مهاجرت تحصیلی آمریکا

تحصیل حسابداری در کشور آمریکا

تحصیل حسابداری در کشور آمریکا

در تحصیل حسابداری در کشور آمریکا به چگونگی اندازه گیری، تجزیه و تحلیل داده، آگاهی از فرآیند و آشنایی به ارتباطات مالی سازمان می پردازند. دانشگاه های آمریکا از اعتبار بالایی در میان کشورهای جهان برخوردار هستند و فرصت های شغلی این رشته بسیار می باشد. دانشجویان با تحصیل در این رشته براحتی می توانند به انجام کار در سایر کشورها بپردازند.

دانشجویان در آمریکا اجازه انجام کار ضمن تحصیل را داشته و با وجود فرصت های شغلی در زمینه حسابداری، دانشجویان این رشته براحتی می توانند به انجام کار مرتبط با رشته خود بپردازند. مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با بررسی حوزه های کاری مختلف در آمریکا دانشجویان عزیز را در زمینه انتخاب رشته تحصیلی راهنمایی می نمایند.

دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را با تحصیل حسابداری در کشور آمریکا اخذ نموده اند، براحتی با انجام کار پس از تحصیل در آمریکا می توانند تابعیت آمریکا را دریافت نمایند. دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های آمریکا ابتدا می باید درخواست پذیرش خود را به دانشگاه های این کشور ارائه نمایند. پس از اخذ پذیرش تحصیلی و با اخذ ویزای تحصیلی آمریکا به این کشور مراجعت نمایند.

معرفی رشته حسابداری در آمریکا

حسابداری رشته ای است که اطلاعات مختلفی در زمینه های تجارت، سازماندهی، خلاصه سازی و نحوه برقراری ارتباط را در اختیار افراد قرار می دهد. می توان گفت رشته حسابداری ترکیبی از مباحث آمار، فناوری، حقوق، تجارت و اقتصاد است که فعالیت های اقتصادی در سازمان ها و مراکز خصوصی را مورد بررسی قرار می دهد. دانشجویان با تحصیل حسابداری در کشور آمریکا به آموزش های عملی و تئوری در این گرایش می پردازند.

آموزش های عملی حسابداری شامل آموزش های انجام کار با کامپیوتر و نرم افزارهای حسابداری و ماشین حساب می گردد. مباحث تئوری در این رشته بر امور مالی، مفاهیم بازرگانی و بین المللی تمرکز دارد. از آنجائیکه رشته حسابداری رابطه نزدیکی با رشته هایی همچون اقتصاد، مدیریت مالی و بازرگانی دارد. برخی از فارغ التحصیلان رشته های فوق پس از اتمام تحصیلات خود به عنوان حسابدار در جامعه ایفای نقش می نمایند.

بررسی تحصیل حسابداری در کشور آمریکا

دانشجویان با تحصیل حسابداری در کشور آمریکا امکان اخذ مدرک کارشناسی در رشته های حسابداری و حسابرسی را خواهند داشت. پس از پایان دوره کارشناسی دانشجویان می توانند کسب تخصص حسابداری اقدام نمایند. مدارک تخصصی حسابداری آمریکا در تمامی کشورهای جهان به عنوان مدرکی حرفه ای شناخته شده است. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

مدارک تخصصی حسابداری در آمریکا دارای عناوین زیر می باشند:

  • BAccty
  • BAcc
  • BAcy

اکثر دانشجویان که به تحصیل حسابداری در کشور آمریکا مشغولند، در کنار این رشته به مطالعه گرایشات دیگری همچون اقتصاد، تجارت و علم دارایی نیز می پردازند. در این صورت دانشجویان مدرک کارشناسی مدیریت تجاری و یا بازرگانی در گرایش حسابداری را دریافت خواهند نمود. هر یک از مدارک ذکر شده دارای اعتبار های بین المللی می باشند. زبان تحصیل در دانشگاه های حسابداری آمریکا به زبان انگلیسی است. دانشجویان می باید از مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل حسابداری در این کشور برخوردار باشند. البته برخی از دانشگاه های آمریکا امکان تحصیل بدون مدرک زبان را برای دانشجویان فراهم نموده است.

جهت شفاف سازی این موضوع در نمودار زیر میانگین تعداد متقاضیان این کشور شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

طول دوره کارشناسی در رشته حسابداری در آمریکا 4 سال است. در سال اول تحصیل دانشجویان به یادگیری مفاهیمی همچون حسابداری، حسابداری مالی و تجارت خواهند پرداخت. دانشجویان در این دوره به تحقیق و انجام پروژه ها، روش ها و ارائه سخنرنی می پردازند. کلاس های درسی نیز متمرکز بر فعالیت های گروهی، مطالعه فردی، شرکت در سمینارها و انجام کار در کارگاه های آی تی و یادگیری چگونگی استفاده از نرم افزارهای حسابداری می باشد.

چگونگی پذیرش جهت تحصیل حسابداری در کشور آمریکا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل حسابداری را دارند، می باید پیشینه تحصیلی قوی در درس ریاضیات برخوردار باشند. اما دانشجویانی که قصد تحصیل همزمان در گرایشات تجارت و آمار بهمراه حسابداری را دارند. علاوه بر برخوردای از علم ریاضی می باید در دیگر دروس نیز دارای پیشینه تحصیلی قوی باشند. برخی از دانشگاه ها به دانشجویان این اجازه را می دهند که پس از 1 سال تحصیل با توجه به علایق و توانایی های خود تغییر رشته داده و به تحصیل در رشته دیگری بپردازند. جهت تحصیل در این کشور اخذ ویزای تحصیلی در آمریکا بسیار ضروری می باشد.

دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه ها برای تحصیل در رشته حسابداری می باید مدارک زیر را ارائه نمایند:

  • مدارک تحصیلی پیشین به همراه ریز نمرات آنها
  • کسب نمره قبولی در آزمون GMAT با حداقل نمره 620
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل

کسب تخصص در تحصیل حسابداری در کشور آمریکا

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در مقطع کارشناسی می توانند برای کسب تخصص در حوزه حسابداری اقدام نمایند. از جمله گرایشات تخصصی در رشته حسابداری به شرح زیر می باشد:

تخصصتوضیحات
حسابداری مالیاین گرایش اصلی ترین شاخه حسابداری بشمار می رود. جمع آوری، ثبت، تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی در بازارها می پردازد. یکی از مهمترین بخش های حسابداری می باشد.
مدیریت حسابداریاین گرایش به بررسی تصمیمات برای عملکرد بهتر بر روی فعالیت های تجاری می پردازد.
حسابرسیدر این گرایش دانشجویان به شناسایی و آزمون داده ها، بیانیه ها و نحوه عملکرد سازمان در راستای رسیدن به اهداف سازمان می پردازند.

از دیگر گرایشات تخصصی در این رشته می توان به مالیات و حسابداری قانون اشاره نمود. دوستان می توانید تحصیل داروسازی در آمریکا را مطالعه فرمایید.

کسب تخصص در تحصیل حسابداری در کشور آمریکا

بازار کار و در آمد حسابداری در آمریکا

فرصت های شغلی بسیاری در زمینه حسابداری موجود است. در حال حاضر بیش از 1200000 حسابدار در این کشور مشغول به فعالیت می باشند. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

وظایف حسابداران در آمریکا عبارتند از:

  • بررسی و ارزیابی اظهارنامه های ملی
  • محاسبه مالیات شرکت ها و پرداخت به موقع آن ها
  • نگهداری و سازماندهی اسناد مالی شرکت ها
  • اجرایی نمودن روش های بهینه پرداخت و دریافت با هدف کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها

درآمد حسابداران در کشور آمریکا بالاست و متوسط درآمد متخصصین این حوزه 61690$ (دلار) در سال تخمین زده است. درآمد برخی از حسابداران حرفه ای در این کشور تا 106880$ (دلار) در سال نیز می رسد. برخورداری از مدرک کارشناسی برای ورود به بازار کار کافی است. اما افرادی که از مدارک تخصصی و کارشناسی ارشد و دکترا در این رشته برخوردار هستند. شانس بیشتری برای یافتن شغل در این زمینه خواهند داشت. کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با معرفی بازارهای کاری متقاضیان تحصیلی راهنمایی می نمایند. متقاضیان تحصیل دکترا در آمریکا می توانند با بهره مندی از مشاوره های مفید این مجموعه نسبت به مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدام نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *