مهاجرت به کشور دومنیکا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومنیکا

کشور دومینیکا هرساله با اکثر کشورها توافق بدون ویزا امضاء کرده و تاکنون حدود 95 کشور جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا می باشند. این کشور، یک کشور جزیره ای در دریای کارائیب است. پایتخت این کشور روزو بوده که در ضلع غربی جزیره واقع شده است. این مکان از نظر جغرافیایی به عنوان بخشی از زنجیره جزایر بادگیر در مجمع الجزایر آنتیل های کوچک در دریای کارائیب واقع شده است. مساحت آن 750 کیلومتر مربع است، و بالاترین نقطه آن مورن دیابلوتین است. که ارتفاع آن 1444 متر می باشد. جمعیت طبق سرشماری سال 712932011 نفر می باشد. این جزیره توسط آراواک كه از قرن پنجم از آمریكای جنوبی وارد شده بود، آباد شد. کالیناگو در قرن پانزدهم آراواک را آواره کرد.

گفته می شود که کلمبوس روز یکشنبه، 2 نوامبر 1493 از این جزیره عبور کرده است. بعدا توسط اروپایی ها، عمدتا توسط فرانسوی ها از دهه 1690 تا 1763 ، مستعمره شد. فرانسوی ها افراد برده را از آفریقای غربی به این کشور وارد کردند تا در مزارع قهوه کار کنند. بریتانیا در سال 1763 پس از جنگ 7 ساله تصاحب شد و به تدریج انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود تأسیس کرد. این جزیره در سال 1978 به عنوان جمهوری استقلال یافت. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعاتی که درباره کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا جمع آوری کرده اند، در این مقاله در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا

این گذرنامه، به دلیل تعداد بسیار کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا، یکی از پرطرفدارترین مدارک سفر است. مقامات این کشور دائما در امضای توافق نامه های بدون ویزا با مقامات کشورهای دیگر تلاش می کنند. در واقع، از آپریل 2018، روزولت اسکریت، نخست وزیر این کشور از برنامه های در حال انجام امضای توافق نامه های بدون ویزا با کشورهای چین و آفریقای جنوبی خبر داد. توافق نامه ورود بدون ویزا با روسیه از ژانویه 2019 به اجرا درآمد.

از آن زمان، گردشگران دارای گذرنامه این کشور از 90 روز ورود بدون ویزا به اتحاد جماهیر شوروی سابق لذت می برند. در اواخر همان سال، توافق نامه دیگری بدون ویزا با کشور اوکراین منعقد شد. اگرچه، این کشور در آپریل 2018 توافق نامه بدون ویزا با امارات را امضاء کرد. اما تا 25 فوریه سال 2020 بود که لازم الاجرا شد. شرایط سفر و توافق نامه های بدون ویزا بین کشورها مرتبا تغییر می کند. این مقاله شامل یک لیست به روز شده از کشورهای بدون ویزا برای دارندگان گذرنامه دومینیکا است.

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا

اخذ گذرنامه و تابعیت دوم مزایای بسیاری را به همراه دارد. این امر می تواند به شما آزادی سفر بدون محدودیت را بدهد. تعداد بسیاری از کشورها می باشند که جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت دومینیکا هستند. امنیت بیشتر برای اهداف شخصی یا شغلی وجود دارد. حریم خصوصی بانکی و فرصت های سرمایه گذاری که ممکن است در جاهای دیگر در دسترس نباشد. شهروندان مشترک المنافع این کشور از گذرنامه مورد احترام و مسافرت بدون ویزا به بیش از 95 کشور در سراسر جهان برخوردار هستند. دارندگان گذرنامه این کشور فقط با استفاده از گذرنامه خود فرصت ورود به چندین کشور را دارند.

براساس شاخص گذرنامه هنلی، این کشور در رتبه سی و سوم آزادی سفر قرار دارد. این شاخص نشان می دهد که بازدیدکنندگان با توجه به گذرنامه ای که دارند، چقدر آزادی سفر دارند. این کشور بین پاراگوئه که در موقعیت 34 است و گرنادا که در موقعیت 32 قرار دارد، وجود دارد. حتی اگر دارندگان گذرنامه این کشور برای برخی از کشورها به ویزا احتیاج نداشته باشند، ممکن است به انواع دیگری از اسناد مانند eTA، ویزا هنگام ورود یا اعلامیه سلامت نیاز داشته باشند. اقامت دومینیکا می تواند موجب تابعیت شود و درنهایت شما می توانید پاسپورت این کشور را اخذ نموده و از مزایای آن بهره مند شوید.

پاسپورت دومینیکا

این گذرنامه برای سفرهای بین المللی به شهروندان مشترک المنافع این کشور صادر می شود. گذرنامه این کشور یک گذرنامه Caricom است. زیرا، این کشور یکی از اعضای جامعه کارائیب است. گذرنامه این کشور دارای استانداردهای مشترک طراحی گذرنامه های CARICOM است. جلد به رنگ آبی تیره برای افراد غیرنظامی با نشان و نام کشور و همچنین آرم CARICOM در جلد جلوی کشور است. از آپریل 2021 دارندگان گذرنامه این کشور از دسترسی بدون ویزا یا ویزا هنگام ورود به 143 کشور و سرزمین برخوردار می شوند. از نظر محدودیت های ویزا به عنوان سی و سومین پاسپورت جهان قرار می گیرند. دارندگان گذرنامه می توانند با سهولت نسبی و بدون به چالش کشیدن شرایط ویزا به انگلستان و منطقه شنگن سفر کنند. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله اخذ پاسپورت جمهوری دومینیکا را مطالعه نمایید.

درباره دومینیکا

جمعیت این کشور عمدتا از نژاد آفریقایی هستند و برخی از اروپائیان، مردم شبه قاره هند و کارائیب را تشکیل می دهند. این کشور تنها جزیره ای است که دارای گروهی نسبتا بزرگ و متمایز از سرخپوستان کارائیب، فرزندان مردمی است که قبل از استعمار اروپا در این جزیره زندگی می کردند. در قلمرو تقریبا 3700 جریب منطقه کارائیب در شرق جزیره زندگی می کنند و از فقیرترین ساکنان این کشور می باشند. زبان انگلیسی، زبان رسمی این کشور است. اما به طور معمول یک فرانسوی فرانسوی صحبت می شود و زبان اصلی کارائیب در تعدادی از نام های محلی مشهود است.

در نمودار زیر می توانید نژاد مردم این کشور را مشاهده نمایید:

توزیع نژاد مردم در دومنیکا

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، اکثر مردم این کشور سیاه پوست می باشند. دین هایی که در این کشور وجود دارد عبارتند از:

  • کاتولیک روم
  • پروتستان

در جدول زیر درصد دین مردم این کشور را مشاهده می کنید:

نام دیندرصد
کاتولیک روم61%
پروتستان28%
بدون دین6%
دین های دیگر5%

این کشور در طول دهه 1970 مهاجرت خارج از کشور را تجربه کرد. روندی که پس از طوفان دیوید در سال 1979 با مهاجرت گسترده به اوج خود رسید. این موج در دهه 1980 ادامه یافت. اما در دهه 1990 تعدیل شد. در سال 1992 دولت یک طرح بحث برانگیز را برای ارائه “تابعیت اقتصادی” به سرمایه گذاران از کشورهای دیگر آغاز کرد. شما عزیزان می توانید با اخذ ویزای توریستی دومینیکا و سفر به این کشور با فرهنگ مردم بیشتر آشنا شوید. به علاوه، برای مهاجرت به دومینیکا می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و با همکاری مشاوران ما پروسه مهاجرت را شروع کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *