مهاجرت به کشور آذربایجان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان

کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان در سال جدید به 66 مورد رسیده است. این باعث شده است که ارزش پاسپورت آذربایجان بیشتر شود. البته جایگاه کلی پاسپورت آذربایجان در حد متوسط و در رده 76 شاخص هنلی قرار دارد. لازم به ذکر است با استفاده از پاسپورت آذربایجان به صورت کلی می توانید به 66 کشور دسترسی راحت داشته باشید که شامل 33 کشور بدون ویزا و 33 کشور ویزای هنگام ورود است. از میان کشورهای اروپایی شامل این لیست تعداد کمی مانند کشورهای ترکیه، اوکراین و صربستان قرار دارند. در صورت بررسی وضعیت پاسپورت آذربایجان می توانید به مطلب تهیه شده توسط تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

معرفی کشور آذربایجان

جمهوری آذربایجان یک کشور شوروی سابق است که از 10 منطقه تشکیل شده است. در جنوب غربی آسیا واقع شده است. کشورهای همسایه روسیه، گرجستان، ارمنستان و ایران هستند. مهمترین مناطق عبارتند از:

  • آبشرون
  • آران
  • گنجه قزکه.

مساحت آذربایجان 86600 کیلومتر مربع است و بنابراین یکی از کشورهای کوچک در جنوب غربی آسیا است. آب و هوا بسته به منطقه کمی قاره ای، خشک و نیمه خشک است. جمعیت کلی 10.1 میلیون نفر است. پایتخت این کشور باکو است که با 2.3 میلیون سکنه نیز پرجمعیت ترین شهر است. از دیگر شهرهای قابل توجه می توان به سومقاییت و گنجه اشاره کرد. بزرگترین فرودگاه فرودگاه بین المللی باکو حیدر علی اف (GYD) با 4.7 میلیون مسافر سالانه است. فرودگاه GYD پروازهای عالی با کل اتحادیه اروپا و کشورهای شوروی سابق دارد. این نام از حیدر علی اف رئیس جمهور سابق گرفته شده است.

فرهنگ آذربایجان در طول تاریخ کشور تکامل یافته است. چشم انداز مذهبی آن تحت سلطه اسلام است. زبان رسمی آذری است، اگرچه روسی به طور گسترده ای صحبت می شود. سیستم حقوقی قانون مدنی است. نوع دولت جمهوری ریاست جمهوری است. رئیس دولت الهام علی اف رئیس جمهور منتخب است. انتخابات هر 5 سال یک بار برگزار می شود و رئیس جمهور مستقیماً با آرای اکثریت مطلق انتخاب می شود.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان

پاسپورت آذربایجان در حال حاضر طبق شاخص رتبه بندی هنلی در رتبه 74 قرار دارد. دسترسی بدون ویزا به 66 مقصد را فراهم می کند. این تعداد کشور موجب اخذ نمره متوسط و رو به پایین برای پاسپورت آذربایجان است. دارندگان گذرنامه آذربایجانی هنگام ورود به کشورهایی مانند ترکیه، روسیه، گرجستان و مالزی نیازی به ویزا ندارند. دارندگان گذرنامه آذربایجانی برای ورود به حدود 161 مقصد در جهان نیاز به ویزا دارند. برخی از مقاصدی که ویزا مورد نیاز است شامل ایالات متحده، اتحادیه اروپا و چین است. در شکل زیر با استفاده از پاسپورت آذربایجان می توانید به کشورهای هاشور شده سبز پر رنگ بدون ویزا سفر کنید.

سفر با پاسپورت آذربایجان

کشورهای هاشور شده زیتونی رنگ مانند کشور زیمباوه نشان دهنده این است که با پاسپورت آذربایجان می توانید به آن کشورها با ویزای هنگام ورود سفر کنید. همچنین با پاسپورت آذربایجان می توانید به کشورهای زیادی با استفاده از ویزای الکترونیکی eVisa سفر کنید که در نقشه بالا به رنگ آبی مشخص شده اند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت آذربایجان

طبق قوانین آذربایجان و معاهده های دوطرفه بین کشورهای دیگر شهروندان آذربایجانی می توانند تنها به 33 کشور جهان با لغو روادید کامل و بدون نیاز به هیچ گونه ویزا چه فیزیکی چه الکترونیکی سفر کنند. در جدول زیر لیست این کشورها همراه با مدت زمان اقامت مجاز در کشور آذربایجان بدون ویزا آورده شده است:

مدت زمان اقامت بدون ویزانام کشورها
تا 90 روزآلبانی، بوسنی و هرزگوین، اکوادور، هائیتی، قزاقستان، قرقیزستان، مولدوای، مونته نگرو، نامیبیا، روسیه، مقدونیه شمالی، سنت وینسنت، ترکیه، صربستان، تاجیکستان، اوکراین، ازبکستان
تا 30 روزآنتیگوا، باهاماس، باربادوس، بلاروس، ایران، گامبیا، اندونزی، مالزی، میکرونزی، قطر و وانواتو
تا 180 روزکلمبیا
تا 21 روزدومنیکا
تا 365 روزگرجستان

برای سفر به 33 کشور آذربایجانی ها نیازی به ویزا ندارند. در صورت تمایل به اقامت بیشتر در آنجا، ممکن است برخی از کشورها پس از مدت زمان مشخصی از شهروندان آذربایجان بخواهند ویزا بگیرند. ویزا می تواند 30 روز، 60 روز، 90 روز یا 180 روز بسته به قوانین طول بکشد.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت آذربایجان

رتبه پاسپورت آذربایجان

آذربایجان مملو از انواع مقصد و جاذبه های گردشگری شهری و طبیعی است. این کشور به دلیل مکان های تاریخی زیبا و قرون وسطایی و جنبه های مختلف فرهنگی شناخته شده است. این کشور با 3 مکان میراث جهانی یونسکو به خود می بالد. برخی از مقاصد اصلی شامل پایتخت باکو، آتشفشان گاراسو، مرکز تفریحی نفتالان و گوبوستان است. از این کشور سالانه تقریباً 3 میلیون گردشگر بازدید می کند. بیشتر گردشگران از اروپا، روسیه و کشورهای اطراف آن هستند. این یک مقصد بسیار محبوب به ویژه برای بازدید کنندگان منطقه است. با توجه به افزیش روابط آذربایجان با سایر کشورهای جهان پیش بینی می شود رتبه پاسپورت این کشور افزایش یابد. در حال حاضر طبق شاخص گذرنامه های جهان آذربایجان نمره جهانی 65 را دارد و از نظر قدرت پاسپورت در جایگاه 42 است این در حالی است که در رتبه بندی هنلی در رده 72 جهان قرار دارد.

با استفاده مهاجرت به آذربایجان و از پاسپورت آذربایجان می توانید به 33% کشورهای جهان دسترسی آزاد داشته باشید. جدا از این جهت مسافرت به 139 کشور دیگر از طریق پاسپورت آذربایجان به ویزای فیزیکی نیاز است.

تعداد کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت آذربایجان

جهت سفر به آذربایجان می توانید راهنمای ویزای توریستی آذربایجان را در مقاله بخوانید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت آذربایجان

با استفاده از فناوری و خدمات الکترونیکی جدیدا بسیاری از کشورها از ویزای الکترونیکی به جای ویزای فیزیکی استفاده می کنند. شهروندان آذربایجانی نیز می توانند با استفاده از ویزای الکترونیکی eVisa به 33 کشور سفر کنند. در این صورت آنها باید قبل از سفر ای ویزا را به صورت اینترنتی درخواست کنند و مدارک را آپلود کنند. چندین کشور هنگام ورود به دارندگان گذرنامه آذربایجان ویزا ارائه می دهند تا آذربایجانی ها بتواند به آنجا راحت تر سفر کنند. در نتیجه این برنامه، آذربایجانی ها برای سفر به مقصد نیازی به اخذ ویزا از قبل ندارد. در بدو ورود به فرودگاه، ویزا به مسافران تعلق می گیرد. نتیجه این امر، راحتی مسافران و کاغذبازی کمتر خواهد بود.

هنگام ورود به یک کشور، باید یک مهر گذرنامه یا برچسب برای اثبات اعتبار گذرنامه خود ارائه دهید. اگر مقامات بخواهند آنها را چک کنند، باید گذرنامه و ویزا را در دست داشته باشید. ویزاهای ورودی در حال حاضر برای 33 کشور در دسترس هستند. همچنین 2 کشور پاکستان و سریلانکا با استفاده از مجوز سفر الکترونیکی یا eTA شهروندان آذربایجانی را می پذیرند. مجوز سفر الکترونیکی (eTA) در گذرنامه به مقامات مهاجرت اجازه می دهد تا حرکت مسافران را ردیابی کنند. مسافران با انقضاء گذرنامه خود قبل از مجوز سفر الکترونیکی، مجوز سفر الکترونیکی خود را از دست می دهند.

کشورهای ویزا هنگام ورود و کشورهای eTA در جدول زیر آمده است:

ویزا با پاسپورت فیلیپینکشورها
مجوز سفر الکترونیکی eTAپاکستان و سریلانکا
ویزا هنگام ورودبنگلادش، بولیوی، کمبوجیه، کیپ ورد، کومرس، غنا، جامائیکا، اردن، لبنان، لائوس، مالاوی، ماداگاسکار، مالدیو، جزایر مارشال، موریتانی،موزامبیک، نپال، نیکاراگوئه، موریتیوس، پالائو، رواندا، ساموا، سیچلس، سیرالئون، سنگال، تیمور، سومالی، سوریه، توالو، اوگاندا و زیمباوه

درباره گذرنامه آذربایجان

گذرنامه شهروند جمهوری آذربایجان سندی برای شناسایی شخصی یک شهروند در خارج از جمهوری آذربایجان و صدور مجوز برای استفاده توسط برای خروج و ورود به کشور است. گذرنامه برای شخصی صادر می شود که طبق دستورالعمل پیش بینی شده به 18 سال رسیده باشد و در موارد استثنایی برای شهروند جمهوری آذربایجان زیر 18 سال و برای تحصیل، شرکت در رویدادهای بین المللی، معالجه پزشکی یا برای اقامت دائم و برای ورود به همه کشورها معتبر است. گذرنامه می تواند از نوع مدنی، خدماتی و دیپلماتیک مورد تأیید شورای عالی جمهوری آذربایجان باشد.

گذرنامه املاک جمهوری آذربایجان است و برداشت آن از شهروند یا گرفتن به عنوان ضمانت کاملاً ممنوع است مگر در مواردی که قانون جمهوری آذربایجان پیش بینی کرده باشد. هر شهروند باید با خیال راحت پاسپورت را نگه دارد. در صورت از دست دادن گذرنامه، شهروند موظف است بلافاصله مراتب را به دستگاه دولتی که گذرنامه را صادر کرده اطلاع دهد و اگر چنین اتفاقی در خارج از کشور رخ داده باشد باید به نمایندگی دیپلماتیک یا کنسولگری جمهوری آذربایجان اطلاع داده شود. پس از مرگ یک شهروند، گذرنامه وی و همچنین گذرنامه با اعتبار منقضی شده به نهاد دولتی مناسب تحویل داده می شود. جهت تبدیل اقامت به تابعیت در آذربایجان به مطالب نوشته شده در این مقاله رجوع کنید. جهت کسب تابعیت و اخذ اقامت کشورهای مختلف جهان می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

3/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کشورهای لغو روادید با پاسپورت آذربایجان

  1. احمدشاه محمودی گفت:

    سلام امید وارم خوب باشید من در ایران زندگی میکنم میخواهم در آذربایجان پناهندگی بگیرم و زندگی کنم امکان دارد کمک کنید من را

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما. در موسسه ما خدماتی در باب پناهندگی ارائه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *