مهاجرت کاری آمریکا

انواع ویزاهای کاری آمریکا

انواع ویزاهای کاری آمریکا

افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشور آمریکا را دارند، با اخذ یکی از انواع ویزاهای کاری آمریکا امکان مهاجرت و ورود به این کشور را خواهند داشت. از مهمترین ملزومات ویزای کاری آمریکا ارائه (Job Offer) از سوی کارفرمایان در آمریکا است. شرایط اقتصادی کشور آمریکا بسیار مناسب است. حقوق و دستمزدهای این کشور در مقایسه با برخی از کشورها بیشتر است. از همین رو افراد زیادی علاقمند به اخذ ویزای کاری این کشور هستند. علاوه بر این افراد با اخذ ویزای کاری کشور آمریکا امکان دریافت گرین کارت و یا اقامت دائم این کشور را خواهند داشت. افرادی که علاقمند مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت دائم این کشور را دارند، با مشاوره با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند این مسیر را براحتی بپیمایند.

نرخ بیکاری در آمریکا در سال 2022 برابر با 3.6% گزارش شده است. این نرخ پایین بیکاری موجب بالا رفتن حقوق و دستمزد کارکنان در این کشور گردیده است که می توان گفت یکی از جذابیت های انجام کار در این کشور بشمار می رود. متقاضیان برای اخذ انواع ویزاهای کاری آمریکا می باید از تحصیلات دانشگاهی حداقل مدرک کارشناسی برخوردار باشند.

بررسی انواع ویزاهای کاری آمریکا

بازارهای کاری آمریکا از شرایط بسیار مناسبی برخوردار هستند. افراد با اخذ انواع ویزاهای کاری این کشور امکان مهاجرت به آمریکا را خواهند داشت. ویزاهای کاری کشور آمریکا عبارتند از:

  • ویزای کاری H1
  • ویزای کاری H-1B
  • ویزای کاری H-1B1
  • ویزای کاری EB3
  • ویزای کاری J1
  • ویزای کاری P
  • ویزای کاری E1
  • ویزای کاری E2
  • ویزای کاری E3

ویزاهای نوع E آمریکا برای آن دسته از افرادی که قصد انجام کارهای تجاری در این کشور را دارند صادر می گردد. این ویزا دارای اعتباری 2 الی 5 ساله است. قابلیت تمدید را نیز دارا می باشد. در ادامه هر یک از ویزاهای ذکر شده را به تفصیل معرفی خواهیم نمود.

ویزای کاری H1 ایالات متحده

این ویزا یکی از ویزاهای عمومی کاری آمریکا بشمار می رود. افرادی که دارای تخصص و مهارت خاصی هستند، با دریافت پیشنهادکاری از سوی کارفرمایان در آمریکا امکان اخذ این ویزا را خواهند داشت. متقاضیان اخذ این ویزا می باید حداقل دارای مدرک کارشناسی مرتبط با تخصص خود باشند. کارفرمایان در کشور آمریکا تنها در صورتی مجاز به ارسال دعوتنامه کاری به اتباع خارجی هستند که نتوانند نیروی مورد نظر خود را در آمریکا و کشورهای اروپایی بیابد.

افرادی که از مدرک کارشناسی برخوردار نیستند نیز در صورتی که دارای مهارت و تجربه کاری در زمینه خاصی باشند نیز می توانند نسبت به اخذ این ویزا اقدام نمایند. ویزای H1 آمریکا دارای اعتباری 1 ساله می باشد. کارفرمایان واجد شرایط می توانند درخواست گرین کارت آمریکا را برای کارمند خود بنماید. بدین طریق فرد مورد نظر می تواند اقامت آمریکا را دریافت نماید. ناگفته نماند افراد با اخذ این ویزا امکان مهاجرت کاری به همراه اعضاء خانواده خویش را خواهد داشت.

در نمودار زیر به بررسی نرخ بیکاری میان 2 کشور آمریکا و آلمان می پردازیم:

نرخ بیکاری در آمریکا

ویزای H-1B از انواع ویزاهای کاری آمریکا

یکی دیگر از انواع ویزاهای کاری آمریکا ویزای B-1B است که دارای شرایطی همچون شرایط ویزای کار آمریکا از نوع H1 می باشد. با این تفاوت که این ویزا دارای اعتباری 3 ساله است. پس از پایان اعتبار امکان تمدید ویزا به مدت 3 سال دیگر برای فرد وجود دارد. در برخی موارد کارفرمایان درخواست گرین کارت آمریکا را برای کارمندان خود به اداره مهاجرت آمریکا می نماید. در صورتی که افراد در طی مدت 6 سال موفق به اخذ گرین کارت آمریکا نگردد می باید خاک این کشور را ترک نماید. از مهمترین شرایط اخذ این ویزا برخورداری از حداقل مدرک کارشناسی می باشد. متقاضیان اخذ این ویزا نیز می توانند به همراه همسر و فرزندان کمتر از 21 سال خود به این کشور سفر نمایند. شرح هزینه های مربوط به زندگی در این کشور را از طریق لینک مقاله هزینه زندگی در آمریکا بررسی بفرمائید.

 انواع ویزاهای کاری H-1B1 و EB3 آمریکا

از دیگر انواع ویزاهای کاری کشور آمریکا H-1B1 است که به شهروندان کشورهای شیلی و سنگاپور تعلق می گیرد. هر ساله بیش از 6000 ویزای H-1B1 برای متقاضیان کشورهای فوق صادر می گردد. ویزای EB3 آمریکا نیز از دیگر ویزاهای کاری کشور آمریکا است که به افرادی که دارای تخصص و مهارتی نمی باشند تعلق می گیرد. این افراد برای انجام مشاغلی که زیر مجموعه مشاغل فنی و حرفه ای هستند به آمریکا مهاجرت می نمایند. لازم بذکر است کشور آمریکا با کمبود نیرو در مشاغلی که در زیر مجموعه Skill Worker هستند روبرو می باشد. از همین رو با صدور این ویزا سعی در جبران کمبود نیروی مورد نیاز خود نموده است. جهت اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

 انواع ویزاهای کاری H-1B1 و EB3 آمریکا

 انواع ویزاهای مرتبط به کار J1 و P آمریکا

دولت آمریکا با صدور ویزای J1 به تبادل نیرو در زمینه های آموزش و پروش نموده است. متقاضیان اخذ این ویزا می باید در دوره های آموزشی که توسط کارفرمایان برگزار می گردد، شرکت نمایند. این ویزا قابلیت تمدید تا 7 سال را دارد. ولی امکان تبدیل آن به دیگر ویزاهای کاری وجود ندارد. پس از پایان زمان ذکر شده فرد می باید خاک این کشور را ترک و در صورت تمایل پس از گذشت 2 سال امکان اخذ دیگر انواع ویزاهای کاری را خواهد داشت. شرایط اخذ ویزای کار این کشور در مقاله ویزای کار آمریکا به طور کامل شرح داده شده است.

ویزای نوع P آمریکا دارای اعتباری 1 ساله می باشد. متعلق به هنرمندان و ورزشکارانی است که قصد سفر به این کشور را دارند. زیرگروه های ویزای نوع P به شرح زیر است:

انواع ویزای نوع Pتوضیحات
ویزای P1این ویزا مختص ورزشکاران معروف و شناخته شده در جهان می باشد.
ویزای P2این ویزا برای آن دسته از هنرمندانی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند صادر می گردد.
ویزای P3مربیان ورزشی و هنری با اخذ این ویزا امکان سفر به آمریکا را خواهند داشت.
ویزای P4این ویزا متعلق به همراهان و یا خانواده های هنرمندان و ورزشکاران است.

ویزاهای کار نوع E آمریکا

همانطور که در بخش های مقدماتی بیان شد، ویزای نوع E آمریکا برای انجام فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری در این کشور اخذ می گردد. ویزاهای نوع E به قرار زیر می باشند:

  • ویزای نوع E1 آمریکا: این ویزا جهت مبادلات کالا صادر می گردد. دارای اعتباری بین 2 الی 5 سال می باشد. نکته قابل ذکر این است که اخذ این ویزا توسط شخص امکان پذیر نیست. درخواست اخذ این ویزا می باید از سوی شرکت و یا موسسه ای انجام پذیرد. از دیگر شروط اخذ این ویزا ای است که یکی از طرفین قرارداد کشور آمریکا باشد. متقاضیان اخذ این ویزا باید در لیست شهروندان کشورهای مورد تأیید این کشور باشد.
  • ویزای نوع E2: این ویزا موسوم به ویزای سرمایه گذاری در آمریکا است. متقاضیان علاوه بر برخورداری از میزان سرمایه اولیه که معادل $80000 الی 200000$ (دلار) دارای بیزینس پلنی که موجب سوددهی در این کشور گردد باشند. این افراد امکان مهاجرت به همراه اعضاء خانواده خویش را خواهند داشت. همراهان وی امکن ادامه تحصیل در آمریکا را خواهند داشت.
  • ویزای نوع E3 : این ویزا مختص شهروندان استرالیایی که قصد انجام کار در آمریکا را دارند صادر می گردد. شامل شهروندان سایر کشورها نمی گردد.

علاقمندانی که قصد مهاجرت به آمریکا را دارند، جهت آگاهی از شرایط اخذ گرین کارت آمریکا می توانند با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از تجربیات این مجموعه بهره مند گردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *