مهاجرت تحصیلی لیختن اشتاین

تحصیل در مقطع دکتری در لیختن اشتاین

اعزام و تحصیل در مقطع دکتری در لیختن اشتاین

تحصیل در مقطع دکتری در لیختن اشتاین موضوعی است که ما در این مقاله به آن خواهیم پردخت. بیشتر دانشجویان جهت ادامه تحصیل کشورهای اروپایی را انتخاب می­کنند. کشور لیختن اشتاین یکی از کشورهای کوچک در اتحادیه اروپا است که جمعیت این کشور تنها 37.000 نفر می ­باشد. هزینه های زندگی و تحصیل در این کشور بسیار مناسب است از این رو اکثر دانشجویان برای ادامه تحصیل این کشور را انتخاب می ­کنند. در این کشور 4 مرکز تحصیلات عالی وجود دارد که مهمترین ها دانشگاه سلطنت لیختن اشتاین می ­باشد. تحصیل در دانشگاه های این کشور با پرداخت شهریه هایی که این دانشگاه ها قرار داده اند امکان پذیر می­ باشد.

اما شهریه هایی که دانشگاه های این کشور از دانشجویان دریافت می ­کنند بسیار ارزانتر از دیگر کشورهای اروپایی است. همچنان این کشور به دانشجویان در مقاطع مختلف بورسیه ها و کمک هزینه هایی اهدا می ­کند تا دانشجویان بین المللی بتوانند به صورت رایگان در این کشور تحصیل نمایند.

دانشگاه های این کشور مانند دانشگاه های سایر کشورها دارای رشته های متنوعی برای دانشجویان می ­باشند. که دانشجویان جهت تحصیل در مقطع دکتری باید استاد راهنما اخذ نمایند. دانشجویان پس از تأیید استاد راهنمای خود می ­توانند جهت دریافت ویزای دانشجویی و پذیرش در دانشگاه های این کشور اقدام نمایند.

اعزام و تحصیل در مقطع دکتری در لیختن اشتاین

همانطور که در بالا ذکر نمودیم کشور لیختن اشتاین جزء کوچکترین کشورهای اروپایی است. این کشور در بین کشورهای اتریش و سوئیس قرار گرفته و در مرکز قاره اروپا قرار دارد. رشته کوه های آلپ در این کشور قرار دارد و در اکثر روزهای سال این کوه ها پوشیده از برف می ­باشد. این کشور دارای زیبائی های طبیعی بسیاری است از کوه های پوشیده از برف گرفته تا جنگل های سرسبز و روستاهای دیدنی. شرایط اقتصادی در این کشور بسیار مناسب است و اکثر سرمایه گذاران خارجی این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب می ­کنند. بطوریکه تعداد شرکت هایی که در این کشور وجود دارد از جمعیت این کشور بیشتر می ­باشد.

مردم این کشور از استانداردهای بالای زندگی برخوردارند و در عین حال هزینه های زندگی در این کشور بسیار پایین می ­باشد. با چنین شرایطی این کشور برای تحصیل دانشجویان بین المللی بسیار مناسب است. دانشگاه سلطنت لیختن اشتاین دارای 800 دانشجوی بین المللی از سایر کشورهای جهان می­ باشد. به همین دلیل این کشور یکی از بهترین سهمیه های استاد دانشجویی را در سطح اروپا به خود اختصاص داده است. دانشجویانی که از سایر کشورهای جهان برای تحصیل به این کشور سفر نموده اند می ­توانند به کشورسوئیس رفت و آمد نموده و تجربه های مفیدی به دست آورند.

تحصیل کارشناسی و کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین

دانشجویان در مقطع کارشناسی بایستی به مدت 4 سال در این دوره به تحصیل بپردازند. در این دوره دانشجویان بر روی موضوعات خاصی تمرکز نموده و با روشهای جدید و نوآورانه برای بازار کار حرفه ایی آماده می ­شوند. مدرک کارشناسی دانشگاه های لیختن اشتاین اولین مدرکی است که مراکز تحصیلات عالی ه دانشجویان اعطا می نماید.

دانشگاه های لیختن اشتاین در مقطع کارشناسی دارای رشته های علوم معماری، مدیریت بازرگانی، لیسانس علوم و کسب و کار می­ باشد. دانشجویان در پایان این دوره ممکن است برای دوره­ کارآموزی به کشورهای اروپایی فرستاده شوند دانشجویانی که جت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد وارد کشور لیختن اشتاین شده اند باید یک دوره­ 2 ساله را در این کشور بگذرانند. مقطع کارشناسی ارشد در کشور لیختن اشتاین به صورت محدود وجود دارد. اما دوره های موجود دارای بهترین کیفیت های آموزشی می­ باشد و از بهترین تجهیزات آموزشی استفاده می­ کنند.

از جمله رشته هایی که در مقطع کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین وجود دارد عبارتند از:

  • کارشناسی ارشد کارآفرینی
  • مهماری
  • مدیریت ارشد فناوری اطلاعات
  • کارشناسی ارشد مدیریت مالی

بررسی تحصیل در مقطع دکتری در لیختن اشتاین

دانشگاه های کشور لیختن اشتاین در مقطع دکتری دانشجویان تشویق به تحقیق و پژوهش می ­نمایند. در این دوره دانشجویان بایستی به پاسخ های مناسبی برای سوالاتی که هنوز پاسخ آنها به درستی داده نشده است دست یابند. دانشجویان جهت تحصیل در مقطع دکتری در لیختن اشتاین با موضوعاتی که دانشگاه های این کشور به آنها واگذار می ­نمایند باید تحقیق و پژوهش نمایند.

دانشگاه لیختن اشتاین که یکی از معتبرترین دانشگاه های این کشور محسوب می­ گردد . این دانشگاه تنها دارای دو رشته­ی اقتصاد و کسب وکار و دیگری معماری و برنامه ریزی در مقطع دکتری می­ باشد. دانشجویان برای پذیرش در مقطع دکتری بایستی مدارک مدارک کارشناسی ارشد خود را به دانشگاه های این کشور ارائه دهند.

در ضمن قبل از ارائه مدارک تحصیلی بایستی یک استاد راهنما مدارک تحصیلی دانشجو را تأیید نماید. پس از پذیرش تحصیلی دانشجو توسط دانشگاه بایستی منابع مالی دانشجو نیز مورد تأیید قرار گیرد. این بدان معناست که فرد با ارائه مدارکی به دانشگاه اثبات نماید که توانایی پرداخت هزینه های دانشجویی خود را در طول دوره­ی تحصیلی داراست.

مدارکی که دانشجویان جهت تحصیل در مقطع دکتری در لیختن اشتاین باید ارائه دهند عباتند از:

  • ارائه مدارک کارشناسی ارشد و یا معادل آن
  • ارائه مدارک دیپلم
  • ارائه مدارکی که ثابت نماید فرد به زبان انگلیسی تسلط دارد.
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه فرد
  • یک نسخه کپی از پاسپورت معتبر

دانشگاه های معتبر لیختن اشتاین

بطور کلی در کشور لیختن اشتاین 4 مرکز آموزش تحصیلات عالی وجود دارد که هر چهار مرکز دارای استاندارد های بین المللی و از کیفیت های آموزشی بالایی برخوردارند. دانشگاههای زیر در کشور لیختن اشتاین قرار دارند:

  • دانشگاه لیختن اشتاین
  • دانشگاه سلطنتی لیختن اشتاین
  • موسسه لیختن اشتاین
  • آکادمی بین المللی لیختن اشتاین

شرح تحصیل در مقطع دکتری در لیختن اشتاین

هزینه تحصیل در مقطع دکتری در لیختن اشتاین

هزینه های تحصیلی در کشور لیختن اشتاین کمی مناسب تر از دیگر کشورها می ­باشد. همچنان میزان شهریه های تحصیلی در دانشگاه های این کشور با یکدیگر متفاوت است. بطور متوسط هزینه های تحصیلی در این کشور برای دانشجویانی که از اتحادیه اروپا به این کشور مراجعت نموده اند 950CHF (فرانک سوئیس) فرانک و برای سایر دانشجویان بین المللی 1.250CHF (فرانک سوئیس) تخمین زده شده است. دانشگاه های کشور لیختن اشتاین به دانشجویان بین المللی بورسیه هایی را اهدا می ­نماید. در زیر به تعدادی از این بورسیه های اشاره می­نمائیم.

بورسیه تحصیلی HKAD و POGO-SCORE در لیختن اشتاین

این بورسیه برای دانشجویانی است که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند و به دانشجویان بین المللی که در رشته های هنر، سیاست، تحقیق و تحلیل هستند تعلق می­گیرد. بورسیه تحصیلیPOGO-SCORE توسط کمیته علمی تحقیقاتی قطب جنوب برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه قرار داده شده است. این بورسیه کمک هزینه رفت و آمد دانشجویان را برای شرکت در طرح های جهانی و همچنین مشاهده اقیانوس ها را تأمین می­نماید.

بورسیه تحصیلی RITCHIE-JENNIGNS لیختن اشتاین

این بورسیه برای دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که در رشته های حسابداری، مدیریت، امور مالی و عدالت کیفری تحصیل می­نمایند تعلق خواهد گرفت. دانشگاه های این کشور بورسیه های دیگری همچون NOW RUBICAN وMOMEM IRANIAN نیز به دانشجویان اعطا می ­نمایند. دانشجویان با سوالات زیادی در رابطه با تحصیل در مقطع دکتری در لیختن اشتاین روبرو می­ شوند از جمله:

  • آیا پس از تحصیل در مقطع دکتری در این کشور می ­توان اقامت لیختن اشتاین را کسب نمود؟
  • جهت دریافت ویزای تحصیلی لیختن اشتاین چگونه اقدام نمایم؟
  • آیا با دریافت ویزای تحصیلی لیختن اشتاین می ­توان به اعضای خانواده به این کشور سفر نمود؟

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات دانشجویان عزیز خواهد بود. همچنان دانشجویان می­توانند جهت راهنمایی های بیشتر در زمینه تحصیل در لیختن اشتاین در مقطع دکتری با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایند.

4.9/5 - (9 امتیاز)

12 دیدگاه برای “تحصیل در مقطع دکتری در لیختن اشتاین

  1. صبا صابری گفت:

    سلام

    ممنون از مطالب به روزتون

  2. ستاره گفت:

    برای خیلی از اساتید من رزومه فرستادم اما جوابی دریافت نکردم ! میشه که اساتید ایمیل هارو جواب ندن؟

  3. عادل گفت:

    مقاله هاتون عالیه. مرسییی

  4. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله مفیدی بود.

  5. امیرحسین گفت:

    با سلام
    مقاله خوبی بود.

  6. امید گفت:

    برای تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های این کشور داشتن معدل بالای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد مهم است یا خیر؟

  7. پیام گفت:

    دکتری با بورس رو هم شما انجام میدید؟

  8. سلامیان گفت:

    بورس دکترا در این کشور چطوره؟

  9. لیدا بهرامی گفت:

    خیلی خوب بود اطلاعاتتون ممنون

  10. amir abbas گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل در مقطع دکتری در لیختن اشتاین تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد تحصیل در رشته دندان پزشکی هم مطلب بذارید

  11. دنیز گفت:

    آیا بورسیه های تحصیلی اعطایی براساس آزمون یا مبتنی بر صلاحیت تحصیلی دانشجوی متقاضی؟

  12. ماندانا گفت:

    سلام و تشکر از مطالب و سایت بسیار خوبتون
    تحصیل در مقطع دکتری در لیختن اشتاین ایا برای کسی که 6 سال از تحصیل دور بوده امکان پذیر هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *