مهاجرت تحصیلی آمریکا

دانشگاه Notre Dame در آمریکا

دانشگاه Notre Dame در آمریکا

دانشگاه Notre Dame در آمریکا و در قسمت شمالی شهر نوتردام در ایالت ایندیانای آمریکا بنا شده است. تعداد 29 ساختمان مختص اقامت دانشجویان دارد. به دلیل امکانات رفاهی که در آن وجود دارد، دانشجویان بین المللی در دوران تحصیلی خود، اقامت این دانشگاه را ترجیح می دهند. تعداد کل دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، به 12292 دانشجو می رسد که 8438 نفر آن ها در مقطع کارشناسی و 3731 نفر آن ها در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل می دهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از جمله موسسات مهاجرتی معتبر است که اطلاعات دقیق، جامع و به روزی را در خصوص کلیه دانشگاه های جهان در اختیار دارد. از طریق دریافت مشاوره می توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. ضمن این که مقاله پیش روی شما، اطلاعات و مطالب قابل توجهی را در اختیار شما قرار می دهد.

درباره دانشگاه های کشور آمریکا

در مورد دانشگاه های کشور امریکا می توان ساعت ها صحبت نمود. دانشگاه های این کشور بیشترین تعداد دانشگاه های رنک بالا و همچنین درجه یک را در دنیا دارد. به همین دلیل داشتن یک رزومه علمی خوب در اخذ پذیرش از این دانشگاه ها بسیار حائز اهمیت است. همچین داشتن معدل خوب نیز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. بطور کلی دانشگاه هایی چون دانشگاه هاروارد، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، دانشگاه استانفورد، پن استیت، ماساچوست، کالیفرنیا، دانشگاه ییل، تگزاس و کلمبیا تنها بخشی از دانشگاه های درجه یک کشور آمریکا هستند.

درباره دانشگاه Notre Dame در آمریکا

قدمت دانشگاه Notre Dame در آمریکا به 26 نوامبر 1842 میلادی باز می گردد. توسط فردی به نام ادوارد سورین به عنوان پدر روحانی به تاسیس رسید. این دانشگاه در زمین اهدایی از سوی یک سازمان کاتولیک بنا گردید. از این رو به عنوان یک دانشگاه صرفا پسرانه در زمینه پژوهشی و کاتولیکی آغاز به کار نمود. یک فرد کشیش ریاست آن را بر عهده دارد. عبارت University of Notre Dame در انگلیسی و عبارت Notre Dame du Lac در زبان فرانسوی برای این دانشگاه وجود دارد که مفهوم آن «بانوی دریاچه ما» است که به مریم مقدس، قدیس حامی دانشگاه اشاره می نماید.

در صورتی که تمایل به تحصیل در این کشور را پیدا نموده اید، ابتدا از طریق نمودار زیر با تعداد دانشجویان در این کشور آشنا شوید:

تعداد دانشجویان بین المللی در آمریکا

 

در سال 1972، اولین دانشجویان زن در این دانشگاه مورد پذیرش قرار گرفتند. این روند تا جایی ادامه داشت که در سال 2013، تعداد بانوان دانشجو به 48% کل دانشجویان رسید. فضای این دانشگاه نیز بسیار وسیع است و به 1250 هکتار می رسد. از شاخص های بارز دانشگاه می توان به معماری بی نظیر و زیبای بناهای دانشگاه، تعهد، پایبندی و ایمان قاطع به کلیسای کاتولیک و همچنین خیریه های متعددی که برای این دانشگاه وجود دارد، اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

دانشکده‌ های​ Notre Dame در آمریکا

دانشگاه Notre Dame در آمریکا از دانشکده ها، کالج ها و موسسات آموزشی مختلفی تشکیل یافته که هر یک از آن ها ارائه دهنده رشته های متنوعی هستند. این دانشگاه به علت مذهبی بودن پذیرای کشیش های زیادی است که در آن مشغول به تدریس هستند. برای مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل در این دانشگاه، لازم است با دانشکده های آن آشنا شوید که عبارتند از:

  • دانشکده برنامه‌ های تحصیلی
  • دانشکده معماری
  • دانشکده تجارت
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده مهندسی
  • دانشکده علوم
  • دانشکده هنر

اخذ پذیرش از دانشگاه Notre Dame در آمریکا

ارائه مدارک معتبر و قانونی به منظور دریافت پذیرش تحصیلی از سوی دانشگاه Notre Dame در آمریکا، موضوع مهمی محسوب می گردد. اگرچه هر دانشگاه اسناد و مدارک خاصی را از دانشجوی متقاضی درخواست می نماید. اما در اکثر مواقع،‌ مدارک درخواستی مشترک بوده و بایستی توسط دانشجو تسلیم دانشگاه گردد. شرح مدارک مورد نظر به صورت زیر است:

  • ارائه کلیه مدارک تحصیلی اخذ شده از دوره های قبلی، به اضافه ریز نمرات آن ها
  • داشتن حداقل معدل 3 از 4
  • مبلغ application fee معادل 75$ (دلار) می باشد که بایستی توسط دانشجو به صورت آنلاین پرداخت گردد.
  • رزومه فردی و تحصیلی (CV)
  • ارائه توصیه نامه (تعداد توصیه نامه ها بین 1 تا 3 بوده و به مقطع تحصیلی بستگی دارد.)
  • ارائه نمرات کسب شده در آزمون های زبان تافل و آیلتس (حد نصاب نمره تافل اینترنتی 80 و نمره هر بخش 23 می باشد. برای آزمون تافل نیز بایستی حداقل نمره 7 را اخذ نموده باشید.)

جهت زندگی در این کشور مقاله هزینه زندگی در آمریکا را مطالعه بفرمائید.

برنامه های تحصیلی دانشگاه Notre Dame در آمریکا

پس از ارائه مدارک، پرونده فرد متقاضی از سوی دانشگاه Notre Dame در آمریکا مورد بررسی قرار می گیرد. در صورتی که با درخواست متقاضی موافقت گردد، گواهی پذیرش تحصیلی برای متقاضی ارسال می شود. پس از آن فرد با در دست داشتن گواهی پذیرش تحصیلی و سایر مدارک لازم، می تواند نسبت به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اقدام نماید. فرد متقاضی می تواند با توجه به علاقه و سلیقه خود، در یکی از دانشکده های دانشگاه Notre Dame به تحصیل بپردازد. این رشته ها بسیار متنوع بوده و شامل رشته های زیر می گردد:

طراحی، کشاورزی، رشته های mba، اقتصاد، انواع مدیریت، مدیریت توسعه، علوم انسانی، رشته های الهیات، مهندسی ژنتیک،رشته های شیمی، رشته های حقوق، رشته های مربوط به هوا و فضا، انرژی، حقوق بشر، علوم کامپیوتر، مطالعات زمین شناسی، مهندسی شیمی، حقوق مدنی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی الکترونیک، علوم انرژی های فسیلی، علوم بیولوژیکی، ریاضیات، علوم نوروساینس و رفتار، مطالعات حرفه ای، علوم تجاری

 برنامه های تحصیلی دانشگاه Notre Dame در آمریکا

تحصیل در آمریکا

از آنجا که دانشگاه Notre Dame در آمریکا از درجه اعتبار ویژه و بالایی بهره می برد. لذا دانشجویانی که تحصیلات خود را در این دانشگاه به پایان می رسانند. در بالاترین درجه علمی قرار دارند. به طوری که به محض فارغ التحصیلی، می توانند با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار آمریکا، در فرصت های شغلی بین المللی و ویژه مشغول کار شوند. این افراد به دلیل سابقه تحصیلی در این دانشگاه، از دانش بالا و سطح تکنولوژی فوق العاده بهره مند هستند. برای اطلاع از نحوه پذیرش تحصیلی در دانشگاه Notre Dame در آمریکا و همچنین چگونگی دریافت ویزای تحصیلی و ویزای کاری آمریکا با وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *