مهاجرت تحصیلی مالت

تحصیل دندانپزشکی در مالتا

تحصیل دندانپزشکی در مالتا

در این مقاله شرایط تحصیل دندانپزشکی در مالتا برای افرادی که مایل به کسب آخرین اطلاعات براساس قوانین مهاجرتی 2023 هستند، بررسی می شود. مالتا به عنوان یکی از کشورهای عضو شنگن با داشتن دانشگاه ها و مقاطع تحصیلی مختلف مقصد خوبی برای تحصیل به شمار می آید. تحصیل در رشته های پزشکی امروزه یکی از پرمتقاضی ترین رشته های تحصیلی در سرتاسر جهان است. در بسیاری از کشورهای جهان نظیر ایران، دندانپزشکان از درآمد نسبتا بالایی برخوردار هستند.ممکن است در زمینه گرفتن پذیرش تحصیلی در این رشته ابهام و سوالات بسیاری برای متقاضیان وجود داشته باشد. در این گفتار تلاش شده به بسیاری از سوالات متقاضیان پاسخ داده شود. برای مثال:

  • گرفتن پذیرش دندانپزشکی در مالتا از چه طریقی امکان پذیر است؟
  • چگونه می توان برای ادامه تحصیل دندانپزشکی به طور تخصصی در مالتا اقدام کرد؟
  • برای تحصیل رشته دندانپزشکی در مالتا در چه دانشگاه هایی می توان پذیرش گرفت؟

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تجربه‌ای طولانی در زمینه گرفتن پذیرش و ویزای تحصیلی مالتا دارند. براساس همین داده ها تصمیم به تشریح شرایط تحصیل دندانپزشکی در مالتا گرفته اند. در صورت نیاز به داشتن اطلاعات بیشتر با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

اینفوگرافی تحصیل دندانپزشکی در مالتا

کشور مالتا

شاید نام کشور مالتا را کمتر به عنوان یک مقصد مهم شنیده باشید. اما در حقیقت سهولت صدور ویزا توسط دولت این کشور سبب شده است تا رفته رفته به یکی از مهم ترین مقاصد توریستی در جهان تبدیل شود. دولت این کشور نیز در تلاش است تا با سرعت به پیشرفت خود در زمینه های مختلف ادامه دهد. در سال های اخیر کانون توجه خود را به سمت تحصیل در این کشور نیز معطوف کرده است. لذا مهاجرت تحصیلی به مالتا را می توان یکی از گزینه های کم دغدغه در اروپا تلقی نمود. این کشور دارای موقعیت جغرافیایی مطلوبی برای فعالیت تجاری می باشد. شایان ذکر است که مالتا عضو منطقه شنگن می باشد.

مالتا جزیره ای کوچک در جنوب قاره اروپاست که در حدود 100 کیلومتر با کشور ایتالیا به عنوان نزدیک ترین همسایه خود، فاصله دریایی دارد. با این حال این کشور که به عنوان دهمین کشور کوچک جهان شناخته می شود. از نظر تراکم جمعیتی، یکی از متراکم ترین کشور های جهان است. آب و هوای این کشور معتدل است. اما میزان بارندگی در آن نیز به شدت زیاد است. دلیل اصلی این باران ها قرار گیری این کشور در مرکز دریای مدیترانه است.

نرخ اشتغال در این کشور بدین قرار است:

درصد نرخ بیکاری در مالتا

بررسی تحصیل دندانپزشکی در مالتا در سال 2023

کشور مالتا به تازگی در مسیر توجه به جذب دانشجو از کشور های خارجی قرار گرفته است. برای تحصیل پزشکی در مالتا در شاخه دندانپزشکی، 2 دانشگاه به تازگی و در طی چند سال اخیر احداث شده اند. اسامی این 2 دانشگاه عبارتست از:

  • دانشکده جراحی دندان دانشگاه مالتا (UM)
  • تحصیل در دوره دندانپزشکی MBBS در دانشکده پزشکی بارتز لندن که متعلق به دانشگاه کویین ماری است.

رشته های تحصیلی در این 2 دانشگاه نیز بسیار محدود است. تا زمان توسعه این امر نیاز به زمان بیش تری است. با این وجود امکان تحصیل در رشته های پزشکی نیز در این کشور امکان پذیر است. تنها دانشگاهی که در کشور مالتا به ارائه دروس پزشکی می پردازد، دانشگاه مالتا است. این دانشگاه قدیمی ترین و برترین دانشگاه این کشور است. همچنین این کشور به تازگی دست به احداث چند دانشکده علمی در سایر نقاط مالتا زده است. تحصیل دندانپزشکی در مالتا دوره MBBS به مدت 5 سال به طول می انجامد.

تحصیل دندانپزشکی در مالتا به انگلیسی

زبان رسمی مالتا انگلیسی است. لذا متقاضیان بایستی در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. متقاضیان تحصیل در رشته های تخصصی که خواهان تحصیل با استاندارد های مطلوبی هستند می توانند تحصیلات خود را در مالتا ادامه دهند. تحصیل دندانپزشکی در مالتا مانند سایر رشته ها به زبان انگلیسی صورت می پذیرد. شایان ذکر است که متقاضیان واجد شرایط که به انگلیسی تسلط ندارند می توانند در دوره های آمادگی زبان این کشور شرکت نمایند.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه مالتا (UM)

دندانپزشکی به عنوان یکی از شاخه های رشته درمان شناخته می شود. تنها یک دانشگاه برای تحصیل دندانپزشکی در این کشور وجود دارد. اگر قصد تحصیل دندانپزشکی در مالتا را دارید، تنها می توانید به دانشگاه مالتا مراجعه کنید. این دانشگاه 7 دوره مختلف برای علاقمندان به تحصیل دندانپزشکی در مالتا در نظر گرفته است. اشاره داشتیم که 7 دوره آموزشی در تقویم آموزشی سال 2019 دانشگاه مالتا در نظر گرفته شده است.

مهم ترین دوره های دندانپزشکی در دانشگاه مالتا عبارتند از:

  • گواهینامه مطالعات پایه در علوم پزشکی، دندانپزشکی و بهداشت
  • کارشناسی ارشد جراحی دندان
  • کارشناسی دستیار دندانپزشک
  • دوره آمادگی کارشناسی دستیار دندانپزشک
  • کارشناسی ارشد علوم دندانپزشکی

در ادامه به بررسی مهم ترین دوره های دندانپزشکی در دانشگاه مالتا (UM) خواهیم پرداخت.

علوم پایه پزشکی در مالتا

گواهینامه مطالعات پایه در علوم پزشکی، دندانپزشکی و بهداشت به دانشجویانی که اطلاعات اولیه در رابطه با علوم پزشکی را ارائه می کند، تعلق می گیرد. دانشجویان پس از پایان این دوره می توانند دوره های دیگر آموزشی در دانشگاه های مالتا را پشت سر بگذارند. حداقل نمره مورد نیاز برای تحصیل در این دوره ها، 5.5 در آیلتس و 61 در تافل است. این دوره 1 سال به طول خواهد انجامید و شهریه آن 16000€ (یورو) است که در ابتدای تحصیل دریافت خواهد شد.

کارشناسی ارشد جراحی دندان در مالتا (UM)

این دوره نیز یکی از دوره های تمام وقت است و حداقل 5 سال به طول خواهد انجامید. پس از پایان این دوره تحصیلی شما به یک جراح دندانپزشک تبدیل خواهید شد. سالیانه تنها 20 نفر اجازه ورود به این دوره ها را می یابند که 5 نفر از آن ها غیر اروپایی خواهند بود. شهریه سالیانه این دوره برای دانشجویان غیراروپایی 26000€ (یورو) است. نمره های شیمی، زیست شناسی و ریاضی تاثیر بسیار زیادی در اخذ پذیرش در این رشته دارند. اخذ مدرک این دوره به متخصصان کمک می کند تا مهارت ویژه ای در رشته خود دداشته باشند. لذا متقاضیان می توانند به پشتوانه تخصص این دوره درآمد خود را در کار پس از تحصیل تقویت نمایند.

کارشناسی دستیار دندانپزشک در مالتا

این دوره 1 سال به طول می انجامد و 2 ورودی پاییز و زمستان دارد. دوره های تحصیلی آن ها به صورت کاملا مجزا برگزار می‌شود. هزینه شرکت در این دوره برای شهروندان غیر اروپایی 10800€ (یورو) است. تنها 16 نفر اجازه شرکت در این دوره را خواهند داشت. پس از پایان این دوره ی آموزشی افراد آموزش دیده به عنوان دستیار در کنار دندانپزشکان مشغول کار شوند. آنها در صورت نیاز باید دوره های کارآموزی در کلینیک ها را نیز پشت سر بگذارند.

دوره آمادگی کارشناسی دستیار دندانپزشک 1 ساله است. تنها کسانی می توانند در این دوره های آموزشی شرکت کنند که حداقل 4 سال تجربه کار عملی مستند داشته باشند. این سابقه باید به تایید هیئت علمی دانشگاه برسد. پس از پذیرش اولیه، از همه دانشجویان در یک مصاحبه ورودی شرکت می کنند. شرایط کلی و اطلاعات آن ها در این مصاحبه بررسی شود. هزینه این دوره 10800€ (یورو) بوده و تنها 10 دانشجو مجوز حضور در این دوره ها را بدست می آورند.

کارشناسی ارشد علوم دندانپزشکی در مالتا

تنها کسانی می توانند در این دوره ها شرکت کنند که یک مدرک کارشناسی دندانپزشکی در دست داشته باشند. تاریخ پایان تحصیل شما برای شرکت در این دوره بسیار مهم است.هزینه شرکت در این دوره تحصیلی در سال اول 13400€ (یورو) است و سال دوم تحصیلی شما رایگان خواهد بود.

سطحتعداد ترم
تمام وقت3 ترم
نیمه وقت5 ترم

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مالتا در سال 2020

هزینه تحصیل دندانپزشکی در مالتا در سال 2023

هزینه دوره های دندانپزشکی با توجه به هر رشته متفاوت می باشد. در ذیل این مطلب در جدول زیر به صورت منظم تمام هزینه ها ذکر شده است:

نام دورههزینه‌ ها به یورو
گواهینامه مطالعات پایه در علوم پزشکی، دندانپزشکی و بهداشت€16000
کارشناسی ارشد جراحی دندان€26000
کارشناسی دستیار دندانپزشک€10800
دوره آمادگی کارشناسی دستیار دندانپزشک€10800
کارشناسی ارشد علوم دندانپزشکی€13400

هزینه زندگی در مالتا در سال 2023 به طور میانگین به میزان 800€ الی 1200€ (یورو) در ماه می باشد.

مدارک لازم برای تحصیل دندانپزشکی در مالتا 2023

مدارک لازم برای گرفتن پذیرش در سال 2023 برای رشته دندانپزشکی از دانشگاه مالتا (UM) مشابه باقی رشته های تحصیلی می باشد. این مدارک از این قرارند:

  • شناسنامه متقاضی، همسر و فرزندان
  • پاسپورت متقاضی، همسر و فرزندان (به همراه داشتن پاسپورت قدیمی نیز لازم می ­باشد.)
  • اصل مدارک تحصیلی و ترجمه رسمی مدارک به همراه ریز نمرات
  • تهیه و تکمیل فرم مخصوص ثبت نام در دانشگاه در بخش اپلای در سایت­ های رسمی دانشگاه­ های مالتا
  • ارائه معرفی نامه از استاد مورد نیاز برای دوره دکترا
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی
  • قبولی در آزمون ورودی

مدرک زبان لازم جهت اخذ پذیرش دندانپزشکی در مالتا

مدرک زبان لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در مالتا با توجه به مقطع تحصیلی متغیر است که در جدول زیر به این موضوع پرداخته شده است:

مقطع تحصیلی در دانشگاه مالتا (UM)TOEFL iBTIELTSCambeidge
دوره تحصیلات کالج615.5گواهی مقدماتی
دوره کارشناسی806.0گواهی حرفه ای
دوره کارشناسی ارشد956.5گواهی حرفه ای

آینده شغلی برای تحصیل دندانپزشکی در مالتا

متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در کشور مالتا می توانند با بررسی شاخص های مهم به آینده شغلی رشته خود پی ببرند. تحصیل دندانپزشکی در مالتا به عنوان یکی از گزینه های مطلوب می تواند متقاضیان را به بسیاری از اهداف مالی برساند. چرا که دندانپزشکی به عنوان یکی از مشاغل پر درآمد در سراسر جهان شناخته شده است. متقاضیان تحصیل در این رشته قادر اند تا به پشتوانه تحصیلات خود برای کار در مالتا و کشورهای اروپایی اقدام نمایند. یکی از شاخص های کلیدی برای آینده شغلی در مالتا، نرخ بیکاری در این کشور می باشد. .

درآمد دندانپزشکان در والتا و مالت

میانگین درآمد دندانپزشک در والتا 93122€ (یورو) معادل ساعتی 45€ (یورو) است. این میزان مبلغ 10% بیشتر 8840€ (یورو) از متوسط ​​درآمد دندانپزشک در مالت بیشتر است. میزان درآمد دندانپزشک با توجه به تجربه کاری متغیر و بدین شرح است:
سطح دندانپزشکتجربه کاریدرآمد به یورو
اول1 الی 3 سال€63463
ارشد+8 سال€116444
در نمودار زیر شاهد میانگین درآمد دندانپزشکان در مالتا می باشیم:
رشد درآمد دندانپزشکان در مالت
تحصیل در مالتا در رشته دندانپزشکی فرصت مطلبوبی برای افراد فاقد رزومه درخشان است. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که محدودیت پذیرش در این رشته در کشور مالتا وجود دارد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با توجه به شرایط شما امکان پذیری تحصیل دندانپزشکی در مالتا را بررسی خواهند کرد. برای کم کردن دشواری های مسیر و گرفتن راهنمایی بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب تحصیل دندانپزشکی در مالتا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب تحصیل دندانپزشکی در کشور مالتا می باشیم:

  • دانشگاه های معتبر در کشور مالتا در رشته دندانپزشکی کدام اند؟ دانشکده جراحی دندان دانشگاه مالتا (UM)/ تحصیل در دوره دندانپزشکی MBBS در دانشکده پزشکی بارتز لندن که متعلق به دانشگاه کویین ماری است.
  • هزینه تحصیل دوره های دندانپزشکی در کشور مالتا به چه قرار است؟ گواهینامه مطالعات پایه در علوم پزشکی، دندانپزشکی و بهداشت 16000€ (یورو)/ کارشناسی ارشد جراحی دندان 26000€ (یورو)/ کارشناسی دستیار دندانپزشک 10800€ (یورو)/ دوره آمادگی کارشناسی دستیار دندانپزشک 10800€ (یورو)/ کارشناسی ارشد علوم دندانپزشکی با هزینه 13400€ (یورو)
  • شرایط تحصیل در رشته کارشناسی دستیار دندانپزشکی در کشور مالتا به چه صورت است؟ این دوره 1ساله است و دو ورودی پاییز و زمستان دارد. افرادی می تواند در این دوره ها شرکت کنند که حداقل 4 سال سابقه کار عملی داشته باشند و همه این افراد باید در آزمون هم شرکت کنند. هزینه شرکت در این دوره برای شهروندان غیر اروپایی 10800€ (یورو) است.
  • شرایط شرکت در رشته کارشناسی ارشد علوم دندانپزشکی در مالتا چیست؟ اگر متقاضی بخواهد در این شاخه شرکت کند باید حتما دارای مدرک کارشناسی دندانپزشکی باشد و فاصله تحصیلی بین لیسانس و این دوره زیاد نباشد. هزینه شرکت در این دوره تحصیلی در سال اول تحصیل 13400€ (یورو) است منتها در سال دوم تحصیل رایگان خواهد بود.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *