مهاجرت تحصیلی آلمان

مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس

مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس

مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس مبحثی می باشد که هر ساله مورد توجه دانشجویان در خصوص تحصیل در دانشگاه ها نیز قرار گرفته است. کشورهای انگلستان و آلمان هر 2 در اتحادیه اروپا قرار دارند. از این رو جزء کشورهای حوزه شنگن هستند. اما برای مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس باید حساسیت بیشتری به کار گرفت. موضوع را با جزئیات دقیق تری مورد بررسی قرار داد. چراکه هریک از کشورها مزایا و معایب خاص خود را دارند که فرد دانشجو با درنظر گرفتن شرایط خود امکان تحصیل در این کشورها را خواهد داشت. تحصیل در آلمان بهتر است یا انگلستان؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد می شود مقاله ما را دنبال کنید.

چه بسا در مجموع هر 2 کشور از امکانات آموزشی و سیستم آموزش و پرورش قدرتمندی بهره مند هستند. دانشجویانی که از دانشگاه های این 2 کشور فارغ التحصیل می شوند. از دانش و علم کافی و بالا برخوردار هستند که کمک شایانی در اشتغال به کار در کشورهای اروپایی محسوب می گردد. بنابراین این 2 کشور می توانند جزء انتخاب های اول هر دانشجوی خارجی باشند. به مقاله ای که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه می گردد، توجه فرمایید.

درباره کشور آلمان

داشتن اطلاعات اولیه در مورد 2 کشور آلمان و انگلیس در جهت مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس، امری مهم به شمار می رود. چراکه افراد برای انتخاب تحصیل در هر یک از این 2 کشور، ابتدا باید با این کشورها آشنایی داشته باشند. این بخش از مقاله به شرح مختصری از کشور آلمان اختصاص دارد. آلمان جزء کشورهای اروپایی و منطقه شنگن بوده است. از 9 جهت با سایر کشورهای اروپایی همچون اتریش، سوئیس، فرانسه، هلند، بلژیک، دانمارک، لوکزامبورگ، لهستان و چک مرز مشترک دارد. وسعت آلمان به اندازه ای است که عنوان پرجمعیت ترین کشور در اتحادیه اروپا را یدک می کشد. این کشور از وجود دانشگاه های بسیار قدیمی، معتبر و بزرگی بهره می برد. بدین ترتیب بالاترین سطح علمی و کیفیت آموزشی را در سطح بین المللی دارا هستند.

در شکل زیر شاهد اطلاعاتی در باب کشور آلمان خواهیم بود:

بررسی درباره المان

شرایط تحصیل در آلمان

در بررسی موضوع مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس، گفتنی است از آنجا که نظام آموزش و پرورش و سیستم علمی و تحصیلی در کشور آلمان از بالاترین کیفیت در سطح اروپا برخوردار است. لذا اکثریت دانشجویان و متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، به دنبال مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور هستند. اکثریت متقاضیان در مقاطع آموزش عالی از جمله کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

چرا که تمایل دارند تحصیلات عالیه و تخصص خود را در بالاترین و برگزیده ترین دانشگاه های جهان که در کشور آلمان وجود دارند، به پایان برسانند. پذیرش تحصیلی در آلمان در دو زمان ترم تابستانه و زمستان صورت می گیرد. اما در کشور انگلستان تنها یک بار در سال انجام می شود.

از مزایای تحصیل در آلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحصیل نیمه رایگان با پرداخت فقط 350€ (یورو) برای هر ترم
  • امکان تحصیل به هر 2 زبان آلمانی و انگلیسی
  • امکان کار حین تحصیل و اخذ ویزای جستجوی کار آلمان در اقامت پس از تحصیل به مدت 18 ماه
  • امکان تحصیل در بازار اقتصادی فوق العاده با نرخ بیکاری 3.1%
  • اعتبار بین المللی مدارک اخذ شده
  • امکان اخذ ویزای همراه همراه با اجازه کار
  • تحصیل رایگان در رشته های برتری مانند: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، فنی و مهندسی و هنر
  • امکان رفت و آمد به تمامی کشورهای عضو شنگن بدون ویزا
  • امکان تحصیل به هر 2 زبان انگلیسی و آلمانی در دانشگاه های دولتی و خصوصی
  • امکان اخذ بورس تحصیلی و انتقالی به بعضی دانشگاه های آمریکا، کانادا و استرالیا

مدارک لازم تحصیل کارشناسی ارشد در آلمان

دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد خود را در یکی از دانشگاه های معتبر آلمان سپری نمایند، باید شرایط مطابق با سیستم آموزشی این کشور را دارا باشند. برای مثال ارائه مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی با سطح مورد نظر برای اخذ پذیرش تحصیلی در این مقطع الزامی است. همچنین شخص متقاضی باید مدرک کارشناسی خود را از یکی از دانشگاه های مورد تایید از سوی وزارت علوم آلمان اخذ نموده باشد. مدت زمانی که طول می کشد تا دانشجو مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه انتخابی در آلمان دریافت نماید، 2 سال می باشد. پس از آن در صورت تمایل مجاز به پذیرش تحصیلی در مقطع PHD خواهد بود.

مهمترین مدارک برای تحصیل در آلمان به شرح زیر می باشد:

  • برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • برای اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره کارشناسی به همراه ریز نمرات
  • برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا ارائه ترجمه مدرک اتمام دوره کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات
  • انگیزه نامه SOP
  • رزومه CV
  • تکمیل فرم ثبت نام و پرداخت شهریه
  • پاسپورت
  • ترجمه از صفحات شناسنامه
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی در صورت نیاز
  • ارائه نامه کاری در صورت شاغل بودن

الزامات زبان در تحصیل در آلمان

برای مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس، لازم می دانیم در خصوص زبان تحصیلی در کشور آلمان صحبت کنیم. اکثریت دروس تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمانی، به زبان آلمانی است. اما تحصیل به زبان انگلیسی نیز در این کشور امکان پذیر است. بنابراین در صورتی که زبان تحصیلی آلمانی یا انگلیسی را انتخاب می نمایید، می باید مدرک مطابق با آن را نیز ارائه دهید. ارائه مدرک زبان آلمانی یا مدرک TestDaF که آزمون مربوط به زبان آلمانی است، از الزامات است. در این بخش توجه شما را به مقاله ویزای تحصیلی آلمان جلب می داریم.

بریتانیا و مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس

تحصیل کارشناسی ارشد به صورت نیمه وقت و تمام وقت در کشور انگلستان امکان پذیر بوده است. کلیه دانشجویان این مقطع حداقل 30 الی 35 ساعت از وقت خود را صرف مطالعه می نمایند. ماه سپتامبر زمان آغاز ترم تحصیلی در مقطع کارشناسی است. دانشجویان بایستی پیش از این تاریخ اقدام به پذیرش و ثبت نام نمایند. گفتنی است تاریخ های ثبت نام در هر دانشگاه متفاوت می باشد.

از معتبرترین دانشگاه های انگلستان می توان به این موارد اشاره کرد:

  • دانشگاه کمبریج
  • دانشگاه ادینبرو
  • دانشگاه بریستول
  • دانشگاه لندن
  • دانشگاه کاردیف
  • دانشگاه گلاسکو
  • دانشگاه اسکیس
  • دانشگاه منچستر
  • دانشگاه کییل

احتمال شرکت در آزمون ورودی برای تحصیل در رشته های مقطع فوق لیسانس در هر دو کشور وجود دارد. با این تفاوت که آزمون ورودی در آلمان صرفا به زبان آلمانی برگزار می گردد. اما در کشور انگلستان به زبان انگلیسی است. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد، این است که دانشجوی متقاضی تحصیل در انگلستان، پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر ابتدا بایستی نسبت به اخذ ویزای تحصیلی انگلستان اقدام نماید. در غیر این صورت حق ورود به خاک انگلستان را نخواهد داشت.

مزایای تحصیل در انگلستان را به صورت مختصر می توان در این نکات خلاصه کرد:

  • امتیازات آکادمیک
  • امتیازات مالی

بریتانیا و مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس

شرایط تحصیلی فوق لیسانس در آلمان

در مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس، این مژده را به دانشجویان می دهیم که دولت آلمان امکان تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده است. دانشجویان به صورت رایگان در بهترین شرایط علمی و آموزشی می توانند به تحصیلات خود ادامه داده و پس از فارغ التحصیلی با تجارب زیاد و علم و دانش کافی قادر خواهند بود در ایده آل ترین فرصت های شغلی مشغول کار شوند.

برای افرادی که قصد اقامت کاری در آلمان را دارند، توصیه می گردد زبان تحصیلی آلمانی را انتخاب نمایند. زیرا افرادی که تحصیلات خود را به زبان آلمانی به پایان می رسانند. با کسب توانایی لازم در زبان آلمانی، شانس بالاتری جهت کار دانشجویی یا کار پس از تحصیل در آلمان را خواهند داشت. ضمنا بالغ بر 161 برنامه و رشته تحصیلی در دانشگاه های آلمانی مختص دانشجویان کارشناسی ارشد ارائه می گردد.

هزینه و مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس

این بخش از مقاله مربوط به مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس از لحاظ هزینه تحصیلی در این کشورهاست. به طور کلی هزینه های تحصیل فوق لیسانس در کشورهای مختلف بستگی به نوع رشته و دانشگاه انتخابی داشته و متغیر خواهد بود. برای مثال دانشجویانی که جزء شهروندان انگلیسی هستند. در هر سال تحصیلی بایستی مبلغی بین 4000£ الی 9000£ (پوند) بپردازند.

اما دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد موظف به پرداخت مبلغ 14000£ (پوند) در هر سال می باشند. با توجه به مبلغ شهریه تحصیلی دانشجویان خارجی، دولت انگلستان کار حین تحصیل را برای متقاضیان خارجی مجاز دانسته که بین 15 الی 20 ساعت در طول هفته و به شکل نیمه وقت می باشد. بنابراین با کار ضمن تحصیل در انگلستان می توان بخشی از مخارج تحصیلی و هزینه زندگی در انگلستان را پوشش داد.

به طور خلاصه هزینه های تحصیل به این شرح است:

نوع دانشجویانهزینه های تحصیل به پوند انگلیس
شهروندان انگلیسی4000£ الی £9000
دانشجویان بین الملللی14000£

مقایسه تحصیل فوق لیسانس در آلمان و انگلیس و مدارک لازم

بعد از بررسی این که تحصیل در آلمان بهتر است یا انگلستان باید شرایط و مدارک لازم برای هر کدام را بررسی کنیم. ارائه گواهی استطاعت مالی در پرداخت هزینه های زندگی و تحصیلی در آلمان و انگلستان الزامی است. تفاوتی که میان این دو وجود دارد در مدت زمان عدم برداشت مبلغ در حساب بانکی معرفی شده از سوی متقاضی است. در کشور آلمان پس از این که فرد متقاضی حساب بانکی خود را در کشور ایران افتتاح نمود، به مدت 3 ماه حق برداشت از حساب را نخواهد داشت. در صورتی که در کشور انگلستان این مدت به 28 روز می رسد.

مدت زمان تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کشور آلمان به صورت 2 ساله است. در کشور انگلستان در مدت زمان یک سال انجام می پذیرد. دانشجو پس از یک سال تحصیل در این مقطع می تواند مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کند. ارائه مدرک آیلتس با نمره حداقل 6.5 برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع فوق لیسانس در آلمان الزامی است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با در اختیار داشتن وکلا و مشاوران بسیار باتجربه پاسخگوی سوالات مختلف در زمینه روش های مختلف مهاجرت از جمله روش تحصیلی است. این موسسه در پذیرفتن تضمینی پرونده های مهاجرتی به کشورهای مختلف دنیا اعلام آمادگی می کند. برقراری تماس از طریق تلفنی یا مراجعه حضوری می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *