شرایط چین

هزینه زندگی در چین

هزینه زندگی در چین

امروز چین به یکی از کشورهای مهم برای تجارت و حتی مهاجرت تبدیل شده است. لذا بررسی هزینه زندگی در چین در سال 2023حائز اهمیت باشد. این کشور با تکیه بر جمعیت فراوان خود و نیروی کار خود امروز به یکی از رقبای جدی آمریکا در زمینه تجارت و اقتصاد تبدیل شده است. بسیاری چین را به عنوان ابر قدرت آینده در جهان می شناسند. این کشور محل مناسبی برای تجار و بازرگانان شده است. همچنین با افزایش کیفیت آموزش و تحصیل حتی محل بسیاری از دانشجویان خارجی نیز شده است. با افزایش جمعیت این کشور و همچنین میزان مهاجرین شهرهای بزرگ چین از جمله پکن از شهرهای گران در دنیا قلمداد می شود.

در ادامه برای بررسی بیشتر هزینه زندگی در چین همراه با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید.

  • شرایط زندگی در این کشور چگونه می باشد؟
  • هزینه زندگی در این کشور در سال 2023 به چه صورت می باشد؟
  • هزینه های مربوط به اقامت در این کشور چه میزان می باشد؟

اینفوگرافی هزینه زندگی در در چین

زندگی در چین در سال 2023

چین ، محل زندگی 1 نفر از 5 نفر از کل بشریت است. پرجمعیت ترین کشور در جهان و سومین کشور بزرگ بعد از روسیه و کانادا است. کمی جلوتر از ایالات متحده آمریکا و اروپا است. چین به 33 منطقه اداری (22 استان، 4 شهرداری کلانشهر، 5 منطقه خودمختار و 2 منطقه خودمختار ویژه) تقسیم شده است. این کشور با مجموع 14 کشور همسایه مرز زمینی دارد. تاریخچه روابط با همسایگان چین چیزهای زیادی در مورد خود چین نشان می دهد. ژاپن، کره و تایوان از نظر تاریخی همسایگان قابل توجه چین هستند. چین کشوری بسیار متنوع و دارای کوههای مرتفع در جنوب غربی است. بیابان های خشک در شمال و شمال غرب جنگل های بارانی گرمسیری در جنوب غربی دور و مزارع برفی در شمال شرقی می باشد.

رودخانه زرد در شمال و یانگزی در مرکز این رودخانه تحت سلطه دو رود بزرگ قرار دارد. هر 2 از شرق به دریای چین شرقی می ریزند. به لطف سیاست اصلاحات و گشایش چین در اقتصاد، علم و فناوری قویتر شده است. در حال حاضر، اقتصاد کشور به سرعت در حال رشد است. تولید ناخالص داخلی سال به سال به طرز چشمگیری افزایش می یابد. این کشور یکی از سریع ترین رشدهای اقتصادی در جهان را ثبت کرده است. امروز رقیب اصلی آمریکا قلمداد می شود. زندگی در چین می تواند تجربه ای متفاوت و متنوع را برای شهروندان خارجی فراهم کند.

شرح هزینه تحصیل در کشور چین

هزینه تحصیل در این کشور در مقایسه با انگلیس یا ایالات متحده، بسیار کمتر می باشد. هزینه تحصیل در این کشور حدود 12780¥ الی 25880¥ (یوان چین) می باشد. هزینه رشته های مهندسی حدود 169300¥ الی 381885¥ (یوان چین) است. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی بسیار پایین تر از دانشگاه های خصوصی است. شهریه رشته های پزشکی و پیراپزشکی به مراتب بالاتر از سایر رشته ها خواهد بود. به طور کلی هزینه تحصیل در این کشور در مبنای اول با توجه به ملیت متقاضی تعیین می گردد. متقاضیان بین المللی در مقایسه با متقاضیان اروپایی و مقیم این کشور ملزم به پرداخت هزینه بیشتری می باشند.

جوانب زندگی در چین

زندگی در این کشور از هزینه های متفاوتی برخوردار می باشد. در بررسی جوانب این کشور با در نظر گرفتن مزایا می توانید این کشور را برای زندگی انتخاب نمایید. این کشور در سال 2024-2023 به عنوان کشوری برای تحصیل، کار، سرمایه گذاری، خرید ملک و کارآفرینی انتخاب شده است. در این بخش مفتخر به بررسی مزایا و معایب زندگی در این کشور می باشیم:

مزایامعایب
استاندارد عالی زندگیروند سخت ویزا
دسترسی راحتیادگیری سخت زبان
زبان جدیداینترنت ضعیف
مکانی امن برای زندگیارسال سخت پول به کشور مبدا

بررسی هزینه زندگی در چین 2023

این کشور یکی از پویاترین کشورهای جهان و محل زندگی یکی از قدیمی ترین تمدن ها است. پس از دهه ها بسته بودن چین به روی تجارت و تجارت خارجی، اکنون می توان مهاجران را در مقاصدی در سراسر چین از شهرهای بزرگ مانند پکن و شانگهای در شرق گرفته تا شهرهای عجیب کوهستانی دالی و لیجیانگ در جنوب پیدا کرد که در حال زندگی هستند. هزینه های زندگی در چین می تواند به طور قابل توجهی در محلات، شهرها و مناطق متفاوت باشد. پکن، شانگهای و سایر شهرهایی که به عنوان مراکز تجاری بین المللی و مراکز مالی فعالیت می کنند بسیار گران هستند. برای مهاجرین چالش برانگیز خواهند بود.

در نمودار زیر شاخص هزینه زندگی در این کشور شرح داده شده است:

شاخص هزینه زندگی در چین

از طرف دیگر، آپارتمان در حومه شهرها بسیار ارزان تر است. با نگاهی عمیق تر به چین تعداد زیادی از شهرهای جالب و پویا وجود دارند که با کمتر از 1000$ (دلار) در ماه سبک زندگی بسیار راحتی را ارائه می دهند. هزینه اجاره آپارتمان در مرکز و خارج این کشور با یک دیگر متفاوت می باشد. همچنین در نظر داشته باشید برای زندگی در پایتخت این کشور نیازمند هزینه بیشتری خواهید بود. حدود برخی از مقاصد مورد علاقه در شهرهای دیگر چین شامل:

  • چینگدائو
  • سوژو
  • چونگ کینگ
  • دالیان
  • کونمینگ و بسیاری دیگر است.

واحد پول کشور چین

واحد پول این کشور CNY(یوان) است. هر یوان در ماه سپتامبر 2023 برابر با 0.15$ (دلار) است. طبق آمار منتشر شده هر فرد به طور میانگین برای زندگی در چین ماهیانه حدود 8800CNY (یوان) نیاز دارد. این هزینه برای یک خانواده 4 نفره در حدود 17000CNY (یوان) می باشد. البته این عدد به صورت کلی بوده و برای بررسی دقیق تر نیاز به بررسی هزینه زندگی در چین در شهرهای آن خواهید داشت. ارزش این واحد پول در برابر دلار و یورو کمتر خواهد بود.

در نمودار زیر می توانید تفکیک هزینه های زندگی در چین را ببینید:

تفکیک هزینه های زندگی در چین

خورد و خوراک از هزینه های زندگی در چین

گزینه های ارزان قیمت غذایی در شهرهای چین به وفور یافت می شود. فروشگاه های بزرگ مواد غذایی ، از جمله فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی داخلی و زنجیره های بین المللی مانند Walmart و Carrefour تقریباً در هر محله ای واقع شده اند. بسیاری از غذاهای اصلی که با رژیم های آمریکایی آشنا هستند. غذاهای بسته بندی شده مورد علاقه از چیپس تورتیلا گرفته تا سوپ کنسرو به طور گسترده در دسترس هستند. در بسیاری از محله ها، به ویژه در مناطق دور از بازار، بازار تولید محصولات در فضای باز در پیاده روها وجود دارد. در این بازارها می توانید میوه ها و سبزیجات محلی پرورش یافته، تخم مرغ، غذاهای مخصوص محلی و موارد دیگر را پیدا کنید. قیمت ها در بازارهای محلی معمولا کمتر از فروشگاه های مواد غذایی است.

همانطور که در نمودار قبل دیدید هزینه مواد غذایی و خرید مواد مصرفی ماهانه در چین بخش مهمی از هزینه زندگی در چین را به خود اختصاص می دهد. در جدول زیر می توانید هزینه برخی از اقلام مصرفی در چین را در سال 2023 آن هم به صورت میانگین مشاهده کنید:

آیتمهزینه ها به یوان چین
یک لیتر شیر پرچرب13.48¥
یک قرص نان12.50¥
یک کیلوگرم برنج7.80¥
یک کیلوگرم سیب12.98¥
یک کیلوگرم سیب زمینی5.59¥
یک کیلوگرم گوجه8.80¥
یک کیلوگرم پیاز6.65¥
یک بطری 1.5 لیتری آب4.22¥
یک شانه تخم مرغ13.36¥
یک کیلوگرم گوشت مرغ27.37¥
یک کیلوگرم موز10.35¥
یک کیلوگرم پرتقال11.62¥

هزینه زندگی و اقامت در چین

بیشتر شهرهای بزرگ چین مورد بازسازی قابل توجهی قرار گرفته اند. در حالی که بلوک های آپارتمانی با قدمت چندین دهه هنوز بیشتر مناظر شهری را پر می کنند، اما افزایش ساختمان های مسکونی جدید در مناطق مرکزی بسیاری از شهرها گسترش یافته است. آپارتمان های واقع در ساختمانهای بلند مسکونی واقع در مرکز شهرها در شهرهای بزرگ سراسر چین نسبتا گران هستند. آپارتمان های دور افتاده معمولا بسیار ارزان تر هستند. حتی اگر مکان های اقامتی اغلب به همان نسبت در مرکز جدید و مدرن باشند.

طبق وب سایت مقایسه هزینه زندگی Numbeo، قیمت متوسط ​​ملی برای یک آپارتمان یک خواب با کیفیت در منطقه ای در مرکز شهر 3500¥ (یوان) در ماه است. یک آپارتمان معادل در یک منطقه دور افتاده به طور متوسط ​​حدود 1900¥ (یوان) در ماه است که قیمت بسیار مناسبی است. اگر هزینه های مسکن را با همسر یا هم اتاقی خود تقسیم می کنید، یک آپارتمان سه خواب در یک منطقه دور افتاده به طور متوسط ​​حدود 2000¥ (یوان) هزینه دارد. اماکن اقامتی مشابه در مرکز شهر بسیار گران تر می باشند.

هزینه زندگی و اقامت در شهرهای چین

اطلاعات قیمت گذاری در سطح شهر نشان می دهد تعداد زیادی از شهرهای چین با آپارتمان های مقرون به صرفه در داخل و خارج از مراکز شهر وجود دارد. هزینه یک آپارتمان 1 خواب در شهر گرم جنوبی کنمینگ ماهانه 1900¥ (یوان) در مرکز شهر و حدود 1500¥ (یوان) در یک محله دور افتاده است. یک واحد 3 خواب در خارج از مرکز ماهانه 3000¥ (یوان) است. در شمال غربی ساحل شهر چینگدائو یک آپارتمان 3 خواب واقع در مرکز حدود 6000¥ (یوان) است. در سوژو، یک شهر توریستی معروف برای باغهای کلاسیک و کانالهای شهری، یک آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر ماهانه به طور متوسط ​​1790¥ (یوان) است. هزینه یک واحد 3 خواب در مرکز کمتر از 6200¥ (یوان) است.

در جدول زیر می توانید هزینه اقامت چین به طور متوسط را ببینید:

آیتمهزینه میانگین به یوان چین
کرایه ماهیانه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر465679¥
اجاره ماهیانه آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر252043¥
اجاره ماهیانه آپارتمان 1 تخته در خارج شهر190773¥
کرایه ماهیانه آپارتمان 3 تخته در خارج شهر397178¥
خرید خانه هر متر مربع در مرکز شهر6995495¥
خرید خانه هر متر مربع در خارج شهر388038¥

هزینه زندگی دانشجویی در چین

برای یک دانشجوی بین المللی که واقعاً علاقه مند به تحصیل در چین است، مهم ترین چیز این است که بداند هزینه دانشجویی در چین چقدر است. چین در حال توسعه است و رقیب بزرگی در جهان برای صنایع، اقتصاد و آموزش عالی است. این کشور بسیار مقرون به صرفه است، هزینه های زندگی و شهریه به طور متوسط ​​در مقایسه با سایر کشورها بسیار کمتر است. دولت چین در حال سرمایه گذاری بیش از حد در آموزش و پرورش است تا به رسمیت شناخته شود. بنابراین، شما فرصتی خواهید داشت که آموزش عالی را با قیمت متوسطی دریافت کنید.

هزینه زندگی دانشجویی در چین با توجه به موقعیت جغرافیایی شما متفاوت است. همچنین گزینه های مختلفی برای انتخاب سبک زندگی وجود دارد. برخی از شهرها مانند ژنجیانگ و یانگژو در جیانگ سو وجود دارد، هزینه غذاهای چین کمتر از $100 (دلار) است. هزینه های زندگی در مناطق شهری مانند پکن، گوانگژو، شانگهای کمی گران است.

  • به عنوان مثال، پکن یکی از گران ترین شهرها است و برای پوشش هزینه های خود بین 1000$ تا $1200 (دلار) در ماه نیاز دارید.
  • شانگهای و شنژن دومین شهر گران قیمت هستند، زیرا شما بین 850$ تا $1200 (دلار) در ماه هزینه می کنید.
  • سایر شهرها حدود $600 تا $1000 (دلار) در ماه خواهد بود (اگر در اقامتگاه زندگی می کنید این مبلغ می تواند شامل محل اقامت نیز باشد).

با این حال، این عمدتا به سبک زندگی شما بستگی دارد، اگرچه غذا خوردن در چین در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر بسیار ارزان است. اما همیشه خوب است که به دنبال کار اضافی باشید. به عنوان مثال، همیشه فرصت های زیادی برای معلمان انگلیسی وجود دارد. این می تواند مقداری پول اضافی برای شما به ارمغان بیاورد.

اسکان در چین

می دانیم که شانگهای و پکن به عنوان شهری گران برای زندگی در چین شناخته می شوند، اما می توانید چندین گزینه مقرون به صرفه برای اسکان در چین پیدا کنید. نرخ ها حتی در مکان هایی مانند تیانجین، جیانگ سو یا سیچوان کمتر است. رایج ترین گزینه های اسکان در چین عبارتند از:

  • سالن های اقامت دانشجویی: رایج ترین گزینه های مسکن در چین، سالن های اقامت دانشجویی هستند ($150 تا $400 (دلار) در ماه)
  • اجاره آپارتمان: میانگین نرخ بین ($300 تا $1000 (دلار) در ماه) برای یک آپارتمان یک خوابه است. بسته به شهر، موقعیت آپارتمان و امکانات درج شده است.
  • اقامت در خانه: بین $350 تا $550 (دلار) در ماه.
  • هاستل: معمولا توسط دانشجویان بین المللی به عنوان یک گزینه موقت انتخاب می شود. نرخ ها از 18$ (دلار) برای یک شب برای یک اتاق خصوصی شروع می شود.

اسکان در چین

آمار مهاجرین در چین

از سال 2000 به بعد هر ساله شاهد افزایش نرخ مهاجرین به میزان تقریبی 20% می باشیم. در نمودار زیر به این میزان در بازه زمانی سال 2000 الی 2015 پرداخته می شود.

امار مهاجرین در چین

هزینه حمل و نقل در چین

گزینه های زیادی برای مهاجرت به چین و حمل و نقل در این کشور وجود دارد. از اتوبوس ها و تاکسی گرفته تا مترو و قطارهای سریع السیر می توان از حمل و نقل عمومی در چین استفاده کرد. حمل و نقل عمومی کارآمد در شهرهای چین بسیار گسترده است و به طور کلی بسیار ارزان است. در حالی که برخی از شهرها دارای سیستم های مترو هستند، بیشتر شهرها از سیستم های قطار سبک ریل استفاده می کنند. سیستم های اتوبوسرانی عمومی در اکثر شهرها تقریبا به هر محله می رسند. تاکسی ها به طور مداوم در خیابان های شهر رفت و آمد می کنند و خیلی گران نیستند. هزینه ماهیانه استفاده از حمل و نقل عمومی در این کشور حدود 150CNY (یوان) می باشد.

در جدول زیر سایر هزینه زندگی در این کشور و حمل و نقل را مشاهده می کنید:

آیتمهزینه میانگین به یوان چین
حمل و نقل ماهانه150¥
یک لیتر بنزین7.15¥
تعرفه تاکسی10¥
تعرفه یک کیلومتر تاکسی2.4¥
یک بلیت تک سفره حمل و نقل عمومی
خرید ماشین تویوتا کورولا سدان129560¥

هزینه زندگی در شانگهای چین

هزینه زندگی در شانگهای چین

شانگهای یکی از شهرهای توریستی و تجاری چین است. شرکت های خارجی بسیاری در آن قرار دارند. به گفته ای بیشترین میزان درآمد مهاجرین خارجی در این کشور در شهر شانگهای به دست می آید. شانگهای همچنین گران ترین شهر چین است. هزینه اجاره در شانگهای نیز به طور قابل توجهی زیاد است. شرکت ها بسیاری از هزینه خود را برای اجاره ها صرف می کنند. شانگهای واقع در ساحل غربی اقیانوس آرام، درست در وسط خط ساحلی شرقی چین قرار دارد. در این شهر، ترکیبی کامل از فرهنگ های مدرن و سنتی و غربی و شرقی یافت می شود. آداب و رسوم غربی و سنت های چینی فرهنگ شانگهای را بهم آمیخته و شکل داده است. اقامت را در میان شهروندان خارجی محبوب کرده است. شاید به همین دلیل این شهر گران ترین شهر چین برای زندگی می باشد.

هزینه اجاره آپارتمان در شانگهای بدین شرح می باشد:

  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 829615CYN (یوآن چین)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 1950000CYN (یوآن چین)

در لیست زیر می توانید هزینه برخی از اقلام در این شهر را ببینید.

  • 3 وعده غذایی در یک رستوران میان رده در شانگهای: 260¥ (یوان)
  • 1 لیتر شیر در شهر شانگهای: 25¥ (یوان)
  • 1 شانه تخم مرغ در شانگهای: 68¥ (یوان)
  • 1 کیلوگرم برنج در شانگهای: 260¥ (یوان)
  • 1 کیلوگرم پنیر محلی در شهر شانگهای: 85¥ (یوان)
  • 1 کیلوگرم گوجه در شانگهای: 88¥ (یوان)
  • 1 کیلوگرم گوشت مرغ در شانگهای: 50¥ (یوان)
  • اجاره ماهیانه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر شانگهای: 7910¥ (یوان)
  • اجاره ماهیانه آپارتمان 3 تخته در مرکز شهر شانگهای: 20267¥ (یوان)
  • حمل و نقل ماهیانه در شهر شانگهای: 220¥ (یوان)

هزینه تحصیل در چین

هزینه تحصیل در این کشور با توجه با طول دوره تحصیل، مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت خواهد بود. شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی به مدت 4 سال تحصیلی حدود 23230¥ (یوان چین) می باشد. هزینه ویزای دانشجویی این کشور با توجه به ملیت متقاضی حدود 500¥ الی 900¥ (یوان چین) خواهد رسید. هزینه کتاب های آموزشی به حدود 50¥ (یوان چین) می رسد.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور در وهله اول به استایل زندگی متقاضی بستگی خواهد داشت.

مراقبت های بهداشتی در چین

مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی در چین به طور گسترده ای در بزرگترین و پیشرفته ترین شهرهای این کشور در دسترس است. کلینیک های خصوصی که مراقبت های بسیار خوبی ارائه می دهند تقریباً در تمام شهرهای بزرگ کشور موجود است. بیمارستان ها و کلینیک های دولتی در همه جا سطح مراقبت های مختلفی را ارائه می دهند. اغلب از تجهیزات کافی برخوردار هستند. در حالی که مراقبت های بسیار ارزان برای مهاجران خارجی که قادر به استفاده از سیستم بهداشت عمومی هستند در دسترس است. بسیاری از آنها به امکانات خصوصی با کارکنان بسیار آموزش دیده و تجهیزات مدرن اعتماد می کنند.

قیمت ها در این تسهیلات به طور کلی بسیار بالا است. گاهی رقابتی با قیمت ها در ایالات متحده است. در نتیجه به طور کلی بیمه نکردن خود در چین ایده خوبی نیست. زیرا یک بیماری یا آسیب می تواند هزینه زیادی را به شما وارد کند. بیمه نامه های درمانی از بیمه های داخلی و بین المللی در چین در دسترس است. امیدواریم در این مقاله از جزئیات هزینه زندگی در چین به خوبی مطلع شده باشید. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین در رابطه با بررسی راه های مهاجرت به چین و سایر کشورها مطالب مناسبی را در اختیار شما قرار داده اند. در این بخش می توانید.

سوالات پرتکرار در باب هزینه زندگی در چین

سوالات پرتکرار در باب هزینه زندگی در چین در سال 2023 عبارتست از:

  • به صورت حدودی هزینه محل اقامت و مسکن در کشور چین به چه صورت است؟ قیمت یک آپارتمان متوسط یک خوابه در یک منطقه ایی در مرکز شهر 3500¥ (یوان) است. البته می توان یک آپارتمان معادل با همان آپارتمان در منطقه ایی خارج از مرکز شهر با مبلغی به طور متوسط ​​حدود 1900¥ (یوان) داشت.
  • هزینه های حمل و نقل در چین به چه صورت است؟ در چین معمولا مردم از سیستم های حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده می کنند. در بیشتر شهرها از قطار سبک ریل استفاده می کند. هزینه ماهیانه استفاده از حمل و نقل عمومی در چین حدود 150¥ (یوان) می باشد.
  • متوسط هزینه زندگی در شانگهای چین چقدر است؟ شانگهای یکی از شهرهای توریستی و گردشگری چین و جز گرانترین شهرهای کشور چین است. هزینه ها در این شهر نسبت به باقی شهرها به صورت قابل توجهی بالاتر است به طور مثال: 3 وعده غذایی در یک رستوران میان رده در شانگهای: 250¥ (یوان)/ اجاره ماهیانه آپارتمان 1 تخته در مرکز شهر شانگهای: 7861¥ (یوان)/ حمل و نقل ماهیانه در شهر شانگهای: 200¥ (یوان)
  • هزینه خورد و خوراک در کشور چین به چه صورت است؟ هزینه خورد و خوراک برای آیتم های مختلف در این کشور متفاوت است. به طور مثال یک لیتر شیر پرچرب ¥13.85 (یوان)/ یک قرص نان 11.03¥ (یوان)/ یک کیلوگرم برنج 6.95¥ (یوان)/ یک کیلوگرم گوشت مرغ 27.42¥ (یوان)
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *