مهاجرت تحصیلی در صربستان

تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی

تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی

تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی یکی از عوامل اصلی جذب دانشجویان بین المللی به این کشور اروپایی می باشد که تقاضای زیادی به همراه دارد. صربستان با تکیه بر تنوع خود، به دانشجویان بین المللی این فرصت را می دهد تا تحصیل در مکانی با تاریخ آشفته و در عین حال خارق العاده تجربه کنند. دانشجویان خارجی حتما باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد و همچنین دکترا در صربستان، از برنامه های تحصیلی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند اطلاعات کافی کسب کنند. راهنمای زیر توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای ارائه اطلاعات به هموطنان عزیز درباره شرایط تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی تهیه شده است.

ادامه تحصیل در کشور صربستان

کشور صربستان دارای دانشگاه های پیشرفته ای است که در سطح بین المللی شناخته شده اند. به عنوان یک مرکز تحصیلی، پایتخت کشور صربستان، بلگراد، دارای 2 دانشگاه دولتی و چندین موسسه آموزش عالی خصوصی است. سیستم آموزشی صربستان حدود 230.000 دانشجو و بیش از 22.000 کارمند را در بیش از 500 ساختمان آموزشی می باشد. بلگراد همچنین یک کرسی از موسسات علمی و پژوهشی در سطح جهانی است که همه زمینه ها را تشکیل می دهد. بهترین و بزرگترین دانشگاه کشور صربستان، دانشگاه بلگراد می باشد که دارای 31 دانشکده، 8 موسسه علمی و یک کتابخانه است. ریشه های آن به سال 1808 میلادی برمی گردد، هنگامی که مدرسهVelika olakola در بلگراد تأسیس شد. اولین دانشگاه صربستان به طور رسمی در 27 فوریه 1905 تاسیس شد و شامل سه دانشکده فلسفه و حقوق و دانشکده فنی بود.

آموزش عالی در صربستان هنوز در حال پیشرفت است، اما برخی از دانشگاه های محبوب وجود دارند که عبارتند از:

  • University of Belgrade
  • State University of Novi Pazar
  • University of Arts in Belgrade

شرایط تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی

زبان اصلی تدریس در صربستان زبان صربی می باشد، اما برخی از برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شوند. دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای ادامه تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی باید مهارت ها و توانایی های زبان انگلیسی خود را اثبات کنند. برخی از دانشجویانی که زبان مادری آنها زبان انگلیسی می باشد، نیازی به کسب مدرک زبان انگلیسی ندارند. سایر دانشجویان برای ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های صربستان به زبان انگلیسی، حتما باید مدرک زبان IELTS یا TOEFL ارائه دهند. البته لازم به ذکر است که شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در تمام دانشگاه های صربستان ممکن است یکسان نباشد و هر دانشگاه شرایط خاص خود را برای پذیرش دانشجویان انگلیسی زبان تعیین کند.

به همین دلیل، توصیه می شود قبل از مهاجرت تحصیلی به صربستان، با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید و یا با مراجعه به وب سایت دانشگاه، از شرایط کسب پذیرش برای تحصیل به زبان انگلیسی مطلع شوید.

برخی از دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی صربستان عبارتند از:

دانشگاه های خصوصیدانشگاه های دولتی
John Naisbitt UniversityUniversity of Belgrade
Singidunum UniversityUniversity of Novi Sad
Union UniversityUniversity of Niš
Alfa BK UniversityUniversity of Kragujevac
European UniversityState University of Novi Pazar
Metropolitan UniversityUniversity of Arts
Educons UniversityUniversity of Defence

شایان ذکر است که برخی از دانشجویان ادامه تحصیل در صربستان ممکن است نیاز به کسب ویزای دانشجویی صربستان داشته باشند.

دلایل تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی

دلایل تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی

به طور کلی، بهتر است دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی، دلایل قانع کننده و منطقی داشته باشند. تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی دلایل مختلفی دارد.

دو دلیل اصلی برای تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی عبارتند از:

  • دانشگاه های صربستان ارائه دهنده طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی هستند.
  • هزینه تحصیل در صربستان بسیار مقرون به صرفه است.

مهمترین دلیل برای تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی این است که دانشگاه های صربستان ارائه دهنده یکی از بهترین برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی در بین کشورهای اروپایی می باشند. صربستان دارای 8 دانشگاه دولتی و 10 دانشگاه خصوصی است. در 2 شهر بزرگ این کشور، بلگراد و نووی ساد، دانشجویان می توانند در دانشگاه های برتر (اعم از دولتی و خصوصی) را پیدا کنند که برنامه های آموزش انگلیسی را ارائه می دهند. برجسته ترین آنها شامل دانشگاه بلگراد، دانشگاه نووی ساد و دانشگاه اروپایی صربستان می شود. دلیل بعدی که موجب می شود دانشجویان بین المللی کشور صربستان را برای ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود انتخاب کنند، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل در کشور صربستان می باشد.

در میزان شهریه در دانشگاه های صربستان تفاوت هایی وجود دارد. براساس وب سایت رسمی کشور، شهریه سالانه تحصیل در دانشگاه های صربستان به طور متوسط بین 500 تا 2500€ (یورو) است. بسیاری از دانشجویان متوجه می شوند که بسته به اینکه از کجا هستند و مشغول به تحصیل در دانشگاه خصوصی یا دولتی می شوند، ممکن است مجبور به پرداخت شهریه متفاوتی شوند. برای اطلاعات بیشتر، شما می توانید وب سایت خاص دانشگاه خود را بررسی کنید.

درباره تحصیل در کشور صربستان به زبان انگلیسی

در حال حاضر حدود 150 برنامه مطالعه در تمام مقاطع آموزشی در صربستان وجود دارد که به زبان انگلیسی یا سایر زبان های خارجی تدریس می شوند که در سال تحصیلی 2023 و 2024 در دسترس هستند. همچنین برنامه های دیگری وجود دارد که به زبان های انگلیسی و صربی تدریس می شوند، اما ممکن است در این سال تحصیلی به زبان های خارجی کاملاً در دسترس نباشد. با این حال، در دانشگاه های صربستان، اگرچه سخنرانی ها و فعالیت های گروهی ممکن است بیشتر به زبان صربی برگزار شود، اما آنها مطمئناً فرصت های دیگری را برای دانشجویان خارجی ارائه می دهند، مانند مشاوره های اضافی با کارکنان تدریس به زبان انگلیسی یا سایر زبان های خارجی.

چالش های اساسی تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی

تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی، در کنار مزایای بی شماری که برای اتباع خارجی به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در این زمینه می باشد. در جدول زیر می توانید چالش های تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی را بررسی مشاهده کنید:

چالش های تحصیل در صربستان به زبان انگلیسیتوضیحات
هزینه تحصیلهزینه تحصیل در صربستان به ویژه به زبان انگلیسی، نسبت به اغلب کشورهای اروپایی مدرن بالاتر است. به طور کلی تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی چند برابر گرانتر از شهروندان این کشور است.
شرایط ورودشرایط ورود جهت تحصیل در صربستان، به ویژه به زبان انگلیسی، بسیار دشوار است. زیرا حین درخواست جهت تحصیل به زبان انگلیسی، از بوروکراسی های اداری پیچیده ای استفاده می کنند.
خوابگاه هاخوابگاه های داننشگاه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می کنند، اغلب تکمیل هستند و جایی برای دانشجوی جدید وجود ندارد.

کار ضمن تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی

تمامی اتباع خارجی که به دنبال تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی هستند، می توانند حین تحصیل در این کشور، برای پوشش هزینه های تحصیل در صربستان مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که، برای کار حین تحصیل در صربستان علاوه بر ویزای نوع D یا اجازه اقامت باید مجوز کار نیز دریافت کنید. همچنین کار ضمن تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی، می تواند به صورت پاره وقت و حداکثر 20 ساعت در هفته باشد. از سوی دیگر میانگین حقوق در هر ساعت برای دانشجویانی که به صورت پاره وقت مشغول به کار هستند، 12$ (دلار) می باشد. به این نکته مهم نیز توجه فرمایید که، شغل پاره وقت شما حین تحصیل در صربستان نباید به روند تحصیلی شما در این کشور لطمه ای وارد کند. در نمودار زیر می توانید پرطرفدار ترین مشاغل دانشجویی در صربستان را مشاهده فرمایید:

پرطرفدار ترین مشاغل دانشجویی در صربستانهموطنان عزیز می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید و با هماهنگی های قبلی برای انجام امور مهاجرتی خود و کسب اطلاعات درباره شرایط و هزینه های این امور به دفتر موسسه مراجعه کنید.

سوالات متداول در خصوص تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی

در این بخش از مقاله قصد داریم به سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی پاسخ دهیم. از مهمترین این سوالات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آیا برای تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی باید برای ویزای این کشور اقدام کنم؟ تمامی کشورهای ثالث یا غیر اتحادیه اروپا که به دنبال تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی هستند، باید برای ویزای تحصیلی صربستان اقدام کنند.
  • تحصیل در صربستان به زبان انگلیسی برای ایرانیان مطلوب است؟ با توجه به ساختار آموزشی پیشرفته دانشگاه های مدرن اروپایی تحصیل در صربستان به ویژه به زبان انگلیسی بهترین گزینه برای ایرانیان است.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *