مهاجرت تحصیلی چین

تحصیل در مقاطع مختلف چین

تحصیل در مقاطع مختلف چین

تحصیل در مقاطع مختلف چین در دسترس دانشجویان واجد شرایط می باشد. چین به چندین دلیل مقصد اصلی بسیاری از دانشجویان بین المللی است. برای هر دانشجوی بین المللی در چین جاذبه ای وجود دارد که می تواند از آن لذت ببرد، از جمله دانشگاه ها عالی و آموزش معتبر و زبان چینی و یا فرهنگ و مناظر زیبا، فرهنگ و تاریخ غنی، غذاهای عالی، هنر و تئاتر جذاب، شهرهای پویا و مکان های دیدنی. گذشته از این موارد، چین برنامه های بسیار خوبی برای تحصیل در رشته های مختلف دارد. مدرک کارشناسی به دلیل موقعیت چین به عنوان یک قدرت اقتصادی و جهانی به سرعت در حال محبوب شدن برای تحصیل در چین است. مدارک مقاطع ارشد نیز برای دانشجویان محقق و کسانی که می خواهند تحصیلات تکمیلی را در چین بگذرانند بسیار مناسب است.

دانشجویانی که به دنبال برنامه لیسانس و ارشد و دکترا در چین هستند گزینه های مختلفی در زمینه های مختلف تحصیلی دارند. برخی از محبوب ترین لیسانس ها در چین در زمینه های تجاری مانند حسابداری، بازاریابی و مالی یا موضوعاتی مانند اقتصاد، فناوری اطلاعات، علوم کامپیوتر، انسان شناسی، زیست شناسی و معماری هستند.در یک برنامه لیسانس در چین، دانشجویان از دانشگاهیان عالی، دانشکده های درجه یک و زیرساخت های با کیفیت بالا بهره مند خواهند شد. بین المللی سازی یکی از مولفه های اصلی در موسسات آموزش عالی چین است. برای دستیابی به این هدف اکثر دانشگاه های چین برنامه های کارشناسی را با آموزش انگلیسی ارائه می دهند. تمام مدارک کارشناسی و ارشد و دکترا اعطا شده توسط دانشگاه های چین معتبر شناخته شده در سطح بین المللی هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات شما پاسخ می دهد.

اینفوگرافیک تحصیل در مقاطع مختلف چین

تحصیل در چین

چین کشوری جذاب و پر از جاذبه است، در این کشور نگاهی با شکوه از تاریخ گذشته به همراه مناظر زیبا، غذاهای خوب، چراغ های روشن فرهنگ جذابی را به غیر چینی ها ارائه می دهد. همانطور که تعداد دانشگاه ها در چین در حال افزایش است، به سرعت در حال ظهور به عنوان یک کشور آینده دار برای دانشجویان بین المللی است. تحصیل در مقاطع مختلف در چین در میان این نکات برجسته و چشمگیر این کشور شما را در پیشنهادات و فرصت های شغلی بین المللی در بازار بزرگ رقابت وارد می کند. چین در حال تبدیل شدن به یک مقصد تحصیلی بین المللی است. دوره های تحصیلی زیادی را برای تحصیلات دوره کارشناسی و ارشد و دکترا ارائه می دهد.

در جدول زیربه رتبه بندی  داخلی و بین المللی و ارائه شرح مختصری از برترین دانشگاه های کشور چین پرداخته شده است:

رتبه داخلینام دانشگاهتوضیحات
1دانشگاه T singhuaیکی از برترین دانشگاه های جهان برای علوم مهندسی و کامپیوتر
2دانشگاه پکنقدیمی ترین دانشگاه در چین و بیست و دومین دانشگاه برتر جهان
3دانشگاه ژجیانگیکی از برترین دانشگاه های چین در زمینه بورسیه های تحصیلی و پنجاه و پهارمین دانشگاه برتر جهان
4دانشگاه جیائو تونگ شانگهایهفدهمین دانشگاه برتر آسیا و شصتمین دانشگاه برتر جهان
5دانشگاه فودانچهلمین دانشگاه برتر جهان می باشد. حدود 15% از دانشجویان خارجی برای مقطع کارشناسی در این دانشگاه تحصیل می کنند.
6دانشگاه علم و صنعت چیناین دانشگاه پیشرو در علم و فناوری و دارای رتبه 89 در بین دانشگاه های جهان می باشد.

شرایط تحصیل در مقاطع مختلف چین

برای تکمیل تحصیلات در چین، باید 4 تا 6 سال یادگیری جامع را اختصاص دهید. دوره هایی در رشته های پزشکی مانند کارشناسی پزشکی و لیسانس جراحی و لیسانس پزشکی بالینی نمونه هایی از برنامه هایی هستند که در مدت 6 سال به پایان می رسند. سال تحصیلی از ترم بهار آغاز می شود که از مارس آغاز می شود و در اواسط ژوئیه و ترم پاییز که از اواسط سپتامبر آغاز می شود و در ژانویه به پایان می رسد. با این حال، تاریخ ترم بسته به طول تعطیلات تابستان و سال نو چینی متفاوت است. برای ثبت نام در مقاطع مختلف در چین باید حداقل 12 سال تحصیلات رسمی را پشت سر بگذارید، اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، مدارک کافی از زبان انگلیسی را ارائه دهید، مدارک تحصیلی خود را همراه یک نامه بیانیه شخصی بنویسید، 2 توصیه نامه تهیه کنید و سایر اسناد اضافی را ارائه دهید. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در چین ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در نمودار زیر هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف چین را مشاهده می کنید:

نمودار هزینه های زندگی در چین

بورسیه های مقاطع مختلف تحصیلی در چین

3 بورسیه تحصیلی محبوب برای تحصیل در دانشگاه های چین وجود دارد: بورسیه های دولتی چین و بورسیه های تحصیلی از دولت های استانی چین و بورسیه های موسسه کنفوسیوس (موسسه دولتی برای آموزش زبان چینی به خارجی ها). این بورسیه ها در چین جهانی هستند. شهروندان تقریباً همه کشورها می توانند برای این بورسیه ها، بسته به توافق نامه های آموزشی بین کشورها، درخواست دهند. این بورسیه ها شرایط درخواست زیادی ندارند. به دلیل تحصیلات دانشگاهی گران در کشور شرقی، این موقوفات اقتصادی بسیار سخاوتمندانه هستند. البته بسیاری از بورس های تحصیلی دیگر مانند بورسیه های بین دانشگاهی، بورسیه هایی که توسط سازمان های خصوصی اعطا می شود، بورسیه های اعطا شده توسط دانشگاه های چین، و یا سایر بورسیه هایی که ممکن است توسط موسسات آموزشی در کشور شما اعطا شود، وجود دارد.

اولین چیزی که باید از خود بپرسید این است که چه چیزی را می خواهید مطالعه کنید؟ شما اساساً دو راه دارید: زبان چینی را مطالعه کنید (که با آن مدرک دانشگاهی مطالعات پیشرفته دریافت می کنید)، یا مدرک (لیسانس، کارشناسی ارشد یا دکترا). سپس، باید فکر کنید که در کدام شهر می خواهید تحصیل کنید، زیرا این نیز بر انتخاب بورس تحصیلی شما تأثیر می گذارد. برای اینکه ایده ای به شما بدهم، نهادهایی که این بورسیه ها را اعطا می کنند با بسیاری از دانشگاه ها در سراسر کشور توافق نامه دارند (در چین همه چیز به دولت تعلق دارد یا به نوعی به آن مرتبط است). به هر حال، هر دو بخش دولتی که بورسیه می دهند، مانند مؤسسه کنفوسیوس و دانشگاه های مختلف، بخشی از بدنه دولتی هستند.

بورسیه های مقاطع مختلف تحصیلی در چین

مدارک معمول تحصیل در مقاطع مختلف چین

برنامه های کارشناسی که توسط دانشجویان انجام می شود، در پایان سال آخر به آنها مدرک لیسانس اعطا می کند، این مدرک چینی در سراسر جهان مورد تقدیر و افتخار قرار می گیرد. مدرک کاردانی و کارشناسی اعطا شده توسط همه دانشگاه های چین در دنیای حرفه ای معتبر و مورد توجه قرار گرفته است. یک دوره کارشناسی از یک موسسه در چین به دلیل آموزش با کیفیت بالا، فرصت های تحقیقاتی گسترده، هیئت علمی برجسته تدریس و شغل شغل سودآور شناخته شده است.

در کشور چین چندین رشته در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی مورد توجه است. و در این رشته ها بیشتر از دیگر رشته ها دانشجویان بین المللی وجود دارد. شرایط اعزام دانشجو به چین به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

در لیست زیر برخی از این رشته ها را مشاهده می کنید:

  • پزشکی
  • پرستاری
  • مهندسی
  • تجارت
  • علوم کامپیوتر
  • زبان چینی
  • حسابداری
  • اقتصاد
  • امور مالی
  • حقوق
  • بازاریابی

مدت تحصیل در مقاطع مختلف چین

دوره های کارشناسی ارشد در چین 2 سال طول می کشد. در این مدت دانشجویان به طور متوسط ​​27 الی 39 واحد درسی کسب می کنند. مدرک کارشناسی ارشد می تواند گرایش علمی یا حرفه ای داشته باشد. در هر دو مورد، یک مدرک لیسانس در همان رشته یا رشته مربوطه برای پذیرش مورد نیاز است، اما گاهی اوقات ممکن است یک نامزد سطح دانشگاه با چندین سال سابقه در رشته خود در نظر گرفته شود. 2 نوع مدرک کارشناسی ارشد در چین وجود دارد، بسته به اینکه دانشجو در پایان دوره 100 الی 120 صفحه پایان نامه کارشناسی ارشد را بنویسد یا نه. کسانی که موفق به انجام این کار شده اند یک مدرک کارشناسی ارشد کامل دریافت می کنند. کسانی که به سادگی دوره های آموزشی مورد نیاز را گذرانده اند نیز یک گواهینامه تحصیلات تکمیلی اخذ می کنند.

طول مدت تحصیل برای دانشجویانی که می خواهند در مقاطع مختلف در کشور چین تحصیل کنند مهم می باشد. در جدول زیر مدت تحصیل در مقاطع مختلف در چین را مشاهده می کنید:

مقطعمدت تحصیل
گواهینامه کاربردی2 سال
کاردانی2 سال
کارشناسی4 الی 6 سال
کارشناسی ارشد2 الی 3 سال
دکترا2 الی 3 سال

مدت تحصیل در مقاطع مختلف چین

فرصت های شغلی در چین

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه چین، می توانید با ویزای کار در این کشور بمانید، اما انجام این کار بسیار سخت است. چین مانند برخی از کشورهای اروپایی به هر فارغ التحصیل وقت نمی دهد تا به دنبال کار خود بگردد. علاوه بر این، رقابت زیادی در چین وجود دارد. به طور رسمی، دانشجویی از خارج از کشور می تواند پس از اتمام دوره کارشناسی، برای ویزای کار Z درخواست کند. زیرا فرصت های کار ضمن تحصیل در چین محدود است.

اما در پایان دوره کارشناسی ارشد چنین مشکلی وجود ندارد: شما می توانید بلافاصله پس از فارغ التحصیلی شروع به کار کنید. دولت چین این برنامه را در سال 2017 برای فارغ التحصیلان معتبرترین و مشهورترین دانشگاه های کشور راه اندازی کرد، اما بعداً در دسترس همه دارندگان مدرک کارشناسی ارشد قرار گرفت. در این حالت، شخص باید پیشنهاد شغلی داشته باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت پس از تحصیل در چین به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

سوالات مهم در باب تحصیل در مقطع مختلف چین

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات مهم در باب تحصیل در چین در مقاطع مختلف می باشیم:

  • چه دوره هایی در مقطع لیسانس در چین محبوبیت دارند؟ محبوب ترین لیسانس ها در چین در زمینه های تجاری مانند حسابداری، بازاریابی و مالی یا موضوعاتی مانند اقتصاد، فناوری اطلاعات، علوم کامپیوتر، انسان شناسی، زیست شناسی و معماری هستند.
  • تحصیل کارشناسی ارشد در چین به چه شکلی است؟ دوره های کارشناسی ارشد در چین 2 سال طول می کشد که به طور متوسط ​​27 الی 39 واحد درسی کسب می کنند.
  • بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل مقاطع مختلف کدامند؟ دانشگاه پکن، دانشگاه T singhua، دانشگاه ژجیانگ، دانشگاه فودان، دانشگاه جیائو تونگ شانگهای و دانشگاه علم و صنعت چین
4.5/5 - (4 امتیاز)

4 دیدگاه برای “تحصیل در مقاطع مختلف چین

  1. Fatem گفت:

    سلام شبتون بخیر ، من میخوام برای کارشناسی رشته ی مهندسی کامپیوتر اقدام کنم بین دو کشور چین و کره جنوبی موندم به دلیل هزینه ها کدوم کشور رو توصیه میکنید؟ امکان پیدا کردن کار برام خیلی مهمه که بتونم اقامت بگیرم .

    1. صادقی گفت:

      سلام لطفا در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. موروسی گفت:

    برای من تحصیل در چین با توجه به جاذبه های گردشگری و فرهنگ و تاریخ غنی چین همیشه جذاب بوده این علاقه با خوندن مقاله شما و زیاد شدن اطلاعاتم در مورد شرایط تحصیل در مقاطع مختلف چین و مدارک مورد نیاز و فرصت های شغلی دو چندان شد ممنون از سایت خوبتون

    1. صادقی گفت:

      باتشکر از شما در خصوص تحصیل در چین می توانید مقاله مذکور لینک شده را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *