مهاجرت تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش

ویزای تحصیلی اتریش

اخذ ویزای تحصیلی اتریش در هر زمانی از اهداف مهم شمار زیادی از دانشجویان خارجی در خصوص تحصیل کشوری با هزینه مقرون به صرفه محسوب می گردد. دست یافتن به ویزای دانشجویی اتریش غیرممکن نیست. اما ضروری است شرایط لازم را دارا باشد. مزیت های بسیار زیادی در زمینه تحصیل در اتریش وجود دارد که یکی از آنها امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی است.

سوالات رایج ویزای تحصیلی اتریش

  • ویزای D اتریش چیست؟ برای اقامت حداقل 91 روز و حداکثر 6 ماه مورد نیاز است. از آنجایی که اکثر دانشجویان بین المللی عمدتا قصد دارند برای اهداف تحصیلی بیش از 6 ماه در این کشور بمانند، آنچه شما باید در این مورد انجام دهید این است که برای مجوز اقامت دانشجویی اقدام کنید که به شما امکان می دهد در این کشور بمانید.
  • سریع ترین راه اخذ ویزای اتریش چیست؟ از بهترین راه های دور زدن وقت سفارت کشور اتریش گذراندن و استفاده از کالج زبان آلمانی در کشور مجارستان (همسایه کشور اتریش) و یا کشور ترکیه می باشد.

اشتیاق دانشجویان خارجی برای تحصیل در اتریش، دلایل دیگری نیز دارد. از این رو شامل رفاهیات، هزینه های کم و رنکینگ بالای دانشگاه های این کشور می گردد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله ای را مختص موضوع ویزای تحصیلی اتریش تنظیم نموده که اطلاعات موجود در آن مطابق با آخرین قوانین مهاجرتی کشور اتریش است. با مطالعه این مقاله به اطلاعات کاملی دست می یابید.

مراکز آموزش عالی در اتریش

تقریبا 21 موسسه آموزش عالی در کشور اتریش فعال هستند. امکان تحصیل دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مراکز فراهم است. آنها این امکان را دارند که در رشته هایی نظیر اقتصاد، فنی و مهندسی، بازرگانی و امور مالی، پیراپزشکی، مدیریت رسانه و ارتباطات و غیره تحصیلات خود را ادامه دهند. مدت زمان دوره کارشناسی در این دانشگاه ها در مدت زمان 3 سال و دوره کارشناسی ارشد برای مدت 2 سال طول خواهد کشید.

دانشجویان در پایان دوره تحصیلی، می‌ باید دوره کارآموزی را به صورت فعالیت در شرکت‌ های مرتبط با رشته تحصیلی خود سپری نماید. پس از پایان تحصیلات در صورتی که دانشجو رزومه تحصیلی خوبی را برای خود رقم زده باشد. شرکت مد نظر نیز با اشتغال دانشجو مشکلی نداشته باشد، متقاضی می‌ تواند در همان جا به صورت دائمی به کار بپردازد. وجه تمایز مراکز آموزش عالی با دانشگاه‌ های این کشور، گذراندن دوره کارآموزی است.

ضمنا لازم است از این موضوع مطلع باشید که اکثریت مراکز آموزش عالی این کشور، برای اعزام دانشجو و تحصیل در رشته مورد نظر، شرایط خاصی را تعیین نموده اند. از این رو یکی از آنها شرکت در آزمون ورودی است. بنابراین آمادگی لازم را داشته باشید و مدارک خود را قبل از شروع آزمون ارائه دهید. اخذ ویزای تحصیلی این کشور از الزامات مهاجرت تحصیلی به این کشور است.

مهاجرت با ویزای تحصیلی اتریش

افرادی که شهروند کشورهای EEA یا سوئیس نمی باشند، برای تحصیل در کشور اتریش نیاز به ویزای دانشجویی دارند. فاکتورهایی که در این راستا حائز اهمیت بوده است. در ویزای دانشجویی تاثیرگذار می باشند، کشور مبدا و مدت زمان اقامت است. ممکن است بررسی درخواست جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش چندین ماه طول بکشد. بنابراین در این خصوص صبور باشید.

توجه داشته باشید که هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در این کشور در نمودار زیر بیان گردیده است:

حداقل هزینه های زندگی ماهانه دانشجویی در اتریش

پذیرش تحصیلی، ثبت نام و در نهایت اخذ نامه پذیرش از دانشگاه مد نظر متقاضی، از شروط اولیه اخذ ویزای دانشجویی این کشور است. نکته مهمی که در این بخش باید یادآوری گردد این است که دقت داشته باشید که پاسپورت شما اعتبار کافی و لازم را داشته باشد. زیرا چنانچه مدت اعتبار پاسپورت متقاضی در زمان حضور در خاک این کشور به پایان برسد، ملزم به ترک کشور خواهید بود.

رویه اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی این کشور به مدت 18 ماه معادل یک سال و نیم زمان می برد. در جدول زیر به این موضوع پرداخته می شود:

پروسهزمان
تائید مدارک تحصیلی2 ماه
اخذ پذیرش3 الی 4 ماه
درخواست وقت سفارت3 ماه
جواب سفارت3 الی 7 ماه

انواع ویزای دانشجویی اتریش

به عنوان یک دانشجوی بین المللی و اگر قصد دارید برای تحصیل کمتر از 6 ماه در این کشور بمانید، باید برای ویزای دانشجویی در این کشور در نزدیکترین سفارت این کشور در کشور مبدا خود درخواست دهید. همچنین ثبت نام در مقامات شهرداری در عرض 3 روز کاری پس از ورود به کشور برای شما الزامی است. شما به یک فرم ثبت نام نیاز دارید که به صورت آنلاین یا در دفاتر ثبت نام موجود است که باید توسط شما تکمیل و توسط صاحبخانه شما امضاء شود.

برای دانشجویان بین المللی، 2 نوع ویزای دانشجویی در این کشور وجود دارد:

  • ویزای C: به شما امکان می دهد حداکثر 90 روز در این کشور و تمامی کشورهای شنگن بمانید. اگر در وهله اول اجازه ورود به کشور بدون ویزا را داشته باشید، ضروری نیست.
  • ویزای D: برای اقامت حداقل 91 روز و حداکثر 6 ماه مورد نیاز است.

از آنجایی که اکثر دانشجویان بین المللی عمدتا قصد دارند برای اهداف تحصیلی بیش از 6 ماه در این کشور بمانند، آنچه شما باید در این مورد انجام دهید این است که برای مجوز اقامت دانشجویی اقدام کنید که به شما امکان می دهد در این کشور بمانید. درخواست ویزای تحصیلی در این کشور را می توان قبل از ورود شما فقط در نمایندگی های رسمی این کشور ارسال کرد.

ویزای تحصیلی اتریش در مقطع کارشناسی

برای ورود به دانشگاه های این کشور متقاضیان باید طبق قوانین 2023 اقدام نمایند تا تحت شرایط پذیرش از این کشور قرار گیرند. سالانه دانشجویان بسیاری اقدام به امر پذیرش از دانشگاه های اتریش می نمایند برای مقطع کارشناسی می نمایند که باید از سفارت اتریش در محل زندگی خود درخواست ویزای تحصیلی نمایند. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور اتریش حدود 3 الی 4 سال به طول می انجامد.

از پیش شروط ورود به دانشگاه های رایگان این کشور قبولی در دانشگاه های سراسری روزانه کشور مقصد و اشتغال به تحصیل به مدت 2 ترم خواهد بود. البته بهتر است افراد رشته مدنظر را در کشور خود نیز قبول شوند. سطح زبان مورد نیاز این دوره مدرک b1 آلمانی و یا آیلتس 6 می باشد. متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید توجه داشته باشند. از این رو در حین تحصیل اجازه کار دارند. اما این اجازه کار به صورت پاره وقت (15 الی 20 ساعت در هفته) می باشد. از این رو ابتدا مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2023 را مطالعه بفرمائید.

ویزای تحصیلی اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

افرادی که در این کشور دوره کارشناسی خود را پشت سر گذاشته اند و افرادی که دوره کارشناسی را در کشور خود یا کشوری به غیر از اتریش خوانده اند همگی می توانند برای مقطع کارشناسی ارشد برای این کشور اقدام کنند. طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 1 الی 2 سال به طول می انجامد. از مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش در این دوره ارائه مدرک کارشناسی و همچنین نامه منع عدم تحصیل از دانشگاه مقصد که باید از نوع سراسری روزانه باشد خواهد بود.

سطح زبان مورد نیاز این دوره مدرک b2 آلمانی و یا آیلتس 6.5 می باشد. متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی اتریش باید توجه داشته باشند که در حین تحصیل اجازه کار دارند. اما این اجازه کار به صورت پاره وقت (15 الی 20 ساعت در هفته) می باشد. در میان رشته های تحصیلی در این کشور مقاله تحصیل پزشکی در اتریش را به دقت مطالعه بفرمائید.

ویزای تحصیلی اتریش در مقطع دکترا

اصلی ترین نکته اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش در مقطع دکترا پذیرش از استاد راهنما یا همان سوپروایزر می باشد. افراد برای اینکه بتوانند از استاد راهنما پذیرش بگیرند نیازمند مکاتبات به صورت ایمیل و همچین برگزاری مصاحبه های اسکایپی هستند. نکته دیگر اینکه از شرایط راحتی در امر جلب نظر استاد راهنما و همچنین درخواست fund یا بورس در مقطع دکترا داشتن سوابق پژوهشی قوی مانند مقالات ISI، مقالا Q1 تا Q4، تالیف کتاب، انگیزه نامه قوی، معدل بالا، دانشگاه معتبر، سطح زبان بالا، جوایز خوارزمی و غیره می باشد.

مقتاضیان تحصیل در این مقطع می توانند به راحتی برای تحصیل خود درخواست کمک هزینه تحصیلی و تحصیل رایگان داشته باشند. دانشجویانی که درخواست ویزای دانشجویی این کشور را دارند می توانند در مقطع دکترا به صورت تمام وقت در دانشگاه یا سایر محیط های علمی به کار مشغول شوند.

مجوز کار و همراه در اتریش

کار حین تحصیل در اتریش به منظور پوشش هزینه گزینه ای ایده آل محسوب می گردد. همچنین هر ساله با استقبال دانشجویان زیادی مواجه شده است. اخذ این مجوز برای مقاطع تحصیلی مختف متغیر می باشد که با توجه به شرح زیر می باشد:

مقطع تحصیلیمجوز کاری
کارشناسی10
کارشناسی ارشد20
دکتری30

 افراد می باید پس از ورود به این کشور و مهیا کردن شرایط برای اعضاء خانواده درخواست دهند.

تحصیل رایگان در اتریش 2023

اتریش از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و معاهده شنگن می باشد. سیستم آموزشی در این کشور به صورت رایگان می باشد که توسط دولت تامین می گردد. بنابراین حتی دانشجویان کشورهای دیگر نیز می توانند بدون پرداخت شهریه سنگین از این سیستم آموزشی برخودار شوند. ناگفته نماند که دانشجویان باید هزینه اجتماهی و هزینه اتحادیه دانشجویی را در این کشور که هرگز بیش از 379.39€ (یورو) برای هر ترم نمی باشد را پرداخت نمایند. با توجه به این هزینه کم، هر ساله هزاران دانشجو تمایل به تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند. این کشور برای دانشجویان بین المللی فرصت های خارق العاده ای برای تحصیل در دانشگاه های چند میلتی و چند فرهنگی نیز فراهم نموده است.

دانشگاه های رایگان اتریش

بیشتر دانشگاه های دولتی اتریش آموزش رایگان ارائه می دهند. اما برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی می باید شهریه پرداخت شود. میزان شهریه در دانشگاه های خصوصی به میزان 9000€ الی 15000€ (یورو) در سال است. در این بخش از مقاله به اسامی برخی از دانشگاه های دولتی این کشور خواهیم پرداخت:

  • دانشگاه وین
  • دانشگاه گراس
  • دانشگاه اینسبروک
  • دانشگاه آنتون بروکنر
  • دانشگاه JOANNEUM
  • مرکز مدیریت MCI اینسبروک
  • دانشگاه علوم پزشکی گراز

از این رو پیشنهاد می شود ابتدا مقاله هزینه زندگی در اتریش را مطالعه بفرمائید.

انواع بورس تحصیلی در کشور اتریش

قطعا همه دانشجویان به دنبال اخذ کمک هزینه تحصیلی از این کشور می باشند. البته از نظر اینکه این کشور جزء کشورهایی می باشد که هزینه تحصیل ندارد. در نتیجه این به نوبه خود نوعی کمک به حساب می آید به همین دلیل اخذ بورس تحصیلی از این کشور بسیار سخت است.

معروف ترین بورس های تحصیلی این کشور عبارت اند از:

  • بورس دانشگاه سالزبورگ
  • بورس Helmut vieth
  • بورسیه های پژوهشی دانشگاه های
  • بورس تحصیلی برای کشورهای در حال توسعه OFID

مدارک لازم ویزای تحصیلی اتریش 2023

اسنادی که در راستای اخذ ویزای تحصیلی این کشور مورد نیاز است، به قرار زیر می باشد:

  • مدارک شناسایی و هویتی
  • پاسپورتی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • ارائه نمودن آخرین مدرک تحصیلی به علاوه ریز نمرات
  • معرفی و گردش حساب بانکی به منظور ثابت نمودن پشتوانه مالی جهت مهاجرت به اتریش و هزینه های اقامتی
  • متقاضی بایستی دارای کارت عضویت پزشکی باشد.
  • ارائه مدارک لازم دال بر داشتن سوابق کاری

مدارک لازم ویزای تحصیلی اتریش 2021

بررسی مدارک لازم ویزای تحصیلی اتریش

مدارک زیر را باید متقاضی در روز مصاحبه همراه خود داشته و ارائه نمایید:

  • ارائه پاسپورت با حداقل اعتبار 6 ماه (حداقل 2 صفحه خالی داشته باشد.) به همراه 2 نسخه کپی
  • ارائه 2 قطعه عکس 3.4 در 4.5 با پشت زمینه سفید و تمام رخ
  • ارائه رزرو بلیط هواپیما
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی شنگن به ارزش 30000€ (یورو)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • اصل و 2 نسخه کپی از نامه پذیرش تحصیلی
  • تکمیل فرم های مربوط به سفارت (توسط وکیل تکمیل می گردد.)
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی به علاوه کپی آن ها
  • ارائه سوابق شغلی
  • ارائه روزمه (CV)
  • مدارک تحصیلی اخذ شده به صورت ترجمه رسمی به همراه مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
  • پرداخت نقدی مبلغ 330€ (یورو) به عنوان هزینه صدور ویزای تحصیلی اتریش

چنانچه مدارک به صورت کامل ارائه گردد، ویزای تحصیلی اتریش صادر گردیده و برای مدت 3 ماه اعتبار دارد. پس از ورود به خاک این کشور می توانید نسبت به دریافت مجوز اقامت 1 ساله اقدام نمایید.

سریع ترین راه ورود به کشور اتریش با ویزای تحصیلی 2023

عمدتا سفارت کشور اتریش با سخت گیری و پیچیدگی هایی که دارد. همچنین ممکن است تا 2 سال افراد را پشت در سفارت برای اخذ ویزای تحصیلی نگهدار که این موضوع با توجه به تغییر قوانین و سخت تر شدن قوانین برای ایرانی ها و همچنین بالا رفتن نرخ ارز همیشه به ضرر دانشجویان ایرانی می باشد. اما اگر افراد از کشور ثالثی درخواست ویزای تحصیلی این کشور را نمایند. از این رو نهایتا 1 الی 6 ماه می توانند وارد این کشور شوند. از بهترین راه های دور زدن وقت سفارت کشور اتریش گذراندن و استفاده از کالج زبان آلمانی در کشور مجارستان (همسایه کشور اتریش) و یا کشور ترکیه می باشد. تا افراد بتوانند درخواست وقت سفارا خود را از این کشورها نمایند.

هزینه زندگی در اتریش

با توجه به این که سلیقه فرد در نوع و سبک زندگی چگونه بوده است. سطح انتظار متقاضی از استفاده از امکانات و رفاهیات زندگی در چه حدی است. بدین ترتيب هزینه های متفاوتی را برای متقاضی رقم می زند. اما به طور متوسط می توان اینگونه تخمین زد که برای تامین هزینه زندگی در این کشور بایستی در هر ماه مبلغ 650€ الی 800€ (یورو) در نظر گرفت.

برخی از این هزینه ها شامل موارد زیر می گردد:

  • هزینه محل اقامت و مسکن: 300€ الی 450€ (یورو)
  • هزینه تردد و استفاده از وسایل نقلیه عمومی جهت رفت و آمد به دانشگاه (با احتساب اخذ بلیت سالیانه): 31€ (یورو)
  • بیمه دانشجویی: تقریبا 54€ (یورو) در ماه
  • سایر هزینه ها: 150 الی 400€ (یورو)

رتبه برترین دانشگاه های اتریش

در جدول زیر 6 تا از بهترین دانشگاه های اتریش عبارت اند از:

اسم دانشگاهرتبه
دانشگاه ملی وین154
دانشگاه فنی وین192
دانشگاه اینسبورک266
دانشگاه فنی گراز311
دانشگاه یوهانس کپلر لینز412

پزشکی و ویزای تحصیلی اتریش

دانشجویانی که تمایل دارند به منظور تحصیل پزشکی در این کشور، نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اتریش اقدام کنند. قطعا درست تصمیم را اتخاذ نموده اند. چراکه زمینه ها و تکنولوژی در این کشور در رشته های پزشکی و گرایش های مربوط به آن فوق العاده است. شرایطی که در این خصوص حاکم است. این که اولا فرد متقاضی باید دانشجوی یکی از رشته های علوم تجربی یا پیراپزشکی در کشور ایران باشد. ضمن این که حداقل 2 ترم از تحصیلات متقاضی سپری شده باشد.

پس از این که دانشجو موفق به اخذ پذیرش در اتریش و مهاجرت به این کشور شد، می باید برای مدت 2 ترم سرفصل های دروس دبیرستان شامل ریاضی، شیمی، زیست شناسی، فیزیک و زبان آلمانی را در کالج دانشگاه مورد نظر بگذراند. این کالج ها تحت نظر و اداره دانشگاه هستند. 2 آزمون در دوره کالج از دانشجویان گرفته می شود که یکی از آنها پیش از ورود به کالج و دیگری پس از اتمام دوره می باشد. پس از این که شخص دانشجو آزمون های مذکور را با موفقیت بگذراند، مجاز به ورود به دانشگاه پزشکی می گردد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه ملی وین اتریش

دانشکده پزشکی وین از اول ژانویه 2004 به یک دانشگاه مستقل تبدیل شد. این دانشگاه پزشکی بزرگترین موسسه تحقیقات پزشکی در اتریش و بزرگترین دانشگاه پزشکی در تمام کشورهای آلمانی زبان است. در این دانشگاه برنامه های پزشکی را در پزشکی انسانی و دندانپزشکی ارائه می دهد. طول دوره پزشکی 6 ساله و رایگان است. همچنین جهت مهاجرت به این کشور مقاله مهاجرت به اتریش 2023 را مطالعه بفرمائید.

شرایط تحصیل در دانشگاه ملی وین در رشته پزشکی به شرح زیر است:

  • سطح زبان آلمانی C1
  • قبولی در آزمون ورودی که شامل زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی، زبان آلمانی و آزمون ضریب هوشی
  • قبولی یا تحصیل در یکی از دانشگاه های مورد تائید اتریش

این مقاله به قلم تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب ویزای تحصیلی اتریش نگارش شده است. امید است که توانسته باشیم در این مقاله کمک شایانی به شما متقاضیان کرده باشیم. امروزه تحصیل در کشورهایی با سیستم آموزشی رایگان با استقبال زیادی مواجه شده است. همین موضوع باعث دوچندانی

سوالات متدوال در باب ویزای تحصیلی اتریش

در این بخش از مقاله در خصوص ویزای تحصیلی اتریش سوالات متدوال شما عزیزان را پاسخ داده ایم:

  • اخذ و صدور ویزای تحصیلی اتریش چقدر طول می کشد؟ ممکن است بررسی درخواست جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش چندین ماه طول بکشد. رویه اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی این کشور به مدت 18 ماه معادل 1 سال و نیم زمان می برد.
  • مدارک لازم برای سفارت اتریش برای ویزای تحصیلی چیست؟ سنادی که در راستای اخذ ویزای تحصیلی این کشور مورد نیاز است، به قرار زیر می باشد مدارک شناسایی و هویتی-پاسپورتی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد- ارائه نمودن آخرین مدرک تحصیلی به علاوه ریز نمرات-معرفی و گردش حساب بانکی به منظور ثابت نمودن پشتوانه مالی جهت مهاجرت به اتریش و هزینه های اقامتی-متقاضی بایستی دارای کارت عضویت پزشکی باشد.-ارائه مدارک لازم دال بر داشتن سوابق کاری- عکس با پشت زمینه سفید و تمام رخ-ارائه رزرو بلیط هواپیما- ارائه بیمه نامه مسافرتی شنگن به ارزش 30000€ (یورو)-گواهی عدم سوء پیشینه-اصل و 2 نسخه کپی از نامه پذیرش تحصیلی- تکمیل فرم های مربوط به سفارت (توسط وکیل تکمیل می گردد.)-ارائه گواهی تمکن مالی-پرداخت نقدی مبلغ 330€ (یورو) به عنوان هزینه صدور ویزای تحصیلی اتریش.
4.8/5 - (5 امتیاز)

1 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی اتریش

  1. فرهودی گفت:

    با سلام
    آیا گرفتن ویزای تحصیلی اتریش سخته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *