ویزای مسافرتی کلمبیا

جاذبه های گردشگری کلمبیا

جاذبه های گردشگری کلمبیا

کلمبیا یکی از کشورهای کم تر شناخته شده در قاره آمریکای جنوبی است. جاذبه های گردشگری کلمبیا از نظر طبیعی، شهری و تاریخی غنی است. این کشور می تواند مکانی جذاب برای سفر در قاره آمریکای جنوبی باشد و جاذبه های زیادی را برای گردشگران فراهم کند. از سواحل شنی کارائیب و سواحل اقیانوس آرام، تا کوه های آند و جنگل های بارانی آمازون، کلمبیا می تواند شگفتی ها زیادی را در خود داشته باشد. میراث آن منعکس کننده فرهنگ مردم بومی آن و همچنین اسپانیایی ها است که از اوایل قرن 15 شروع به استقرار در اینجا کردند.

حدود دو دهه پیش کلمبیا در نقشه توریستی نبود زیرا مکان امنی برای بازدید نبود. با این حال، دولت به سختی تلاش می کند تا این تصویر را تغییر دهد و باعث شود مسافران زیادی به کلمبیا سفر کنند. در ادامه برای آشنایی با جاذبه های گردشگری کلمبیا با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله همراه باشید.

معرفی جاذبه های گردشگری کلمبیا

گوهر آمریکای جنوبی، کلمبیا برای هر مسافر چیزی برای ارائه دارد. پوئبلوهای رنگارنگ، شهرهای جذاب، پارک های ملی خیره کننده و سواحل ایده آل کلمبیا همه این موارد را در خود دارد. مدت ها پیش بود که گردشگران از کلمبیا اجتناب می کردند. اما زمانها تغییر کرده است و اکنون این گوهر آمریکای جنوبی در راس کشورهای آمریکای جنوبی برای بازدید قرار دارد. کلمبیا متنوع به تمام معنی کلمه، مردم کلمبیا را اغلب به عنوان چندین کشور توصیف می کنند هر کدام با چشم انداز، فرهنگ و غذاهای خاص خود در یک کشور قرار گرفته اند.

از خط ساحلی کارائیب تا لبه آمازون، شهرهای استعماری اسپانیا گرفته تا کلان شهرهای مدرن، نقاط گردشگری کلمبیا گرفته تا سنگهای قیمتی پنهان، اینها بهترین مکان ها برای سفر در کلمبیا هستند در جدول زیر برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کلمبیا معرفی شده اند:

نام فارسینام لاتین
مدلینMedellin
کارتاگناCartagena
بوگوتاBogota
سانتا مارتاSanta Marta
جزیره سن آندرسSan Andres Island
پناهگاه لاس لاجاسLas Lajas Sanctuary
لتیسیاLeticia
دره کوکوراCocora Valley
شهر گمشده سیوداد پردیداCiudad Perdida
پارک ملی تایروناTayrona National Park
سن گیلSan Gil

مدلین از جاذبه های گردشگری کلمبیا

دومین شهر بزرگ کلمبیا زمانی خطرناک ترین شهر جهان شناخته می شد. اما به لطف برخی از پروژه های عمرانی و اراده و مقاومت ساکنان محلی، از گذشته و سایه خود بیرون آمده و به یکی از بهترین مکانها برای بازدید و اقامت کلمبیا تبدیل شده است. مدلین که “شهر بهار ابدی” لقب گرفته است، در بخش حاصلخیز کلمبیا واقع شده است که مسئول تولید بیشتر قهوه، میوه و گل این کشور است. این شهر خود به طرز شگفت انگیزی بزرگ است. خانه های آجری که از هر جهت کیلومترها پراکنده شده اند و از دیدگاه هایی که از طریق تله کابین های متصل به تنها سیستم مترو کلمبیا به بهترین وجه مشاهده می شوند، دیده می شوند. از موارد برجسته این می توان به Museo de Casa de la Memoria، و Comuna 13، باریو اشاره کرد که به کنار تپه چسبیده و بهترین هنرهای خیابانی مدلین را در خود جای داده است.

  • می توانید به ال پوبلادو، مرفه ترین منطقه شهر بروید و از بسیاری از رستوران ها لذت ببرید.
  • از Laureles، یک حومه دلپذیر درون شهری پر از پارک، کافه و بار عبور کنید.
  • در Plaza Botero سلفی بگیرید (که با مجسمه هایی از هنرمند متولد Medellin پوشانده شده است)
  • و همچنین می توانید به بازار صنایع دستی San Alejo بروید.

Medellin بزرگترین مرکز حمل و نقل در بخش Antioquia و یک نقطه عزیمت عالی برای کاوش در کمربند قهوه کلمبیا و شهرهای کوچک استعماری است که مشخصه این قسمت از کشور است.

کارتاگنا از جاذبه های گردشگری کلمبیا

شهر بندری کارتاگنا در سال 1533 تاسیس شد. یکی از بهترین مکانهای کلمبیا برای معماری و فرهنگ پر جنب و جوش، چندین قسمت کارتاگنا در سال 1984 به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد. کارتاگنا به دلیل قرارگیری در سواحل کارائیب، احساس بی نظیری به بازدیدکنندگان می دهد. بازدیدکنندگان از شهر همچنین از دسترسی آسان به سواحل، جزایر و کوه نوردی در جنگل لذت می برند. این شهر خود به سه محله تقسیم شده است:

  • گتسمانی
  • سن سباستین
  • و سانتا کاتالینا (که در آن کلیسای جامع و بسیاری از شناخته شده ترین خیابان ها و ساختمان ها را می یابید)، به علاوه سن دیگو، که به طور سنتی محل تجار است.

موارد ضروری در کارتاگنا شامل بالا رفتن از قلعه کاستیلو برای دیدن، پرسه زدن در Plaza Santo Domingo و خرید سوغاتی در بازار لاس بوووداس است.

در نمودار زیر می توانید میزان گردشگران در کشور کلمبیا را در سالیان اخیر را مشاهده کنید:

میزان گردشگر در کلمبیا در سال های اخیر

دره کوکورا در کلمبیا

فقط 15 کیلومتر دورتر از سالنتو، دره کوکورا (Cocora Valley) علاوه بر مزارع قهوه جاذبه اصلی در این قسمت از کلمبیا است. هنگام ورود به کوه های لس نوادوس، از بازدید کنندگان در دره ای سرسبز استقبال می شود. کوکورا خانه نخل مومی، درخت ملی کلمبیا و همچنین بلندترین گونه از انواع نخل است. برای بسیار تصویر معمولی درختان نخل در ساحل شنی استوایی عادی است اما دیدن نخل های بسیار باورنکردنی بلند که در برابر کوه قرار گرفته اند جذابیت بیشتری دارد. مسیرهای متعددی از طریق دره کوکورا وجود دارد که کوه ها، رودخانه ای کوچک و برخی آبشارها را پوشانده است. برای تجربه ای بینظیر سوار اسب شوید! این موارد در منطقه بسیار محبوب هستند و بسته به مسیر انتخابی شما از یک تا شش ساعت طول می کشد. اما اطمینان حاصل کنید که هنگام انتخاب مسیر طولانی تر، از تناسب اندام کافی برخوردار هستید.

شهر گمشده از جاذبه های گردشگری کلمبیا

بسیاری از مسافران از سانتا مارتا به عنوان پایگاه ماجراجویی بسیار بزرگتری استفاده می کنند که دو ساعت دورتر، در اعماق مناطق جنگلی منطقه کوهستانی سیرا نوادا آغاز می شود. در یک سفر رفت و برگشت چهار روزه می توانید به شهر گمشده کلمبیا بروید. یک مکان باستانی که توسط مردم تایرونا در حدود سال 800 میلادی ساخته شده است. این شهر پنهان بود تا اینکه حدود 50 سال پیش توسط غارتگران کشف شد. با کمک باستان شناسان و اجازه جوامع بومی این منطقه، قسمت کوچکی از آن کشف شده است و برای بازدیدکنندگان باز است.

این سفر دشوار است، دارای زمین های شیب دار و برخی از مسیرهای سخت است، بنابراین به استقامت و عزم راسخ نیاز دارد. نمی توانید این کار را به تنهایی انجام دهی.: شما هم به مجوز و هم به راهنما احتیاج دارید، زیرا این امر از طریق پارک ملی و زمین های بومی خصوصی انجام می شود. بنابراین مهم است که شرکتی را انتخاب کنید که راهنمای بومی شما را همراهی کند. رسیدن به آنجا هر چقدر هم که سخت باشد، با دیدن تاریخ باستان کلمبیا همراه است.

شهر گمشده از جاذبه های گردشگری کلمبیا

پارک ملی تایرونا کلمبیا

پارک ملی Tayrona یک مکان دیدنی برای مسافرانی است که از طبیعت لذت می برند و به گشت و گذار در ویرانه های قدیمی می پردازند. این پارک که در شمال ساحل کلمبیا واقع شده است، اکوسیستم های مختلفی را ارائه می دهد، از باتلاق ها گرفته تا مناطق باتلاقی تا جنگل های ابر برای بسیاری از مسافران، بزرگترین جاذبه پارک سواحل آن است که در خلیج های عمیق واقع شده و با درخت نارگیل سایه زده است. در واقع، سواحل Tayrona از زیباترین سواحل کلمبیا هستند. این پارک در بین تماشاگران پرنده که به دیدن کاندور آن ، گونه ای در معرض خطر، می آیند نیز محبوب است.

نام این پارک از Tayronas گرفته شده است، مردمی بومی، که آثار خود را در تعدادی از سایت های باستانی، از جمله Pueblito Chairama برجای گذاشت. Tayrona مکان خوبی برای پیاده روی و دیدن حیوانات وحشی از جمله مارمولک و میمون در زیستگاه بومی آنها است.

بوگوتا و کالی از جاذبه های گردشگری کلمبیا

اسپانیایی ها سانتافه دو بوگوتا را در 1538 و در ارتفاع نفسگیر 2،600 متری تاسیس کردند. در دامنه کوههای سرسبز واقع شده و امروزه شهری شلوغ و محل زندگی هشت میلیون نفر است. برای داشتن بهترین مرور در مورد شهر قدیمی استعمار، منطقه تجاری و حومه که تا افق امتداد دارد، می توانید با تله کابین به بالای Cerro Monserrate (3200 متر) بروید. بناهای تاریخی خیره کننده در خیابانهای باریک شهر قدیمی، باریو دل کندلاریا قرار گرفته اند. قلب شهر Plaza Bolivar است، جایی که نوازندگان به طور منظم در آنجا اجرا می کنند و سایر رویدادها در آن برگزار می شوند. در روزهای یکشنبه و تعطیلات، جاده اصلی Carrera Septima برای دوچرخه سواران، اسکیت بازان بسته می شود. بعد از اجرای ورزشی، یک جشنواره محلی در خیابان ها برگزار می شود. حداقل برای دو روز در بوگوتا برنامه ریزی کنید تا از دیدنی های اصلی بازدید کنید.

کالی بیشتر توسط خارجی ها به عنوان خانه سابق کارتل بدنام کالی شناخته می شود. بسیاری از مسافران بدون اینکه بدانند این شهر کلمبیا برای چیز دیگری نیز مشهور است، از آن چشم پوشی می کنند. اگر شما علاقه مند به یادگیری نحوه رقص سالسا هستید، کالی به عنوان پایتخت جهانی سالسا در نظر گرفته می شود. کلمبیایی ها از صمیمی ترین مردم جهان هستند. بنابراین اگر تازه با سالسا آشنا شدید نیازی نیست که خجالتی باشید. کالی همچنین میزبان مسابقات جهانی سالسا است که می توانید بچه های 4 تا 5 ساله را در مسابقات انفرادی یا گروهی تماشا کنید. جهت دریافت ویزای توریستی کلمبیا مقاله لینک شده را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *