مهاجرت به کشور آمریکا

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

روش مهاجرت از طریق ازدواج روشی است که مورد توجه بسیاری از متقاضیان بین المللی قرار گرفته است. در مقاله مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج، مدارک و شرایط لازم برای این روش بخصوص برای متقاضیان بین المللی ارائه می گردد. در پروسه ازدواج تنها ازدواج قانونی مورد تایید است. در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب نمودن اطلاعاتی در زمینه مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج هستید با مطالعه نمودن این مقاله و هم چنین مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به اطلاعات جامعی دست یابید. روش های مهاجرتی متعددی برای آمریکا وجود دارد. مهاجرت از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، خرید ملک از جمله روش های دیگر مهاجرت به آمریکا است. در این مقاله خواهیم کوشید ابعاد کاملی از مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج را مشخص کنیم.

بررسی مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

اگر متقاضیان مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج بخواهند با یک شهروند ایالات متحده ازدواج نمایند دارای 2 راه ممکن می باشند تا بتوانند همسر خارجی خود را به ایالات را برای زندگی در این کشور بیاورند. دریافت ویزای قانونی مهاجر برای همسر شهروند ایالت متحده از طریق دریافت نمودن ویزای IR1 یا CR1 ممکن می باشد. پرونده مهاجر برای نسل بیگانه، فرم I-130 مورد نیاز است.

روش دریافت ویزای غیرقانونی (K-3) برای همسر می باشد در این روش اشخاص ملزم می باشند که با یک شهروند ایالات متحده ازدواج کنند. ازدواج آنها باید ثبت شود. ویزا باید در کشوری که در آن ازدواج اتفاق افتاده صادر شود. پس از اتمام روند ویزا و صدور ویزا، همسر می تواند به ایالات متحده سفر کند تا منتظر پردازش پرونده ویزای مهاجر باشد. برای دریافت این ویزا 2 نوع از تقاضاء مورد نیاز است.

جزئیات ازدواج با یک شهروند آمریکایی

اگر اشخاصی که دارای حق شهروندی آمریکا هستند، این امکان را دارند که همسر خود را به ایالات متحده بیاورند تا با یکدیگر ازدواج کنند. در این کشور به زندگی بپردازند. اگر این اشخاص با یک شهروند این کشور اقدام به ازدواج نمایند و نخواهد که حق شهروندی ایالات متحده آمریکا را نپذیرید. این امکان را دارد که برای دریافت گرین کارت آمریکا اقدام نمایند که می تواند منجر به شهروندی ایالات متحده شود. با این وجود، شرایط خاصی وجود دارد که باید قبل از این که بتوانند گرین کارت و در نهایت حق شهروندی ایالات متحده بعد از ازدواج با یک شهروند آمریکایی را به دست آورند که باید رسیدگی شود. جهت اطلاع از شرایط مهاجرت به این کشور مقاله شرایط مهاجرت به آمریکا را مطالعه بفرمائید.

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج و درخواست گرین کارت

یک شهروند آمریکایی به محض ازدواج با یک تبعه خارجی می تواند برای دریافت حق تابعیت همسر خود اقدام نماید. مزیت این موضوع این می باشد که سالانه محدودیت های عددی برای ارائه گرین کارت های این کشور صادر شده در این رده وجود ندارد. بنابراین هیچ لیست انتظاری قبل از اینکه بتوانند درخواست کند وجود ندارد.

بدین ترتیب نرخ ازدواج در این کشور از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

همسر شهروند ایالات متحده باید با درخواست تجدیدنظر در فرمی به نام I-130 به خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) برای خود این پروسه را آغاز کند. این فرم باید با شواهدی از اینکه ازدواج قانونی معتبر است. همچنین اثبات این موضوع که ازدواج به صورت واقعی باشد است. جهت اطلاع از شرایط قانونی اخذ اقامت این کشور مقاله اقامت آمریکا را مطالعه بفرمائید.

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج و درخواست گرین کارت

مدارک لازم برای درخواست گرین کارت آمریکا

در صورتی که متقاضیان مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج در خارج از کشور زندگی کنند. در این صورت باید صبر کنند تا I-130 تایید شود. برای ارتباط بیشتر از مرکز ملی ویزا (NVC) و کنسولگری محلی این اشخاص در ایالات متحده. برای این اشخاص فرم مصاحبه ارسال کند که باید مورد تایید اداره مهاجرت این کشور قرار گیرد.

این اشخاص از این نوع از ویزا برای ورود به ایالات متحده استفاده می کنند. در صورت ورود به ایالات متحده، می توانند به عنوان یک ساکن دائم (یا یک ساکن مشروط، اگر مدت ازدواج این اشخاص کمتر از 2 سال باشد) استفاده کنند. حتی اگر متقاضیان مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج بتوانند با یک شهروند ایالات متحده ازدواج کنند. این اشخاص باید قبل از دادن گرین کارت خود، دارای معیارهای خاصی برای خود باشند. تصور می شود که مهاجران ملزم به تبعیت از قوانین موجود در بخش 212 قانون مهاجرت و شهروندی (I.N.A.) می باشند.

برای درخواست گرین کارت، مدارک ذیل باید تهیه شود:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای ازدواج یا نامزدی 
  • ارائه شناسنامه ایرانی و گواهی تولد آمریکایی
  • ارائه اصل و کپی طلاق نامه (در صورت ازدواج قبلی)
  • ارائه چند قطعه عکس پاسپورتی
  • ارائه گواهی تمکن مالی زوج برای اقامت در ایالات متحده
  • ارائه اصل و کپی پاسپورت با اعتبار بیش از 1 سال
  • ارائه رسید پرداخت هزینه ویزا

جهت اطلاع از شرایط کار و اشتغال زایی در این کشور مقاله کار در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

ممانعت از ازدواج در آمریکا

بعضی از دلایل غیرقابل پذیرش که اغلب باعث بروز مشکل می شوند، عبارتند از:

  • افرادی که جنایات خاصی را مرتکب شده اند.
  • افرادی که دارای بیماری های جسمی یا روحی خاصی باشند.
  • اشخاصی که قوانین مهاجرت ایالات متحده را نقض کرده اند.
  • اشخاصی که اقدام به دریافت نمودن کمک های مالی نمایند.

جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

زمان فرآیند مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

به عنوان همسر یک شهروند آمریکایی، لازم نیست منتظر بمانند تا زمانی را برای دریافت یک کارت سبز به مدت 5 سال و برای درخواست حق شهروندی از طریق پروسه شناخته شده باشد. با در نظر گرفتن این موضوع که این اشخاص برای همیشه با یک شهروند ایالات متحده ازدواج کرده و با هم زندگی کنند. این اشخاص می توانند که برای گرفتن شهروندی این کشور پس از اخذ گرین کارت برای 3 سال درخواست اقامت داشته باشند.

هم چنین این اشخاص باید از الزامات دیگر مانند داشتن شخصیت اخلاقی خوب برخوردار باشند. اکثر این 3 سال را در ایالات متحده زندگی کنند. این اشخاص باید قادر به صحبت کردن، خواندن و نوشتن انگلیسی و توانایی دریافت نمودن یک مدرک مدنی آمریکایی را داشته باشند. ازدواج با یک شهروند آمریکایی گرفتن گرین کارت این کشور را یا شهروندی ایالات متحده را تضمین نمی کند. درخواست های گرین کارت ایالات متحده از طریق ازدواج به دقت مورد بررسی قرار می گیرند. زیرا دولت این کشور با ازدواج های صوری در این کشور به شدت مخالفت می کند.

با توجه به اتمام مقاله مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج و در صورتی که شما هم علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در مورد سایر روش های مهاجرت به این کشور هستید با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر ویزای کار و یا ویزای تحصیلی در آمریکا می توانید به اطلاعات جامعی در رابطه با این موارد به دست آورید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *