مهاجرت کاری ایسلند

بازار کار مهندسی برق در ایسلند

بازار کار مهندسی برق در ایسلند

بازار کار مهندسی برق در ایسلند با توجه به خودکفایی این کشور در تولید نیروی برق در حال حاضر در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد. ایسلند یکی از برترین کشورهای اروپایی از نظر استفاده از انرژی های پاک و تولید نیروی برق است. لذا مهندسین برق در ایسلند با داشتن سابقه کاری و مدرک تحصیلی می توانند وارد بازار کار برق در کشور ایسلند شوند. ایسلند یکی از کشورهای زبانزد در اتحادیه اروپا از نظر تولید بر آبی و انرژی برق است. این کشور دارای شرکت های بزرگ تولید و توزیع نیروی برق است. با داشتن تخصص و تسلط به زبان کار در ایسلند می توانید وارد صنعت برق در ایسلند شوید. می کند. جهت آشنایی بیشتر درباره بازار کار مهندسی برق در ایسلند موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این مقاله را منتشر کرده است.

درباره بازار کار مهندسی برق در ایسلند

اطمینان از دسترسی به سیستم انرژی پاک، قابل اعتماد و مقرون به صرفه یکی از مهمترین چالش های هر کشور و همچنین ایسلند در آینده است. انتقال از سیستم های انرژی سنتی و غالب بر سوخت های فسیلی به سیستم های مدرن و تجدیدپذیر نیاز به بازنگری اساسی در نحوه تحویل محصولات انرژی به مصرف کنندگان دارد. از ذخیره سازی تا فناوری شبکه هوشمند، اجرای این سیستم های جدید در تحقیقات انرژی قرار دارد و از اهمیت بسزایی در توسعه سیستم های انرژی پایدار برخوردار است. ایسلند با شبکه کوچک، مدرن و منزوی خود که تقریبا به طور کامل از انرژی های تجدید پذیر تأمین می شود، مکانی ایده آل برای کار در این فناوری های نوظهور است. لذا با داشتن مدرک معتبر در رشته برق می توانید به بازار کار این رشته ورود پیدا کنید.

بررسی بازار کار مهندسی برق در ایسلند

برق یک جز شگفت انگیز است که در زندگی روزمره ما از یک هدف مهم برخوردار است. استفاده از برق در سراسر جهان پذیرفته شده است و همچنین به یکی از پر تقاضا ترین مشاغل موجود در بازار برای اهداف استخدام تبدیل شده است. از آنجا که مهندسی در سال های اخیر مرکز تمام اختراعات فناوری بوده است، به نظر می رسد ترکیب آن با برق کاملا منطقی است و امیدوار است که بتواند کل اختراع برق را حتی بیش از هر زمان دیگری پیش برد. روشی که شامل این دو زمینه به صورت ترکیبی است. مهندسی برق نامیده می شود که شامل طیف پیشرفته ای از رشته های تخصصی است که برای درک و تمایز بین جنبه های مختلف حوزه شغلی و همچنین رشته های پیرامون آن مهم است. مهندسین برق در ایسلند می توانند در رشته های مختلف مهندسی به کار گرفته شوند.

ورود به بازار کار مهندسی برق در ایسلند

اگر از یک کشور منطقه اقتصادی اروپا به ایسلند مهاجرت می کنید، می توانید بدون مجوز کار یا ویزا در این کشور زندگی و کار کنید. با این حال، اگر بیش از 3 ماه (یا 6 ماه، اگر به عنوان جویای کار وارد کشور شوید) باید در Registers Iceland ،ثبت ملی کشور، به عنوان مقیم ثبت نام کنید. EEA شامل تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا EU به اضافه ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین است. علاوه بر این، اتباع سوئیس از حقوقی مشابه شهروندان کشورهای منطقه اقتصادی اروپا برخوردارند.

اگر از یک کشور غیر منطقه اقتصادی اروپا مانند بریتانیا هستید و قصد دارید بیش از 3 ماه در ایسلند بمانید، باید یک مجوز اقامت معتبر داشته باشید. کارفرمای شما پس از پذیرفتن پیشنهاد کار برای این مجوز درخواست خواهد کرد، به این معنی که نمی توانید به عنوان جویای کار وارد ایسلند شوید.

مجوزهای اقامت به 3 دسته تقسیم می شوند. آنها برای:

  • کارگران با دانش تخصصی
  • ورزشکاران
  • کارگرانی که کمبود موقت نیروی کار را پر می کنند.

برای ورود به بازار کار مهندسی برق در ایسلند می توانید از مجوز نوع اول استفاده کنید. برای ارسال درخواست، هزینه ای متحمل خواهید شد. توصیه می شود در اسرع وقت درخواست دهید. این روند معمولا تا 90 روز طول می کشد. برای شروع با سفارت در کشور خود تماس بگیرید. همچنین در جهت مهاجرت به ایسلند پیشنهاد می شود مقاله لینک شده را مطالعه بفرمائید.

در این بخش با 4 کمپانی الکترونیک برتر در ایسلند آشنا شوید:

4 کمپانی الکترونیک برتر در ایسلند

وظایف مهندسین در بازار کار مهندسی برق در ایسلند

مهندسی برق در ایسلند یک حرفه فوق العاده هیجان انگیز و ابتکاری در زمینه خود محسوب می شود و یک عنوان فوق العاده حرفه ای شناخته می شود. همانطور که می توانید تصور کنید، این حرفه کاملا پیچیده است و شامل وظایف و کارهای مختلفی است که به حوزه گسترده مهندسی مربوط می شود. این موارد عبارتست از:

  • نصب
  • بررسی ایمنی سیستم های کنترل
  • تعمیر و نگهداری
  • و همچنین اجزای مرتبط و موارد دیگر تمرکز دارد.

حرفه مهندسی برق معمولا به عنوان یک شغل شخصی در خانه یا در بخش های صنعتی که از سیستم های کنترل استفاده می کنند در دسترس است. این بخش های صنعتی با صنعت ساخت و ساز، صنایع تولیدی، صنایع مخابراتی، صنایع تولید برق و صنایع حمل و نقل همگام هستند. این نوع مهندسین به طور کلی در زمینه کار و همچنین مهارت خود بسیار تحصیل کرده و پیشرفته هستند و حتی می توانند در زمینه علمی یا نظامی شغل خود را دنبال کنند. مهندسی برق، مانند هر رشته دیگری که شامل مهندسی است، مسئولیت عمده اختراعات در دوره پیشرفته فناوری را بر عهده دارد.

کارهای روزانه یک مهندس برق ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • شناسایی نیاز مشتری
  • ایجاد مشخصات
  • مدل سازی و ساخت نمونه های اولیه
  • طراحی و دیدن آزمایشات
  • تجزیه و تحلیل داده های آزمون
  • خدمات نصب، فرآیند خدمات و نگهداری تجهیزات
  • مدیریت کلی پروژه برای مهندسان برق همچنین شامل مدیریت بودجه و پرسنل و ایجاد اسناد مورد نیاز محصول و همچنین ثبت سوابق آن است.

وظایف مهندسین در بازار کار مهندسی برق در ایسلند

تحصیل مهندسی برق در ایسلند

جهت ورود به بازار کار مهندسی برق در ایسلند باید دارای مدرک تخصصی در این رشته باشید. مهندسی برق در ایسلند در مقطع کارشناسی حدود 4 سال در مقطع کارشناسی ارشد در ایسلند 2 سال و دوره دکترا حداقل 3 سال به طول می انجامد. رشته برق در ایسلند شامل رشته ها تخصصی مانند برق قدرت، مدیریت برق، مهندسی الکترونیک و بسیاری دیگر از رشته هاست. جهت تحصیل در ایسلند در رشته برق باید دارای مدرک زبان حداقل 6 ایلتس و یا مدرک ایسلندی باشید. همچنین ویزای تحصیلی ایسلند برای اقامت و مهاجرت به ایسلند مورد نیاز است. لازم به ذکر است در حال حاضر دانشگاه های معتبر ایسلند مانند دانشگاه ملی ایسلند و دانشگاه آکوریری و سایر دانشگاه ها رشته های مختلف مهندسی از جمله مهندسی برق را ارائه می کنند که اخذ مدرک از آنها فراهم کننده ورود شما به بازار کار مهندسی برق در ایسلند خواهد بود.

صنعت برق در ایسلند

در حال حاضر، منابع آبی و زمین گرمایی تقریبا 100% از برق ایسلند و تقریبا 85% از کل انرژی اولیه ایسلند را تامین می کنند. از کل مصرف اولیه انرژی، تقریباً 20% از طریق انرژی آبی و 65% از منابع زمین گرمایی تأمین می شود. این بالاترین سهم انرژی های تجدیدپذیر در جهان در کل بودجه انرژی ملی است. تولید برق فعلی ایسلند سالانه حدود 19 TWh است (که حدود 35% از منابع احتمالی زمین گرمایی و برق آبی است). این باعث می شود سرانه بزرگترین تولیدکننده برق در ایسلند با 55000 کیلووات ساعت در هر نفر. در مقایسه، میانگین اتحادیه اروپا نزدیک به 6000 کیلووات ساعت است. در سال های اخیر شرکت های ایسلندی شروع به استفاده از انرژی باد کرده اند که احتمالا در سال های آینده رشد چشمگیری خواهد داشت.

با توجه به اقتصاد و امکانات، انرژی برق آبی و انرژی زمین گرمایی همچنان منبع اصلی رشد صنعت انرژی در ایسلند خواهند بود. منابع انرژی تجدیدپذیر ایسلند نه تنها نسبت به اندازه کشور به طور کلی فراوان است، بلکه با هزینه ای نسبتا کم نیز در دسترس است. به همین دلیل قیمت برق در ایسلند بسیار کمتر از اکثر کشورهای OECD است. اگر قیمت برق در اروپا و سراسر جهان رو به افزایش باشد، صنعت انرژی ایسلند به رقابت حتی بیشتر از آنچه در حال حاضر است ادامه خواهد داد. به نظر می رسد که این پیشرفت در حال انجام است و می توان انتظار داشت که به تدریج هم سود در بخش انرژی ایسلند افزایش یابد و هم انگیزه ای قوی برای سرمایه گذاری در ایسلند بیشتر در صنعت باشد.

حقوق مهندسی برق در ایسلند

ایسلند پتانسیل های زیادی برای افزایش قابل ملاحظه تولید انرژی تجدیدپذیر خود دارد، بنابراین، سرمایه گذاران ایسلند را بهترین انتخاب از نظر انرژی سبز و کم هزینه می دانند. به طور کلی بازار کار مهندسی برق در ایسلند بسیار روشن و با پتانسیل بالا است. میزان حقوق مهندسین برق در ایسلند در حالت متوسط در حال حاضر حدود 628000ISK (کرونای ایسلند) می باشد. در نمودار زیر می توانید مقایسه حقوق مهندسین برق در ایسلند با حقوق متوسط رشته مهندسی در تمامی مشاغل را مشاهده کنید.

مقایسه درآمد متوسط مهندسی برق با دیگر مشاغل در ایسلند

تحصیل برق قدرت در ایسلند

کارشناسی ارشد در مهندسی برق قدرت به 24 ماه مطالعه مداوم و تکمیل 120 ECTS نیاز دارد. یک طرح مطالعه شخصی برای هر دانشجو با کمک یک ناظر علمی تدوین می شود. برنامه مهندسی برق قدرت به همراه مطالعه شرایط عملیاتی اسمی و آشفته، به اجزای مختلف سیستم های قدرت، خصوصیات فیزیكی و طراحی آنها را ارائه می دهد. تأكید بر فناوری های نوظهور و ادغام آنها در سیستم های قدرت جدید و فعلی است تا اطمینان حاصل شود كه برق قابل اطمینان به انواع مختلف تقاضای مصرف كننده می رسد.

در دانشگاه های ایسلند بینش و مهارت های لازم برای پیوستن به این صنعت چالش برانگیز برای فارغ التحصیلان فراهم می شود. این یک برنامه کارشناسی ارشد 2 ساله با 120 اعتبار ECTS است. پذیرش نهایی دانشجویان منوط به تأیید نهایی توسط دانشگاه است. چنانچه تمایل دارید که پس از اتمام دوره تحصیلی خود به اشتغال در این کشور بپردازید، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله کار در ایسلند می باشد.

درآمد برخی از مشاغل رشته برق در ایسلند

در جدول زیر همچنین می توانید میزان حقوق سایر مشاغل در رشته برق در ایسلند را مشاهده کنید:

شغلدرآمد متوسط ماهانه کرونای ایسلند
مهندس کنترل607000ISK
مهندس کنترل نرم افزار594000ISK
مهندس ابزار دقیق و کنترل584000ISK
مدیریت مهندسی برق820000ISK
تکنسین مهندسی الکترومکانیک644000ISK
اسمبلر تجهیزات الکترومکانیکی314000ISK
تکنسین آزمایشگاه مهندسی420000ISK
مهندس برق628000ISK
اسمبلر ابزار نوری385000ISK
مهندس رباتیک684000ISK
مهندس مکانیک و برق689000ISK

در این مقاله مشاورین ما سعی کردند بازار کار مهندسی برق در ایسلند را بررسی کنند. جهت ورود به بازار کار این کشور نیاز به ویزای کاری ایسلند خواهید داشت. در این راستان مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را از شرایط مهاجرت آگاه سازند

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *