مهاجرت به کشور آمریکا

رفع ریجکتی آمریکا

رفع ریجکتی آمریکا

بسیاری از متقاضیان در مرحله پذیرش ویزای مورد نظر برای کشور آمریکا به مواردی مانند ریجکت شدن برخواهند خورد از این رو مساله رفع ریجکتی آمریکا بسیار مهم می باشد. در برخی مواقع می توان این موضوع را برطرف نموده و متقاضی بار دیگر درخواست ویزای مورد نظر را نماید هر ساله ذهن درصد زیادی از افراد را به سمت خود سوق می دهد. رفع ریجکتی آمریکا موضوعی آشنا برای افرادی است که به دنبال اخذ ویزای آمریکا می باشند. جاذبه های گردشگری منحصر بفرد این کشور سالانه گردشگران زیادی را مجذوب نموده است. دانشگاه های آمریکا در لیست برترین و با کیفیت ترین دانشگاه های جهان است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه های مختلف مهاجرتی مشاوره ها و اطلاعات مفیدی را در اختیار متقاضیان مهاجرت به این کشور قرار می­ دهند.

مدارک لازم و رفع ریجکتی آمریکا

سفر به آمریکا تنها با اخذ ویزای این کشور امکان پذیر است. جهت اخذ ویزای این کشور ارائه مدارک زیر به سفارت این کشور لازم و ضروری است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • عکس
  • پاسپورت معتبر
  • پرداخت هزینه های ویزا
  • مشخص نمودن هدف سفر به آمریکا
  • بیمه نامه معتبر
  • رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • ارائه مدارک تمکن مالی متقاضی جهت تامین هزینه های زندگی در این کشور

دلایل ردی و رفع ریجکتی ویزای آمریکا

تمامی افرادی که با اخذ ویزا به این کشور سفر می­ نمایند، باید پس از پایان اعتبار ویزای خود خاک این کشور را ترک نمایند. بدین منظور به هنگام صدور ویزا افیسر سفارت آمریکا با متقاضیان اخذ ویزا مصاحبه نموده و نسبت به اهداف سفر آنان اطمینان می ­یابند. در صورتیکه مسئولین مربوطه نسبت به برگشت متقاضیان پس از اعتبار ویزای این کشور اطمینان حاصل ننمایند. درخواست ویزای آنان را رد خواهند نمود. البته موارد دیگری نیز برای ریجکت درخواست ویزای افراد وجود دارد. جهت اخذ ویزاهای قانونی این کشور به عنوان مثال ویزای تحصیلی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

موارد زیر از جمله دلایل شایعی است که موجب رد درخواست ویزا می­ گردد:

  • ضعیف بودن نتیجه مصاحبه
  • عدم برخورداری از تمکن مالی لازم برای سفر و اقامت در آمریکا
  • ضعیف بودن سوابق سفر به دیگر کشورها
  • ارائه دلایلی که موجب برانگیختن شک و شبهه برای افیسر سفارت این کشور می­ گردد.

دلایل ردی و رفع ریجکتی ویزای آمریکا

بررسی رفع ریجکتی آمریکا

پروسه­ مشخصی برای رفع ریجکتی آمریکا وجود ندارد. اما متقاضیان در صورت برخورد با چنین مشکلی می ­توانند نامه ای مبنی بر اعتراض بر رد درخواست خود تهیه نموده و به سفارت این کشور ایمیل نمایند. مدت مشخصی برای اعتراض به رد درخواست آمریکا وجود ندارد. اما بهتر است افراد پس از دریافت رد درخواست ویزای خود در اسرع وقت با رفع نواقص موجوده اعتراض خود را به سفارت این کشور بنمایند. همچنین جهت اطلاع از شرایط اقامت این کشور مقاله اقامت آمریکا را مطالعه بفرمائید.

جهت مهاجرت به این کشور تعداد متقاضیان در نمودار زیر شرح داده شده است:

میانگین مهاجرت متقاضیان به کشور آمریکا

برخی بر این باورند در صورتیکه با ریجکت ویزا را دریافت نمایند. دیگر امکان اخذ ویزای این کشور وجود ندارد. اما اینطور نیست و افراد با رفع نواقص پرونده خود می ­توانند درخواست ویزای این کشور را بنمایند. اما درج مهر ریجکتی نشانه خوبی برای پاسپورت متقاضیان نمی ­باشد. ممکن است اخذ ویزای دیگر کشورها دشوار گردد. در صورتیکه افراد با رد درخواست ویزای خود روبرو شدند. نسبت به رفع مشکلات بوجود آمده از طریق همان سفارت اقدامات لازم را انجام دهند. با مراجعه به دیگر سفارت خانه های این کشور ویزای آمریکا را دریافت نمایند. در حقیقت پرونده های افراد در یک سیستم اطلاعاتی نگهداری می ­شود. دیگر سفارت خانه های این کشور از رد درخواست متقاضیان مطلع می­ باشند.

مهاجرت به کشور آمریکا

متقاضیان مهاجرت به آمریکا می­ توانند با اخذ یکی از ویزاهای مهاجرتی آمریکا مانند ویزای IR2-CR2-IR5 و یا ویزای کاری و ویزای سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت نمایند. در ادامه ما به تشریح برخی از ویزاهای مهاجرتی این کشور خواهیم پرداخت.

  • ویزای سرمایه گذاری یا EB5 آمریکا: این ویزا برای آن دسته از افرادی که قصد سرمایه گذاری در آمریکا را دارند، صادر می­ گردد. افرادی که قصد ایجاد کسب و کار، تأسیس شرکت و یا شرکت در پروژه های تعیین صلاحیت شده در آمریکا را دارند. همچنین نسبت به اخذ این ویزا می­ توانند اقدام نمایند.
  • ویزای EB2-EB3 آمریکا: افرادی که دارای تخصص و تحصیلات خاص می­ باشند. با اخذ این ویزا می ­توانند به آمریکا مهاجرت نموده و به انجام کار در آمریکا بپردازند. لازمه اخذ ویزای آمریکا دریافت پیشنهادی کاری از سوی کارفرمایان در آمریکا است. علاوه بر این افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند باید حداقل دارای 2 سال سابقه کاری در حرفه­ خود باشند. همچنین افرادی که از تحصیلات دانشگاهی برخوردار نمی­ باشند. می­ باید به مدت 5 سال در حرفه ارائه شده انجام وظیفه نموده باشد. زمان صدور این ویزا از طریق سایت سفارت این کشور اعلام شده است. پس از آن متقاضیان می­ توانند نسبت به اخذ این ویزا اقدام نمایند.

لازم بذکر است متقاضیان عزیز از همان ابتدا تمامی مدارک لازم را بطور صحیح و با مشاوره با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارائه نمایند. با مشکل ریجکت و رفع ریجکتی آمریکا روبرو نگردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *