوژیست ها از فناوری های تصویربرداری برای تشخیص بیماری های سر و گردن استفاده می کنند.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین شغل دندانپزشکی در بحرین را از دیدگاه دانشجویان بین المللی مشاهده فرمایید:

محبوب ترین شغل دندانپزشکی در بحرین

اخذ بورسیه برای تحصیل دندانپزشکی در بحرین

دانشجویان مستعد بین المللی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل دندانپزشکی در بحرین را ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی این کشور استفاده کنند. بدیهی است که دانشجویان علاقه مند به تحصیل دندانپزشکی در بحرین می تواننند از بورسیه ها و کمک های مالی دانشگاه های پزشکی بحرین استفاده کنند. تمامی بورسیه های تحصیلی بحرین توسط دولت بحرین و زیر نظر دانشگاه های دندانپزشکی این کشور به دانشجویان مستعد ارائه می شود.

نکته قابل توجل در خصوص بورسیه های تحصیلی بحرین این است که، این کمک های مالی علاوه بر هزینه های تحصیلی بخشی از هزینه های اعزام دانشجو به بحرین را نیز پوشش می دهد. دانشگاه های دندانپزشکی در بحرین جزو برگزیده ترین دانشگاه های جهان می باشند که گزینه های متفاوتی را در این زمینه به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. اساسا تنها 18% از دانشجویان دندانپزشکی فرصت ورود با بورسیه تحصیلی را به دانشگاه های بحرین دارند.

اخذ بورسیه برای تحصیل دندانپزشکی در بحرین

برترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در بحرین

یکی از اصلی ترین دلایلی که دانشجویان بین المللی تحصیل دندانپزشکی در بحرین را انتخاب می کنند، وجود دانشگاه های معتبر بین المللی در این کشور می باشد. برخی از معتبرترین دانشکده های دندانپزشکی در بحرین به شرح زیر می باشند:

معتبرترین دانشگاه های دندانپزشکی در بحرینشهریه سالانه به (دینار بحرین)خصوصیات
دانشگاه اهلیا2500BHDدانشگاه دندانپزشکی اهلیا پژوهش را محرک اصلی کسب و انتشار دانش می داند و همواره تحقیقات انجام شده توسط هیئت علمی خود را شناسایی و حمایت می کند.
دانشگاه علوم کاربردی2100BHDدانشگاه علوم کاربردی بحرین یک موسسه خصوصی در منامه بحرین است که سالانه دانشجویان دندانپزشکی بسیاری را پذیرش می کند.
دانشگاه خلیج فارس2200BHDدانشگاه خلیج فارس اولین موسسه دولتی در بحرین است که از یک دانکده دندانپزشکی مدرن در محوطه خود بهره مند است.

نکات اساسی در خصوص زندگی دانشجویی در بحرین

دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل دندانپرشکی در بحرین هستند، قبل از اعزام به این کشور باید با نکات اساسی در خصوص زندگی دانشجویی در این کشور آشنا شوند. برخی از این نکات عبارت اند از:

نکات اساسیتوضیحات
سخنرانی های طولانیبه طور کلی حین تحصیل دندانپزشکی در بحرین باید برای سخنرانی های طولانی آماده باشید که اغلب 3 ساعت طول می کشد.
بحرینی ها همواره سر وقت هستند.وقت شناسی در فرهنگ بحرینی ها بسیار مهم است.
حساب بانکی برای دانشجویان بین المللیحین تحصیل در بحرین می توانید یک کارت نقدی دریافت کنید که می توانید از آن برای واریز، برداشت یا پرداخت قبوض استفاده کنید.
بیمه درمانیدانشجویان بین المللی به یک بیمه درمانی مناسب نیاز دارند، که هزینه های مراقبت های بهداشتی را در حین تحصیل دندانپزشکی در این کشور پوشش دهد.
آب و هوای شدیدبرای آب و هوای به شدت گرم و سوزان بحرین آماده باشید.

در نهایت اینکه، یکی از اصلی نکات در خصوص زندگی دانشجویی در بحرین دوست یابی است. زیرا یکی از اصلی ترین مزیت های دوست یابی در بحرین این است که، آنها به شما در بهبود دایره لغات کمک خواهد کرد. علاوه بر این شما می توانید با کمک دوستان خود زبان را سریعتر یاد بگیرید. چنانچه تصمیم خود را برای تحصیل دندانپزشکی در بحرین گرفته اید، برای اطمینان خاطر در این زمینه با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار تحصیل دندانپزشکی در بحرین

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • شرایط اخذ بورسیه برای تحصیل دندانپزشکی در بحرین به چه صورت می باشد؟ دانشجویان مستعد بین المللی که بضاعت مالی کافی برای تحصیل دندانپزشکی در بحرین را ندارند، می توانند از بورسیه های تحصیلی این کشور استفاده کنند. بدیهی است که دانشجویان علاقه مند به تحصیل دندانپزشکی در بحرین می تواننند از بورسیه ها و کمک های مالی دانشگاه های پزشکی بحرین استفاده کنند. تمامی بورسیه های تحصیلی بحرین توسط دولت بحرین و زیر نظر دانشگاه های دندانپزشکی این کشور به دانشجویان مستعد ارائه می شود. نکته قابل توجل در خصوص بورسیه های تحصیلی بحرین این است که، این کمک های مالی علاوه بر هزینه های تحصیلی بخشی از هزینه های اعزام دانشجو به بحرین را نیز پوشش می دهد.
  • برترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در بحرین کدام اند؟ دانشگاه اهلیا، دانشگاه علوم کاربردی و دانشگاه خلیج فارس
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *