مهاجرت کاری دومینیکا

حقوق ماهیانه کار در دومینیکا

حقوق ماهیانه کار در دومینیکا

اگرچه طی 3 سال اخیر حقوق ماهیانه کار در دومینیکا بهبود بسیار زیادی یافته است و درآمدها به نسبت هزینه های زندگی در این کشور، شرایط بسیار خوبی را برای مهاجران رقم زده است. اما در نظر داشته باشید که دنیای کار به دلیل تغییراتی که اورژانس جهانی کار به وجود آورده است در حال تغییر است. برخی از حرفه ها تقویت شده اند و برخی دیگر از سوی دیگر تقاضای بسیار کمتری داشته اند. این تغییرات را همه کشورها چه در آمریکای لاتین و کارائیب و چه در اروپا، ایالات متحده و سایر قاره ها تجربه کرده اند.

بسیاری از شرکت ها مجبور به استفاده از یک سیستم ترکیبی بین کار حضوری (با اقدامات بهداشتی شدید) و دورکاری شده اند. خوب است که این سناریوهای جدید را در ذهن داشته باشید تا تصمیم بگیرید در آینده در کدام رشته تحصیل کنید. همچنین، حرفه هایی را بشناسید که بیشترین درآمد را در سراسر جهان و جمهوری دومینیکا دارند. بیایید نگاهی به وضعیت بازار حرفه ای کار در دومینیکا به طور کلی بیندازیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از خلال نگارش این مقاله قصد دارد تا شما را با فضای درآمد و قواعد دستمزد در دومینیکا آشنا سازد.

قواعد حقوق ماهیانه کار در دومینیکا

دومینیکا دارای حداقل دستمزد اجباری توسط دولت است و هیچ کارگری در دومینیکا نمی تواند کمتر از این حداقل نرخ اجباری دستمزد دریافت کند. کارفرمایان در دومینیکا که نتوانند حداقل دستمزد را پرداخت کنند ممکن است توسط دولت دومینیکا مجازات شوند. حداقل دستمزد در خصوص شرایط کار در دومینیکا در واقع کمترین مبلغی است که یک کارگر می تواند به طور قانونی برای کار خود پرداخت کند. اکثر کشورها حداقل دستمزد سراسری دارند که همه کارگران باید حقوق بگیرند. حداقل دستمزد دومینیکا 4$ (دلار) در ساعت برای همه کارگران دولتی و خصوصی است.

حداقل دستمزد دومینیکا آخرین بار در 1 ژوئن 2008 تغییر کرد. حداقل دستمزد سالانه دومینیکا 7909.0$ (دلار) به ارز بین المللی است. ارز بین المللی معیاری برای سنجش ارز بر اساس ارزش دلار ایالات متحده در سال 2009 است. 24 کشور دارای حداقل دستمزد بالاتر از دومینیکا هستند و دومینیکا بر اساس نرخ حداقل دستمزد سالانه در 12% برتر همه کشورها قرار دارد.

حقوق ماهیانه 5 شغل پردرآمد در دومینیکا

جراحان و پزشکان در صدر لیست حقوق ماهیانه مطلوب در دومینیکا قرار دارند و محدوده حقوق آنان از XCD2720 تا XCD8670 (دلار کارائیب) است. جراحان به دلیل ماهیت حیاتی شغلشان در صدر فهرست مشاغل پردرآمد قرار دارند، چراکه حرفه جراح در دومینیکا مستلزم ریسک بالا و نیاز به دانش گسترده و یک مسیر طولانی یادگیری است. قضات در محدوده بعدی قرار دارند که محدوده حقوق آنان از XCD2290 تا XCD7280 (دلار کارائیب) می باشد.

قضات به دلیل مسئولیت های بزرگ مرتبط با شغلشان حقوق بسیار بالایی دریافت می کنند. تصمیم گیری در مورد سرنوشت مردم کار آسانی نیست و دستمزد بالا کاملا موجه است. وکلا با محدوده حقوقی از XCD1850 تا XCD5890 (دلار کارائیب) در رتبه بعدی قرار دارند. دلیل اصلی که وکلا دستمزدهای زیادی دریافت می کنند به دلیل ارزش بالای درک شده آنها در چشم مشتریان آنها است.

حقوق ماهیانه حوزه های شغلی در دومینیکا

مشاغل دیجیتال (توسعه نرم افزار، مخابرات) در دومینیکا بیش از هر زمان در حال افزایش هستند و همچنان مهم خواهند بود. علاوه بر این، آنها برای مردان و زنان بسیار خوب دستمزد می گیرند. برای مثال، یک توسعه‌ دهنده وب ممکن است حدود 70.767$ (دلار آمریکا) درآمد داشته باشد. توسعه نرم افزار، به نوبه خود، می تواند یکی از حرفه هایی باشد که بیش از 47.978$ (دلار آمریکا) است. همه اینها به این دلیل است که همه‌ گیری باعث محبوبیت طراحی وب، تجارت الکترونیک و بازاریابی الکترونیکی شده است.

مشاغل در بخش مراقبت های بهداشتی نیز در دومینیکا حقوق ماهیانه بسیار جذابی دارند و هر روز پزشکان، پرستاران و پرستاران بیشتری مورد تقاضا هستند. بسیاری از بیمارستان ‌ها با کمبود کادر پزشکی مواجه بوده ‌اند و به همین دلیل تقاضا برای آنها وجود دارد و خواهد بود. پرسنل بهداشتی در این کشور می توانند تا 83.961$ (دلار آمریکا) حقوق داشته باشند. مهندسی از دیگر حوزه های جذاب درآمدی در دومینیکا می باشد. این یک واقعیت است که بسیاری از شرکت های مهندسی تقاضای زیادی دارند. به عنوان مثال، رشته هایی که بیشترین درآمد را دارند، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر و مهندسی نرم افزار هستند.

حقوق ماهیانه حوزه های شغلی در دومینیکا

قواعد پرداختی در کشور دومینیکا

هر کارمندی پس از و در رابطه با هر سال کار حداقل 2 هفته ای در صورتی که کارمند کمتر از 5 سال به طور مستمر توسط کارفرما مشغول به کار بوده باشد، با حقوق کارفرمای خود از مرخصی مرخصی اعطا خواهد شد. 3 هفته که کارمند به مدت 5 سال یا بیشتر به طور مداوم توسط کارفرما مشغول به کار بوده است. مرخصی نباید دیرتر از 10 ماه پس از اتمام سال کاری شروع شود که در آن کارمند مستحق مرخصی مرخصی شده است. در صورتی که استخدام کارمند توسط کارفرما به هر دلیلی خاتمه یابد، کارفرما موظف است مبلغ حقوقی را که به او تعلق می گیرد در رابطه با مرخصی های استفاده نشده از مرخصی که کارمند در رابطه با مرخصی های تکمیل شده قبلی مستحق دریافت آن است، به کارمند بپردازد.

بازار کار در دومینیکا

استاندارد کاری هفته 40 ساعت برای پنج روز کار است. این قانون برای کار بیش از هفته کاری استاندارد، دستمزد اضافه کاری در نظر گرفته است. دومینیکا حدود 32630 نفر (2009) نیروی کار دارد که نرخ باسوادی آن 95% است. نیازهای فنی و آموزشی کشور عمدتا توسط کالج دولتی محلی برآورده می شود که دوره هایی را در زمینه نیروی کار ماهر از جمله لوله کشی، مهندسی برق، تهویه مطبوع و تبرید، سنگ تراشی، نجاری، مهندسی مکانیک، مکانیک موتور، تایپ و مهارت های اولیه هتل ارائه می دهد.

در شکل زیر به سایر متخصصان دارای حقوق ماهیانه کار خوب در دومینیکا پرداخته شده است:

متخصصان دارای حقوق ماهیانه کار خوب در دومینیکا

بسیاری از متخصصان در دومینیکا در کارائیب، ایالات متحده، کانادا یا بریتانیا آموزش دیده اند، جایی که بسیاری از آنها قبل از بازگشت به دومینیکا تجربه کاری کسب کرده اند. سرمایه‌ گذاران کارگرانی را خواهند یافت که مشتاق یادگیری و کمک به موفقیت سرمایه‌ گذاری خود هستند. برای اطلاع از مهاجرت به دومینیکا برای قرارگیری در بازار کار این کشور با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *