مهاجرت تحصیلی قطر

رشته سم شناسی در قطر

رشته سم شناسی در قطر

فعالان شاغل در رشته سم شناسی در قطر از مزایای مختلفی بهره مند می شوند که عبارتند از بسته حقوق و دستمزد معاف از مالیات عالی، بسته مزایای برجسته برای شاغلان و اعضای خانواده آنان، از سوی دیگر قرارداد وضعیت مجرد و قرارداد وضعیت تاهل، هر 2 موجود است. مزیت دیگر بلیط هواپیمای رایگان (بلیط اعزام، مرخصی و بازگشت)، جابجایی رایگان، اقامتگاه کاملاً مبله رایگان، بیمه درمانی رایگان، بیمه قصور رایگان است.

نکته جالب توجه این است که کارفرمایان قطری برای شاغلان رشته سم شناسی، کمک هزینه تحصیلی رایگان برای فرزندان، تعطیلات با حقوق زمان مرخصی سالانه سخاوتمندانه با پروازهای سالانه رایگان به خانه، پرداخت پایان خدمت، قراردادهای قابل تمدید را ارائه می دهند. اگر به عنوان یک متخصص سم شناسی پزشکی کودکان فعالیت می کنید، شما در اولویت بازار کار و تحصیل در قطر هستید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند در حوزه های مختلفی شغلی دیگر در رشته سم شناسی، شما را راهنمایی نماید تا پیش از عزیمت به قطر، با آگاهی کامل وارد پروسه مهاجرت شوید.

الزامات ویزای دانشجویی برای رشته سم شناسی در قطر

دانشجویان بین المللی آینده نگر که دارای مجوز اقامت معتبر در ایالت قطر نیستند (به استثنای شهروندان شورای همکاری خلیج فارس) باید یکی از معیارهای زیر را برای پذیرش در QU رعایت کنند:

  • دانشجوی آینده نگر بین المللی برای اطلاع از شرایط تحصیل در قطر با هزینه شخصی خود درخواست می دهد، باید به صورت آنلاین برای ویزای دانشجویی تحت حمایت دانشگاه قطر اقدام کند و مدارک مورد نیاز را در همان جدول زمانی پذیرش برای دانشجویان بین المللی آپلود کند. اگر دانشجوی آینده نگر بین المللی قصد تحصیل در دانشگاه قطر را تنها زمانی دارد که بورسیه تحصیلی دانشگاه قطر را دریافت کند، نیازی به پر کردن و تکمیل درخواست ویزا ندارد.
  • درخواست پذیرش دانشجوی آینده نگر بین المللی در صورتی که با درخواست ویزای دانشجویی یا بورسیه تحصیلی در یکی از رده های فوق الذکر قرار نگیرد، بررسی نخواهد شد. بخش بورسیه ‌ها و پذیرش‌ های بین ‌المللی به دانشجویان بین ‌المللی واجد شرایطی که به دنبال ویزای دانشجویی از QU هستند کمک می‌کند تا در برنامه ‌های آکادمیک در دانشگاه قطر مانند (برنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد و برنامه عربی برای افراد غیر بومی) به عنوان دانشجوی شهریه ثبت‌ نام کنند. دانشجویان علاقه مند باید به صورت آنلاین برای ویزای دانشجویی اقدام کنند و مدارک مورد نیاز را در همان جدول زمانی پذیرش برای دانشجویان بین المللی آپلود کنند.

کلیات تحصیل رشته سم شناسی در قطر

همه متقاضیان کالج پزشکی دانشگاه قطر باید 12 سال آموزش رسمی را بگذرانند و نتایج کارنامه آنها باید توسط آژانس آموزشی مناسب تایید شود. آنها پذیرش را تضمین نمی کنند و ممکن است با توجه به توان گروه متقاضی و ظرفیت موجود در دانشکده پزشکی تغییر کنند. فقط درخواست های کامل توسط کمیته پذیرش در نظر گرفته می شود زیرا پذیرش یک فرآیند کاملا رقابتی و محدود است. همه متقاضیان به عنوان متقاضیان سال اول پزشکی عمومی طبقه بندی می شوند. نمرات آزمون انگلیسی و ریاضیات باید قبل از شروع فرآیند درخواست به مرکز آزمون دانشگاه قطر ارسال شود. ارسال دیرهنگام نمرات بر ارزیابی درخواست تأثیر می گذارد.

اگر قصد انتقال به کالج پزشکی را دارید، باید تمام اولین مجموعه الزامات ذکر شده در بالا را که مورد نیاز کالج است را تکمیل کنید. کمیته مصاحبه با دانشجویان پزشکی که شامل اعضای هیأت علمی منصوب شده توسط رئیس است، دانشجویان برتر را شناسایی خواهد کرد. یک ایمیل برای آنها ارسال می شود تا اظهارات شخصی خود را که انگیزه آنها برای تحصیل پزشکی را توضیح می دهد ارسال کنند. اظهارات شخصی توسط یک کمیته بررسی می شود و بر اساس مدارک شخصی، سوابق تحصیلی و اظهارنامه شخصی، متقاضیان برای مصاحبه دعوت می شوند. در پایان دوره مصاحبه، یک لیست رتبه بندی شده توسط کمیته پذیرش بر اساس مدارک تحصیلی و شخصی ایجاد می شود.

کلیات تحصیل رشته سم شناسی در قطر

موقعیت شغلی مرتبط با رشته سم شناسی در قطر

بیمارستان های قطر در ایمونولوژی بالینی و آزمایشگاهی کودکان به متخصص سموم پزشکی کودکان در قطر نیازمند هستند. در واقع بیمارستان های قطر از جمله بهترین موقعیت ها برای متخصصان سم شناسی هستند و از طریق تیم اختصاصی خود متشکل از متخصصان مراقبت های بهداشتی مجرب و واجد شرایط بین المللی و با فناوری پیشرفته خود شهرت دارند.

الزامات ضروری برای یافتن موقعیت شغلی در بیمارستان های متمرکز بر حوزه سم شناسی در قطر در جدول زیر اشاره شده است:

توضیحاتمراحل
متخصص سم شناسی پزشکی اطفال تحصیل کرده، آموزش دیده و با تجربه غربی1
گواهی هیئت مدیره در اطفال و سم شناسی پزشکی یا معادل آن2
آموزش فلوشیپ / آموزش تخصصی در اطفال و سم شناسی پزشکی3
حداقل 3 تا 5 سال تجربه بالینی (گواهینامه پست بورد) به عنوان متخصص سم شناسی پزشکی کودکان4

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در قطر

فردی که به عنوان سم شناس در قطر کار می کند، معمولا حدود 16400QAR (ریال) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است که از QAR8040 تا QAR25600 (ریال) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. علاوه بر این، حقوق متوسط QAR16700 (ریال) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان متخصص سموم کار می کنند کمتر از QAR16700 (ریال) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از QAR16700 (ریال) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از سم شناسان کمتر از QAR11200 (ریال) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از QAR11200 (ریال) درآمد دارند. همچنین 75% از سم شناسان کمتر از QAR21600 (ریال) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از QAR21600 (ریال) درآمد دارند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در قطر می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در قطر

پیش از مهاجرت به قطر، برای دستیابی به درکی واقع بینانه به شرایط زندگی دانشجویی در این کشور، می توانید از مشاور های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *