مهاجرت تحصیلی مونته نگرو

اعزام دانشجو به مونته نگرو

اعزام دانشجو به مونته نگرو

اعزام دانشجو به مونته نگرو یکی از کشورهای حوزه اروپا که همواره در حال رشد و توسعه است یک موقعیت خاص را برای افراد علاقه مند ایجاد می کند. مونته نگرو در سال 2006 اعلام استقلال کرده و از آن زمان تا کنون رشد و پیشرفت زیادی داشته است. مونته نگرو دربالکان و در دریای آدریاتیک قرار گرفته و پایتخت آن بزرگترین شهر این کشور یعنی پودگوریتسا است. در مونته نگرو چند فرهنگی بسیار زیاد و زبانی که مردم این کشور صحبت می کنند مونته ‌نگروئی اما زبانی که برای تحصیل نیاز، زبان انگلیسی است.

برای ورود به دانشگاه های مونته نگرو نیازی به شرکت آزمون هایی مثل کنکور در ایران نیست و از آنجایی که تحصیل در مونته نگرو در برخی مقاطع و رشته ها به زبان انگلیسی امکان پذیرخواهد بود، تنها داشتن مدرک زبان مثل آیتلس کافی است. آن دسته از سوالاتی که عمدتا افراد با آن روبه رو می شوند، شامل موارد زیر هست در این مقاله، که توسط مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم شده به این موضوعات پرداخته شده است.

  • آیا دانشگاه های مونته نگرو مورد تایید وزارت بهداشت ایران است ؟
  • چند دانشگاه در مونته نگرو وجود دارد ؟
  • آیا امکان تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در مونته نگرو وجود دارد ؟
  • آیا امکان اشتغال به کار در حین تحصیل برای دانشجویان وجود دارد ؟

اخذ پذیرش از سایر دانشگاه های مونته نگرو

تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری بسته به نوع دانشگاه متفاوت اما به طور کلی تحصیل در کارشناسی مانند بیشتر کشورهای غیر انگلیسی زبان، به زبان محلی این کشور است و دانشجویان لازم که به زبان صربی یا مونته نگرویی مسلط باشند و این امر پذیرش برای این مقطع را سخت می کند دوره های پیش نیاز بسته به نوع دانشگاه انتخابی و شرایط نمره های دانشجو در مقطع دیپلم متفاوت، دوره های کارشناسی معمولا 3 الی 4 سال هستند.

برای مقطع کارشناسی ارشد رشته ها به زبان صربی و انگلیسی ارائه می شوند و زبان رشته ها با توجه به نوع دانشگاه متفاوت است، نیاز به دوره های premasterرا نوع دانشگاه و شرایط نمره های دانشجو در مقاطع قبلی مشخص می کند و برای اخذ پذیرش نیاز به مدرک زبان آیتلس حداقل 5 است و اگر دانشجویان از نظر زبان دچار ضعف باشند می توانند به هنگام ورود به کشور با دوره های زبان، انگلیسی خود را تقویت کنند.

تحصیل در مقطع دکتری در این کشور نیاز به گذارندن دوره های پیش نیاز ندارد و مدرک زبان مورد نیاز باید حداقل آیتلس 5.5 باشد. افراد باید ابتدا یک پروپوزال ارائه دهند و برای پذیرش منتظر تایید نهایی استاد خود باشند پس از تایید، دانشجویان باید از پروپوزال خود دفاع کنند، مدت زمان تحصیل در این مقطع 3 سال است و امکان کار در حین تحصیل و اخذ حقوق در این مقطع فراهم است. در حال حاضر تنها یکی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم قرار دارد و آن دانشگاه مونته نگرو و از سطح بالایی برخوردار است.

چگونگی اعزام دانشجویان پزشکی به مونته نگرو

مونته نگرو یک کشور کوچک و به تبع تعداد دانشگاه های آن زیاد نیست، برای تحصیل در رشته پزشکی در این کشور تنها یک دانشگاه وجود دارد که از شرایط ورود به آن می توان به داشتن معدل دیپلم بالا ( معدل 17 به بالا ) و نمره های زیست و شیمی خوب اشاره کرد در مونته نگرو مانند برخی از دیگر کشورها گذراندن دوره های یکساله Pre medecial الزامی است و این دوره ها کمک شایانی به علاقه مندان این رشته برای ورود به دانشگاه می کند. جهت ورود به دانشگاه ها نیازی به آزمون ورودی نیست و تنها دوره 1 ساله pre medical کفایت می کند. این رشته در مونته نگرو 5 ساله هست و برای اخذ دوره های تخصصی نیاز هست که به کشورهای دیگر مهاجرت کرد چراکه دوره تخصص در مونته نگرو ارائه نمی شود.

تحصیل در رشته دندان پزشکی نیز مانند رشته پزشکی تنها تا مبحث عمومی امکان پذیر است و برای تحصیل در مقاطع بالاتر باید به کشورهای دیگر مهاجرت کرد برای شرکت در این رشته نیز نیاز به معدل دیپلم و نمره بالای دروس تخصصی مثل زیست و شیمی است. این رشته یک دوره 6 ساله هست و دوره های عملی و تئوری دقیق تری دارد و برعکس کشورهای دیگر که دوره های پزشکی از دندان پزشکی طولانی تر هستند در این کشور دوره پزشکی کوتاه تر است. در زمینه پزشکی و دندانپزشکی در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران نیست.

چگونگی اعزام دانشجویان پزشکی به مونته نگرو

برترین دانشگاه های مونته نگرو

مونته نگرو کشوری است که تنها چند سال از اعلام استقلال آن می گذرد و تعداد دانشگاه های این کشور زیاد نیست و رتبه بندی آنها در سطح جهانی متوسط است در نمودار زیر 3 تا از برترین دانشگاه های مونته نگرو نمایش داده شده است. تحصیل در مونته نگرو امکان اشتغال به کار را به صورت نیمه وقت برای افراد علاقه مند ایجاد می کند که از نظر هزینه می تواند به دانشجویان کمک کند.

در نمودار زیر رتبه بندی جهانی دانشگاه های برتر مونته نگرو بدین شرح می باشد:

رتبه بندی جهانی دانشگاه های برتر مونته نگرو

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به مونته نگرو

برای تحصیل در مونته نگرو باید مدارک زیر را دانشجویان ارائه دهند وجود مدارک مربوط به تمکن مالی و مدارک تحصیلی از اهمیت بیشتری برخوردار هستند، دانشجویان قبل از ورود به کشور مونته نگرو باید محل اقامت خود را اعم از خوابگاه و یا خانه های شخصی، حتما مشخص کنند و این موضوع به اخذ ویزای آنها کمک شایانی می کند.

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به مونته نگرو بدین شرح می باشد:

مدارک لازم جهت اعزام دانشجو به مونته نگروبه طور کلی مونته نگرو بیشتر یک مقصد تفریحی است و کشور گرانی است اگر افراد قصد تحصیل در کشورهای اروپایی با هزینه های پایین را دارند می توانند، تحصیل در لهستان، تحصیل در رومانی، مهاجرت تحصیلی به مجارستان را جز الویت های خود قرار دهند چراکه از نظر رتبه بندی جهانی دانشگاه ها، کیفیت آموزش، خدمات رفاهی و درمانی، امکان اخذ پاسپورت معتبر و اقامت در این کشورها دانشجویان را در موقعیت بهتری قرار می دهد. برای اخذ اطلاعات بیشتر و امکان تحصیل در کشورهای معتبر دنیا لطفا با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *