ویزای مسافرتی یونان

راهنمای ویزای توریستی یونان

راهنمای ویزای توریستی یونان

با تهیه راهنمای ویزای توریستی یونان کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند شما عزیزان را با شرایط سفر این کشور و مجوزهای مورد نیاز آگاه سازند. یونان با مناظر اقیانوس خود، معماری مجزا و غذاهای لذیذ نه تنها یک مقصد گردشگری زیبا است بلکه بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد و مسافران و توریست های کشورهای مختلف می توانند با هزینه های بسیار کمتر از سایر کشورهای اروپایی، به یونان سفر کنند. مردم از سراسر جهان برای جزایر معروف یونان و شهرهای تاریخی آن به این کشور سفر می کنند. یونان جایی است که تمدن غربی آغاز شده است و با سفر در این کشور، ویرانه هایی پیدا خواهید کرد که قدمت هزار ساله دارند.

گردشگری در یونان

در بخش نخست راهنمای ویزای توریستی یونان قصد داریم به بررسی شرایط توریسم در این کشور بپردازیم. گردشگری در یونان یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های اقتصادی این کشور می باشد و از سال 1350 شمسی، این کشور یک مقصد گردشگری بین المللی در اروپا بوده است که به دلیل داشتن فرهنگ و تاریخ غنی، دارای آثار ثبت شده زیادی در یونسکو می باشد. یونان در سال 2018 به میزان 33 میلیون نفر بازدید کننده جذب کرده است (24 میلیون در سال 2015) و این کشور به یکی از پر بازدیدترین کشورها در اروپا و جهان تبدیل شده است و و گردشگری تقریباً 25% به تولید ناخالص داخلی کشور کمک می کند. پایتخت آن آتن و همچنین سانتورینی، میکونوس، رودس، کورفو، کرت و خالکیدیکه برخی از مقصد های مهم گردشگری کشور هستند. بیشترین بازدیدکنندگان کشور یونان از مقدونیه شمالی می باشند.

در نمودار زیر به طور دقیقتر به این موضوع اشاره شده است:

بیشترین بازدید کنندگان در یونان

یونان در سواحل و جزایر خود آب و هوای مدیترانه ای دارد. در داخل این کشور، بسیاری از مناطق و شهرها دارای آب و هوای قاره ای هستند. در این کشور تابستان ها معمولاً گرم و خشک هستند، در حالی که زمستان ها به طور کلی معتدل و مرطوب هستند. یونان شمالی می تواند زمستان های سردی داشته باشد، در حالی که یونان جنوبی و جزایر زمستان های معتدل تری را تجربه می کنند. دولت در نظر دارد توریسم زمستانی را در یونان ترویج کند، که می تواند باعث افزایش ورودی های بین المللی توریست ها به این کشور شود. یونان در سال های اخیر به مقصدی برای اکوتوریسم (به ویژه پیاده روی، قایقرانی، غارنوردی و کوهنوردی) تبدیل شده است. دولت یونان در تلاش است تا برای کمک و صرفه جویی در محیط زیست، اکوتوریسم بیشتر و بیشتری را به وجود آورد.

بررسی راهنمای ویزای توریستی یونان

اگر قصد دارید به یونان سفر کنید، باید در نظر داشته باشید که سفر به این کشور با دریافت ویزای شنگن انجام می شود زیرا یونان در پیمان شنگن شرکت می کند. ویزای توریستی یونان به متقاضیانی ارائه می شود که قصد دارند کمتر از 90 روز در این کشور به عنوان توریست و یا بازدید کننده اقامت داشته باشند و به بازدید جاذبه های توریستی یونان بپردازند. لازم به ذکر است که افرادی که با ویزای توریستی به یونان سفر می کنند حق کار در یونان را ندارند و هرگونه فعالیتی که موجب کسب درآمد شود، غیر قانونی محسوب می شود.

برای دریافت ویزای توریستی یونان متقاضیان باید توانایی اثبات هدف سفر خود را داشته باشند. گردشگران باید با ارائه مدارک کافی ثابت کنند که قصد آنها از ورود به خاک یونان فقط بازدید از جاذبه های توریستی مختلف در این کشور می باشد و با ورود به یونان هیچ هدف دیگری ندارند.

مدارک لازم و راهنمای ویزای توریستی یونان

مدارک لازم و راهنمای ویزای توریستی یونان

یکی از اصلی ترین بخش های راهنمای ویزای توریستی یونان، مدارک مورد نیاز برای کسب این ویزا می باشند. همانند سایر کشورهای دنیا، متقاضیان باید برای سفر به کشور یونان مدارک و اسنادی را تهیه و جمع آوری کنند تا برای درخواست ویزای توریستی آنها را به سفارت یونان ارائه دهند.

به طور کلی، مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی یونان عبارتند از:

ردیفمدارک و و اسناد مورد نیاز
1گذرنامه معتبر
2فرم درخواست تکمیل شده ویزای شنگن یونان
3عکس بیومتریک
4کپی شناسنامه
5نمونه ای از ثبت نام در ثبت احوال
6بیمه درمانی مسافرتی
7رزرو هتل و پرواز

در ادامه به بررسی دقیقتر مدارک و اسناد مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی یونان می پردازیم.

بررسی مدارک لازم ویزای توریستی یونان

گذرنامه متقاضیان برای درخواست ویزای شنگن یونان باید در 10 سال گذشته صادر شده باشد و حداقل 1 سال معتبر باشد. متقاضیانی که پس از ازدواج یا طلاق نام خانوادگی خود را تغییر داده اند، موظفند گذرنامه خود را با اطلاعات هویت فعلی ارائه دهند. اگر متقاضیان بعد از سال 2010 ویزای شنگن، ایالات متحده، انگلستان، کانادا، ایرلند، ژاپن، نیوزلند و استرالیا را دریافت کرده باشند، باید در پرونده درخواست خود فتوکپی ویزای مربوطه را قرار دهند. فرم های درخواست ویزای توریستی یونان می تواند به زبان ترکی یا یونانی تکمیل شود. به یاد داشته باشید که برای تکمیل فرم ها متقاضیان باید ثابت کنند که توان مالی کافی برای پرداخت هزینه های اقامت در یونان و سفر به این کشور را دارند. علاوه بر این، متقاضیان باید عکس بیومترک با پس زمینه سفید ارائه دهند که قبلا در هیچ ویزایی استفاده نشده است.

متقاضیان باید کپی پشت و رو شناسنامه خود را نیز ارائه دهند. متقاضیان باید نمونه کاملی از گواهی ثبت احوال خود را از اداره کل جمعیت در کشور مبدا دریافت کنند. نمونه دقیق ثبت شده جمعیتی متقاضیان باید حاوی اطلاعات کامل خانواده و خواهر و برادر باشد. همچنین متقاضیان باید برای سفر به یونان بیمه خدمات درمانی داشته باشند که پوشش آن حداقل €30.000 (یورو) باشد. در برنامه های ویزای توریستی یونان، متقاضیان باید مدارکی برای اثبات رزرو هتل و بلیط پرواز خود را که از سفر و بازگشت به کشور مبدا را پشتیبانی می کند، ارائه دهند. بلیط هواپیما و مدارک رزرو هتل باید از طرف هر متقاضی ارائه شود. در راهنمای ویزای توریستی یونان به شرایط کسب ویزای توریستی این کشور اشاره شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط و مخارج سفر به سایر کشورهای خارجی می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *