مهاجرت کاری بلژیک

موسسات کاریابی در بلژیک

موسسات کاریابی بلژیک

شناخت موسسات کاریابی در بلژیک زمانی اهمیت ویژه ای پیدا می کند که فردی با تحصیلات مناسب، در جستجوی یک شغل مرتبط در این کشور باشد. یکی از راه های مهاجرت به کشورهای اروپایی از طریق کار به این کشور می ­باشد. افراد از طریق ویزای کاری به این کشورها سفرها می ­کنند. اما مهمترین مسئله ایی که افراد پس از ورود به این کشور با آن برخورد می کنند. چگونگی جستجوی کار و یافتن شغل خود در این کشور است. موسساتی که در این کشور وجود دارد. افراد با مراجعه به موسسات کاریابی در این کشور به راحتی و در مدت زمان بسیار کمی کار مورد نظر خود را بیابند. کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی این موضوع به طور دقیق خواهند پرداخت.

خدمات موسسات کاریابی بلژیک

یافتن کار بدون هیچ برای افرادی که به تازگی وارد این کشور شده اند بسیار دشوار است. از طرفی همانطور که افراد برای یافتن کار مناسب دغدغه های فراوانی دارند. شرکت ها نیز برای یافتن نیروهای متخصص و کارآمد با این مسئله روبرو هستند. در این کشور موسسات کاریابی بین المللی و بومی وجود دارد.

افرادی که از کشورهای خارج از اتحادیه اروپا به این کشور مهاجرت نموده اند بهتر است از طریق موسسات کاریابی بین المللی برای یافتن کار اقدام کنند. زیرا موسسات کاریابی بومی اولا برای منطقه های مشخصی نیروی کار آماده می­ کند. ثانیاً در صورت مراجعه افراد به این موسسات بایستی به زبان منطقه مورد نظر تسلط کافی را داشته باشند. موسسات کاریابی این کشور اکثرا برای کارهای فصلی مانند کشاورزی و غیره برای افراد به دنبال کار به جستجوی کار می­ پردازد.

موسسات کاریابی بین المللی EURES بلژیک

افرادی که به این کشور مهاجرت نموده اند، براحتی می ­توانند به نزدیکترین موسسات کاریابی بین المللی مراجعه نمایند. با در اختیار نهادن روزمه خویش از موسسات کاریابی این کشور بخواهند برای متقاضی به جستجوی کار بپردازند. موسسات بین المللی با هدف یافتن کار برای مهاجرین در سراسر اروپا تاسیس شده است. در این کشور نیز این موسسات وجود دارد. افراد همچنان می ­توانند از طریق وب سایت رزومه خود را برای موسسات کاریابی بلژیک ارسال کنند. این دفاتر در صورت یافتن شغل برای فرد متناسب با رزومه متقاضی از طریق آدرس ایمیل آنها را مطلع می ­سازند. در این بخش می توانید مقاله کار در بلژیک را مطالعه بفرمائید.

در این بخش به آمار نرخ بیکاری که در نمودار زیر شرح داده شده است توجه فرمائید:

نرخ بیکاری در کشور بلژیک

پیدا کردن شغل از طریق موسسات در بلژیک

اولین سوالی که برای افراد در زمینه کاریابی از طریق موسسات پیش خواهد آمد این است که این موسسات چه هزینه ایی را در مقابل یافتن کار برای مهاجران دریافت خواهد کرد. از آنجائیکه موسسات کاریابی در این کشور در مقابل دادن خدمات به مشتریان هزینه هایی از جمله هزینه پست، تلفن و سایر را پرداخت می کند. برای ثبات کاری خود از افرادی که برای آنها کار از این طریق به دست آمده به مدت 6 ماه الی یک سال، حدود 40% الی 50% حقوق آنها را دریافت خواهند کرد.

جالب است بدانید که این موسسات هر کدام به صورت جداگانه و در زمینه های مشخصی به دنبال کار با توجه به نیاز و تخصص فرد به دنبال کار است. از این رو یافتن کار برای مهاجران و همچنین یافتن نیروی کاری مناسب برای شرکت ها و صاحبان درآمد آسان خواهد شد. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به بلژیک ابتدا مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

معرفی موسسات کاریابی معتبر بلژیک

موسسه کاریابی Euru Brussels جزء نهادهای اروپایی می باشد. به جستجوی نیروی کار برای امور اروپا می­ پردازد. این موسسه در جهت مشاوره حقوقی و برای انجمن هایی که مربوط به انجمن های صنعت اند. از این رو به دنبال کارآموز می ­باشد. موسسه کاریابی USG این موسسه برای افرادی که رزومه کاری آنها در مورد مالی، بانکی و حسابداری به جستجوی کاری می پردازد.

موسسه کاریابی بروکسل حابز که به دنبال کار برای افرادی که به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند. به دنبال کار در امور شبکه it ،خبرنامه ها و مجلات هستند . موسسه کاریابی CPM این موسسه به جستجوی کار برای مشاوران متخصص امور مالی و بانکی و همچنین مهندسین آی تی می ­پردازد. Michal page ،Randstad و چندین موسسه کاریابی دیگر نیز وجود دارد. هر کدام برای افراد در زمینه های مختلف با توجه به رزومه فرد مورد نظر به جستجوی کار می­پردازد. اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در بلژیک به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

معرفی موسسات کاریابی معتبر بلژیک

انواع ویزای کاری بلژیک

افراد برای مهاجرت به بلژیک از طریق کار بایستی بدانند که ویزای کاری برای این کشور بر 3 نوع می باشد:

  • ویزای کاری نوع A
  • ویزای کاری نوع B
  •  ویزای کاری نوع C

اگر فردی موفق به دریافت ویزای کاری نوع A شود می تواند به راحتی و به صورت نامحدود برای کارفرمایان خود به صورت پارت تایم و فول تایم کار کند. ناگفته نماند برای دریافت ویزای نوع A فرد باید شرایطی داشته باشد که در زیر قابل ذکر است:

  • داشتن ویزای کاری نوع B (به این معنی که فردی که تصمیم به دریافت ویزای نوع A را دارد. بایستی از قبل از ویزای کاری نوع B بهره برده باشد.)
  •  فرد با ویزای کاری نوع B به مدت یک سال در این کشور کار نموده باشد.
  •  متقاضی می ­تواند ویزای کاری نوع A را دریافت نماید. به مدت 10سال به صورت مستمر در این کشور اقامت گزیده باشد.

دومین نوع ویزای کاری، ویزای کاری نوع B است. این نوع ویزا به صورت یک ساله است. متقاضی باید قبل از ورود به خاک این کشور کارفرمای خود را مشخص نموده است. کارفرما نامه­ استخدامی برای متقاضی ارسال نموده باشد. همچنان در صورت تغییر کارفرمای خود بایستی از کارفرمای جدید بخواهد که یک ماه قبل درخواست ویزای کاری نوع B به ایشان دهد. ویزای کاری نوع C مختص دانشجویان، خانواده ها و همچنین پناهندگانی که درخواست پناهندگی داده اند می ­باشد. این ویزا به صورت یک ساله بوده و قابل تمدید است. اخذ اقامت بلژیک به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

کارت شغلی یا پروانه کار در بلژیک

افرادی که پس از مهاجرت قصد خود اشتغالی و ایجاد کسب و کار در این کشور را دارند می توانند از کارت شغلی استفاده می کنند. هزینه این کارت حدود 140€ (یورو) می ­باشد. یکی از مزایای این کارت اینست که اعضاء خانواده فرد نیز حق استفاده از این کارت را دارند. در حقیقت این کارت به عنوان نوعی مجوز کاری برای اقامت فرد محسوب می­ شود. افراد با داشتن این کارت می­ توانند با مراجعه به موسسات کاریابی در این کشور برای یافتن کار اقدام نمایند.

از آنجائیکه این کشور یکی از کشورهای مالی اروپا و به اصطلاح پایتخت مالی اروپا گفته می ­شود. افراد زیادی علاقمند سرمایه گذاری در این کشور هستند. ناگفته نماند که این کشور به افراد پس از 3 سال اقامت مستمر و پیوسته تابعیت و پاسپورت بلژیکی صادر خواهد نمود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مشاوره و راهنمایی برای افرادی است که قصد مهاجرت به بلژیک را از طریق ویزای کاری دارند. مقاله حقوق ماهیانه کار در بلژیک اطلاعاتی جامع در اختیار شما قرار خواهد داد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *