مهاجرت تحصیلی سوئیس

رشته سم شناسی در سوئیس

تحصیل در سوئیس

در میان کشورهای مختلف اروپایی، تحصیل رشته سم شناسی در سوئیس جزء عالی ترین انتخاب های مهاجرت تحصیلی محسوب می شود، چراکه از یک سو، مدارک رشته سم شناسی در دانشگاه های سوئیس حائز اعتبار علمی بالایی است. از سوی دیگر دولت در حوزه علوم پزشکی همچون سم شناسی سرمایه گذاری های فراوانی می کند. نکته دیگر اینکه انجمن سم شناسی و تحصیل در سوئیس SST متخصصان در زمینه های تحقیقاتی و ارزیابی ایمنی شیمیایی و دارویی در سوئیس را گرد هم می آورد. هدف انجمن حمایت از تحقیقات و به کارگیری دانش سم شناسی به منظور حفاظت از انسان، حیوانات و محیط زیست، ارتقای آموزش و آموزش سم شناسی و علاوه بر آن تبادل تجربیات و ایده با جوامع مربوطه در سایر کشورها می باشد.

پیوند به انجمن سم شناسی سوئیس، پیوند به فهرستی از متخصصان بسیار واجد شرایط است که امکان تصدیق و شناسایی در سراسر اروپا را به عنوان سم شناسان فراهم می کند. سم شناسان ثبت شده در سوئیس به طور خودکار در ثبت اروپا پذیرفته می شوند و به این ترتیب یک سم شناس ثبت شده اروپا می شوند. علاوه بر این دبیرخانه SRT در SCAHT واقع شده است. جایی که بازار کاری فعالی پیرامون رشته سم شناسی دارد. برای آگاهی از چشم انداز شغی و شهرهای مطلوب تحصیلی برای رشته سم شناسی، می توانید از تجارب سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

اهداف رشته سم شناسی در سوئیس

تمامی موسسات علمی در سوئیس در حوزه سم شناسی، با همه تفاوت ها، اهداف مشترکی را دنبال می کنند که عبارتند از:

  • ترویج تحقیق و اجرای رویکردهای جدید سم شناسی برای ارزیابی خطر
  • ارائه و حمایت از آموزش و پرورش در زمینه سم شناسی
  • ایجاد تالارهایی برای تبادل دانش، ایده ها، تجربیات و ارتقای شبکه
  • نمایندگی سم شناسی به عنوان یک رشته حرفه ای
  • شناخت کمک های ارزنده اعضا در حوزه و جامعه سم شناسان و ارتقاء تأثیر آنها
  • همکاری با انجمن های سم شناسی و مرتبط در سراسر جهان

بورسیه دانشگاه برن برای رشته سم شناسی در سوئیس

هر ساله کنفدراسیون سوئیس بورسیه های تعالی دولت را برای ارتقای تبادل بین المللی و همکاری تحقیقاتی بین سوئیس و بیش از 180 کشور دیگر اعطا می کند. دریافت کنندگان توسط نهاد اهدا کننده، کمیسیون فدرال برای بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی انتخاب می شوند. بورسیه تحصیلی فدرال به ویژه برای محققان و دانشجویان جوان با تمایل به حرفه علمی و انگیزه استفاده از آنچه آموخته اند در کشور خود مناسب است.

درخواست ها منوط به انتخاب اولیه توسط مقامات ملی مربوطه و/یا نمایندگی دیپلماتیک سوئیس می باشند. سپس درخواست ‌های فهرست کوتاه توسط کمیسیون فدرال بورسیه‌ های تحصیلی برای دانشجویان خارجی ارزیابی می‌ شوند که تصمیم نهایی را می‌گیرد. تمام اطلاعات مرتبط را در صفحه وب دبیرخانه دولتی آموزش، تحقیقات و نوآوری خواهید یافت. تنها پس از درخواست موفقیت آمیز، خدمات پذیرش FCS برن با دارندگان بورس تحصیلی جدید تماس گرفته و مراحل بعدی را توضیح می دهد. شرایط تحصیل در سوئیس و خدمات پذیرش برن FCS از دارندگان بورس تحصیلی در دانشگاه برن، دانشگاه علوم کاربردی برن) پشتیبانی می کند. نماینده دانشگاه برن در کمیسیون بورسیه، پروفسور سباستین لیدل است.

بورسیه دانشگاه برن برای رشته سم شناسی در سوئیس

معرفی سوئیس برای متقاضیان رشته سم شناسی

سوئیس مترادف با پنیر و شکلات است. اما، بدون آنکه بسیاری بدانند، سوئیس مکانی با غذاهای خوشمزه و لذیذ است که فقط در آنجا می توانید پیدا کنید. غذاهایی مانند Älplermagronen یا ماکارونی آلپ، Rösti، Malakoff، Polenta و بسیاری دیگر از غذاهای سنتی، سوئیس را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده اند. در سوئیس به چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش صحبت می شود. همه آنها وضعیت مساوی زبان های رسمی در کنفدراسیون سوئیس را حفظ می کنند. با این حال، مردم سوئیس فقط به این زبان ها محدود نمی شوند. انگلیسی نیز در آنجا به طور گسترده صحبت می شود. بنابراین، حتی اگر به هیچ یک از چهار زبان رسمی صحبت نمی‌ کنید، همچنان می‌ توانید با مردم محلی به زبان انگلیسی زندگی کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

سوئیس دارای تنوع جغرافیایی و فرهنگی است. با بیش از 2 میلیون نفر در این کشور، غیرممکن است که فرهنگ سوئیس تحت تأثیر قرار نگیرد. به علاوه، مردم سوئیس به هنر علاقه زیادی دارند. به همین دلیل است که 600 موزه در سراسر کشور پراکنده شده است. تقریباً در هر شهر سوئیس، چندین موزه برای انتخاب و کاوش خواهید داشت. از میان 8.57 میلیون نفری که در سوئیس زندگی می کنند، 2.1 میلیون نفر خارجی هستند. این تعداد بالا، سوئیس را به یکی از کشورهایی تبدیل می کند که بیشترین تعداد بین المللی را در میان خود دارد. بیش از 80% آنها از کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه، ایتالیا و پرتغال هستند و در منطقه دریاچه ژنو و زوریخ زندگی می کنند.

دلایل تحصیل رشته سم شناسی در سوئیس

کشور سوئیس دارای یک سیستم آموزشی مشهور است. بنابراین انتخاب تحصیل در خارج از کشور در سوئیس منطقی است! این کشور به داشتن استانداردهای بالا و روش های آموزشی که مبتنی بر یادگیری فعال است، مشهور است. این نه تنها یک سیستم آموزشی کیفی است، بلکه یک سیستم آموزشی مقرون به صرفه است. بسیاری از دانشگاه های دولتی برجسته سوئیس دارای شهریه هستند که از 1100USD (دلار) بیشتر نمی باشد.

هر کشوری میزبان تعدادی دانشجوی بین المللی است. سوئیس هم همینطور. بخش بزرگی از جمعیت دانشجویی در سوئیس خارجی هستند. سیستم آموزشی تحسین شده، قیمت‌ های متوسط و گزینه ‌های متعدد بورسیه، دانشجویان بین ‌المللی را برای مهاجرت و تحصیل در سوئیس برای اخذ مدرک خود جذب می ‌کند. بر اساس شاخص جهانی صلح، سوئیس دهمین کشور امن در جهان است. نرخ پایین جرم و جنایت و قوانین سختگیرانه اسلحه تنها برخی از عواملی است که به سوئیس کمک کرده تا شهرت یک کشور امن را حفظ کند.

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در سوئیس

فردی که به عنوان سم شناس در سوئیس کار می کند، معمولا حدود 139000CHF (فرانک) در سال درآمد دارد که شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد و اساس تجربه، مهارت، جنسیت متفاوت است. حقوق سم شناسی در سوئیس از CHF63800 (فرانک) در سال (حداقل حقوق) تا CHF220000 (فرانک) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. میانگین حقوق CHF150000 (فرانک) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از CHF150000 (فرانک) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از CHF15000 (فرانک) دریافت می کنند.

در حالی که 25% بیش از CHF200000 (فرانک)درآمد دارند. یک سم شناس با کمتر از 2 سال سابقه تقریباً CHF72400 (فرانک) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال CHF96700 در سال درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال، CHF143000 (فرانک) در سال حقوق دریافت می کند، که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال سابقه کار است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در سوئیس می باشد:

نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در سوئیس

برای آگاهی بیشتر علاقه مندان مهاجرت به سوئیس در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالبی جهت اطلاع از مشکلات زندگی در سوئیس به نگارش درآمده است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *