مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

مدارس ایرانی لوکزامبورگ

مدارس ایرانی لوکزامبورگ

اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید بایستی بدانید که مدارس ایرانی لوکزامبورگ یکی از پر رونق ترین سیستم های آموزشی در جهان را دارد. این کشور زیبای اروپایی بین بلژیک، آلمان و فرانسه واقع شده است. لوکزامبورگ کشور کوچکی با حدود 2586 کیلومتر مربع جنگل های غنی، کوه های خیره کننده و محل زندگی بیش از 600000 نفر با وجود وسعت کوچکش است. این کشور زیبا برخی از آموزش های جامع را در تمام اروپا ارائه می دهد. با وجود اینکه لوکزامبورگ کشور کوچکی است، به یک کشور مستقل با یکی از موفق ترین سیستم های آموزشی در تمام اروپا تبدیل شده است. طبق گزارس سال 2022 میلادی حداقل 82% از مردم لوکزامبورگ دارای تحصیلات متوسطه هستند که معدل تحصیلات دبیرستانی است. این امر لوکزامبورگ را به یکی از تحصیل کرده ترین کشور های اروپا تبدیل کرده است. تمامی اطلاعات این مقاله در مورد مدارس ایرانی لوکزامبورگ توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به شما ارائه می شود.

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی لوکزامبورگ

سیستم آموزشی در مدارس ایرانی لوکزامبورگ شامل 11 سال آموزش اجباری می باشد. آموزش اجباری نیز در این مدارس به 3 دسته تقسیم می شوند. در مجموع شامل 2 سال آموزش پیش دبستانی، 8 سال آموزش ابتدایی و 3 سال آموزش متوسطه می شود. برای درک بهتر مقاطع تحصیلی در مدارس ایرانی این کشور جدول زیر را مطالعه فرمایید.

مدت تحصیلسنمقطع تحصیلی
2سن5 تا 7 سالپیش دبستانی
87 تا 15 سالابتدایی
315 تا 18 سالمتوسطه

سال تحصیلی نیز در مدارس ایرانی لوکزامبورگ از اواسط سپتامبر شروع می شود و در اواسط جولای سال بعد به پایان می رسد. این مدارس در سراسر آموزش ابتدایی و متوسطه تعطیلات مشابهی دارند. هرسال در این مدارس 6 استراحت تعطیلات وجود دارد که عبارت اند از:

  • پاییز یک هفته
  • کریسمس 2 هفته
  • زمستان یک هفته
  • عید پاک 2 هفته
  • تابستان 8 هفته

دلایل تحصیل در مدارس ایرانی لوکزامبورگ

مدارس ایرانی لوکزامبورگ تجربه تحصیلی پیشرفته را در یکی از کوچک ترین کشورهای مستقل اروپا به دانش آموزان اعطاء می کند. شیوه زندگی، فرهنگ و زبان مردم لوکزامبورگ به طور استثنایی با کشورهای مجاور مرتبط است. در این بخش به صورت اختصاصی به دلایل تحصیل در لوکزامبورگ در مدارس ایرانی می پردازیم که عبارتند از:

محیط چند فرهنگی در مدارس ایرانی لوکزامبورگ

لوکزامبورگ به خواطر محیط چند فرهنگی خود بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. بیش از 50 ملیت در این مدارس در صلح و هماهنگی زندگی می کنند. همچنین بسیاری از دانش آموزان بین المللی از پیشینه ها و ملیت های مختلف برای تحصیل در مدارس ایرانی لوکزامبورگ درخواست می دهند. دانش آموزان در این مدارس یاد می گیرند که افراد را در سراسر جهان متحد کنند، تا افکار خود را به اشتراک بگذارند. که پتانسیل خود را در بازار جهانی گسترش دهند. لوکزامبورگ یک کشور کاتولیک و یک کشور سکولار است، اما با این حال تعصبات مذهبی هیچ نقشی در اداره مدارس این کشور ندارد. همچنین لوکزامبورگ لیبرال ترین کشور جهان از نظر اجتماعی است.

کیفیت آموزش و بورسیه تحصیلی در مدارس ایرانی لوکزامبورگ

مدارس ایرانی لوکزامبورگ یکی از برترین مدارس اروپا است. دانش آموزان در این مدارس با توانایی ماهر، تجربه تحصیلی و خودآگاهی فارغ التحصیل می شوند. مدارس ایرانی لوکزامبورگ به فرآیند بولونیا در اتحادیه اروپا ملحق شده است،. به این معنی که تمام مدارس ایرانی این کشور دستورالعمل های کامل و عالی در سراسر جهان را رعایت می کنند و حتی از آن ها پیشی می گیرند. این بدان معناست که، صرف نظر از اینکه در یک موسسه مهم یا مدرسه کوچک تحصیل می کنید، می توانید اطمینان داشته باشید که تحصیل شما در سطح جهانی درک خواهد شد. بورسیه های مختلفی به دانش آموزانی ارائه میشود که مایل به تحصیل در مدارس ایرانی لوکزامبورگ هستند. برخی از بورسیه ها توسط خود مدارس ارائه میشود، که دولت لوکزامبورگ مقداری را فراهم می کند. برخی از آنها نیز توسط اتحادیه اروپا به افراد داخل و خارج از اتحادیه ارائه می شود.

کیفیت آموزش و بورسیه تحصیلی در مدارس ایرانی لوکزامبورگ

تحصیل مقرون به صرفه در مدارس ایرانی لوکزامبورگ

لوکزامبورگ کشوری کاملا مقرون به صرفه است، چه هزینه های زندگی، هزینه های تحصیل، سفر، غذا یا هر چیز دیگری در مقایسه با سایر کشورهای برتر بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. هزینه های آموزشی که انتظار می رود در اینجا بپردازید بستگی به دوره تحصیلی شما در این مدارس دارد. میانگین هزینه های آموزشی که باید در طول تحصیل در این مدارس بپردازید در حدود 800€ تا 1200€ در سال خواهد بود. برای برنامه های مرتبط با ورزش و تفریحات داخل مدرسه پر هزینه تر است، حدود 2000€ تا 4500€ (یورو) در سال است. همچنین دانش آموزانی که در مدارس ایرانی  تحصیل می کنند تحت پوشش مراقبت های بهداشتی لوکزامبورگ قرار می گیرند. بنابراین با داشتن کارت مراقبت بهداشتی که توسط مدرسه به شما ارائه می شود دیگر مجبور به پرداخت هزینه های اضافی بهداشت نخواهید بود.

الزامات زبان در مدارس ایرانی لوکزامبورگ

ساختار آموزشی در مدارس ایرانی لوکزامبورگ بر زبان های آلمانی و فرانسوی، به عنوان زبان های آموزش داده شده استوار است. در مورد زبان لوکزامبورگی نوشتاری، این زبان در دوره اول آموزش پایه و تا حدی به عنوان بخشی از آموزش متوسطه تدریس می شوند. پس از زبان لوکزامبورگی در مدارس زبان های دیگری نیز به صورت اختیاری تدریس می شوند که عبارتند از:

 

اما کودکان در سنین پایین و در مهد کودک های این مدارس از یک برنامه آموزشی چند زبانه بهره من می شوند. که کودکان را با زبان های دیگر کشورها در تماس قرار می دهد. و کشف این زبان ها را به شیوه ای سرگرم کننده و متناسب با سن آنها تحریک می کند. با توجه به جمعیت چند زبانه لوکزامبورگ، ورود کودکان به مدارس بدون صحبت کردن به هیچ یک از سه زبان اداری این کشور بیش از پیش به یک امر عادی تبدیل شده است. در نتیجه مدارس ایرانی این کشور ابزاری برای کمک به دانش آموزان برای ادغام و کسب شایستگی های لازم برای ادامه تحصیل در این مدارس محسوب می شود. که این امر باعث نوآوری و نوآفرینی در لوکزامبورگ شده است. برای کسب اطلاع بیشتر در مورد راه های مهاجرت به لوکزامبورگ با مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *