مهاجرت تحصیلی هلند

رشته ژنتیک در هلند

رشته ژنتیک در هلند

رشته ژنتیک در هلند از گذشته تا به امروز در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. هلند یکی از کشورهای برتر اروپا از نظر کیفیت زندگی و تحصیل است. این کشور دارای دانشگاه های مناسب و با رتبه خوب در سطح جهان هستند. رشته ژنتیک به عنوان یکی از رشته های زیر مجموعه رشته علوم و مهندسی در دانشگاه های این کشور ارائه می شود. دانشجویان خارجی می توانند برنامه های مختلفی را در رشته ژنتیک به زبان های هلندی و انگلیسی بیابند. جهت اخذ اقامت تحصیلی و پذیرش از دانشگاه های هلند می توانید همه چیز را به دست کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بسپارید.

تاریخچه رشته ژنتیک بالینی در هلند

ژنتیک بالینی در این کشور از گروه های دانشگاهی در زمینه ژنتیک و اطفال تکامل یافته است. در اواسط دهه 1970، یک کمیته شورای بهداشت بودجه را برای تعداد محدودی از مراکز ژنتیکی بالینی وابسته به بیمارستان های دانشگاهی و بخش های دانشگاه توصیه کرد. در سال 1979، انجمن و شورای بیماری، به دنبال آن شرکت های بیمه پزشکی خصوصی و تحت حمایت وزارت بهداشت عمومی، تصمیم به بازپرداخت تشخیص سیتوژنتیک، غربالگری متابولیک و آمنیوسنتز و یارانه مشاوره ژنتیک و آنزیمولوژی بالینی گرفتند. در حال حاضر 8 مرکز ژنتیکی بالینی وجود دارد که هر یک وابسته به یکی از 8 بیمارستان دانشگاهی کشور هستند:

  • 2 مرکز در آمستردام
  • و 1 مرکز در گرونیخن، لیدن، ماستریخت، نایمخن، اوترخت و روتردام

 نمونه برداری از پرزهای جفتی، سونوگرافی و تشخیص ژنتیکی مولکولی به لیست امکانات تشخیصی افزوده شده است. با گذشت سال ها، تعداد آزمایش ها و مشاوره ها به طور پیوسته افزایش یافته است. در سال 1996، بودجه ژنتیک بالینی برای اولین بار تعیین شد. ژنتیک بالینی در سال 1987 به عنوان یک تخصص پزشکی جداگانه در هلند شناخته شد.

کار در رشته ژنتیک در هلند

این کشور از شرق با آلمان، از جنوب با بلژیک و از غرب و شمال با دریای شمال همسایه است. هلند با 15.5 میلیون نفر جمعیت یکی از پرمتراکم ترین کشورها در جهان است. نیمی از جمعیت در قسمت غربی کشور زندگی می کنند جایی که شهرهای اصلی آمستردام، روتردام، اوترخت، لاهه واقع شده اند. 22% از جمعیت زیر 18 سال هستند، در حالی که 13% از آنها 65 سال و بالاتر هستند. از کل ساکنان، 9% در خارج از هلند و 7% در خارج از کشورهای اتحادیه اروپا متولد شده اند. بازار کار این کشور بسیار فعال و اقتصادی توسعه یافته دارد.

طبق تحقیقات انجام شده یک متخصص رشته ژنتیک در کشور هلند به صورت متوسط 7880€ (یورو) در ماه حقوق دریافت می کند. البته این در حالی است که کم ترین میزان حقوق اعلام شده یک متخصص رشته ژنتیک در کشور هلند حدود 2250€ (یورو) می باشد و حداکثر حدود 12250€ (یورو) می باشد. جهت کار در هلند و بررسی میزان حقوق مشاغل رشته ژنتیک در این کشور می توانید نمودار زیر را بررسی کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل رشته ژنتیک در هلند تحصیل رشته ژنتیک در هلند

با توجه به رتبه مناسب دانشگاه های هلند، این کشور یک گزینه مناسب برای تحصیل رشته ژنتیک است. دانشگاه های هلند دارای امکانات عالی و آزمایشگاه های مختلف برای تحصیل و تحقیقات در رشته ژنتیک است. این رشته یکی از رشته های مهم در زمینه علوم و زیست شناسی است. دوره های ژنتیک از جمله ژنتیک مولکولی، ژنتیک بالینی، بیولوژی و غیره در دانشگاه های این کشور ارائه می شود و با کسب پذیرش از دانشگاه های این کشور می توانید ویزای تحصیلی و مجوز اقامت در هلند را بدست آورید. جهت تحصیل در هلند در رشته ژنتیک می توانید شرایط را از کارشناسان اشد ما جویا شوید.

در جدول زیر می توانید از جمله دانشگاه های برتر هلند و ارائه کننده رشته ژنتیک را مشاهده کنید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه گرونینخن
2دانشگاه اوترخت
3دانشگاه لیدن
4دانشگاه آمستردام
5دانشگاه اراسموس روتردام
6دانشگاه رادبود

تحصیل بیولوژی در دانشگاه گرونینخن هلند

رشته زیست شناسی به نحوه تشکیل گیاهان، حیوانات و انسان و نحوه عملکرد آنها مربوط می شود. بسیاری از دانشگاه ها برنامه های مدرک زیست شناسی را ارائه می دهند. مزیت بزرگ تحصیل در گرونینخن این است که شما می توانید تخصصی را که بیشتر به شما مناسب است انتخاب کنید. بعد از ترم اول گسترده، که شامل واحدهای درسی است که تقریباً همه جنبه های زیست شناسی را پوشش می دهد، شما یک رشته تخصصی را که به آن علاقه دارید را انتخاب می کنید، به عنوان مثال اکولوژی یا علوم زیست پزشکی. سال دوم زمانی است که شما انتخاب قطعی خود را در رشته انتخاب می کنید. شما می توانید از بین 5 رشته زیر انتخاب کنید:

  • بوم شناسی و تکامل
  • علوم زندگی مولکولی
  • رفتار و علوم اعصاب
  • علوم پزشکی
  • زیست شناسی تلفیقی

برنامه های مدرک زیست پزشکی ارتباط تنگاتنگی با مرکز پزشکی دانشگاه گرونینخن دارند. گرونینخن همچنین یک برنامه کارشناسی ارشد بی نظیر در زیست شناسی دریایی ارائه می دهد.

کارشناسی ارشد ژنتیک مولکولی در دانشگاه لیدن هلند

کارشناسی ارشد ژنتیک مولکولی در دانشگاه لیدن هلند

تخصص کارشناسی ارشد ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی ژنتیک شما با چشم اندازهای شغلی عالی در یک برنامه جذاب ادغام می کند. از طریق دوره ها و پروژه های تحقیقاتی، دانشجویان توسط متخصصان در زمینه های زیست شناسی مولکولی، میکروبیولوژی، ژنتیک گیاهی، تصویربرداری سلول، مدل های بیماری حیوانات و فناوری های مختلف الکترونیک و بیوانفورماتیک مربوطه آموزش می بینند. توجه به کاربرد این تکنیک ها در بیوتکنولوژی، یعنی چگونگی ترجمه مطالعات موجود روی ارگانیسم ها برای بهبود محصولات یا سلامت انسان، مورد توجه قرار می گیرد.

در رشته کارشناسی ارشد ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی شما به خوبی آموزش می بینید که بتوانید یک کار تحقیقاتی در علوم بیولوژیکی و پزشکی را شروع کنید یا پروژه هایی را در یک محیط تحقیقاتی صنعتی یا نهادی هدایت کنید. شما به عنوان عضوی از موسسه عضو می شوید و در نتیجه محیط ایده آلی برای شما فراهم می کند که بتوانید با کار با دانشمندان ارشد و ارشد دانش را فرا بگیرید. اگر به موضوعاتی مانند ژنتیک، مولکولی و میکروبیولوژی، تصویربرداری سلولی و بیوتکنولوژی علاقه مند باشید، کارشناسی ارشد ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی مناسب است. به طور کلی این تخصص کارشناسی ارشد به عنوان ایده ای برای شروع حرفه تحقیق در یک دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی و موقعیت در یک شرکت مستقر در علوم زیستی مناسب است.

برنامه درسی ژنتیک مولکولی و تخصص بیوتکنولوژی شامل:

  • دوره گرایش تخصصی
  • آمار پیشرفته
  • معماری ژنومیک
  • دوره های تخصصی اجباری
  • دوره های انتخابی
  • پروژه تحقیقاتی

تحصیل زیست شناسی در دانشگاه اوترخت هلند

گروه زیست شناسی در دانشگاه اوترخت با برنامه های دیگر (علوم زمین، علوم پزشکی، فیزیک و شیمی) از نزدیک همکاری می کند و در طول تحصیل خود، این فرصت را خواهید داشت که روی رابط های بین این مناطق مختلف تمرکز کنید. گذشته از برنامه، شهر اوترخت خود دلیلی است که بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در اینجا درخواست می کنند. اوترخت گسترده ترین برنامه زیست شناسی را در هلند ارائه می دهد. در نتیجه، دانشجویان زیست شناسی می توانند از بین دوره های مختلف انتخاب کنند. آنها همچنین می توانند دوره های خارج از برنامه زیست شناسی (به عنوان مثال، ترکیب علوم زمین با زیست شناسی) را دنبال کنند.

گروه زیست شناسی یک برنامه کارشناسی ارشد در علوم زیست شناسی ارائه می دهد. در این برنامه کارشناسی ارشد، دانشجویان می توانند چندین مسیر مختلف مطالعه را دنبال کنند. این مسیر ها می تواند به عنوان ادامه مسیرهای مطالعه باشد که در طول دوره کارشناسی ارائه شده است. دانشجویان یک مسیر تحصیلات کارشناسی ارشد را انتخاب می کنند. مسیر ها توسط دانشکده علوم زندگی و دانشکده علوم طبیعی ارائه می شود. گروه زیست شناسی همچنین سهم بزرگی در تدریس در دوره های کارشناسی ارشد زیر دارد:

  • زیست محیطی
  • علوم زندگی مولکولی و سلولی
  • علوم اعصاب و شناخت
  • سم شناسی و بهداشت محیط
  • سرطان، سلول های بنیادی و زیست شناسی رشد
  • علوم و ارتباطات

جهت مهاجرت به هلند از طریق کار می توانید مطالب خوبی را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید و در صورت اقدام به ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *