مهاجرت تحصیلی بلژیک

تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک

تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک

متاسفانه امکان تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک وجود ندارد. 3 زبان هلندی، فرانسوی و انگلیس شایع ترین زبان های تحصیل در این کشور هستند. البته این کشور دارای منطقه کوچکی آلمانی زبان است و تحصیل در آن منطقه به زبان آلمانی است. عمده مناطق این کشور به 2 زبان فرانسوی و هلندی است. زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی بیشتر در دوره کارشناسی ارشد ارائه می شود. برای تحصیل به زبان های فرانسوی و هلندی باید مدرک زبان داشته باید. برای تحصیل در بلژیک به زبان انگلیسی تسلط در سطح b2 لازم است.

در خصوص مشاوره رایگان فرم زیرا را تکمیل کنید:


متاسفانه برخی از سایت ها به اشتباه تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک را در دانشگاه خنت امکان پذیر دانسته اند اما این دانشگاه نیز از دانشجویان خود گواهی b2 برای تحصیل به زبان انگلیسی می خواهد. کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه بیشتر درباره تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک گفته اند.

به طور کلی مزایای تحصیل در این کشور در تصویر زیر بیان شده است:

مزایای تحصیل در بلژیک

تحصیل در کشور بلژیک به زبان انگلیسی

این کشور تمرکز زیادی بر روی آموزش عالی دارد و 5 دانشگاه آن در 200 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. زبان های اصلی آموزش فرانسوی و هلندی است اما به دانشجویان بین المللی نیز آموزش به زبان انگلیسی را ارائه می دهد. بلژیک بسیاری از دانشگاه های دارای رتبه عالی را برای انتخاب ارائه می دهد. کمیسیون اروپا در بلژیک واقع شده است، که آن را بهترین مکان برای مطالعه روابط بین الملل یا علوم سیاسی می کند. همچنین بر فرهنگ تحقیق متمرکز است.

همکاری بین معلمان و دانشجویان برای فعالیت های تحقیقاتی، آموزش و تجربه دانشجو را بهبود می بخشد، که می تواند برای آینده دانش آموزان بسیار مفید باشد. جهت تحصیل در بلژیک موسسات تحقیقاتی کلاس جهانی وجود دارد:

  • دانشکده اقتصاد و مدیریت سولوی بروکسل می تواند بهترین انتخاب برای دانشجویان بازرگانی باشد.
  • در حالی که، کالج وسالیوس می تواند برای دانشجویان هنرهای لیبرال سودمند باشد.
  • دانشگاه خنت در بروکسل و دانشگاه وریجه بروکسل نیز گزینه های خوبی برای دانشجویان بین المللی هستند.

در شکل زیر زبان های رایج در کشور بلژیک در مناطق آن آورده شده است:

زبان های رایج در کشور بلژیک

شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک

شرایط پذیرش برای تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک بسته به اینکه می خواهید در موسسه آموزش عالی جامعه هلندی، فرانسوی یا آلمانی زبان در بلژیک تحصیل کنید، متفاوت است. اگر تحصیلات متوسطه را با موفقیت در کشور خود به اتمام رسانده اید و گواهی معتبر ترک مدرسه را دارید، می توانید برای تحصیلات عالیه در بلژیک تحصیل کنید. اگر می خواهید برای تحصیل دندانپزشکی یا تحصیل پزشکی در بلژیک اقدام کنید، باید در یک آزمون ورودی قبول شوید. وزارت آموزش و پرورش هر ساله آزمون ورودی را برگزار می کند.

بلژیک در مرکز سیاسی اروپا است و به دلیل جمعیت بومی متنوع و دارای 3 زبان رسمی، مکانی متنوع برای دانشجویان بین المللی است. 5 دانشگاه هلندی زبان، 6 دانشگاه فرانسوی زبان وجود دارد و همه آنها موسسات بزرگی با چندین کالج دانشگاهی وابسته به آنها هستند. بسیاری از دانشجویان تحصیل و اقامت در بلژیک را عالی می دانند. برخی از بهترین موسسات بلژیک، امکان تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک را در شرایطی ارائه می دهد که آنها باید اثبات توانایی برقراری ارتباط حداقل سطح متوسط ​​به زبان انگلیسی را ارائه دهند.

شرایط کلی تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک شامل:

ردیفشرط
1دوره پیشین را در دانشگاهی در بلژیک تحصیل کرده باشید.
2زبان تحصیل در بلژیک با زبان مادر شما یکی باشد.
3در دوره زبان در بلژیک شرکت کرده باشید و مدرک معتبر گرفته باشید.
4در آزمون ورودی دانشگاه های بلژیک شرکت کرده و تسلط شما به زبان انگلیسی اثبات شده باشد.

تحصیل بدون مدرک آیلتس در بلژیک

امکان تحصیل در بلژیک بدون آیلتس وجود دارد. شما می توانید بدون آیلتس در بلژیک ادامه تحصیل دهید. بلژیک کشوری در اروپاست.  فهرست بورسیه های بلژیک 2023 برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هم می توانند کمک کنند. بورسیه بلژیک کلیه هزینه های متقاضی انتخاب شده را پوشش می دهد. اگر دانشجوی بین المللی هستید، می توانید فرصت تحصیل در بلژیک را دریافت کنید. بورسیه های  تحصیلی در بلژیک بدون آیلتس 2023 برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. این بورسیه ها توسط دولت بلژیک حمایت می شود. هدف از بورسیه بلژیک توسعه مهارت های شماست. تقریباً تمام رشته ها و رشته های دانشگاهی توسط دانشگاه های بلژیک ارائه می شود.

برای تحصیل در بلژیک بدون آیلتس. یک روش جایگزین وجود دارد که برای هر دانشجوی بین المللی بسیار ساده است. برای تحصیل در بلژیک بدون آیلتس روشی بسیار ساده و آسان و برای معافیت از آیلتس توسط دانشگاه های بلژیک قابل قبول است. شما می توانید به صورت رایگان و بدون آیلتس در بلژیک تحصیل کنید. اگر مدرک قبلی خود را در زبان انگلیسی گرفته اید. متقاضیان می توانند برای دیپلم توانایی زبان انگلیسی اقدام کنند. دانش ‌آموزان باید به عنوان مدرکی مبنی بر اینکه تحصیلات اولیه آنها به زبان انگلیسی بوده است، یک اظهارنامه یا گواهی چاپ شده روی کاغذ با سر و مهر ارائه کنند.

برخی از دانشگاه ها در بلژیک وجود دارند دانشگاه هایی که می توانید بدون آیلتس در آنها تحصیل کنید.

  • دانشگاه گنت
  • دانشگاه Vrije بروکسل
  • دانشگاه آنتورپ
  • اولیژ
  • دانشگاه هاسلت

تحصیل بدون مدرک آیلتس در بلژیک

بررسی تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک

بلژیک در سال 1830 استقلال خود را به دست آورد. این کشور منحصر به فرد دارای تأثیرات فرانسوی و هلندی است، که در همه جا دیده می شود، اما در والونی، بیشتر فرانسوی ها ساکن هستند و هلندی ها در فلاندر هستند. بروکسل، پایتخت تنها مکان دوزبانه است. بلژیک دارای بسیاری از موسسات بین المللی همراه با صدها شرکت معروف بین المللی است که این کشور را به یک کشور مرفه تبدیل می کند. این یکی از بزرگترین مراکز تدارکات است. تحصیل در بلژیک به عنوان دانشجوی بین المللی می تواند یک تجربه مادام العمر باشد زیرا دارای بسیاری از کالج ها و دانشگاه های معتبر بین المللی در بلژیک هستند.

تعداد زیادی از کسانی که نظرات خود را در مورد تحصیل در بلژیک ارائه می دهند نیز از برنامه های متعدد تحصیلات بین المللی ارائه شده در دانشگاه های بلژیک خوشحال هستند و استاندارد دوره ها در کشورهای اروپایی رتبه بندی می شود. کشوری امن و مهاجر پذیر یکی از دلایل اصلی این است که بسیاری از دانشجویان بین المللی تحصیل در بلژیک را در نظر می گیرند. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به بلژیک ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

مدارک زبان مورد نیاز برای تحصیل در بلژیک:

  • زبان هلندی: مدرک سطح B2 یا C1 یا گواهینامه ITNA B2 برای آزمون زبان بین دانشگاهی هلندی
  • زبان فرانسوی: مدرک DELF یا سطح B2 آزمون ورودی دانشگاه
  • انگلیسی: گواهی B2 که توسط مرکز زبان دانشگاه اعطا می شود یا آیلتس 6.5 و یا یک آزمون تافل، با نمره ای از حداقل 510 و 559 (مبتنی بر کاغذ)، یا حداقل 72 و شامل 94 (مبتنی بر اینترنت) یا بالاتر

تحصیل در بلژیک به زبان فرانسوی، هلندی و آلمانی

برای تحصیل در بۀزیک شما باید زبان منطقه ای را که می خواهید در آن زندگی کنید یاد بگیرید. این زبان می تواند هلندی، فرانسوی یا آلمانی باشد. در اینجا نقشه با مناطق زبانی ارائه شده است. مناطق زرد به زبان هلندی هستند، مناطق بنفش به زبان فرانسوی و مناطق سبز به زبان آلمانی می باشند.

تحصیل در بلژیک به زبان فرانسوی، هلندی و آلمانیبخش هلندی زبان از قسمت فرانسوی زبان کوچکتر است اما 6.5 میلیون نفر در آنجا زندگی می کنند، 3.6 میلیون در قسمت فرانسوی زبان و 1.3 میلیون در منطقه بروکسل که دو زبانه فرانسوی و هلندی در نظر گرفته می شود. بنابراین همه چیز بستگی به این دارد که می خواهید چه کاری انجام دهید و کجا می خواهید زندگی کنید. اگر برای یک مؤسسه چند ملیتی یا یکی از مؤسسات اروپایی کار می کنید و در یک مکان جهانی مانند بروکسل یا آنتورپ زندگی می کنید، ممکن است فقط انگلیسی صحبت کنید.

دوره های زبان دانشگاه های بلژیک

برخی از دانشگاه های بلژیک برای دانشجویانی که نیاز به پیشرفت مهارت های زبان تحصیلی خود دارند دوره آمادگی زبان را ارائه می کنند:

دوره های زبانشرح
دوره های زبان هلندی و فرانسویاز آنجا که زبان رسمی 2 منطقه Flanders و Wallonia هلندی و فرانسوی است، دانش اولیه این زبان ها توصیه می شود. بنابراین به دانشجویان توصیه می شود که قبل از مهاجرت به بلژیک زبان هلندی یا فرانسوی را یاد بگیرند یا پس از ورود به این کشور یک دوره هلندی یا فرانسوی را بگذرانند.
سایر دوره های زباندر کنار زبان هلندی و فرانسوی، مرکز زبان دانشگاه دوره هایی را به تمام زبان های مدرن اروپایی ارائه می دهد. این دوره ها ترکیبی از جلسات کلاس و خودآموزی است. دانشجویان خارج از کشور همچنین می توانند زبان های دیگری را به غیر از هلندی و فرانسوی (به عنوان مثال انگلیسی) دنبال کنند.

مرکز زبان دانشگاه همچنین آزمون هایی از دانش انگلیسی و غیره را برگزار می کند که سطح فعلی مهارت زبان شما را نشان می دهد. اگر می خواهید در یکی از این آزمون ها شرکت کنید ، باید در مرکز زبان ثبت نام کنید.

روند درخواست برای تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک هستند، باید روند درخواست تحصیل در این کشور را به خوبی آموزش ببینند. به طور کلی افرادی که قصد دارند در بلژیک بدون مدرک زبان تحصیل کنند باید در مورد فرایند درخواست دانشگاه های این کشور بیشتر بدانند. روند درخواست برای تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک به شرح زیر می باشد:

روند درخواست برای تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیکتوضیحات
تصمیم در مورد انتخاب دانشگاهبلژیک دارای برخی از معتبر ترین دانشگاه های زبان است که از دانشجویان بین المللی با شرایط پذیرش بدون مدرک زبان پذیرایی می کند.
ارائه درخواستدر این مرحله باید برای درخواست به دانشگاه مورد نظر خود آماده شوید.
تعیین محل ارسال درخواستاین مرحله شما را مستقیما به صفحه رسمی برنامه می برد.
جمع آوری مدارک مورد نیازبرخی از الزامات اولیه را مانند داشتن مدرک کارشناسی و سایر شرایطس که به دانشگاه مربوطه بستگی دارد را باید ارائه دهید.
رعایت مهلت درخواست دانشگاه های بدون مدرک زباندر دانشگاه های بدون مدرک زبان در بلژیک برخی از مهلت ها به ویزای دانشجویان بستگی دارد.
دریافت نامه پذیرشمتقاضیان پس از پذیرش باید ثبت نام کنند و هزینه شهریه را به طور کلی پرداخت نمایند.

هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک

هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک

هزینه زندگی در بلژیک برای دانشجویان بین المللی می تواند بین €1000 تا €1200 (یورو) در ماه بدون احتساب شهریه دانشگاه متفاوت باشد. هزینه قابل توجه دیگری که باید بخاطر بسپارید، بیمه درمانی است. اگر کارت بیمه سلامت اروپا ندارید یا باید بیمه درمانی بخرید یا مطمئن شوید که بیمه نامه موجود برای اقامت در بلژیک معتبر است.

  • هزینه های تحصیل در دانشگاه: 5000€ الی 15000€ (یورو) در سال یا حتی بیشتر
  • محل اقامت دانشجویی: €200 تا €700 (یورو) در ماه
  • حمل و نقل محلی: ماهیانه €50 تا €100 (یورو)
  • غذا و مواد غذایی: €100 تا €250 (یورو) در ماه
  • صورت حساب های کمکی: €100 تا €150 (یورو) در ماه

در بلژیک گزینه های بی شماری برای اقامت دانشجویان با هر بودجه ای وجود دارد. هزینه اقامت دانشجویان در بلژیک به عوامل مختلفی از جمله مکان، نوع محل اقامت، امکانات رفاهی و غیره بستگی دارد. انواع و هزینه اقامت دانشجویان در بلژیک و قیمت آنها در زیر نمایش داده شده است:

  • محل اقامت در دانشگاه: €200 تا €400 (یورو) در ماه
  • محل اقامت خصوصی: €500 (یورو) در ماه
  • آپارتمان های استودیویی: 600€ تا €700 (یورو) در ماه
  • محل اقامت مشترک خصوصی: €500 تا €700 (یورو) در ماه

دوره زبان کالج وسالیوس بروکسل بلژیک

برنامه foundation در کالج وسالیوس بروکسل دانشجویان را با مهارت و دانش لازم برای تحصیلات دوره کارشناسی آماده می کند. این برنامه در کالج وسالیوس بروکسل با هدف آموزش طیف وسیعی مانند مهارت های مطالع ، آمادگی تحصیلی و آشنایی با تحصیلات دانشگاهی است. هدف این برنامه آموزش کلیه مهارت های لازم برای تکمیل موفقیت آمیز برنامه های کارشناسی است. برای اطمینان از بهترین عملکرد تحصیلی ممکن، دانشجویان با کلاس های کوچک، اساتید اختصاصی و خدمات مشاوره شغلی روبرو می شوند. بعلاوه، یک مشاور تحصیلی به دانشجویان اختصاص داده خواهد شد که از نزدیک روند یادگیری آنها را رصد می کند و از آنها در امور اداری پشتیبانی می کند.

معمولاً برنامه به مدت 2 ترم اجرا می شود. با این حال، اگر دانشجویان فقط پس از گذراندن 1 ترم که موفقیت به طور منظم در برنامه های کارشناسی را برآورده کنند، مجاز به انتقال به دوره کامل هستند. دوره ها شامل:

  • زبان انگلیسی برای اهداف دانشگاهی: مهارتهای شفاهی و سخنرانی
  • انگلیسی برای اهداف دانشگاهی: نوشتن و خواندن
  • روش های تحقیق و نگارش پایان نامه
  • آمادگی تحصیلی
  • ارتباطات عملی
  • ریاضیات پایه

هزینه این دوره پیش کارشناسی 13000€ (یورو) می باشد. جهت بررسی شرایط و مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در بلژیک به مقاله نوشته شده توسط کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید.

متداول ترین سوالات تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک

در بخش پایانی مقاله مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما در مقاله تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک می باشیم:

  • شرایط کلی تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک چگونه می باشد؟ ابتدا بایستی دوره پیشین را در دانشگاهی در بلژیک تحصیل کرده باشید یا زبان تحصیل در بلژیک با زبان مادر یکی باشد.
  • هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک چه قدر می باشد؟ هزینه تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک 5000€ الی 15000€ (یورو) در سال یا حتی بیشتر خواهد بود.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک

  1. فردوس گفت:

    با توجه به مقاله شما در مورد تحصیل بدون مدرک زبان در بلژیک میشه با تسلط نسبی روی زبان فرانسوی در بلژیک پذیرش گرفت؟ و به جای مدرک تو دوره زبان خود دانشگاه شرکت کرد؟ و با این شرایط میشه پذیرش دانشگاه و بعد هم ویزا رو گفت؟

    1. صادقی گفت:

      سلام لطفا در خصوص مشاوره تحصیل در بلژیک با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *