مهاجرت به کشور اسپانیا

بهترین شهرهای اسپانیا

بهترین شهرهای اسپانیا

زندگی در بهترین شهرهای اسپانیا شرایط ویژه ای را به همراه خواهد داشت. این کشور در جنوب غربی اروپا است که در همسایگی پرتغال و فرانسه قرار دارد. جمعیت 50 میلیون نفری این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می کنند و این زبان، دومین زبان رایج جهان می باشد. این کشور همچنین یکی از توریستی ترین کشورهای جهان است و هر سال افراد زیادی از سراسر جهان برای دیدن این کشور سفر می کنند. این کشور دارای شهرهای متعدد و جذابی است که هر کدام جاذبه های توریستی خود را دارد.

کیفیت زندگی در اسپانیا در سطح بالایی قرار دارد. و از نظر آب و هوایی نیز بسیار مناسب است و طبیعت این کشور همراه با آثار باستانی و هنری آن توریست ها و مهاجرین زیادی به خود جلب می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله بهترین شهرهای اسپانیا را در سال 2023 معرفی می کند.

شهر مادرید اسپانیا

همانطور که می دانید شهر مادرید (Madrid) پایتخت این کشور می باشد، البته این شهر همچنین بزرگ ترین شهر اسپانیا نیز محسوب می شود. مادرید سومین شهر آفتابی اروپا نیز می باشد و همچنین یکی از مطلوب ترین شهرهای اسپانیا برای زندگی است. این شهر هم اکنون یک شهر بین المللی شناخته می شود و از نظر اقتصادی نیز به سرعت در حال پیشرفت است و فرصت های شغلی خوبی را ایجاد کرده است به طوری که مهاجرین زیادی برای کسب و کار به این شهر مهاجرت می کنند. مادرید میزبان 3 مورد از مشهورترین موزه های اسپانیاست و از نظر فرهنگی و هنری نیز جاذبه های بسیاری دارد.

از مناطق مهم این شهر عبارتند از:

  • چمبری (Chambery)
  • رتیرو (Retiro)
  • سالامانکا (Salamanca)

بهترین دانشگاه های این کشور نیز در این شهر می باشند و همچنین مدارس بین المللی متعددی نیز در این شهر وجود دارند و حضور مدارس بین المللی به زبان های مختلف از جمله فرانسوی، انگلیسی، آلمانی و غیره این شهر را به شهری بین المللی تبدیل کرده است.

این شهر که درست در مرکز اسپانیا واقع شده است یکی از مورد توجه ترین شهرهای اسپانیاست به طوری که امکانات وسیع این کشور از جمله خدمات آموزشی و بهداشتی شامل این شهر شده است. یکی از نکات بارز این شهر، در مقایسه با شهرهای بین المللی دیگر مانند لندن هزینه های مقرون به صرفه زندگی در آن است. البته هزینه املاک و مستغلات در این شهر نسبت به دیگر شهرهای اسپانیا بسیار بالاست و از نکات منفی این شهر محسوب می شود. در هر حال برای مهاجرت به این شهر در نظر گیری مالیات و هزینه های زندگی از موارد مهم می باشد.

بارسلونا یکی از بهترین شهرهای اسپانیا

شهر بارسلونا (Barcelona)، دومین شهر معروف و همواره یک رقیب جدی برای مادرید بوده است. این شهر در شرق اسپانیا واقع شده و در منطقه کاتالونیا قرار دارد. این منطقه یک منطقه خود مختار است و شهر بارسلونا پایتخت آن نیز می باشد. زبان رایج در این شهر نیز کاتالونیایی است. اگرچه زبان اسپانیایی را تمامی مردم این شهر مسلط می باشند. بارسلونا با داشتن معماری کم نظیر ساختمان ها و بناهایش هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می کند به طوری که بسیاری فقط برای دیدن معماری زیبای این شهر به بارسلونا می آیند. برخلاف مادرید، بارسلونا یک شهر ساحلی است و ساحل های این شهر بسیار محبوب هستند. آب و هوای این شهر به دلیلی نزدیکی به دریای مدیترانه در تابستان ها خنک تر از مادرید است و در مجموع آب و هوای معتدل تری دارد.

هزینه زندگی در این شهر در نمودار زیر بیان شده است:

توزیع هزینه زندگی در بارسلونا

بارسلونا مانند مادرید نیز دارای موزه های، سالن های تئاتر و سینما و غیره است و جشنواره های مختلفی را میزبانی می کند و از نظر فرهنگی در جایگاه مناسبی قرار دارد. یکی از نکات منفی این شهر سخت پیدا کردن کار می باشد و حقوق و دستمزد در این شهر نسبت به مادرید بسیار پایین تر است. بارسلونا با جمعیت تقریبی 1.7 میلیون نفر دومین شهر پرجمعیت و مهم ترین بنادر این کشور به حساب می آید.

این شهر مانند مادرید از مهم ترین شهرهای دانشگاهی نیز می باشد. دانشگاه بارسلونا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور در این شهر واقع شده است. این شهر دارای زیرساختهای استثنایی است که به عنوان مکان هایی برای رویدادهای بین المللی مورد تقاضا هستند. سیستم حمل و نقل، آب و هوای مدیترانه ای و جاذبه های فراوان بارسلونا را به یکی از شهرهای برجسته تبدیل کرده است.

والنسیا یکی از بهترین شهرهای اسپانیا

شهر والنسیا یکی دیگر از شهرهای مهم این کشور است. این شهر در منطقه والنسیا در شرق این کشور واقع شده است و یک شهر ساحلی محسوب می شود. شهر والنسیا به دلیل ساحلی بودن آن و همچنین مقرون به صرفه بودن آن و هزینه های پایینش به یکی از شهرهای محبوب برای مهاجرین تبدیل شده است. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در مورد شهرهای این کشور مقاله قیمت املاک در اسپانیا را مطالعه بفرمائید.

شهر والنسیای این کشور سومین شهر بزرگ اسپانیاست و از نظر آب و هوایی اکثر روزهای سال آفتابی می باشد و در زمستان نیز آب وهوای معتدلی دارد. این شهر نیز دارای دانشگاه ها و مدارس معتبری می باشد و دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل به این مهاجرت کرده اند. در والنسیا نیز هر سال مخصوصا در ماه مارس جشنواره های زیادی در آن برگزار می شود. همه این موارد به علاوه فرصتهای شغلی مناسبی، والنسیا را برای بسیاری از مهاجران جذاب می کند. در صورت داشتن مهارت های مورد نیاز در صنعت و گردشگری، یافتن شغل آسان است.

والنسیا یکی از بهترین شهرهای اسپانیا

شهر سویل اسپانیا در سال 2023

سویل پایتخت منطقه اندولس اسپانیاست و در جنوب این کشور واقع شده است. جمعیت این شهر حدود 700000 نفر می باشد. شهر سویل به دلیل فرهنگ، بناهای تاریخی، سنت ها و میراث هنری در سراسر جهان مشهور است. این شهر زادگاه فلامنکو و شهری است که شگفت انگیز ترین مراسم عید پاک در آن برگزار می شود. سویل همچنین یکی از مهم ترین مراکز در جنوب این کشور و شهری پر از امکانات است. این شهر دارای تاریخ غنی است و دارای بناهای تاریخی و کلیساهای قدیمی با معماری بسیار زیبا می باشد. سویل نسبت به 3 شهر دیگر اشاره شده از نظر دانشگاهی کم تر شناخته شده است اما دارای مدارس بین المللی انگلیسی، آمریکایی و آلمانی است و همچنین دانشگاه های معتبری دارد.

بیلبائو یکی از بهترین شهرهای اسپانیا

شهر بیلبائو اسپانیا پایتخت ایالت باسک اسپانیاست و مانند بارسلونا این شهر از شهرهای متفاوت و دارای فرهنگ خاص می باشد. بیلبائو در قسمت شمالی مرکزی این کشور واقع شده است که در حدود 16 کیلومتری جنوب خلیج بیسکای، جایی که توسعه اقتصادی در آن واقع شده است، در جایی که رودخانه بیلبائو تشکیل شده است. هسته اصلی شهری آن توسط 2 رشته کوه کوچک با ارتفاع متوسط ​​400 متر احاطه شده است. این شهر از شهرهای ثروتمند اسپانیا محسوب می شود و برای مهاجرینی که به دنبال زندگی با هزینه ارزان هستند مناسب نمی باشد. بیلبائو همچنین یک شهر ساحلی پر جنب و جوش است که از گذشته از نظر صنعتی برجسته و امروز از نظر معماری بسیار مدرن است.

این کشور دارای شهرهای متعددی است که هر کدام ویژگی ها و جاذبه های مربوط به خود را دارد و معرفی همه آنها در این مقاله نمی گنجد. در این مقاله سعی شد بهترین و مهم ترین شهرهای اسپانیا معرفی شوند. اگرچه از شهرهای مهم دیگر این کشور مانند مالاگا، ساراگوسا، اویدو، مورسیا، سالامانکا و گرانادا می توان یاد کرد. مهاجرت به اسپانیا در سال های اخیر با توجه به هزینه زندگی در کشور اسپانیا و مزایای دیگر رو به رشد بوده است. چنانچه قصد مهاجرت به این کشور را دارید می توانید برای مشاوره به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کرده و از دانش و تجربه وکلاء و کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *