مهاجرت تحصیلی چین

تحصیل پزشکی در چین

تحصیل پزشکی در چین

تحصیل پزشکی در چین یکی از بهترین گزینه های تحصیل در یک کشور خارجی می باشد. آموزش پزشکی بسیار مهم و اولین قدم برای تقویت صلاحیت پزشک است. دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند در بهترین برنامه های تحصیل پزشکی در چین شرکت کنند. سپس با کسب مدرک خود از یکی از دانشگاه های معتبر کشور چین، در تمام کشورهای دنیا مشغول به کار شوند. مدارک اعطاء شده توسط دانشگاه ها و کالج های معتبر کشور چین در سال 2023 تقریبا در تمام نقاط دنیا معتبر هستند و این موضوع موجب افزایش تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور شده است. تحصیل پزشکی در چین مبحثی بر سرچ است که در همین باب بر خود دانستیم که مبحث پزشکی در چین را برای شما باز کنیم.

در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط تحصیل پزشکی در چین را به طور دقیق مورد بررسی قرار می دهند.

  • شرایط تحصیل پزشکی در چین به چه صورت می باشد؟
  • هزینه تحصیل پزشکی در چین چه مقدار می باشد؟
  • معایب تحصیل پزشکی در چین چیست؟
  • آیا آمکان تحصیل رایگان پزشکی در چین برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

اینفوگرافی تحصیل پزشکی در چین

شرایط تحصیل پزشکی در چین

تحصیل پزشکی در چین به آموزش های مربوط به رشته پزشکی اشاره دارد. افرادی که آموزش های اساسی پزشکی را دنبال می کنند تبدیل به پزشک می شوند. آموزش های اضافی به دانشجوی پزشکی در چین اجازه می دهد که در یکی از حوزه های پزشکی تخصص داشته باشد. آموزش پزشکی مدرن در چین در اوایل قرن 20 آغاز شد. دانشگاه های علوم پزشکی، دانشکده ها و مدارس معتبر شورای عالی آموزش عالی چین، 6 سال آموزش پزشکی کارشناسی در چین را ارائه می دهند. وزارت آموزش و پرورش چین جهت افزایش کیفیت و کنترل استاندرهای آموزشی آیین نامه و شرایط تحصیل پزشکی در چین را تنظیم کرده اند که توجه ویژه ای به ارائه برنامه های تحصیل انگلیسی برای دانشجویان بین المللی می کند.

در حال حاضر، حدود 50 دانشگاه علوم پزشکی و مدارس معتبر برای ارائه برنامه MBBS و BDS به زبان انگلیسی در چین وجود دارد. در آن دانشجویان خارجی می توانند به زبان انگلیسی مشغول به تحصیل پزشکی در چین شوند. تحصیل پزشکی در چین به منظور رعایت استانداردهای بین المللی بهبود یافته است. امروزه بیشتر مدارس پزشکی چینی برنامه های MBBS و BDS را به زبان ​​انگلیسی ارائه می دهند. بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل پزشکی عبارتند از:

رتبه بندینام دانشگاهامتیاز کل
1Peking Union Medical College81.7
2Capital Medical University71.0
3Nanjing Medical University68.4
4Southern Medical University60.9
5Tianjin Medical University607

آموزش عالی در چین

آموزش عالی در چین شامل مدارس عالی حرفه ای، کالج (2 الی 3 سال) و کارشناسی (4 سال) است. هیچ مدرکی برای فارغ التحصیلان عالی حرفه ای و کالج وجود ندارد. بعد از فارغ التحصیلی می توانید مدرک لیسانس بگیرید. پس از فارغ التحصیلی می توانند برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد شرکت کنند. در میان آنها، دانشجویان می توانند انتخاب کنند که در مقطع تحصیلات تکمیلی یا دانشکده تحصیلات تکمیلی هر دانشگاه شرکت کنند. 2.5 تا 3 سال طول می کشد تا مدرک کارشناسی ارشد و سپس دکترا بگیرید. به طور کلی، برای تحصیل در مقطع دکترا 3 تا 4 سال طول می کشد. بعد از فوق لیسانس، آنها به تحصیل در مقطع دکترا ادامه می دهند و عموماً نیازی به شرکت مجدد در آزمون ندارند. با این حال، برخی از کالج‌ ها و دانشگاه ‌ها همچنان برای دانشجویان دکتری آزمون ورودی ایجاد می‌کنند.

تحصیل در مدارس ایرانی چینی

در سال 2023، تعداد کل انواع دانشجو آموزش عالی در چین به بیش از 40 میلیون نفر رسید. به ازای هر 100000 نفر جمعیت 2900 دانشجو در آموزش عالی وجود دارد. 3 میلیون دانشجوی فارغ التحصیل در چین وجود دارد که 424000 دانشجوی دکترا و 2.5 میلیون دانشجوی کارشناسی ارشد هستن .تقریبا 30 میلیون دانشجو در کالج های عمومی و 6.7 میلیون دانشجو در کالج ها و دانشگاه های بزرگسالان وجود دارد.

دلایل تحصیل در چین:

دلایل تحصیل در چین

معایب تحصیل پزشکی در چین

تحصیل بالینی در چین معمولاً یک گواهینامه کارشناسی 5 ساله است، علاوه بر دوره کارآموزی 1 ساله قبل از اعطای آخرین مدرک می باشد. تخصص بالینی، به عنوان یک قاعده، شامل گواهینامه کارشناسی ارشد طولانی مدت است و بستگی به آزمون عمومی مورد استفاده برای همه کالج ها دارد. دلایل معتبر زیادی برای تحصیل پزشکی در چین وجود دارد. با این حال، هر سکه 2 رو دارد و به همین دلیل است که در اینجا به بررسی معایب تحصیل پزشکی در چین می پردازیم:

معایبشرح
درصد قبولی پایین از معایب تحصیل پزشکی در چیندانشجویانی که می‌ خواهند دوره ‌های پزشکی را در چین بخوانند، در اتمام آزمون‌ های ارزیابی FMGE خود با مشکل مواجه می‌شوند. FMGE یک آزمون ارزیابی است که دانشجویان بین المللی پس از فارغ التحصیلی برای دریافت تاییدیه از دانشگاه خود باید واجد شرایط باشند.
زبان چینی از معایب تحصیل پزشکی چینزبان راهی برای برقراری ارتباط و تعامل با دیگران در کشورهای خارجی است. در چین، بسیاری از افراد زبان انگلیسی را نمی ‌فهمند، که آن را برای دانشجویان بین ‌المللی بسیار چالش برانگیز می‌کند. انبوهی از کالج ‌ها وجود دارند که اساتید به زبان انگلیسی مسلط نیستند، که باعث ایجاد شکاف ارتباطی بین دانشجویان و معلمان می ‌شود.
اقلیم از معایب تحصیل پزشکی چینچین کشور بزرگی است و محیطی متفاوت در سراسر کشور دارد. بخش بزرگی از کشور به طور کلی در اکثر قریب به اتفاق سال سرد است. میانگین دما بین 13- تا 25 درجه سانتیگراد است.
کالج های نامعتبر از معایب تحصیل پزشکی در چینچین کالج های زیادی دارد که برنامه های پزشکی را آموزش می دهند. در این کالج ‌ها، تعداد کمی از کالج ‌ها شهرت بدی دارند، زیرا آنها آموزش با کیفیت بدی ارائه می‌دهند. همچنین، این ها کالج های جعلی متعددی هستند و مدرک این کالج ها ارزشی ندارد.

معایب تحصیل پزشکی در چین در قالب نمودار

بهترین دانشگاه هایی چین

دانشجویانی بومی یا بین المللی که به دنبال تحصیل پزشکی در چین هستند، می توانند در مراکز آموزشی ارزان این کشور تحصیل کنند که عبارتند از:

  • دانشگاه پزشکی آنهویی
  • دانشپاه پزشکی پایتخت
  • دانشگاه پزشکی چونگ کینگ
  • دانشگاه پزشکی فوجیان
  • دانشگاه پزشکی گوانگژو
  • دانشگاه پزشکی جنوبی
  • دانشگاه پزشکی گوانگشی
  • دانشگاه پزشکی هبی
  • دانشگاه پزشکی هاربین
  • دانشگاه پزشکی نانجینگ
  • کالج پزشکی شوژو
  • دانشگاه پزشکی دالیان
  • دانشگاه پزشکی لیائونینگ
  • دانشگاه پزشکی نینگشیا
  • دانشگاه پزشکی تیانجین
  • دانشگاه پزشکی سین کیانگ
  • دانشگاه پزشکی کونمینگ
  • کالج پزشکی ونژو
  • دانشگاه تبت

از اینرو تعداد دانشگاه ها و کالج ها در چین بدین شرح می باشد:

تعداد دانشگاه ها و کالج ها در چین

8 دانشگاه برتر پزشکی در چین برای دانشجویان بین المللی در سال 2023

8 دانشگاه برتر پزشکی چین برای دانشجویان بین المللی در سال 2023عبارتست از:

بورسیهشهریه به دلار آمریکاشروع کلاسنام دانشگاه
بورسیه دانشجویان خارجی برجسته6256$سپتامبر هر سال (فقط یک بار در سال)کالج پزشکی دانشگاه شانتو
بورسیه دولتی Jasmine Jiangsu5289$سپتامبر هر سال (فقط یک بار در سال)دانشگاه پزشکی ناجینگ
بورسیه دولت چین6729$سپتامبر هر سال (فقط یک بار در سال)دانشگاه پزشکی ژجیانگ
بورسیه دانشجویان خارجی برجسته11698$سپتامبر هر سال (فقط یک بار در سال)کالج پزشکی شانگهای دانشگاه فودان
بورسیه دولت چین بورسیه4639$سپتامبر هر سالدانشگاه پزشکی گوانگژو
دولتی گوانگژو
بورسیه دولتی پکن7732$سپتامبر هر سالدانشگاه پزشکی پایتخت
بورسیه ورودی بورسیه6959$سپتامبر هر سالدانشگاه پزشکی دانشگاه تونگجی
رئیس
جمهور تونگجی بورسیه
دولتی شانگهای (کلاس C)
بورسیه های دولتی چین5412$سپتامبر هر سالدانشگاه پزشکی چینژو

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در چین

از جمله شرایط تحصیل رشته های پزشکی چین شامل:

  • متقاضی که حداقل فارغ التحصیل دوره متوسطه با نمره خوب و بدون سابقه کیفری باشد
  • متقاضیان باید دیپلم 12 سال تحصیلی (10+2) یا معادل آن را گذرانده باشند،
  • حداقل 60% نمره در دروس علوم (PCB) فیزیک، شیمی، زیست شناسی در بین تمام دروس و زبان انگلیسی در سطح خوبی را داشته باشند.

همچنین مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در چین به شرح زیر:

  • اسکن گواهینامه دبیرستان ارشد یا بالاتر
  • ریز نمرات
  • اسکن کپی پاسپورت
  • عکس سایز پاسپورت

به طور کلی موسسات آموزش عالی در کشور چین بدین شرح می باشد:

موسسات اموزش عالی در کشور چین

تحصیل پزشکی چین با بورسیه در چین

فاکتوری که اکثر دانشجویان ذکر کرده اند این است که در چین وقتی نمره خوبی می گیرید می توانید بورسیه تحصیلی MBBS یا برخی از هزینه ها را در طول تحصیل خود دریافت کنید. تحصیل پزشکی در چین را می توان به عنوان مزیت دریافت بورسیه تحصیلی برای تحصیلات تکمیلی در چین دانست زیرا دانشجو از قبل با سیستم آموزش پزشکی چین آشنا بوده و به طور کلی با سبک زندگی و محیط آشنا است.

امروزه تعداد دانشجویان بین‌المللی که به برنامه پزشکی چین می ‌پیوندند افزایش یافته است، اگر دانشگاه ‌های پزشکی اینجا در چین به حفظ و بهبود کیفیت آموزش پزشکی که به دانشجویان خود ارائه می ‌کنند ادامه دهند. برنامه MBBS در کالج های پزشکی به دانشجویان این امکان را می دهد که اقامت در بیمارستان یا چرخش پزشکی خود را در چین یا کشورهای خود انجام دهند، این برای نشان دادن این است که دانشجویان توانایی عملکرد خوبی در عمل پزشکی خود در همه جای دنیا دارند.

از اینرو بررسی شرایط مهاجرت پزشکان به چین به طور کلی طبق روال و ارائه مدرک زیر خواهد بود:

بررسی مهاجرت پزشکان به چین

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های پزشکی چین

برای مهاجرت تحصیلی به چین جهت ورود به اکثر دانشگاه ها، مدارس یا کالج های پزشکی چین، دانشجویان باید ثابت کنند. دارای 2 بخش اصلی دارای دانش و مهارت های کافی هستند. این 2 بخش عبارتند از:

  • زبان انگلیسی
  • علوم پایه (ریاضیات، زیست شناسی، شیمی و فیزیک)

به یاد داشته باشید که که دانشجویان برای ورود به هر برنامه تحصیلی در دوره کارشناسی حتما باید مدرک دیپلم معتبر داشته باشند. دانشجویان باید ثابت کند با موفقیت دوره دبیرستان را به پایان رسانده اند. این مدرک باید در این کشور به رسمیت و معتبر شناخته شود. دانشجویان می توانند در برنامه تحصیلی مورد علاقه خود شرکت کنند. شایان ذکر است که شرایط تحصیل در چین با توجه به دانشگاه های این کشور متفاوت می باشد. دانشجویان برای اخذ پذیرش تحصیلی برای تحصیل پزشکی در چین حتما باید با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند.

هزینه تحصیل پزشکی در چین

در این بخش مفتخر به راهنمایی شما در باب هزینه تحصیل پزشکی در چین و هزینه درخواست می باشیم. میانگین هزینه تحصیل از 3300$ الی 9900$ (دلار) می باشد. در نظر داشته باشید که هزینه تحصیل در وهله اول به ملیت متقاضی و سپس به دوره تحصیلی انتخابی و نوع دانشگاه بستگی دارد. هزینه تحصیل در رشته های دندانپزشکی و داروسازی نیز در این کشور بالا خواهد بود. هطینه تحصیل برای متقاضیان بین المللی متفاوت می باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی این کشور نیز متفاوت می باشد. در جدول زیر شاهد هزینه درخواست و شهریه تحصیل در دانشگاه پکینگ چین می باشید:

آیتمهزینه به دلار
هزینه درخواست$120
شهریه تحصیلی$3500

تحصیل پزشکی در اروپا به خصوص کشورهای که از سیستم آموزشی رایگان برخودار هستند از سایر موارد قابل توجه متقاضیان بین المللی می باشد که در نباید به سادگی از آن چشم پوزشی کرد. در لینک زیر به بررسی هزینه ها و اخذ فاند و فول فاند پرداخته شده است.

امکان تحصیل رایگان پزشکی در چین

امکان تحصیل رایگان پزشکی چین فقط در صورت استفاده از بورسیه های تحصیلی در چین امکان پذیر است که آن هم در شرایط سخت و به افراد کمی ارائه می شود. این در صورتی است که این بورسیه بیشتر در دوره های ارائه شده به زبان چینی به دانشچویان ارائه می شود. هزینه تحصیل پزشکی چین به دلار به صورت متوسط 5000$ الی 10000$ (دلار) در سال است. علاوه برهزینه تحصیل، هزینه زندگی در چین نیز وجود دارد. اکنون دانشجویانی که می خواهند در خارج از کشور خود تحصیل کنند، به شدت نگران هزینه های زندگی هستند که برای اقامت در چین متحمل می شود. پس از پیوستن به MBBS بیشتر دانشجویان بین المللی در برخی از اتاق های اجاره ای نزدیک به پردیس خود در چین، می مانند.

با این حال، زمانی که با هزینه های اقامت در محوطه دانشگاه در تضاد باشد، اجاره بهای اقامت در خارج از خانه بسیار بیشتر است. دانشجویان همچنین باید به طور مستقل هزینه غذا و پیش نیازهای مختلف خود را هنگام اقامت در خارج از دانشگاه پرداخت کنند. اکثر دانشجویان عمیقاً از این هزینه بالای اقامت متنفرند زیرا ممکن است بر برنامه های هزینه و شرایط پولی آنها تأثیر بگذارد.

در باب نظر تحصیل پزشکی چین از زبان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بشنوید:

10 بورس تحصیلی پزشکی در چین

10 بورس تحصیلی برای تحصیل پزشکی چین در سال 2023 عبارتست از:

  • بورسیه های دانشگاه Yanshan برای دانشجویان خارجی
  • بورسیه تحصیلات تکمیلی بین المللی دانشگاه هوبی
  • برنامه بورسیه JUST برای دانشجویان خارجی
  • بورسیه های دولتی استان ژجیانگ برای دانشجویان خارجی
  • بورسیه های دولتی چینگدائو برای دانشجویان خارجی
  • بورسیه های دانشگاه جینگانشان برای دانشجویان غیر چینی
  • بورسیه دانشگاه تیانجین برای دانشجویان غیر چینی
  • بورس تحصیلی دولت شانگهای برای دانشجویان خارجی
  • بورسیه های دانشگاه Xiamen برای دانشجویان خارجی
  • بورسیه تحصیلی دولت تیانجین برای دانشجویان خارج از کشور
  • بورسیه های دانشگاه بیهانگ برای دانشجویان خارجی

تحصیل به زبان انگلیسی در چین

امکان تحصیل به زبان انگلیسی در سال 2023، در سایر رشته های پیراپزشکی در چین توانسته وجه تمایز این کشور با سایر کشورها در خصوص تحصیل پزشکی و پیراپزشکی با هزینه های مقرون به صرفه باشد. در این بخش از مقاله به بررسی اسامی دانشگاه هایی که امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته دندانپزشکی وجود دارد را برای شما آوره ایم:

نام دانشگاهموقعیت 
Xi’an jiaotong Universityشهر شیان
Zhengzhou Universityشهر ژنگژو
China medical Universityشهر شنیانگ

دوره های تحصیل پزشکی در چین

دوره های تحصیل پزشکی در چین

امروزه دانشگاه ها و مدارس پزشکی در این کشور اولین دوره ها را بر روی علوم پایه مانند موارد زیر تمرکز کرده اند. این موارد عبارتند از:

  • آناتومی
  • فیزیولوژی
  • بیوشیمی
  • فارماکولوژی
  • آسیب شناسی

در سال های پیشرفته، دانشجویان مشغول تحصیل رشته های پزشکی بالینی مانند کودکان، زنان و زایمان، پزشکی داخلی، روانپزشکی، بهداشت عمومی و جراحی عمومی می شوند. این دوره ها برای دانشجویی است که دوره MBBS را پشت سر می گذارد. شایان ذکر است که پس از 5 سال دوره تحصیلی، دانشجویان پزشکی کارآموزی خود را در یکی از بیمارستان های وابسته به دانشگاه یا دانشکده پزشکی خود شروع می کنند.

اتمام موفقیت آمیز دوره کارآموزی به دانشجویان پزشکی اجازه می دهد که مدرک کارشناسی پزشکی را دریافت کنند. شروع کار به عنوان پزشک بعد از فارغ التحصیلی به قوانین و مقررات کشور بستگی دارد. دانشجو فارغ التحصیل می خواهد در آن مشغول به کار شود.

برنامه های تحصیل رشته پزشکی در چین

برنامه های با کیفیت آموزش پزشکی در چین دانشجویان بین المللی را که مایل به ادامه حرفه ای در پزشکی هستند، جذب می کند. پس از شرکت در یک دوره تحصیل پزشکی در چین، دانشجویان بین المللی می توانند به سایر کشورهای جهان مهاجرت کنند. همچنین می توانند به کشورهای خود برگردند و مشغول به کار شوند. مدارس پزشکی در چین توسط شورای پزشکی چین به رسمیت شناخته شده و بسیاری از آنها توسط سازمان بهداشت جهانی در فهرست بهترین مدارس پزشکی جهان شناخته می شوند.

از این رو رشد جمعیت دانشجویان بین المللی در این کشور در رشته های مختلف در نمودار زیر بیان شده است:

رشد جمعیت دانشجویان بین المللی در چیندانشجویان خارجی می توانند از برنامه های پزشکی آموزش داده شده به زبان چینی یا انگلیسی در چین بهره مند شوند. آموزش پزشکی در چین به دلیل داشتن اساتید با تجربه و مجرب، همچنان در این کشور موفقیت آمیز است و پزشکان آینده ماهر را آموزش می دهد. اکثر دانشگاه های چین، دانشکده ها و کالج های پزشکی این کشور توسط سازمان بهداشت جهانی به رسمیت شناخته شده اند. آموزش پزشکی چین با بررسی های اخیر WHO در رتبه چهارم قرار دارد و مدارک پزشکی ارائه شده توسط دانشگاه ها، مدارس و دانشکده های پزشکی چین در سراسر جهان پذیرفته شده و شناخته می شوند.

کار پس از تحصیل پزشکی در چین

انتظار می رود پس از اتمام دوره آموزش پزشکی، اکثر فارغ التحصیلان مستقیماً مشغول به کار به عنوان پزشک شوند. برنامه های تحصیل پزشکی 5 ساله در چین به منظور آموزش پزشکان متخصص طراحی شده اند که نه تنها انتظار می رود دانش و درک علوم پزشکی اساسی داشته باشند. مهارت های بالینی خاصی را نیز در اختیار داشته باشند، بلکه انتظار می رود دانش پزشکی پیشگیری نیز داشته باشند. دانشجویان می توانند بعد از فارغ التحصیلی، مشغول به جستجوی شغل خود را از طریق شرکت های بین المللی یا موسسات کاریابی در کشور چین کنند. در این کشور، فرصت های بی شماری برای پزشکان و دندانپزشکان وجود دارد. اقتصاد چین به طور گسترده ای رشد کرده است. این بدان معنی است که فرصت های شغلی در این کشور فراوان است. همچنین قدرت پذیرش و اشتغال در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی و مطب ها بسیار بالا خواهد بود.

اما قبل از انجام هر کاری بهتر است آشنایی کامل با بازار کار این کشور داشته باشید. از موضوعات مهم مانند نرخ اشتغال، بیکاری، متوسط سن اشتغال و غیره اطلاعات کافی داشته باشید. نرخ اشتغال در چین به شرح زیر است:

نرخ اشتغال در چینبا توجه به نمودار بالا می توانید دریابید که نرخ اشتغال در چین کاهش یافته است. این بدان معنا است که مهاجران خارجی می توانند برای کار در این کشور از فرصت های شغلی بیشتری بهره مند شوند.

درآمد پزشکی در چین

دستمزد حاصل از این رشته در مشاغل مختلف و با توجه به طول دوره تحصیل، جنسیت، سن و سابقه کاری متقاضی متفاوت خواهد بود. در نظر داشته باشید که درآمد متخصصان رشته های پزشکی در این کشور بسیار بالا می باشد. درآمد پزشکان در این کشور به ازای هر ساعت کار قانونی حدود 400CYN (یوآن چین) می باشد. میانگین دستمزد پزشکی در این کشور بدین قرار است:

  • کمترین: 23500$ (دلار)
  • میانگین: 224190$ (دلار)
  • بیشترین: 397000$ (دلار)

درآمد این رشته در رشته های مختلف پزشکی در این کشور در جدول زیر شرح داده شده است:

نام رشته پزشکی  میانگین درآمد به یوان چین
مدیر اداری بخش پزشکی37600¥
منشی بخش پزشکی23200¥
پزشک69700¥
متخصص اطفال54700¥
پزشک قلب و عروق کودکان82500¥
بخش مراقبت پزشکی25200¥

تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در این کشور از آموزش پیشرفته و سطح علمی بالایی برخوردار می باشد. اگر قصد دارید اقدام به مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و مهاجرت به کشورهای خارجی از سایر روش ها کنید، می توانید انجام امور حقوقی و مهاجرتی مرتبط را به کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارید.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل پزشکی در چین

در این بخش از مقاله مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در باب تحصیل پزشکی در کشور چین در سال 2023 می باشیم:

  • آیا تحصیل به زبان انگلیسی در رشته پزشکی در چین امکان پذیر است؟ بله در اکثر دانشگاه های این کشور پزشکی به زبان انگلیسی در دوره تئوری تدریس می گردد. همان طور که مسلم است در دوره کلینیکال و عملی تسلط به زبان چینی لازم است.
  • بهترین دانشگاه های چین برای تحصیل پزشکی کدامند؟ اغلب دانشگاه های چین از سطح علمی بالا برخوردارند اما برخی از آنها طرفداران بیشتری دارند مثل Peking Union Medical College، Capital Medical University، Nanjing Medical University، Southern Medical University و Tianjin Medical University که تحصیل در آن ها به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.
  • آیا کشور چین برای تحصیل پزشکی به دانشجویان خارجی بورسیه نیز اعطاء می کند؟ برخی بورسیه ها برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است مثلا بورسیه های دانشگاه Yanshan، بورسیه دانشگاه هوبی، بورسیه های دولتی استان ژجیانگ و چینگدائو و شانگهای برای دانشجویان خارجی
  • آیا پس از تحصیل پزشکی در چین، دانشجویان خارجی حق کار در این کشور را دارند؟ دانشجویان فارغ التحصیل از رشته های پزشکی پس از 5 سال و با کسب دانش و درک علوم پزشکی می توانند در این کشور کار کنند. میانگین درآمد پزشکان در این کشور 22400$ (دلار) و بیشترین درآمد 39000$ (دلار) خواهد بود.
5/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه برای “تحصیل پزشکی در چین

  1. سهراب گفت:

    با سلام من ۲۷ ساله هستم دیپلم تجربی با معدل ۱۵ دارم سطح زبانم بالا است به راحتی میتونم مدرک بگیرم میخواستم بدونم برای تحصیل پزشکی در چین امکان بورسیه برای من هست

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. شادی گفت:

    سلام برای پزشکی زبان چینی هم لازمه و چه مدرکی میخواد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته پزشکی در چین وجود دارد. در خصوص مشاوره می توانید با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  3. سمانه گفت:

    مقاله کاملی بود متشکرم.

    1. صادقی گفت:

      ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *