ویزای مسافرتی ایرلند

جاذبه های گردشگری ایرلند

جاذبه های گردشگری ایرلند

ایرلند جزیره ای در غرب اروپا واقع شده است و جاذبه های گردشگری ایرلند بسیار متنوع و متعدد هستند. در این مقاله این موضوع بررسی می شود. ایرلند که به لقب سرزمین زمرد به علت داشتن تپه ها و سرزمین های بسیار سبز مشهور است دارای مناظر دیدنی و چشم اندازه های بسیار زیادی است که یا طبیعی هستند یا توسط انسان ها بوجود آورده شده اند. ایرلند دارای فرهنگ و تمدن بسیار قدیمی است و اگرچه کشور نسبتا کوچکی به نظر می رسد اما دارای مناظر بکر و بناهای باستانی بسیار زیادی است. گردشگران انتخاب های زیادی برای بازدید و کاوش در این سرزمین دارند برای آشنایی با جاذبه های گردشگری ایرلند این مقاله را که توسط همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری و نگارش شده است، دنبال کنید.

معرفی جاذبه های گردشگری ایرلند

ایرلند یکی از جذاب ترین و مورد استقبال ترین کشورهای اروپایی است. ظاهرا 82% بازدید کنندگان از ایرلند برای مناظر آن می آیند که با وجود مناظر فوق العاده چندان تعجب آور نیست. ساحلی جنوب غربی ایرلند دارای سواحل و صخره ها و شبه جزیره و دریاچه های فراوان است و مکان های بسیار جالبی برای تماشا کردن و گذراندن وقت در میان صخره ها وجود دارد. در داخل کشور زمین ها هموارتر است و تپه ها و زمین های کشاورزی سبز و باتلاق ها را میتوان دید. پایتخت ایرلند جنوبی دوبلین است که مقصد اولیه گردشگران است اما سه شهر کورک و کیلارنی و گالوی در مقصد بعدی گردشگران قرار دارند.

ایرلند پر از تجربیات هیجان انگیز و مکان های فراموش نشدنی است. ممکن که جزیره ی کوچکی باشد اما مملو از جاذبه های باور نکردنی است. کلیسا های و قلعه های قدیمی، ویرانه های مربوط سال های بسیار دور و خانه های بسیار باشکوه که می توانید در این جزیره معروف و سر سبز کشف کنید.

در جدول زیر تعدادی از محبوب ترین و مشهورترین مکان های دیدنی ایرلند آورده شده است:

نام فارسینام لاتین
صخره های موهرCliffs of moher
پارک ملی کیلارنیKillarney National Park
نیوگرانجNewgrange
گذرگاه غول هاThe Giant’s Causeway
موزه ملی باستانی ایرلندNational Museum of Ireland
کالج ترینتیTrinity College
پارک ملی بورنBurren National Park
ملک پاور اسکورتPowerscourt Estate
جزیره آرانAran Islands
قلعه کلیکنیKilkenny Castle
قلعه بلارنیBlarney Castle

صخره های موهر از جاذبه های گردشگری ایرلند

در شهرستان کلار در 214 متری عمق اقیانوس اطلس صخره های موهر قرار دارد که تا 8 کیلومتر کشیده شده اند. این صخره ها چشم انداز بسیار نفس گیر و زیبایی دارند و یکی از مشهورترین مکان های دیدنی ایرلند است. زیبایی صخره های موهر در این است که تجربه ای چند وجهی از ساحل غربی باورنکردنی از ایرلند را به ما ارائه می دهند. مناظری که می توانید از بالای صخره های موهر در روزی که هوا صاف و روشن است ببینید شامل جزایر آران، خلیج گالوی، دوازده سنجاق و کوه های مائوم ترک می شود و همچنین با نگاه به جنوب می توانید شبه جزیره دینگل و جزایر بلاسکت در کری را مشاهده کنید. صخره های موهر یکی از مکان های موردعلاقه گردشگران در ایرلند است.

پارک ملی کیلارنی و پارک ملی بورن در ایرلند

پارک ملی کیلارنی یکی از مناطق دیدنی در ایرلند است که به زیبایی دریاچه ها و کوه هایش مشهور است. این پارک نه تنها یک عمارت پراکنده و پوشیده از پیچک قرن نوزدهم را در خود جای داده است بلکه منظره ای فریبنده دارد که یک ذخیره گاه زیست کره را تشکیل می دهد. این پارک دارای سه دریاچه بزرگ است و مکانی برای زندگی گیاهان و جانوران نادر ایرلند است. این پارک قدیمی ترین پارک ملی ایرلند است که در سال 1932 تاسیس گردید.

کوچکترین پارک در بین شش پارک ملی ایران، پارک ملی بورن است. پارک ملی بورن در سال 1991 توسط دولت برای اطمینان از حفاظت از طبیعت و دسترسی عمومی تأسیس شد. اما مکان آن 350 میلیون سال قدمت دارد. این پارک با وجود کوچک بودن تنوع بسیار زیادی از مناظر ارائه می دهد از جمله ثپه های سنگ آهک، تورلاگ، زمین های جنگلب و سنگ فرش های سنگ آهک و همچنین طیف وسیعی از گیاهان را در خود جای داده است. این پارک همچنین بخش کوچکی از مناظر یخچال کارست را که بیشتر در شمال شهرستان کلار است پوشش می دهد.

گذرگاه غول ها در جاذبه های گردشگری ایرلند

گذرگاه غول ها یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در ایرلند شمالی است. این منطقه ساحلی از 40000 ستون به هم پیوسته از سنگ بازالت تشکیل شده است. ستون های آن عجیب و غریب و غیرمعمول هستند که در واقع در اثر فعالیت آتشفشانی که در حدود 60 میلیون سال پیش رخ داده است بوجود آمده است اما افسانه جالبی درمورد این مکان وجود دارد که فولکور تعریف میکند که یک غول ایرلندی به نام فین مک کول روزگاری در این منطقه زندگی می کرده است و در رقابت با غول اسکاتلندی (بناندونر) که در آن سوی آب بوده است راهی برای ایجاد سنگ در آب ایجاد کرد تا او به این سمت آب بیاید. این منطقه یکی از بهترین محل ها برای گذر کردن در ایرلند است.

گذرگاه غول ها در جاذبه های گردشگری ایرلند

موزه ملی باستان شناسی ایرلند

موزه ملی باستان شناسی ایرلند، در خیابان کیلدره در دوبلین واقع شده است. این موزه اولین بار در سال 1890 درهای خود را باز کرد و از آن زمان با وجود مجموعه های باستان شناسی گسترده خود یکی از دیدنی ترین جاذبه های ایرلند است. این موزه نمونه های برجسته ای از هنر سلتیک و قرون وسطایی را در خود جای داده است. مانند آرداغ معروف، قلاده تارا و … این موزه یکی از بهترین مجموعه های طلاهای ماقبل تاریخ در اروپا را دارد. نمایشگاه وایکینگ های این موزه اشیای باقی مانده از واکینگ ها در ایرلند را به نمایش می گذارد و بسیاری دیگر از آثار باستانی ایرلند و اروپا که ارزش بازدید کردن را دارد.

کالج ترینتی ایرلند

دانشگاه ترینتی دوبلین ایرلند معتبرترین کالج ایرلند است اگرچه رقبای آن در دانشگاه کالج دوبلین ممکن است در این مورد اختلاف نظر داشته باشند، اما احتمالاً بهترین دانشگاه ایرلند است. اما یک چیز که جای بحث ندارد ، مکان باشکوه ترینیتی است، قدمت بسیاری از بناهای باشکوه آن صدها سال است. (این کالج توسط ملکه الیزابت 1 انگلیس در سال 1592 تاسیس شد.) اگرچه این کالج بیشتر به خاطر کتاب کیلز شناخته شده است، اما ارزش آن را دارد که برای دیدن اتاق طولانی کتابخانه قدیمی که کتابخانه فیلم هری پاتر از آن الهام گرفته شده است نیز به آنجا بروید. بهترین زمان سال برای بازدید از این دانشگاه حدود اواخر ماه می است، درست پس از پایان امتحانات دانشجویان است.

نیوگرنج از جاذبه های گردشگری ایرلند

نیوگرنج، فقط 26 مایلی خارج از دوبلین و غرق در رمز و راز و شگفتی است. نیوگرانج یک گورستان معبری در ایرلند است که بنای آن بسیار قدیمی است که 3200 سال قبل از میلاد ساخته شده است و تخمین زده می شود که 300 نفر آدم طی 20 سال آن را ساخته باشند و مساحتی بیش از یک هکتار را در بر می گیرد. باستان شناسان کشف کردند که در انقلاب زمستانی ، پرتوهای خورشید به داخل مقبره ریخته و اتاق دفن باستانی را روشن می کنند. نیوگرنج در عصری ساخته شد که تنها مصالح ساختمانی آن زمان سنگ بود. نیوگرنج سالانه تقریباً 200000 نفر را به خود جذب می کند.

در نمودار زیر همچنین میزان توریست های خارجی در ایرلند در سال های اخیر آورده شده است:

توریست های خارجی در ایرلند

جزایر آران در ایرلند

سفر به گالوی بدون بازدید از جزایر آران، نام جمعی از جزایر کوچک: اینیشمور، اینیشمان و اینیشایر ناقص خواهد بود. جزایر عرفانی و منجمد در زمان به دلیل حفظ موجودیت روستایی در طول قرن ها، دست کم بدون تغییر ماندن از نظر فرهنگی، مشهور هستند. ممکن است این روزها مقداری برق در آنجا وجود داشته باشد، اما روش های گذشته با دقت در بین افراد محلی که زندگی خود را تقریباً به همان روشی که اجدادشان انجام می دادند، حفظ می شود. دور بودن، سبک زندگی ایده آل و مناظر طبیعی بی نظیر از ویژگی های مشترک جزایر است. جزایر آران را برای هر کسی که از آنها بازدید کند، تجربه ای فراموش نشدنی می کند.

قلعه های باستانی ایرلند

ایرلند دارای قلعه های قدیمی فراوانی است که از دوره های باستانی به جا مانده اند. بعضی از آن ها بسیار مشهور هستند و در لیست زیر قلعه های مشهور ایرلند آورده شده است.

  • قلعه بلارنی
  • قلعه اشفورد
  • صخره کاشل
  • قلعه راس
  • قلعه کیلکنی
  • قلعه دوبلین
  • قلعه بیر
  • قلعه دونلوس
  • قلعه تریم
  • قلعه درومولند
  • قلعه لیسمور

ایرلند قلعه های بسیاری دارد اما قلعه کلیکنی ممکن است ادعای زیباترین قلعه را داشته باشد. این قلعه با دقت مرمت شده و برای اکتشافات در معرض دید عموم قرار گرفت، قلعه در سال 1195 توسط نرمان ها ساخته شد و طی قرن ها توسط تعداد زیادی از ساکنان آن ترمیم و تغییر داده شده است. این قلعه در سال 1967 با مبلغ ناچیزی به مردم کیلکنی فروخته شد و اکنون یکی از جاذبه های محبوب بازدیدکنندگان از ایرلند و سراسر جهان است.

قلعه بلارنی یکی دیگر از قلعه های مشهور ایرلند است که در بلارنی واقع شده است قدمت آن به قرون وسطی برمی گردد اما در سال 1446 تخریب و مجددا بازسازی شد در حال حاضر نیز بخش های زیادی از آن تخریب شده است. بیشتر شهرت این قلعه بخاطر سنگ بلارنی است که طبق افسانه ها بوسیدن آن باعث فصاحت کلام می شود. در این نگارش همکاران ما در موسسه حقوق سفیران سروش سعادت تلاش نمودند جاذبه های گردشگری ایرلند را به شما عزیزان معرفی نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مهاجرت به ایرلند می توانید از مجموعه ما کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *