مهاجرت تحصیلی آمریکا

تحصیل داروسازی در آمریکا

متقاضیانی که قصد تحصیل داروسازی در آمریکا را دارند، حتما باید از شرایط لازم و اطلاعات کاملی درباره تحصیل داروسازی در آمریکا داشته باشند. همچنین داشتن اطلاعات از میزان هزینه های مرتبط تحصیل داروسازی و مخارج اقامت دانشجویی در این کشور، از مهمترین موارد به شمار می رود. تمام دانشجویان خارجی باید از موارد ذکر شده مطلع باشند. شرایط تحصیل در دانشگاه های آمریکا برای دانشجو های بین المللی آسان نمی باشد. زیرا هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار بالا می باشند. متقاضیانی که قصد دارند در دانشگاه های دولتی و خصوصی مشغول به تحصیل شوند. حتما باید توان مالی کافی داشته باشند. اما در برخی از موارد دانشجویان می توانند با بهره مند شدن از کمک هزینه های تحصیلی، شرایط بهتری برای تحصیل داشته باشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله اطلاعات کاملی درباره تحصیل داروسازی در آمریکا ارائه خواهند کرد.

دوره های تحصیل داروسازی در آمریکا

متقاضیانی که به فکر تحصیل داروسازی در دانشگاه های کشور آمریکا می باشند، باید در نظر داشته باشند که دوره های تحصیلی در این رشته بر روی درس های ذیل تمرکز می کنند:

  • شیمی
  • زیست شناسی
  • فیزیولوژی انسانی
  • داروسازی (نحوه تولید دارو)
  • فارماکولوژی (چگونگی مصرف دارو با بدن)

بررسی تحصیل داروسازی در آمریکا

اکثر رشته های داروسازی، پژوهش علمی را با آموزش های حرفه ای تر و مهارت های حرفه ای داروئی مانند یادگیری در مورد مسائل قانونی و اخلاقی و نحوه ارتباط با بیماران ترکیب میکند. شما همه چیز در مورد نسخه ها، داروها و عمل بالینی و تمرین دادن به سناریوهای مختلف را یاد خواهید گرفت. با تحصیل داروسازی ممکن است این فرصت را داشته باشید که در نقش های خاصی مانند توسعه دارو جدید یا مراقبت از بیمار و یا در یک حوزه تخصصی مراقبت های پزشکی مانند بیماری های عفونی یا مراقبت از سالمندان را تجربه کنید.

سرشماری دانشجویان خارجی در این کشور طی سال های اخیر در نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

اکثر دوره های داروسازی در دانشگاه های مختلف جهان بر پایه دروسی چون زیست، شیمی، فارمولوژی، فیزیولوژی و روش های ساخت دارو ارائه می شوند. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی می توانند تبدیل به یک داروساز و متخصص دارو شوند. دانشجویان خارجی برای ورود به کالج های و دانشگاه های داروسازی کشور آمریکا حتما باید شرایط لازم را دارا باشند. مدارک خود را به صورت کامل ارائه دهند. در ادامه شما اطلاعات بیشتری درباره تحصیل داروسازی کسب خواهید کرد. علاوه بر معرفی دانشگاه هاروارد، با مراجعه به مقاله کارآفرینی در آمریکا می توانید از شرایط کارآفرینی این کشور آگاه شوید.

شرایط تحصیل داروسازی در آمریکا

الزامات ثبت نام برای کالج های داروسازی بین دانشگاه های و کالج های مختلف متفاوت است. اما تقریبا تحصیلات شیمی در تمامی دانشگاه های داروسازی از مهم ترین موارد به شمار می رود. این تحصیلات ترجیحا همراه با ترکیبی از زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات می باشد. به طور کلی ورود و تحصیل در دوره های تحصیلی داروسازی بسیار سخت و رقابتی می باشد. دانشجویان نمی توانند به راحتی وارد دوره های داروسازی شوند، مشغول به تحصیل شوند. به همین دلیل، کسب نمرات بالا و داشتن معدل بالا و همچنین ارائه مدرک زبان رسمی و معتبر از مهم ترین موارد جهت تحصیل در دوره های داروسازی می باشند. جهت تحصیل پزشکی در این کشور مقاله تحصیل پزشکی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

ساختار تحصیل داروسازی در آمریکا

تحصیل در دوره های داروسازی ساختار و شرایط خاصی دارد. این موضوع بستگی به کشور و دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستید دارد. در برخی مناطق جهان، بعد از تحصیلات داروسازی، مدرک ب فارم ارائه می شود و در برخی از نقاط جهان نیز مدرک م فارم ارائه می شود.

اگر می خواهید دوره های تحصیلی داروسازی را در کشورهای خارجی سپری کنید و یا مایل هستید که پس از فارغ التحصیلی در کشورهای مختلف مشغول به کار شوید. حتما باید شرایط مختلف را در کشورهای گوناگون بررسی کنید. برای مثال، جهت شرکت در دوره های بلند مدت تحصیل داروسازی در انگلستان، دانشجویان حتما باید مدرک م فارم کسب کنند. دوره های داروسازی معمولا شامل سخنرانی ها، سمینارها و تمرین های عملی می باشند. اکثر دانشگاه ها در برخی مواقع در طول تحصیلات خود، فعالیت های عملی نیز به همراه دارند. ارزیابی در دانشگاه ها و دوره های تحصیلی داروسازی بر اساس معاینه فنی و عملی و دوره کار انجام می شود.

شرکت در دوره های تحصیلی دکترای داروسازی در ایالات متحده نیازمند سپری کردن دوره 2 ساله پیش نیاز می باشد. بعد از آن دانشجو وارد دوره 4 ساله تحصیلات حرفه ای می شود. دوره های داروسازی دیگر در ایالات متحده ارائه نمی شود. دانشجویان خارجی برای تحصیل داروسازی حتما باید شرایط مورد نیاز را دارا باشند. مدرک زبان معتبر (تافل و آیلتس) ارائه دهند تا جهت ورود به مراکز تحصیلی مورد نظر، پذیرفته شوند.

ساختار تحصیل داروسازی در آمریکا

دانشگاه های برتر داروسازی در آمریکا

روند پذیرش داروسازی برای همه دانشجویان بسیار سخت و رقابتی می باشد. کلاس های مورد نیاز برای پذیرش در مدرسه داروسازی در دانشگاه های مختلف کشور آمریکا متفاوت است. اکثر برنامه های مدرک دانشگاهی در کشور آمریکا از طریق شرکت در دوره ها تحصیلی در کالج های داروسازی ارائه می شوند.

پذیرش دانشجویان غیر آمریکایی جهت تحصیل و شرکت در دوره ها بستگی به دانشگاه و کالج مورد نظر و هر دانشگاه و کالج دارای شرایط و سیاست های خاص خود می باشد. ورود به دانشگاه های دولتی برای دانشجویان غیر آمریکایی و خارجی بسیار سخت می باشد. دانشگاه های خصوصی شرایط بهتری برای پذیرش دانشجو های غیر آمریکایی و خارجی دارند. هزینه زندگی در این کشور طبق قواعد و هزینه های ذکر شده در مقاله هزینه زندگی در آمریکا می باشد.

در ضمن برترین دانشگاه هایی که داروسازی در آن ها ارائه می شود، به شرح ذیل هستند:

  • دانشگاه هاروارد
  • دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو
  • دانشگاه میشیگان
  • دانشگاه پوردو
  • دانشگاه ییل
  • دانشگاه هاپکینز
  • دانشگاه کارولینای شمالی
  • دانشگاه مینه سوتا

شهریه تحصیل داروسازی در آمریکا

از سایر عواملی که در باب شهریه تحصیل در این رشته تاثیر گذار می باشد، ملیت دانشجویان می باشد.

میزان هزینه های تحصیل با توجه به ملیت دانشجویان متغیر می باشد که به شرح زیر است:

ملیتشهریه به دلار در سال
دانشجویان بومی$3000 الی 20500$
دانشجویان خارجی$9950 الی 32800$

گرایش های تحصیل داروسازی در آمریکا

اگر یک دانشگاه و یا مرکز تحصیلی در ایالات متحده برای پذیرش شهروندان غیر آمریکایی شرایط مناسبی داشته باشد. متقاضی باید حداقل شرایط ورود به عنوان دانشجویان آمریکایی، که شامل پیش نیازهای دوره و آزمون های استاندارد می باشد را برآورده کند. متقاضيانی که دوره های پیش نیاز را در خارج از آمريکا سپری کرده اند. باید جهت تحصیل در دوره های اصلی داروسازی مدارک و گواهی معتبری برای اثبات این موضوع ارائه دهند. بعضی از مراکز تحصیلی آمریکایی، مدارک پیش نیاز خارجی را قبول نمی کنند.

داروسازی در آمریکا در قالب گرایش های ذیل ارائه می شود:

  • داروسازی انکولوژی Oncology Pharmacy
  • دارو درمانی Pharmaco Therapy
  • داروسازی هسته ای Nuclear pharmacy
  • داروسازی روان پزشکی psychiaeric pharmacy

ویزای تحصیلی آمریکا

مطابق با آخرین قوانینی که به تصویب ریاست این کشور در باب صدور روادید رسیده است. همچنین می توان گفت درصد ناچیزی از شهروندان ایرانی امکان تحصیل در این کشور را خواهند داشت. در باب کشورهای هم رده در خصوص تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی می توان به تحصیل در کانادا اشاره نمود.

در مجموع مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آمریکا به شرح زیر است:

  • نامه پذیرش نهایی
  • 2 قطعه عکس
  • ارائه گواهی تمکن مالی و پرینت حساب
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • پاسپورت معتبر
  • انگیزه نامه

شما عزیزان اگر قصد تحصیل در کشور آمریکا را دارید و می خواهید از هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا مطلع شوید، می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *