مهاجرت تحصیلی دانمارک

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

یکی از کشورهای پیشرفته در جهان دانمارک است. تحصیل دندانپزشکی در دانمارک به معنای تضمین آینده برای دانشجویان می باشد. هر ساله دانشجویان زیادی جهت تحصیل از سایر کشورهای جهان، اقدام می­ نمایند. دانشجویان رشته دندانپزشکی در این کشور مهارت های عملی را به صورت کاملاً حرفه و پیشرفته آموزش می ­بینند. با تکنیک ها و روش های تشخیص و درمان انواع بیماری های دهان و دندان آشنا می ­گردند. دانشجویانی که متقاضی تحصیل در دیگر کشورها هستند، می­ توانند از چگونگی شرایط پذیرش و تحصیل در دانشگاه های مختلف در سال 2024-2023 با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نموده و از تجربیات مفید و چندین ساله آنان بهره­ مند گردند.

آشنایی با تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

از آن جایی که تحصیل دندانپزشکی در دسته علوم پزشکی قرار دارد، دانشجویان ملزم به شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه های پزشکی این کشور هستند:

  • تحصیل پزشکی در مقطع کارشناسی به زبان دانمارکی است
  • در مقاطع بالاتر علاوه بر زبان دانمارکی به زبان های آلمانی و انگلیسی نیز دروس ارائه داده می ­شوند
  • تحصیل در دانمارک یکی از روش های مهاجرتی به این کشور نیز محسوب می­ شود
  • دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان با انجام کار در دانمارک امکان دریافت اقامت دائم
  •  پس از آن تابعیت کشور دانمارک را خواهند داشت

پس می توان به این امر اذعان داشت که درحال حاضر ممکن ترین راه ورود به این کشور از طریق تحصیل می باشد. هزینه های تحصیل پزشکی در این کشوربالا است. اغلب کسانی که به این کشور مهاجرت می کنند از آن آگاه هستند. اما به دلیل بالا بودن سطح رفاهی و اجتماعی و دارا بودن این کشور از برترین نظام آموزشی جهان، این مورد را می پذیرند. اکثر دانشجویان بین المللی در کنار ادامه تحصیل به انجام کارهای دانشجویی در این کشور می ­پردازند. زیرا از حق کار درحین تحصیل برخوردار هستند. البته آن دسته از دانشجویان که از امتیازات بالای علمی برخوردار هستند، می­ توانند جهت اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور اقدام نمایند. با اخذ بورسیه تحصیلی امکان پوشش دادن هزینه های تحصیل و تا حدی زندگی برای آنان فراهم می شود.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های این کشور به صورت 2 مرحله ای انجام می گیرد. به صورت تئوری و عملی برگزار می­ گردد تا دانشجویان به درک بهتری از کار در رشته تحصیلی خود برسند. به طوری که دانشجویان پس از پایان برنامه های تئوری امکان حضور در بیمارستان ها و انجام کارهای عملی را خواهند داشت. جهت مهاجرت به این کشور پیشنهاد داده می شود ابتدا مقاله مهاجرت به دانمارک را مطالعه بفرمائید.

  • برنامه های تئوری یا نظری دندانپزشکی در دانشگاه با ارائه مباحث علوم پایه و مباحث نظری صورت می ­گیرد.
  • تحصیل دندانپزشکی در مقطع کارشناسی 3 ساله است.
  • دانشجویان از ساختار و ترمیم دندان ها و آناتومی سرو گردن آگاهی می ­یابند.

پس از پایان دوره کارشناسی دانشجویان می­ توانند جهت تحصیل در دوره­ 2 ساله کارشناسی ارشد دندانپزشکی اقدام کنند. از این رو به یادگیری برنامه های تخصصی دندانپزشکی از جمله جراحی و بیماری های مرتبط با آن بپردازند. دانشگاه های پزشکی دانمارک جهت پذیرش دانشجویان ابتدا با اخذ آزمون ورودی آنها را تأیید صلاحیت می ­نمایند. از دانشجویانی که موفق به اخذ نمره قبولی شده اند، اجازه تحصیل دندانپزشکی در دانمارک را خواهند داشت.

جهت کسب اطلاعات دقیق در خصوص تعداد متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اند می توانید نمودار زیر را مشاهده بفرمائید:

تعداد متقاضیانی تحصیلی در دانمارک

شرایط عمومی پذیرش دانشگاه ها در دانمارک

شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه های پزشکی این کشور عبارتند از:

  • داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 7

لازم به ذکر است که دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی این کشور به تحصیل می پردازند، شهریه های پایین پرداخت می ­نمایند. اما با این حال دانشجویانی که از مهارت زبان دانمارکی برخوردار هستند، می ­توانند از مزایای تحصیل رایگان دندانپزشکی در این کشور بهره ­مند گردند. در اینجا می توان به اهمیت یادگیری زبان دانمارکی هم پی برد. چنانچه پس از تحصیل در این کشور جویای اخذ اقامت می باشید مقاله اقامت دانمارک را مطالعه بفرمائید.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

دانشجویان با تحصیل در این کشور به خصوص در رشته دندانپزشکی، می­ توانند آینده شغلی خود را تضمین نمایند. زیرا دانشگاه های این کشور در لیست برترین دانشگاه های جهان قرار دارد. مدارکی که توسط این دانشگاه ها صادر می ­گردد، از اعتبار بالایی در میان کشورهای جهان برخوردار هستند.

علاوه بر این دانشجویان با تحصیل دندانپزشکی در این کشور از مزایای زیر برخوردار خواهند شد:

  • اخذ مدرک بین المللی معتبر
  • اخذ مجوز کار ضمن تحصیل در دانمارک
  • اقامت در خوابگاه های دانشگاه های دانمارک

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

هزینه تحصیل در دانمارک در دانشگاه های پزشکی رایگان نیست. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا که جهت تحصیل دندانپزشکی به دانمارک مهاجرت نموده اند، شهریه های بالاتری نسبت به دانشجویان اتحادیه اروپا پرداخت می ­نمایند. در کل می توان گفت که با توجه به بالا بودن سطح رفاهی مردم در این کشور شاد و توسعه یافته هزینه زندگی و تحصیل نیز به مراتب بالاتر از سایر کشورها است. به طور متوسط هزینه تحصیل دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا €6000 الی 16000€ (یورو) به صورت سالانه می ­باشد. دانشجویان می ­توانند جهت اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور اقدام نمایند.

این بورسیه ها دارای ارزش های متفاوتی هستند. اما به هر حال موجب کاهش برخی از هزینه های تحصیلی دانشجویان در این کشور می­ گردند.

همان طور که قبلاً بیان نمودیم:

  • دانشجویان اجازه انجام کار ضمن تحصیل در دانمارک را دارند.
  • به طور متوسط دانشجویان بین المللی در دانمارک اجازه 20 ساعت کار در هفته را خواهند داشت.
  • متوسط حقوق دانشجویان €8 الی 10€ (یورو) به ازای هر ساعت کاری می ­باشد.

هزینه زندگی در دانمارک

ناگفته نماند یافتن کار برای دانشجویانی که از مهارت زبان دانمارکی برخوردار نیستند، نسبتاً دشوار است. دانشجویان علاوه بر هزینه های تحصیل می­ باید هزینه هایی را برای زندگی در این کشور در نظر داشته باشند:

  • هزینه های زندگی در شهرهای بزرگ مانند کپنهاگ و آرهوس به طور متوسط 9000DKK (کرون دانمارک) در ماه
  • هزینه زندگی در شهرهای کوچک این کشور DKK7000 (کرون دانمارک) در ماه تخمین زده شده است.

هزینه زندگی در این کشور با جزئیات به شرح زیر می باشد:

موارد مصرفیهزینه ها به یورو
شیر (1 لیتر)€0.85
نان€2
12 عدد تخم مرغ€2.5
پنیر تازه (1 کیلوگرم)€9
سینه مرغ (1 کیلوگرم)€8
حمل و نقلهزینه ها به یورو
بلیط حمل و نقل عمومی€3
بنزین (1لیتر)€1.5
اجاره آپارتمانهزینه ها به یورو
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر€650
اجاره آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر€540

دانشگاه های پزشکی دانمارک

یکی از دانشگاه های معتبر دندانپزشکی دراین کشور دانشگاه آرهوس است که در سال 1928 در آرهوس دانمارک تأسیس گردیده است:

  • این دانشگاه در لیست 100 دانشگاه برتر در جهان قرار دارد.
  • دانشجویان با تحصیل دندانپزشکی در دانمارک در این دانشگاه به بررسی تشخیص و درمان بیماری های فک،دهان و دندان می ­پردازند.
  • هزینه تحصیل دندانپزشکی در این دانشگاه 11000$ (دلار) در سال می­ باشد.

دانشگاه پزشکی کپنهاگ یکی دیگر دانشگاه های معتبر در این کشور است. در باب این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

آیتمشرح
تعداد دانشجو39000
امکاناتدارای 4 پردیس و 6 دانشکده
مدارک لازممدرک دیپلم و ریز نمرات، مدرک زبان انگلیسی یا دانمارکی
هزینه تحصیل$10000 الی 16000$ (دلار)

دانشجویان عزیز جهت اطلاع از سایر دانشگاه های پزشکی که امکان تحصیل دندانپزشکی در دانمارک را فراهم می­ نمایند، با کارشناسان و مشاورین ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند. در پایان این مقاله پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله اعزام دانشجو به دانمارک می باشد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *