مهاجرت تحصیلی لیختن اشتاین

تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین

تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین

تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین شرایط ویژه ای را در بر میگیرد. در این مقاله تحصیل پزشکی در این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم. این مقاله با تلاش کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. با تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین نه تنها دانشجویان از بهترین اساتید بهره می­ برند بلکه شهریه های مناسب تری پرداخت خواهند نمود.

در دانشگاه های لیختن اشتاین تدریس در رشته پزشکی به زبان انگلیسی ارائه می­ گردد و این باعث علاقمندی بیشتر دانشجویان برای تحصیل در این کشور است. بطور کلی در کشور لیختن اشتاین تنها 4 مرکز تحصیلات عالی وجود دارد. از مهمترین دانشگاه های پزشکی در این کشور دانشگاه سلطنت لیختن اشتاین است که به صورت خصوصی فعالیت می ­کند.

بررسی تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین

در دانشگاه های پزشکی این کشور اصول و مبانی خاصی وجود دارد. در این رشته تحصیلی باید دانش، مهارت، پایان نامه و نگرش های پزشکی آموزش داده شود. این موارد در طول برنامه تحصیل آموزش داده می شود و متقاضیان تجربه کافی کسب می کنند. متقاضیان علومی مانند علوم طبیعی، علوم بالینی و علوم پایه پزشکی را آموزش می بینند. دوره های آموزشی حدود25 ساعت است. این دوره های تحصیلی پزشکی در طول 2 هفته، یک هفته در پاییز و یک هفته در بهار می باشد.

در این دوره تحصیلی متقاضی می تواند، دوره های جراحی را انتخاب کند. این دوره ها شامل جراحی عمومی، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب و چشم پزشکی است. دوره های جراحی در هر 4 سال اول سال تحصیلی است. این دوره ها 250 ساعت می باشد. ساعت های این دوره آموزشی قابل انتخاب است. به این دوره آموزشی حدود640 ساعت به برنامه های آموزشی اضافه می شود. کلاس های آموزشی در جراحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . به همین دلیل ساعت کلاس های آموزشی بیشتر بوده و دقت عمل بیشتری هم نیاز است.

دوره های بالینی تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین

این دوره ها با کسب مهارت های لازم و تمرین بر روی نمونه های آناتومیک بر روی بیماران انجام می شود. در سال6 تحصیل در این دوره پیچیدگی نمایان می شود. در این دوره اصولی مانند مقدمه ای در پزشکی، جامعه شناسی پزشکی، اخلاق و اصول پزشکی و تاریخچه پزشکی جز برنامه درسی می باشند. تحقیقات علمی در این دوره انجام می شود. آمار پزشکی، انفورماتیک ، اصول ارزیابی پزشکی و پایان نامه های مربوطه جز تحقیقات علمی دوره بالینی هستند.

در این دوره ها از دانشجویان انتظار می رود از آموزش هایی که دیده اند استفاده کنند و با بیماران در ارتباط باشند. دروس این دوره طب داخلی، جراحی زنان و زایمان، پزشکی عمومی می باشد. هر کدام از این دروس به صورت تمام وقت است. حدود4.5 هفته در حدود180 ساعت طول می کشد. تنها دوره پزشکی عمومی است که حدود2.5 هفته و به مدت100 ساعت است. آموزش هر یک از دانشجویان را یکی از اساتید بر عهده می گیرد. در طول دوره تحصیلی یک ساله اساتید می توانند، تعداد دانشجویان بیشتری را تحت آموزش قرار دهند.

تحصیل پزشکی در دانشگاه لیختن اشتاین

این دانشگاه در سال 2000 در شهر تریسن تأسیس شد که در این دانشگاه تنها دو رشته تحصیلی حقوق و پزشکی به دانشجویان ارائه می­گردد. پس از به رسمیت شناخته شدن این دانشگاه توسط دولت لیختن اشتاین اجازه صدور مدرک دکتری به دانشجویان فارغ التحصیل از این دانشگاه داده شد.

در این دانشگاه علاوه بر ارائه رشته های پزشکی، زیر شاخه های پزشکی از جمله زیست شناسی، فارماکولوژی، بیوشیمی، بیوفیزیک، علوم تغذیه و روانشناسی نیز به دانشجویان ارائه می­گردد. دانشجویان برای تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین بایستی به دانشگاه های این کشور شهریه پرداخت نمایند. شهریه دانشگاه های لیختن اشتاین در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مساعد تر است. بطوریکه هزینه تحصیلی سالیانه برابر با 4946CHF (فرانک سوئیس) می ­باشد.

تحصیل پزشکی در دانشگاه لیختن اشتاین

درباره دانشگاه خصوصی لیختن اشتاین

این دانشگاه که به اختصار (UFL) نامیده می شود، یکی از مراکز عالی برای تحصیل است. این دانشگاه در 2 زمینه مطالعاتی علوم پزشکی و حقوق برنامه های آموزشی در اختیار متقاضیان قرار می دهد. منطقه آموزشی این دانشگاه تریسن است. بیش از 20 موسسه و مراکز آموزشی با این دانشگاه همکاری می کنند. در مقطع دکترا در این دانشگاه مدارکی که اعطا می شود، معادل مدرک دکترای پزشکی است. در رشته حقوق هم مقطع دکترا با مقطع دکترای آلمانی برابر است. این دانشگاه در سال 2000 میلادی تاسیس شد. در ابتدا به عنوان دانشگاه علوم انسانی نامیده شد. در سال2007 میلادی تغییر نام داده شد و رسما به عنوان دانشگاه حقوق شناخته شد. دوره های متعدد حقوق به همراه دوره های پزشکی جز دورس این دانشگاه است. در دوره های پزشکی، متقاضیان با مدرک کارشناسی ارشد می توانند برای رشته های فناوری پزشکی، مهندسی پزشکی و زیست شناسی اقدام کنند.

دانشگاه های معتبر پزشکی در لیختن اشتاین

یکی از دانشگاه های پزشکی در کشور لیختن اشتاین دانشگاه پزشکی سنت اندروز است. این دانشگاه دارای بهترین برنامه های آموزش پزشکی برای دانشجویان می­ باشد. دانشکده پزشکی سنت اندروز زیر نظر مدرسه پزشکی و گروه های تحقیقاتی در این کشور فعالیت می ­نماید. هم اکنون این دانشگاه به دانشجویان رشته پزشکی در دو گرایش مدرک کارشناسی اعطءا می ­نماید. این موارد عبارتند از:

  • لیسانس علوم (BSC): دانشجویان برای دریافت مدرک کارشناسی علوم باید یک دوره 3 ساله را در این دانشگاه بگذرانند. مدرک کارشناسی BSC معادل مدارک مدارس پزشکی دانشگاه های آبردین، بارتز، لندن، داندی، منچستر، ادینبورگ و گلاسکو می باشد.
  • لیسانس پزشکی یا لیسانس جراحی: دانشجویان در این رشته باید به مدت 4 سال در این دانشگاه برای دریافت لیسانس پزشکی تحصیل نمایند. در برنامه های این رشته پزشکی دروسی به دانشجویان آموزش داده می ­شود که این دروس مشترک دقیقاً در دانشگاه های داندی و هیئت های بهداشتی ارائه می ­گردد.

هزینه تحصیل پزشکی و زندگی در لیختن اشتاین

هزینه تحصیل در این کشور به دوره های متفاوت بستگی دارد. به طور میانگین هزینه تحصیل بیشتر از4000€ (یورو) در سال نیست. در دانشگاه های دولتی هزینه تحصیل برای هر ترم تحصیلی حدود 850€ (یورو) است. دانشجویان برای تحصیل در این کشور بهتر است خوابگاه داشته باشند. هزینه خوابگاه به منطقه ای که برای زندگی انتخاب می کنید مرتبط است.

نمودار هزینه زندگی در این کشور بدین قرار است:

هزینه زندگی دانشجویی در لیختن اشتاین

مدارک تحصیل پزشکی در لیختن اشتاین

اگر مایل به تحصیل پزشکی در این کشور هستید. باید مراحل درخواست این دوره تحصیلی را انجام دهید. در این مرحله باید مدارکی آماده باشند. این مدارک عبارتند از:

  • پاسپورت
  • تکمیل فرم درخواست براب پذیرش دانشگاه
  • دقت در زمان مهلت دوره های تحصیلی
  • پرداخت هزینه های لازم برای تحصیل
  • اخذ ویزای تحصیلی این کشور
  • اسناد و مدارک هویتی و مالی
  • ترجمه مدارک به زبان انگلیسی یا آلمانی
  • پرداخت هزینه سفارت و ویزا
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • ترجمه با مهر تایید دادگستری

هنگامی که تمام مدارک لازم را فراهم کردید و شرایط پذیرش شما امکان پذیر شد. می توانید با توجه به تایید که دریافت می کنید. پس از این مرحله با پرداخت شهریه، می توانید برای درخواست پذیرش دانشگاه پزشکی در این کشور اقدام کنید.

اعزام دانشجو به لیختن اشتاین

دانشجویان برای اینکه بتوانند مهارت های زبان و آکادمیک خود را بهتر نمایند قبل از ورود به دانشگاه های لیختن اشتاین در دوره های مقدماتی شرکت می­ کنند. حضور دانشجویان در این دوره ها ممکن است به صورت الزامی در 10 هفته و در برخی موارد 4 هفته قبل از ورود به دانشگاه ها باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در لیختن اشتاین را دارند در مقطع پزشکی ممکن است با سوالاتی در این زمینه از جمله:

  • آیا دانشگاه های لیختن اشتاین به دانشجویان کمک هزینه تحصیلی و بورسیه اعطاء می ­نماید؟
  • آیا دانشجویان با اتمام تحصیلات خود در رشته پزشکی می ­توانند به انجام کار پزشکی در این کشور مشغول شوند؟
  • آیا مدارک دانشگاه های پزشکی لیختن اشتاین در تمام نقاط دنیا معتبر است؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی تمامی سوالات دانشجویان در این زمینه می ­باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *