مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته سم شناسی در کانادا

رشته سم شناسی در کانادا

متخصصان رشته سم شناسی در کانادا اگرچه از جایگاه علمی و اعتبار اجتماعی و همچنین حقوق مالی خوبی برخوردار هستند، اما از سوی دیگر باید به مهارت های مختلفی مسلط باشند، رشته سم شناسی علاوه بر هوش و علاقه متقاضی به هارت های جانبی نیاز دارد. این مهارت ها عبارتند از استقامت، تفکر انتقادی، صبر و توجه به جزئیاتف مهارت پاسخ دادن به سوالات پیچیده، توانایی اتخاذ یک رویکرد گام به گام به کار خود، مهارت هایی که می توانند به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک تیم خوب کار کنند، مهارت های فنی و تحلیلیف توانایی ترجمه، مطالعه و درک داده ها، درک اینکه چرا گاهی اوقات از حیوانات زنده برای آزمایش استفاده می شود. آنها همچنین باید لذت ببرند از کنار هم قرار دادن قطعات اطلاعات، حل مسایل و کار با ابزار و تجهیزات برای انجام وظایف دقیق. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه اطلاعات دیگر در زمینه مهارت های مورد نیاز جهت تحصیل در کانادا می باشد.

چشم انداز شغلی رشته سم شناسی در کانادا

به دلیل اهمیت فزاینده عواملی مانند محیط زیست، کیفیت آب، کنترل کیفیت و ایمنی و سلامت محیط کار، انتظار می رود تعداد متخصصان حوزه سم شناسی در کانادا افزایش یابد. علاوه بر این، بسیاری از شیمیدانان در صنایع تولید لاستیک، پلاستیک و مواد شیمیایی مشغول به کار هستند که از رشد اقتصادی بیشتر در ایالات متحده و کاهش دلار کانادا برای تقویت صادرات در این صنایع سود می برند.

با توجه به عرضه نیروی کار، پیش‌بینی می‌شود که حدود سه چهارم جویندگان کار (به استثنای کارگرانی که شغل را ترک می‌کنند) از سیستم دانشگاه بیایند، در حالی که بقیه تازه ‌واردهایی هستند که وارد کشور می ‌شوند. این گروه شغلی به دلیل دستمزد بالا و کیفیت شغلی در بین بازماندگان مدرسه و مهاجران جدید بسیار محبوب است. با این حال، تعداد قابل توجهی از کارگران به دنبال فرصت هایی در سایر مشاغل مرتبط مانند پژوهشگر و دستیار خواهند بود.

الزامات علمی رشته سم شناسی در کانادا

حداقل نیاز برای سم شناسان داشتن مدرک کارشناسی مناسب است. اکثر سم شناسان دارای مدرک پیشرفته (کارشناسی ارشد یا دکترا) در سم شناسی یا حوزه مرتبط هستند. به طور کلی، مدرک دکترا برای هدایت و مدیریت برنامه های تحقیقاتی مورد نیاز است. همچنین برای تدریس در کالج ها یا دانشگاه ها لازم است. تخصص های مختلف به پیشینه تحصیلی متفاوتی نیاز دارند. سم شناسان پزشکی یا دامپزشکی ممکن است لازم باشد ابتدا پزشک یا دامپزشک شوند. پس از آن، آنها می توانند آموزش های پیشرفته در سم شناسی را بگذرانند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در کانادا، به نمایه های شغلی پزشک خانواده و دامپزشک مراجعه کنید. سم شناسی یک علم بین رشته ای است. از زمینه های مختلف نشأت می گیرد.

در کانادا، برنامه های درجه در سم شناسی اغلب برنامه های بین رشته ای هستند. آنها ممکن است به طور مشترک توسط بیش از یک دانشکده یا گروه در همان دانشگاه پس از متوسطه ارائه شوند. بنابراین شرایط پذیرش برای برنامه های مدرک کارشناسی متفاوت است. به طور کلی، آنها شامل دیپلم دبیرستان با دوره های 30 سطح انگلیسی، شیمی، زیست شناسی و ریاضی می شوند. برخی از مدارس متوسطه پذیرش در برنامه های سم شناسی خود را بر اساس معدل دانش آموزان در سال قبل از تحصیل در دانشگاه قرار می دهند. قبل از ثبت نام در هر برنامه ای، به دانشجویان آینده نگر اکیدا توصیه می شود که مدارک تحصیلی و برنامه های شغلی خود را با اعضای هیئت علمی در مدرسه(های) پس از متوسطه انتخابی خود در میان بگذارند.

الزامات علمی رشته سم شناسی در کانادا

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در کانادا

فردی که به عنوان سم شناس در کانادا کار می کند، معمولا حدود 13000$ (دلار کانادا) در سال درآمد دارد و دستمزدها از 63700$ (دلار کانادا) (کمترین) تا 203000$ (دلار کانادا) (بالاترین) متغیر است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت می شود. البته متوسط حقوق 133000$ (دلار کانادا) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از 133000$ (دلار کانادا) درآمد دارند.

در حالی که نیمی دیگر بیش از 133000$ (دلار کانادا) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از متخصصین سم شناسی کمتر از 88300$ (دلار کانادا) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 88300$ (دلار کانادا) درآمد دارند. همچنین، 75% از سم شناسان کمتر از 171000$ (دلار کانادا) و 25% بیش از 171000$ (دلار کانادا) درآمد دارند. سطح تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در کانادا می باشد:

نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در کانادا

پدر سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید برای درک بهتری از واقعیات مهاجرت به کانادا، مقاله 10 دلیل اصلی مهاجرت به کانادا را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *