مهاجرت تحصیلی یونان

تحصیل در مقاطع مختلف یونان از ابتدایی تا دانشگاه در سال 2023

تحصیل در مقاطع مختلف یونان

تحصیل در مقاطع مختلف یونان شرایط و قوانین خاصی دارد و دانشجویان خارجی برای کسب پذیرش جهت تحصیل در مقاطع مختلف یونان باید شرایط گوناگونی را رعایت کنند. در این نوشتار، کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی کامل شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در یونان می پردازند و قصد دارند اطلاعات شما در این زمینه را به حداکثر برسانند. پس با ما همراه باشید تا با شرایط و قوانین تحصیل در مقاطع مختلف یونان و سایر موارد مرتبط به طور کامل آشنا باشید.

آموزش عالی و تحصیل در مقاطع مختلف یونان

قبل از بررسی شرایط تحصیل در یونان در مقاطع مختلف، بهتر است با سیستم آموزش این کشور آشنا شوید. سیستم آموزشی در یونان عمدتاً از ویژگی های همه جانبه آن برخوردار است که با قوانین و احکام بی شماری از وزارت فرهنگ، آموزش و امور مذهبی یونان تنظیم شده است. آموزش عالی در یونان عمدتا تحت حمایت دولت است و به دو بخش دانشگاه و فناوری تقسیم می شود. برنامه های آموزش عالی دانشگاه توسط دانشگاه ها، مدارس پلی تکنیک، انستیتوی هنرهای زیبا و دانشگاه آزاد تدریس می شوند. مؤسسات عالی فناوری، آموزش عالی را با محوریت علوم و تحقیقات کاربردی ارائه می دهند. هر ساله دانشجویان زیادی از دانشگاه های یونان فارغ التحصیل می شوند.

در جدول زیر به مدت زمان تحصیل در مقاطع مختلف یونان اشاره شده است:

دوره تحصیلیمدت زمان تحصیل
کارشناسی4 سال
کارشناسی ارشد2 تا 3 سال
دکترا3 تا 6 سال

بیشتر آنها در دوره های 4 ساله تحصیل در دانشکده های دانشگاه و گروه های دانشگاه فنی و همچنین در بخش های مختلف دانشکده آموزش و پرورش و آموزش فنی شرکت می کنند، در حالی که افرادی که در بخش های دانشگاه فنی و متخصص در رشته هایی مانند معماری و مهندسی شرکت می کنند، پس از 5 سال تحصیلات فارغ التحصیل می شوند. دانشجویانی که مایل به ثبت نام در دانشکده هنرهای زیبا هستند، امتحانات ویژه را می گذرانند و پس از 5 سال تحصیل، فارغ التحصیل می شوند. دوره های مؤسسات آموزش عالی در یونان به صورت سخنرانی یا کارگاه آموزشی برگزار می شود و بیشتر دوره ها بیش از 2 ترم به طول می می انجامد. بیشتر دپارتمان های دانشگاه در یونان دوره های تحصیلات تکمیلی 1 ساله یا 2 ساله و همچنین فرصت تحصیل دکترا را ارائه می دهند.

آموزش عالی و تحصیل در مقاطع مختلف یونان

تحصیل در دوره کارشناسی در یونان

در بررسی شرایط تحصیل در مقاطع مختلف یونان قصد داریم شما عزیزان را با شرایط تحصیل در دوره کارشناسی در یونان آشنا سازیم. برای تحصیل مقطع کارشناسی در یونان، دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند در طبق گسترده ای از برنامه های تحصیلی شرکت کنند. روانشناسی، اقتصاد، امور مالی، باستان شناسی، پرستاری، گردشگری و سایر رشته های مرتبط از برجسته ترین رشته ها برای تحصیل در دوره در دانشگاه های یونان می باشند. اگر مایل به شرکت در برنامه های تحصیل در دوره کارشناسی در یونان هستید باید در نظر داشته باشید که برنامه های تحصیل در این دوره معمولا 3 الی 4 ساله می باشند. ادامه تحصیل در دوره کارشناسی در یونان نیاز به ارائه مدرک معتبر دوره دبیرستان (متوسط) دارد. دانشجویان پس از ورود به یونان برای تحصیل در این دوره در دانشگاه مورد نظر خود، باید اقدام به دریافت مجوز اقامت در یونان کنند.

تحصیل در مقاطع مختلف یونان دوره کارشناسی ارشد

همانطور که گفته شد، تحصیل در دوره کارشناسی در یونان از 2 تا 3 سال طول می کشد و این موضوع به رشته تحصیلی دانشجویان بستگی دارد. برنامه های کارشناسی ارشد بخشی از برنامه ریزی استراتژیک بهترین دانشگاه های یونان است که هدف آنها ارتقاء دانش، توسعه تحقیقات و برآوردن نیازهای آموزشی، تحقیق و توسعه کشور است. آنها با انسجام علمی اداره می شوند و به تخصص های مربوط به حوزه های علمی برنامه های فارغ التحصیل ارجاع می دهند. آنها نیازمندی هایی را دارند که سطح بالایی از مطالعات را تضمین می کند. یک برنامه کارشناسی ارشد نمی تواند کمتر از 1 سال تحصیلی کامل طول بکشد، در حالی که بخشی از این سال، حداقل 3 ماه، به تهیه پایان نامه اختصاص می یابد.

روش های تدریس بکار رفته در دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های یونان به شرح زیر است:

  • سخنرانی
  • سمینارها و آزمایشگاه ها
  • نظارت بر تمرینات آزمایشگاهی، آموزشی یا بالینی
  • نظارت و راهنمایی در مورد نوشتن مقاله و انجام تحقیقات در زمینه های موضوعی خاص
  • دعوت از سایر کارمندان دانشگاهی و یا پژوهشی از موسسات آموزش عالی یونان و خارجی برای تدریس و آموزش

علاوه بر کادر آموزشی و پژوهشی یا اعضای ستاد آموزش، محققان مراکز تحقیقاتی یونان یا مؤسسات تحقیقاتی مستقل یا مراکز یا مؤسسات خارجی شناخته شده مربوطه و همچنین دانشمندان و سایر افراد شناخته شده (دارای مدرک معتبر) با دانش تخصصی یا تجربه تخصصی در موضوع دوره کارشناسی ارشد نیز می تواند وظایف تدریس را در دانشگاه های یونان به عهده بگیرند.

تحصیل دکترا در یونان

مطالعات دکترا در کشور یونان منجر به دریافت مدرک PhD می شود. هدف کلی مطالعات دکتری تخصصی سطح بالا در زمینه های استراتژیک دانش و ترویج تحقیقات اساسی در زمینه های مختلف علمی با هدف تقویت پایه علمی کشور است. برای شرکت در برنامه های تحصیل دوره دکترا در دانشگاه های یونان داشتن یک مدرک کارشناسی ارشد بسیار ضروری می باشد. برنامه های تحصیل دکترا در یونان به دو بخش برنامه های تحصیل سنتی دکترا و برنامه های تحصیل دکترا بر اساس سیستم آمریکایی تقسیم می شوند. تحصیل دکترا در یونان شامل شرکت در سخنرانی ها، سمینار ها و پروژه های تحقیقاتی می شود. به یاد داشته باشید که نتیجه تحصیلات دکترا در یونان بر اساس پایان نامه ارزیابی می شود. برای درخواست پذیرش تحصیلی در دوره دکترا در یونان دانشجویان باید به طور مستقیم با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرند.

کسب پذیرش برای تحصیل در مقاطع مختلف در یونان

کسب پذیرش برای تحصیل در مقاطع مختلف در یونان

روش های کسب پذیرش و اعزام دانشجو به یونان بسته به اینکه آیا متقاضی قصد شرکت در دوره های کارشناسی (دوره اول) یا تحصیلات تکمیلی (چرخه دوم یعنی کارشناسی ارشد و سوم به معنای دکترا) را دارند، متفاوت است. اگر دانشجویان قصد داشته باشند در دوره کارشناسی تمام وقت (دوره اول) در یک موسسه آموزش عالی در یونان ثبت نام کنند، باید درخواست خود را از طریق وزارت آموزش و پرورش ملی و امور دینی یونان ثبت کنند. دانشجویان باید برای ثبت نام در دوره کارشناسی در یونان مدارک مورد نیاز را تهیه کنند.

این مدارک عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر
  • رونوشت سوابق تحصیلی
  • دو عکس با اندازه گذرنامه
  • مدرک معتبر دوره دبیرستان
  • گواهی معدل نمرات GPA
  • یک گواهی نامه برای نشان دادن نه تنها تابعیت متقاضی و همچنین تابعیت والدین آنها
  • گواهی صادر شده توسط مرجع آموزشی صالح یا مقام دیپلماتیک برای تأیید صلاحیت تحصیلات عالی در کشور خود
  • یک بیانیه رسمی برای نشان دادن این که متقاضی قبلاً در یونان تحصیلات عالی ثبت نام نکرده است یا مدرکی را از یک موسسه آموزش عالی یونان کسب نکرده است
  • مدرک زبان انگلیسی یا یونانی معتبر

لطفاً توجه داشته باشید که کلیه اسناد باید به یونانی ترجمه شده و برای صحت آنها توسط یک مقام دیپلماتیک یونان در خارج از کشور یا توسط سرویس ترجمه وزارت امور خارجه یونان تأیید شود. همچنین برای پذیرش در دوره تحصیلات تکمیلی (چرخه دوم یعنی کارشناسی ارشد و سوم به معنای دکترا)، دانشجویان باید مدرک کارشناسی (برای ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد) و مدرک کارشناسی ارشد به همراه پروژه های تحقیقاتی (برای ثبت نام در دوره دکترا) ارائه دهند. علاوه بر این، دانشجویان باید در صورت نیاز (مانند شرکت در برنامه های MBA) سوابق کاری خود را اثبات کنند. مدارک زبان مورد نیاز برای تحصیل در یونان شامل IELTS، TOEFL و C1 می شوند.

درخواست ویزای تحصیلی یونان

به طور کلی، دانشجویان ایرانی برای تحصیل در مقاطع مختلف در یونان نیاز به اخذ ویزای تحصیلی این کشور دارند. علاوه بر این، دانشجویان و هموطنان عزیز باید بعد از ورود به خاک کشور یونان، اقدام به کسب مجوز اقامت قانونی در این کشور کنند. مجوز اقامت در یونان برای دانشجویان خارجی معمولا به مدت ویزای آنها معتبر خواهد بود. پس از اتمام دوره تحصیلی، دانشجویان بین المللی می توانند 6 تا 12 ماه در یونان اقامت داشته باشند و در صورتی که شغل مناسبی پیدا کنند، می توانند اقامت کار یونان را اخذ کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات متداول در باب تحصیل در مقاطع مختلف یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در مقاطع مختلف یونان می باشیم:

  • شرایط پذیرش برای تحصیل در مقاطع مختلف در یونان چیست؟ روش های کسب پذیرش و اعزام دانشجو به یونان بسته به اینکه آیا متقاضی قصد شرکت در دوره های کارشناسی (دوره اول) یا تحصیلات تکمیلی (چرخه دوم یعنی کارشناسی ارشد و سوم به معنای دکترا) را دارند، متفاوت است. اگر دانشجویان قصد داشته باشند در دوره کارشناسی تمام وقت (دوره اول) در یک موسسه آموزش عالی در یونان ثبت نام کنند، باید درخواست خود را از طریق وزارت آموزش و پرورش ملی و امور دینی یونان ثبت کنند.
  • مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی یونان چیست؟ رونوشت سوابق تحصیلی، دو عکس با اندازه گذرنامه، مدرک معتبر دوره دبیرستان، گواهی معدل نمرات GPA، یک گواهی نامه برای نشان دادن نه تنها تابعیت متقاضی و همچنین تابعیت والدین آنها، گواهی صادر شده توسط مرجع آموزشی صالح یا مقام دیپلماتیک برای تأیید صلاحیت تحصیلات عالی در کشور خود، یک بیانیه رسمی برای نشان دادن این که متقاضی قبلاً در یونان تحصیلات عالی ثبت نام نکرده است یا مدرکی را از یک موسسه آموزش عالی یونان کسب نکرده است، مدرک زبان انگلیسی یا یونانی معتبر
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *