متفرقه, مهاجرت به کشور اسپانیا

اخذ مستر کارت اسپانیا

اخذ مستر کارت اسپانیا

با اخذ مستر کارت اسپانیا در سال 2023 در صورت اقامت و زندگی می توانید به سادگی تمامی امور خرید، پرداخت اجاره و سایر موارد را انجام دهید. مستر کارت در اسپانیا بسیار شناخته شده است و در اکثر شهرهای این کشور کاربرد دارد. همچنین می توانید از آن به عنوان کارت اصلی برای امور خود استفاده کنید. البته به همراه داشتن مقداری پول برای خرید های کوچک مقرون به صرفه تر است. این کشور به دلیل آب و هوای خوب و شهرهای ساحلی یکی از کشورهای پر طرفدار توریستی است. این توریستی بودن باعث شده است استفاده از کارت های اعتباری مانند مستر کارت بسیار آسان و گسترده باشد. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در رابطه با اخذ مستر کارت اسپانیا همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می کنند این مقاله را بخوانید.

محبوبیت مستر کارت در اسپانیا

به صورت کلی کارت های اعتباری در اسپانیا محبوب تر از کارت های نقدی هستند. در سال 2023 نزدیک به 55 میلیون کارت اعتباری در اسپانیا در گردش بود. در حالی که این رقم در حدود 28 میلیون کارت نقدی بود. ویزاکارت محبوب ترین نوع کارت اعتباری در اسپانیا است و پس از آن مستر کارت و American Express قرار دارند. محبوبیت مستر کارت در اسپانیا پس از ویزاکارت در این کشور است. اکثر بانک ها در اسپانیا کارت های اعتباری را با حساب های خود ارائه می دهند. باید هنگام باز کردن حساب یا هر زمان پس از آن برای کارت اقدام کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید کارت ‌ها را مستقیما از Visa یا Mastercard سفارش دهید، اما باید آنها را به یک حساب جاری مرتبط کنید. شما معمولا محدودیتی در هزینه خواهید داشت و باید صورتحساب ها را به صورت دوره ای (معمولا ماهانه یا 3 ماهه) پرداخت کنید. بیشتر بانک ‌ها برای کارت ‌های اعتباری کارمزد دریافت می‌کنند (به عنوان مثال کارمزد سالانه)، اگرچه برخی از آنها هنگام باز کردن انواع خاصی از حساب ‌ها، کارت ‌های رایگان ارائه می‌کنند.

در خصوص اخذ مستر کارت اسپانیا به موارد زیر توجه فرمائید:

نکات اخذ مستر کارت اسپانیا

بررسی اخذ مستر کارت اسپانیا

کارت های اعتباری اسپانیا ایمن ترین راه برای حمل پول هستند. آنها سوابقی از تمام هزینه های شما را ارائه می دهند. نرخ ارز نسبتا خوبی را ارائه می دهند. می توانید از طریق کارت های اعتباری خود پیش پرداخت نقدی در بانک ها یا دستگاه های خودپرداز دریافت کنید، به شرط آنکه از پین خود مطلع باشید از همان لحظه برداشت، سود پرداخت خواهید کرد. حتی اگر قبض ماهانه خود را به موقع پرداخت کنید.

با صادرکننده کارت اعتباری یا بدهی خود مشورت کنید تا ببینید هزینه های مربوط به معاملات خارج از کشور چقدر است. به عنوان مثال، قانون اصلاحات اخیر برخی از شیوه های بهره را جلوگیری کرده است. اما بسیاری از بانک ها با افزایش کارمزد در مناطق دیگر، از جمله کارمزد مشتریانی که در خارج از کشور از کارت های اعتباری و نقدی استفاده می کنند، پاسخ داده اند. هزینه ها می توانند به میزان 3% یا بیشتر باشند.

اخذ مستر کارت اسپانیا و کارت های اعتباری پذیرفته شده شامل موارد زیر می باشد:

  • مستر کارت
  • ویزا کارت
  • دینرز کلوب
  • آمریکن اکسپرس

البته مستر کارت و ویزا کارت اسپانیا بسیار بیشتر محبوبیت دارند و پذیرفته شده هستند اما کارت های دیگر فقط در مناطق توریستی کاربرد دارند. این کشور با داشتن بیش از 35000 مرکز فروش مستر کارت به عنوان بهترین کشور شناخته شده است. در نظر داشته باشید با در دست داشتن این کارت شما به حساب بانکی و مدارک دیگری نیاز نخواهید داشت.

جزییات اخذ مستر کارت اسپانیا

کارت های با مارک مستر کارت و ویزا کارت اسپانیا مقبولیت گسترده ای پیدا کرده اند. ممکن است بتوانید از کارت American Express یا Diners Club خود نیز استفاده کنید. از به همراه داشتن کارت Discover خودداری کنید زیرا این کارت در این کشور مقبولیت ندارد. در هنگام استفاده از کارت اعتباری یا نقدی، ممکن است نیاز باشد به آنها شناسه معتبر نشان دهید. برخی ممکن است اصرار داشته باشند که گذرنامه شما را نگاه کنند. در صورت نیاز می توانید از دستگاه خودپرداز پول دریافت کنید که در پایان بهره بالاتری نسبت به خرید خود پرداخت خواهید کرد. علاوه بر این، شما باید هزینه پیش پرداخت نقدی را نیز پرداخت کنید.

در این کشور خودپردازهایی را پیدا کنید که به سیستم های Plus یا Cirrus متصل شده اند، بنابراین استفاده از مستر کارت آسان خواهد بود. دستگاه های خودپرداز در همه شهرهای این کشور، در ایستگاه های قطار و اتوبوس، پمپ بنزین ها، مراکز خرید و مقاصد محبوب گردشگری وجود دارند. خودپردازهای وابسته به بانک معمولا هزینه های اضافی را تحمیل نمی کنند. اگرچه موارد استثنایی مانند بانک کاتالونیا قاهره نیز وجود دارد. می توانید از بیشتر خودپردازها در شهرهای بزرگ به زبان انگلیسی استفاده کنید. از این رو در خصوص اخذ مستر کارت اسپانیا می توانید مقاله بازار کار در اسپانیا را از طریق لینک مذکور مطالعه فرمائید.

شرایط اخذ مستر کارت اسپانیا

برای اخذ مستر کارت اسپانیا باید حساب باز کنید. برای خارجی ها در این کشور، 2 نوع حساب بانکی وجود دارد:

  • حساب های مقیم
  • غیر مقیم

افراد غیر مقیم باید گذرنامه یا سند شناسایی معتبر در کشور خود ارائه دهند (مانند گذرنامه یا کارت شناسایی). علاوه بر این، ظرف 15 روز پس از افتتاح حساب ، شما باید از نظر فنی وضعیت غیر مقیم خود را با ارائه acertificado de no residencia توجیه کنید. می توانید این گواهینامه را در یک ایستگاه پلیس محلی درخواست کنید. هر 2 سال پس از آن، بانک وضعیت غیر مقیم بودن شما را بررسی می کند. در صورتی که پس از افتتاح حساب مقیم شوید، باید به بانک اطلاع دهید و یک نسخه از مجوز اقامت اسپانیا خود را به آنها بدهید. در حقیقت، بسیاری از بانک ها درخواست صدور گواهینامه عدم اقامت را نمی کنند. اگر شعبه ای به این نیاز دارد، پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از این مشکل به شعبه دیگری از همان بانک بروید یا به بانک دیگری بروید.

شرایط لازم برای افتتاح حساب و اخذ مستر کارت اسپانیا:

  • متقاضیان باید 18 سال یا بیشتر داشته باشند.
  • اثبات هویت (گذرنامه یا شناسنامه ملی از کشور مبدا برای هر یک از متقاضیان)
  • اثبات شغل یا وضعیت (قرارداد کار یا فیش حقوقی، کارت دانشجویی و سایر)
  • شماره شناسایی و گواهی هویت خارجی خود
  • تأیید آدرس (اثبات آدرس باید در 3 ماه گذشته صادر شده باشد.)

شرایط اخذ مستر کارت اسپانیا

هزینه افتتاح حساب و اخذ مستر کارت اسپانیا

هر بانک با توجه به مقررات خود و نوع کارت صدوری هزینه متفاوتی از مشتری دریافت می کند. اصولا بسیاری از کارت های اعتباری در اسپانیا صفر تا 30€ (یورو) در سال هزینه دارند. اما علاوه بر این نیز باید به هزینه سود معاملات و یا نرخ تبدیل ارز نیز توجه کنید که این مورد بسیار متغیر است و بسته به نوع کارت دارد.

اخذ مستر کارت اسپانیا در 3 نوع زیر خواهد بود:

  • مستر کارت اعتباری
  • مستر کارت نقدی
  • مستر کارت شارژی

ارائه می شوند. هر کدام از آنها دارای ویژگی ها و هزینه های متفاوتی هستند. اگر سپرده اولیه خود را به ارز خارجی وارد کردید، حتما به طور خاص درخواست کنید که ارز سریعا به یورو تبدیل شود تا بعدا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. بانک برای این عملیات نباید بیش از کارمزدهای ارزی معمول آنها را از شما دریافت کند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب گلدن ویزای اسپانیا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

اخذ بهترین مستر کارت در اسپانیا

مسلما انتخاب و اخذ مستر کارت اسپانیا با توجه به نیازهای شما امکان پذیر خواهد بود. لذا بررسی ویژگی ها و امتیازات نوع مستر کارت شامل تخفیفات، هدیه سال اول، پاداش ها، هزینه ها و موارد دیگر می باشد که باید با در نظر گیر آنها مستر کارت برتر را برای خود انتخاب کنید. اما در جدول زیر می توانید از جمله مستر کارت ها معتبر را در اسپانیا مشاهده کنید:

نامنرخ سود یا خرید
Latitude 28 Platinum Mastercard21.99%
Westpac Lite Card0.99%
Santander Gold MatserCard0%
ING MasterCard0%
Citi MasterCard0%
Travelex Money Card1.1%
Bankwest Zero Platinum MasterCard17.99%

جهت شناخت بهتر در خصوص مهاجرت به اسپانیا پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله لینک شده می باشد.

برترین بانک ها جهت اخذ مستر کارت اسپانیا

اسپانیا حدود 30 بانک با حضور بانک ملی و تعداد زیادی بانک منطقه ای دارد. کارمزد و خدمات در بین بانک ها بسیار متفاوت است، بنابراین چندین مورد را با هم مقایسه کنید و بر اساس نیاز خود تصمیم بگیرید. هنگام انتخاب بانک در خصوص اخذ مستر کارت اسپانیا نکات زیر را در نظر بگیرید.

پارامترشرح
محلنزدیکترین شعبه شما ممکن است لزوما مناسبترین شاخه نباشد. به عنوان مثال، ممکن است کارمندان انگلیسی زبان یا سرویس خودپرداز نداشته باشد، اگرچه این خدمات ممکن است در شعبه ای در شهر بعدی موجود باشد. در روستاهای کوچکتر شعب ساعات کاری بسیار محدودی دارند.
گستردگی شعبسعی کنید بانکی را مشهور در سراسر اسپانیا انتخاب کنید زیرا اکثر بانک ها در صورت استفاده از دستگاه های خودپرداز که بخشی از شبکه آنها نیست، کارمزد می گیرند. انتخاب یک بانک کوچک منطقه ای تنها با چند شعبه محلی می تواند دسترسی فوری به پول بانکی را به یک هزینه گران تبدیل کند.
کارمندان انگلیسی زبانبرخی از بانک ها برای کمک به خارجی ها به ویژه در بهترین شهرهای اسپانیا مانند مادرید، بارسلونا، والنسیا و غیره کارمندان انگلیسی زبان دارند.
خدماتتقریبا همه بانک های اسپانیا اکنون خدمات مختلفی را ارائه می دهند. برخی نیز آنها را به انگلیسی ارائه می دهند. تعداد کمی وجود دارد که خدمات بانکی فقط اینترنتی را ارائه می دهند. اگرچه این خدمات فقط برای ساکنان اسپانیا در دسترس است.

در نمودار زیر برترین بانک های اسپانیا معرفی شده اند:

برترین بانک های اسپانیا

درباره اخذ کارت اعتباری در اسپانیا

تقریبا در هر جایی می توانید از کارت اعتباری استفاده کنید (تاکسی ها یکی از موارد استثنا هستند زیرا فقط بعضی از آنها کارت اعتباری را قبول می کنند). اما ابتدا باید مواردی را در باب اخذ مستر کارت اسپانیا بررسی کنید.

  • اگر کارتی با تراشه ندارید آن را تهیه کنید ، ممکن است بعضی از مکان ها کارت های بدون تراشه را قبول نکنند.
  • مطمئن شوید که کد مربوط به کارت را می دانید و اگر طولانی تر باشد، 4 رقم آن را حذف کنید (کدی که بیش از 4 رقم دارد ممکن است در برخی از ترمینال ها مشکل ایجاد کند).
  • با بانک خود صحبت کنید، اطمینان حاصل کنید که کارت شما به طور گسترده کار می کند (به طور خاص در اسپانیا)
  • کارت پشتیبان داشته باشید (ترجیحا از بانک دیگری)
  • همیشه مقداری پول نقد به همراه داشته باشید (به یورو)
  • برای دریافت پول نقد از خودپردازها از کارت نقدی استفاده کنید نه کارت اعتباری

جهت اخذ آخرین اطلاعات درباره شرایط و هزینه زندگی در اسپانیا می توانید با مشاورین با تجربه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از طریق راه های ایجاد شده ارتباط برقرار کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *