مهاجرت به کشور آمریکا

ویزای eb-1 آمریکا جهت افراد خاص

ویزای eb-1 آمریکا جهت افراد خاص

ویزای eb-1 آمریکا جهت افراد خاص را می توان به عنوان بهترین ویزای کاری ممکن در کشور آمریکا قلمداد کرد. مدت زمان انتظار برای اخذ گرین کارت کوتاه می باشد. این ویزا خود دارای 3 دسته بندی مشخص است که در ادامه همین مقاله به معرفی آن ها خواهیم پرداخت. هرچه قدرت و تخصص شما بیش تر باشد، زمان رسیدگی به پرونده شما نیز کوتاه تر خواهد شد. همچنین می توانید در بازه زمانی کوتاه تری به آمریکا سفر کنید. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تکیه بر شرایط دریافت ویزای eb-1 آمریکا جهت افراد خاص این مقاله را تنظیم کرده ایم.

بررسی ویزای آمریکا جهت افراد خاص

اشاره کردیم که ویزای eb-1 آمریکا جهت افراد خاص یکی از انواع ویزاهای کاری در کشور آمریکا است. به طور کلی به 3 دسته عمده تقسیم می شود. به شرح زیر است:

  • ویزای eb-1A: این ویزا برای اتباع خارجی که می توانند ثابت کنند دارای مهارت های ویژه و خارق العاده ای در زمینه های مختلف علم، هنر، تحصیل و تجارت هستند صادر می شود.
  • ویزای eb-1B: این ویزا در اختیار محققان و اساتید برتر دانشگاهی که حداقل به مدت 3 سال تجربه کاری داشته باشند قرار می گیرد.
  • ویزای eb-1C: این ویزا مخصوص مدیران اجرایی شرکت های چند ملیتی است. افرادی که از طرف شرکت مادر برای پذیرش این ویزا معرفی می شوند باید حداقل 3 سال سابقه کاری در همان شرکت را داشته باشند. همچنین می توانند تا سقف 1 سال در آمریکا بمانند.

هیچ گونه تفاوت زمانی برای صدور این انواع ویزای eb-1 آمریکا جهت افراد خاص وجود ندارد. تنها تخصص افراد است که می تواند به آن ها در دریافت این ویزا کمک کند.

معرفی ویزای eb-1 آمریکا جهت افراد خاص

شاید بتوان گفت که بهترین نوع ویزای eb-1 آمریکا جهت افراد خاص همین ویزای نوع A آن است چرا که تحت پوشش همین ویزا فرد می تواند بدون نیاز به اسپانسر یا کارفرما برای دریافت آن اقدام کند. از نظر قانونی نیز این ویزا دارای ارزش بسیار بالایی است. متقاضی این ویزا، باید ثابت کند که در حرفه خود بسیار خبره است. موفق به دریافت یک جایزه معتبر بین المللی نظیر اسکار یا نوبل شده است. در صورتی که چنین اتفاقی رخ نداده است. متقاضی باید واجد 3 شرط از 10 شرط صدور این ویزا باشد. جهت کسب اطلاعات در باب ماقامت این کشور مقاله اقامت آمریکا را مطالعه را بفرمائید.

در نمودار زیر ابتدا با تعداد مهاجرینی که این کشور را برای مهاجرت انتخاب نموده اند آشنا شوید:

میانگین مهاجرت متقاضیان به کشور آمریکانوع A ویزای eb-1 آمریکا جهت افراد خاص

متقاضی دریافت ویزای eb-1 آمریکا جهت افراد خاص باید حداقل 3 مورد از 10 مورد زیر را برای دریافت ویزای نوع A در اختیار داشته باشد:

  • گواهی دریافت جایزه یا جوایز ملی یا بین المللی شناخته شده
  • گواهی عضویت در انجمن های مرتبط با حرفه فرد که عضویت در آن ها نیاز به دارا بودن دستاوردهای ویژه است.
  • گواهی انتشار مطلبی درباره شما در یک نشریه حرفه ای و سایر رسانه های شناخته شده
  • گواهی قضاوت کار افراد دیگر به صورت گروهی یا منفرد
  • گواهی یک ابتکار علمی، هنری، ورزشی در زمینه فعالیت شما
  • گواهی مربوط به انتشار یک مقاله علمی در نشریات حرفه ای یا رسانه های برجسته
  • گواهی انتشار و به نمایش درآوردن آثار شما در یک نمایش یا نمایشگاه هنری
  • گواهی حضور، هدایت یا ایفای نقش کلیدی در یک سازمان برجسته
  • گواهی دستمزد بالا و یا معافیت های قابل توجه در زمینه فعالیت شما
  • گواهی موفقیت های تجاری در زمینه هنرهای تجسمی

از این رو جهت کار در این کشور مقاله کار در آمریکا از اطلاعات شاخصی برخوردار خواهد بود.

نوع A ویزای eb-1 آمریکا جهت افراد خاص

ویزای eb-1B آمریکا و موارد شش گانه

برای اینکه بتوانید این نوع از ویزای eb-1 آمریکا جهت افراد خاص را دریافت کنید، باید یک گواهی مستند از طرف یک موسسه آموزشی داشته باشید. نشان می دهد آن ها قصد دارند تا شما را به استخدام خود درآورند تا در آن موسسه به تدریس بپردازید. در این مورد نیز یک بخش بندی مشخص وجود دارد که متقاضی باید حداقل 2 مورد را دارا باشد. برای دریافت این ویزا باید فرم I-140 را تهیه کنید. هزینه ای در حدود 700$ (دلار) به همراه خواهد داشت که در بسیاری از موارد توسط کارفرما پرداخت می شود.

برای صدور ویزای نوع B نیز موارد مشخصی وجود دارد که فرد باید بتواند حداقل 2 مورد از آن ها را در اختیار داشته باشد.

  • گواهی دریافت یک جایزه مهم بین المللی یا موفقیت برجسته
  • گواهی عضویت در انجمن های مرتبط با حرفه فرد که عضویت در آن ها نیاز به دارا بودن دستاورد های ویژه است.
  • گواهی مرتبط با انتشار مطالبی توسط دیگران در یک مجله علمی در رابطه با کاری که فرد متقاضی در زمینه آکادمیک انجام داده است.
  • گواهی مشارکت در به صورت فردی یا گروهی به عنوان داور کار سایرین در زمینه فعالیت های آکادمیک یا خارج از محیط دانشگاه در رشته مرتبط
  • گواهی مربوط به تحقیقات و پژوهش های ویژه علمی
  • گواهی نوشتن کتاب یا مقالات علمی با چاپ بین المللی در رشته مشخص

اطلاع از هزینه های زندگی در این کشور می تواند در زمینه مهاجرت به آمریکا بسیار مفید باشد. از این رو مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

ویزای eb-1C آمریکا

زمانی که یک کارفرما قصد دارد تا یکی از نیروهای کار خود را به شرکت مشابه خود در کشور آمریکا منتقل کند. باید از این نوع ویزای برای متقاضی استفاده شود. صدور این ویزا دارای شرایطی است که در این بخش به آن اشاره می کنیم. کارفرما هر 2 شرکت باید یک فرد حقوقی یا حقیقی باشد. این تجارت باید حداقل 1 سال از شروع به کار گذشته باشد. متقاضی باید حتما به عنوان یک مدیر یا فرد اجرایی در پست خود گمارده شده باشد. ویزای eb-1 آمریکا جهت افراد خاص یکی از معتبرترین انواع گرین کارت در کشور آمریکاست. افراد به کمک آن می توانند اقامت این کشور را بدست آورند.

در این مقاله به صورت کامل در رابطه با انوع مختلف ویزای eb-1 آمریکا جهت افراد خاص توضیحاتی را ارائه کرده است. شرایط دریافت هر یک از آن ها را بازشمارده ایم. بهتر است جهت اطلاعات بیشتر مقاله انواع ویزاهای کاری آمریکا را نیز مطالعه نمایید. در صورتی که قصد دارید برای کار به کشور آمریکا سفر کنید این امکان برای شما وجود خواهد داشت که خانواده خود را نیز به همراه خود به این کشور ببرید. در صورت تمایل به مهاجرت به کشور آمریکا می توانید از مشاوره های مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز بهره ببرید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *