مهاجرت تحصیلی مالت

اقامت بعد از تحصیل در مالتا

اقامت بعد از تحصیل در مالتا

اقامت بعد از تحصیل در مالتا براساس آخرین قوانین 2023 شاید برای بسیاری مورد سوال باشد. این مسئله مخصوصا یکی از مهم ترین خواسته های افرادی است. زمانی که شما یک کشور را برای تحصیل انتخاب می کنید باید دو هدف مهم را در ذهن خود پرورش دهید. نکته اول آن است که شما از تحصیل در آن کشور به عنوان یک سکوی پرتاب استفاده کنید. یا آن که هدف شما از تحصیل در آن کشور، کسب اقامت دائم آن کشور باشد. شاید ابهامات بسیاری در زمینه گرفتن اقامت بعد از تحصیل در مالتا وجود داشته باشد.

  • راه های رسیدن به اقامت پس از تحصیل در مالتا چیست؟
  • آیا امکان کار پس از تحصیل در کشور مالتا وجود دارد؟

روش های بسیاری برای اقامت پس از تحصیل در مالتا وجود دارد. در ادامه این مقاله به بررسی و شرایط تک تک موارد پرداخته خواهد شد. این مقاله در موسسه سفیران سروش سعادت با موضوع اقامت بعد از تحصیل در مالتا تنظیم شده است. در صورت هرگونه ابهام در زمینه اقامت پس از تحصیل در مالتا می توانید با مشاوران موسسه ما در تماس باشید.

فرصت های تحصیلی در مالتا

افرادی که دارای یک مدرک تحصیلی معتبر در یک مقطع هستند، می توانند برای تحصیل در مقاطع بالاتر از دانشگاه های مالتا پذیرش دریافت نمایند. مالتا از نظر اقتصادی کشور قدرتمندی نیست. اقتصاد این کشور بیشتر بر پایه صنعت توریسم استوار است. مالتا یک کشور جزیره ای به شمار می آید. هزینه زندگی به طور معمول در کشورهای جزیره ای بالاست.

در مورد هزینه‌های تحصیل در مالتا باید متذکر شد که هزینه ها نسبت به بسیاری از کشورهای جهان اندکی کمتر است. به طور کلی می توان گفت که هزینه های تحصیل در این کشور در حدود 7500€ تا 24000€ (یورو) در سال است. اگرچه مقدار این شهریه برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی قدری بیش تر است.

طرق اقامت پس از تحصیل در مالتا عبارتند از:

روش های اقامت پس از تحصیل

ویزا و اقامت بعد از تحصیل در مالتا

دانشجویانی که از خارج از کشور مالتا برای تحصیل وارد این کشور می شوند، نیاز دارند تا ویزای تحصیلی این کشور را بدست آورند. مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کشور مالتا عبارتند از؛

  • پاسپورت معتبر
  • 1 قطعه عکس
  • یک فرم امضاء شده درخواست ویزا
  • گواهی معتبر اخذ پذیرش از طرف دانشگاه
  • گواهی پرداخت شهریه دانشگاه
  • گواهی مربوط به محل اقامت
  • گواهی تمکن مالی
  • از برخی از افراد، برخی از گواهی های دیگر را نیز خواهند خواست.

هزینه های اقامت بعد از تحصیل در مالتا

یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشته باشید، هزینه های زندگی شما در کشور مالتا است. هزینه زندگی شما بستگی بسیار زیادی به سبک زندگی شما دارد. شما می توانید یک آپارتمان کرایه کنید که قیمتی حدود 700€ (یورو) در بر خواهد داشت یا آنکه می توانید در یک اتاق خوابگاه زندگی کنیدکه در این صورت باید هزینه ای حدود 250€ (یورو) پرداخت کنید. د

به صورت تقریبی می شود اعلام کرد که هزینه های ماهیانه زندگی شما در کشور مالتا در حدود 800€ الی 1000€ (یورو) است. موضوع حمل و نقل و هزینه های مربوط به آن نیز در هزینه تحصیل و زندگی در مالتا بررسی می شود. برای حمل و نقل در مالتا دانشجویان می توانند با استفاده از وسایل نقلیه عمومی یا تهیه یک دوچرخه تا میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی نمایند. چرا که مالتا کشور بسیار کوچکی ست و تنها 45 دقیقه طول میکشد تا از این این والتا به آنسوی آن سفر کنید.

هزینه زندگی دانشجویی در مالتا

برای اینکه بتوانید هزینه های زندگی دانشجویی خود در کشور مالتا را کاهش دهید دو راه پیش رو خواهید داشت. این دو راه عبارتند از، بورسیه های دانشجویی و کار دانشجویی. در صورتی که بورسیه های دانشجویی را استفاده کنید بخش قابل توجهی از هزینه های تحصیلی شما کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین در صورتی که بتوانید درطول تحصیل خود یک کار دانشجویی بیابید می توانید از طریق درآمد خود بخشی از هزینه های زندگی خود را پرداخت کنید. همچنین شانس خود را برای اقامت بعد از تحصیل در مالتا افزایش دهید. شاید بد نباشد مقداری از هزینه های زندگی در مالتا را از دیده بگذرانیم.

در جدول زیر می توانید با قیمت مقادیر مختلف آشنا گردید:

رستورانقیمت ها به یورو
یک وعده غذا (رستوران معمولی)€15
آب€1.3
پپسی€1.9
کاپوچینو€2.32
نان سفید (500گرمی)€1.15
شیر€1
برنج سفید (یک کیلوگرم)€2.33
12 عدد تخم مرغ
€2.58
پنیر محلی
€9.12
گوشت گاو (1 کیلوگرم)
€14.3
سینه مرغ (1 کیلو گرم)€7.74
سیب (1 کیلو گرم)
€2.56

کار بعد از تحصیل در مالتا

برای کار بعد از تحصیل در مالتا دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که بیش از 90 روز در یک برنامه آموزش عالی ثبت نام کرده اند، پس از فارغ التحصیلی مجاز به ماندن خواهند بود. پس از اتمام تحصیل، این دانشجویان حق خواهند داشت تا 6 ماه در مالتا بمانند تا برای کار شکار کنند. دولت مالتا طرح جدید ویزا را برای دانشجویان بین المللی معرفی کرده است که هدف آن افزایش محبوبیت این کشور در بین دانش پژوهان خارجی است. طبق این مقررات جدید ویزای دانشجویی برای کار بعد از تحصیل در مالتا، دانشجویان بین المللی می توانند در زمانی که در دانشگاهی در مالتا تحصیل می کنند، به صورت پاره وقت کار کنند. از جمله، در این بیانیه آمده است: «تدارکات جدید این امکان را برای کشور فراهم می‌کند که استعداد اتباع بسیار ماهر کشورهای ثالث را حفظ کند.

در جدول زیر شاهد تعداد افراد شاغل در مالتا می باشید:

تعداد افراد شاغلسال
240002020
244002021
254002022

برای واجد شرایط بودن برای این نوع ویزا، یک دانشجوی غیر اتحادیه اروپا باید در دوره آموزش عالی که بیش از 3 ماه طول می کشد ثبت نام کند. علاوه بر این، دانشجویان دوره های زبان انگلیسی که در دوره ای بیش از 3 ماه شرکت می کنند، در صورتی که کمتر از 1 سال در این کشور بمانند، نیازی به دریافت مجوز اقامت نخواهند داشت. همچنین، طبق این مقررات جدید ویزا، دانشجویان بین المللی که فارغ التحصیل می شوند، حق دارند تا 6 ماه پس از فارغ التحصیلی در مالتا بمانند تا بتوانند شغلی پیدا کنند. مقام ‌های دولتی به رسانه ‌ها گفته ‌اند که پس از تایید ویزای دانشجویی و یافتن شغل، مجوز کار برای دانشجویان صادر می ‌شود. علاوه بر این، آنها تاکید کردند که دانشجویان خارجی تنها 13 ماه پس از ورودشان می توانند کار پیدا کنند.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در مالتا می باشید:

نرخ بیکاری در مالتا

بررسی اقامت بعد از تحصیل در مالتا

شما برای این که بتوانید در کشور مالتا بمانید، نیاز به یک دلیل قانع کننده دارید. در صورتی که شما برای تحصیل به کشور مالتا سفر می کنید، می توانید از طریق ویزای تحصیلی خود در کشور مالتا اقامت داشته باشید. اما مسئله اصلی ما در این مقاله اقامت بعد از تحصیل در مالتا است. به همین دلیل در ادامه به بررسی راه های گرفتن اقامت بعد از تحصیل در مالتا خواهیم پرداخت.

شما برای اینکه بتوانید در این کشور اقامت داشته باشید نیاز به دلایل مشخصی دارید. مهم ترین دلایلی که به کمک آن می توانید اقامت بعد از تحصیل در این کشور را بدست آورید در زیل ذکر شده است.

این موارد عبارتند از:

  • ادامه تحصیل در مالتا
  • ازدواج در مالتا
  • کار در مالتا
  • سرمایه گذاری در مالتا
  • کارآفرینی در مالتا

اقامت بعد از تحصیل در مالتا از طریق ازدواج

اقامت بعد از تحصیل در مالتا از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش هایی که به کمک آن می توانید اقامت بعد از تحصیل در این کشور را بدست آورید، ازدواج در کشور مالتا است. در صورتی که با یکی از شهرواندان رسمی این کشور ازدواج کنید، می توانید به صورت موقت در این کشور اقامت داشته باشید. در صورتی که ازدواج شما 5 سال به طول بی انجامد و شما مدارک لازم را داشته باشید می توانید اقامت خود را دائمی کنید.

اقامت بعد از تحصیل در مالتا از طریق کار

در صورتی که شما از رزومه تحصیلی خوبی برخوردار باشید می توانید پس از پایان تحصیل خود در این کشور، یک شغل مناسب برای خود بیابید. در این صورت شما نیاز خواهید داشت تا ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری در این کشور تغییر دهید. در این صورت نیاز به اجازه کار در این کشور نیز خواهید داشت. در صورتی که بتوانید ویزای کاری خود را برای یک دوره 5 ساله تمدید کنید، قادر خواهید بود تا اجازه کار دائم در این کشور را بدست آورید.

اقامت بعد از تحصیل در مالتا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در بسیاری از کشور های جهان به عنوان یکی از بهترین روش های مهاجرتی شناخته می شود و از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. در این صورت شما می توانید با ورود یک سرمایه مشخص در این کشور، ویزای سرمایه گذاری را نیز بدست آورید. ما در مقاله سرمایه گذاری در مالتا توضیحات کافی در این رابطه را ارائه کرده ایم. کار آفرینی در این کشور نیز یکی از روش هایی است که دولت این کشور برای افرادی که دارای قدرت ایجاد شغل هستند قرار داده است تا در این کشور اقامت داشته باشند.

اگر چه تحصیل در کشور مالتا از کیفیت خوبی برخوردار نیست اما ما در این مقاله به صورت کامل توضیح داده ایم که چگونه امکان اقامت بعد از تحصیل در این کشور را می توانید در اختیار بگیرد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از این طریق، آمادگی دائم خود برای همیاری شما در زمینه مهاجرت را اعلام می دارند.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *