مهاجرت تحصیلی ایسلند

تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی

تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی

امکان تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی توانسته ذهن متقاضیان زیادی را از سراسر جهان به خصوص دانشجویان ایرانی به سمت خود سوق دهد. لذا باید بدانید که اکثر دوره های تحصیلی در دانشگاه های ایسلند به زبان ایسلندی ارائه می شوند و زبان انگلیسی فقط در برخی از دوره های کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین المللی در دسترس است. البته اکثر دوره های دکترا در ایسلند به زبان انگلیسی ارائه می شوند و دانشجویان خارجی می توانند با ارائه مدارک و شرایط لازم برای تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی اقدام کنند. مردم ایسلند بعد از زبان ایسلندی به زبان انگلیسی مسلط هستند و از این نظر مشکلی ندارند.

در کشور ایسلند علاوه بر زبان ایسلندی و انگلیسی نیز برخی از دوره ها به صورت ترکیبی با دیگر زبان های شمال اروپا و نوردیک مانند دانمارکی و نروژی نیز ارائه می شود. جهت بررسی بیشتر شرایط تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی می توانید به این مقاله ارائه شده در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توجه فرمایید.

شرایط تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی

همانطور که اشاره کردیم دانشگاه های ایسلند دوره های کم تری را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و برای تحصیل در آن بهتر است زبان ایسلندی را یاد بگیرید چرا که در اینصورت گزینه های بیشتری را برای انتخاب دوره های تحصیلی پیش رو خواهید داشت. جهت تحصیل به زبان انگلیسی چنانچه زبان مادری شما انگلیسی نباشد باید برای اثبات تسلط خود مدرک زبان مانند آیلتس و یا تافل را ارائه کنید. ایسلند به صورت کلی دارای جمعیت کمی است و دانشگاه های کم تر از تعداد انگشتان دست دارد.

البته جهت تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی باید سایر شرایط را که شامل موارد زیر است برآورده کنید:

  • ارائه مدرک تحصیلی معتبر ترجمه شده
  • برقرار سایر شرایط مانند گذراندن برخی دوره ها و درس ها

در هر صورت با بررسی شرایط تحصیل در ایسلند و برقرار شرایط دانشگاه مورد نظر می توانید برای دوره های انگلیسی در ایسلند ثبت نام کنید و در این کشور تحصیل کنید.

مزایای تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی

ایسلند یک کشور جزیره ای در شمال اروپا و شمال غربی نروژ است. ایسلند طی 65 سال گذشته پیشرفت بزرگی را ارائه داده است، از یکی از فقیرترین و کم توسعه ترین کشورهای اروپا پس از جنگ جهانی دوم به یکی از ثروتمندترین ها تبدیل شد و امروز دارای دانشگاه های بسیار معتبری در اروپا است. با تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی می توانید زبان ایسلندی را نیز قرا بگیرید و در دوره های زبان ایسلندی ارائه شده در این کشور شرکت کنید. در هر صورت فراموش نکنید که برای اقامت در ایسلند نیاز به یادگیری زبان ایسلندی دارید.

تحصیل در ایسلند به طور کلی مزایای زیادی دارد. توجه کنید که تحصیل به زبان انگلیسی در ایسلند از نظر هزینه هیچ تفاوتی با تحصیل به زبان ایسلندی ندارد. از مزایای تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی شامل:

  • عدم نیاز به مدرک زبان ایسلندی
  • یادگیری زبان ایسلندی حین تحصیل
  • تحصیل در برنامه های دکترا و تحصیلات تکمیلی
  • تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های دولتی ایسلند
  • تحصیل به زبان انگلیسی با هزینه یکسان

مزایای تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی

تحصیل در دانشگاه های ایسلند به زبان انگلیسی

ایسلند مجموعا دارای 7 دانشگاه است که از این 7 دانشگاه 4 دانشگاه دولتی هستند و 3 دانشگاه به صورت خصوصی اداره می شوند. تحصیل به زبان انگلیسی در این دانشگاه معمولا در دوره های تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکترا در ایسلند امکان پذیر است. اما اگر چنانچه علاقه مند به تحصیل کارشناسی در ایسلند هستید بهتر است به فکر یادگیری زبان ایسلندی و یا تحصیل در کشور دیگر باشید چرا که دانشگاه های ایسلند در دوره کارشناسی فقط به زبان ایسلندی دوره های خود را ارائه می دهند. دوره های انگلیسی زبان ارائه شده در دانشگاه های ایسلند با توجه به تقاضا هر سال متفاوت هستند لذا برای کسب اطلاع از دوره های انگلیسی باید به سایت دانشگاه مراجعه کرده و از آنها اطلاع یابید.

در لیست زیر می توانید با دانشگاه های ایسلند آشنا شوید:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه ایسلندریکیاویک
دانشگاه کشاورزیهوانیری
دانشگاه آکوریریآکوریری
دانشگاه هولارریکیاویک
دانشگاه بیفروستبورگامس
دانشگاه ریکیاویکریکیاویک
دانشگاه هنرسارکرکور

مهارت زبان برای تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی

اگرچه در ایسلند اکثر برنامه ها به زبان ایسلندی هستند، اما هنوز هم برنامه های انگلیسی خاصی برای دانشجویان بین المللی در هر 7 دانشگاه و به ویژه در دانشگاه ایسلند که تقریباً 1100 دانشجوی بین المللی در آن تحصیل می کنند وجود دارد. هر دانشگاه مهارت زبان برای تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی را برای برنامه های مربوطه دارد. شما باید مهارت زبان انگلیسی خود را با ارائه آزمون های تافل، آیلتس (آکادمیک) یا انگلیسی کمبریج (CAE یا CPE) نشان دهید. حداقل نمره برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد تافل 79 یا آیلتس 6.5 است. از سوی دیگر برخی از برنامه ها برای برخی از برنامه های تحصیلات تکمیلی به نمره 83 بیشتری در تافل نیاز دارند. برخی از دانشگاه ها حتی نمره 6.0 در آیلتس را برای برنامه های کارشناسی ارشد مانند دانشگاه بیفرست می پذیرند.

هر دانشگاه برای دانشجویان بین المللی شهریه خاص خود را دارد. بزرگترین دانشگاه ایسلند برنامه های آموزشی را بدون هزینه تحصیل ارائه می دهد. اما دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه ثبت نام سالانه هستند که تنها ISK75000 (کرون ایسلند) است و برخی از دانشجویان نیز می توانند در صورت ثبت نام در اواسط سال تحصیلی (در ژانویه) هزینه ثبت نام ISK55000 (کرون ایسلند) را پرداخت کنند. از سوی دیگر، دانشگاه ریکیاویک برای دانشجویان بین المللی با حداقل $6800 (دلار) در هر ترم، شهریه های بالایی را دریافت می کند. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر مقاله اعزام دانشجو به ایسلند را مطالعه بفرمائید.

تحصیل در مقاطع مختلف در ایسلند

در کشور ایسلند هر سال بیش از 100 دانشجوی بین المللی وارد این کشور برای تحصیل می شوند. ایسلند مطابق با روند بولونیا اعتباری بندی می کند و مقاطع مختلف بر اساس میزان اعتبار بندی و واحد ها ارائه می شود. معمولا در هر ترم دانشجو می تواند 30 اعتبار اخذ کند. تحصیل در مقطع کارشناسی در ایسلند اولین دوره تحصیلات دانشگاهی است که با گذراندن 180 الی 240 اعتبار یا ECTS انجام می شود. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کوتاه تر است و برخی دوره ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند. دانشجویان در این دوره باید حدودا 120 واحد بگذرانند.

توجه داشته باشید که میزان مورد نیاز واحدها با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است. برای مثال تحصیل پزشکی در ایسلند با سایر رشته ها متفاوت است. همچنین تحصیل دکترا که اکثرا به زبان انگلیسی ارائه می شود حدود 3 تا 4 سال به طول می انجامد.

در نمودار زیر میزان واحدبندی های اختصاص داده شده به مقاطع مختلف در ایسلند آورده شده است:

میزان ECTS لازم در مقاطع مختلف در ایسلند

تحصیل در ایسلند با مدرک زبان انگلیسی

جهت تحصیل در ایسلند به زبان انگلیسی دانشجویان بین المللی نیاز به ارائه مدرک IELTS برای پذیر هستند. لذا دانشجویان باید برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مدرک آیلتس حداقل 6.5 و برای تحصیل دکترا به زبان انگلیسی حداقل مدرک 7 آیلتس را ارائه کنند. افرادی که در کشورهای انگلیسی زبان به دنیا آمده اند نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند. علاوه بر این نیز در ارائه مصاحبه ها میزان تسلط دانشجو به زبان انگلیسی سنجیده می شود. در آموزش عالی، سیاست تدریس از طریق زبان ایسلندی است. با این حال، روند بولونیا، به ویژه برنامه اراسموس، که هر ساله تعداد بیشتری از دانشجویان تبادل را به ایسلند تشویق می کند، ارتقا یافته است. در حالی که سیاست استفاده از ایسلندی را الزام می کند، در عمل انعطاف پذیری زیادی وجود دارد.

به عنوان مثال، دانشجویان ممکن است امتحانات خود را به انگلیسی بنویسند، استادان ممکن است از طریق انگلیسی تدریس کنند. با این حال، هرگونه تغییر در سیاست با مقاومت زیادی از طرف ایسلندی ها روبرو خواهد شد. نگرش ها این است که انگلیسی زبان ارزشمندی است که برای به دست آوردن آن ضروری است، اما لازم است ایسلندی سالم و کاملا فعال در این حوزه باقی بماند. با این حال، روند جهانی و اوضاع در سایر کشورهای شمال اروپا نشان می دهد که ایسلند به احتمال زیاد مایل است از دانشجویان در سراسر جهان بهره مند شود و دوره های بیشتری را که از طریق انگلیسی تدریس می شود، ارائه دهد. لذا دامنه آموزش ممکن است به انگلیسی تغییر یابد. جهت اطلاع از شرایط کار پس از تحصیل مقاله کار در ایسلند را مطالعه بفرمائید.

سیاست ایسلند از نظر زبان آموزش

ایسلند کشوری کوچک با 340000 نفر سکنه است. زبان آن، ایسلندی، سابقه طولانی و پایداری دارد و در طی 1000 سال تغییر کمی کرده است. سیاست های ایسلند برای زبان آن توسط یک ایدئولوژی حمایت گرایانه پایه گذاری می شود که هدف آن حفظ ایسلندی مانند هزار سال گذشته و همچنین مدرن سازی ایسلندی برای عملکرد در دنیای مدرن است. ایسلندی ها به دلیل انزوای آن، همیشه نیاز به یادگیری زبان های خارجی را تشخیص داده اند. تا سال 1999 اولین زبان خارجی اجباری که در مدارس آموزش داده می شد، زبان دانمارکی بود، زیرا ایسلند برای پانصد سال بخشی از دانمارک بود و دارای فرهنگ و ارزش های مشترک شمال اروپا است. با این حال، جهانی سازی باعث گسترش زبان انگلیسی شده است.

تماس روزانه با انگلیسی، به عنوان مثال، تلویزیون، موسیقی و اینترنت، به این معنی است که بسیاری از کودکان دانش قابل توجهی از این زبان را قبل از شروع رسمی یادگیری آن در مدرسه کسب کرده اند. سایر زبان های خارجی از این حمایت خارج از مدرسه برخوردار نیستند و از این رو تصمیم گرفته شد که زبان دانمارکی با انگلیسی به عنوان اولین زبان خارجی جایگزین شود. دانمارکی هنوز یک موضوع اجباری است اما اکثر دانش آموزان تمایلی به یادگیری آن ندارند، زیرا تصور می کنند هیچ فایده ای برای آنها ندارد، اگرچه سیاست گذاران آن را به عنوان زبان ارتباطی با سایر کشورهای شمال اروپا مهم می دانند. برای مهاجرت به کشور ایسلند می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و با مشاورین ما به صورت های مختلف ترتیب داده شده صحبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *