مهاجرت تحصیلی گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان

تحصیل داروسازی در گرجستان

دانشجویان زیادی علاقمند به تحصیل داروسازی در گرجستان هستند. رشته داروسازی به 2 صورت پیوسته و ناپیوسته برای دانشجویان برگزار می­ گردد. زبان تدریس در این رشته تحصیلی زبان انگلیسی است. هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی از نقاط مختلف جهان جهت ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و داروسازی به این کشور مهاجرت می­ نمایند. مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای دانشجویان عزیز در زمینه مهاجرت تحصیلی به دیگر کشورهای جهان می ­باشند.

یکی از مهمترین دانشگاه های این رشته دانشگاه کویتیسی آکاشی تسلیتیمی باشد. این دانشگاه از جمله قدیمی ترین دانشگاه های این کشور است. در رشته داروسازی بالاترین رتبه ها را در جهان به خود اختصاص داده است. تحصیل در رشته داروسازی در این کشور به صورت رایگان نیست. دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه می ­باشند. شهریه تحصیلی در رشته داروسازی دانشگاه کویتیسی آکاشی تسیلیتی در سال اول تحصیلی 6000$ (دلار) و در سال های بعدی 4000$ (دلار) می ­باشد.

اینفوگرافی تحصیل داروسازی در گرجستان

بررسی تحصیل داروسازی در گرجستان 2023

دانشجویانی که قصد تحصیل داروسازی در این کشور را دارند بایستی ابتدا در دوره­ های به نام پیش داروسازی را قبل از ورود به این دانشگاه سپری نمایند. این دوره­ آموزشی 69 ساعت آموزشی است که به دانشجویان آموزش های عملی را ارائه می­ نماید. دوره­ آموزشی فوق در کالج هنر این کشور برگزار می ­گردد. دانشگاه های داروسازی در این کشور از دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره­ پیش کالج را دارند آزمونی بنام PCAT را اخذ می­ نمایند. آزمون فوق در فصل های تابستان و پاییز در این کشور برگزار می کنند.

دانشگاه های داروسازی معدل دانشجویان (نمره اخذ شده در آزمون PCAT) توصیه نامه ها و مصاحبه های دانشجو با دانشگاه را مورد ارزیابی قرار می­ دهند. شروع ترم تحصیلی دانشجویان در دوره آموزشی پیش کالج داروسازی از فصل پاییز آغاز می ­گردد.

تعدادی از دانشگاه های داروسازی در این کشور عبارتست از:

  • Georgian National University
  • Black Sea University
  • Llia State University

آموزش داروسازی در گرجستان

دانشجویان برای تحصیل در دوره­ حرفه ای داروسازی در این کشور باید ابتدا درخواست تحصیل خود را ارائه نمایند. پس از آن دانشجو باید تمامی مدارک تحصیلی خود از جمله نمره قبولی در آزمون پیش کالج، معدل تحصیلی در پیش کالج داروسازی و توصیه نامه ها را به دانشکده داروسازی مورد نظر ارسال نماید.

تعداد متقاضیانی که تمایل به تحصیل در این رشته در این کشور دارند روز به روز افزایش می یابد که در نمودار زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

تعداد متقاضیان تحصیل داروسازی در گرجستان

دانشجویان بایستی قبل از اتمام دوره­ پیش داروسازی درخواست خود را به دانشکده مورد نظر ارسال نمایند. البته برخی از دانشجویان پس از گذراندن 35 ساعت آموزشی درخواست تحصیل داروسازی در این کشور را به دانشکده مورد نظر خود ارسال می نمایند. ناگفته نماند این دانشجویان باید دوره­ پیش داروسازی خود را تکمیل نموده و یا ثبت نام خود را در ساعات آموزشی باقیمانده انجام داده باشند.

دانشجویان با اتمام دوره­ پیش داروسازی و تا شروع دوره­ داروسازی حرفه ای می­ توانند به انجام کار بپردازند. دانشجویان باید توجه داشته باشند در صورتی که درخواست تحصیل داروسازی را به یکی از دانشگاه های داروسازی ارسال نموده اند. در موعد شروع تحصیل حضور نیافته باشند بایستی برای پذیرش دوباره در دانشگاه تمامی مراحل را دوباره انجام دهند.

شرایط تحصیل داروسازی در گرجستان 2023

تحصیل داروسازی در کشور گرجستان به مدت 6 الی 8 سال به طول می ­انجامد. دانشجویان ملزم به گذراندن یک دوره کارآموزی در این رشته می باشند. دانشجویان علاقمند به تحصیل داروسازی باید مدارک زیر را به دانشگاه داروسازی مورد نظر خود تحویل نمایند. تمامی مدارک تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی را به تأیید وزارت امور خارجه برسانند.

در این بخش اطلاعات کلی در خصوص این کشور بدین شرح می باشد:

اطلاعات کلی درباره گرجستان

متقاضی باید در یک دوره پیش داروسازی در به مدت 69 ساعت شرکت کند. از این طریق فرد می تواند واجد شرایط برای شرکت در دوره های فارمادی شود. این دوره 4 ساله به این ترتیب است. متقاضی باید در 3 سال اول تنها فقط آموزش ببیند. در سال آخر به صورت عملی اقدام به شرکت در دوره APPEs کند. در مرحله بعدی شرکت در آزمون PCAT گرجستان ضروری است. این آزمون در 2 زمان سپتامبر و ژانویه برگزار می شود. تنها زمان شروع کورس تحصیلی داروسازی در سپتامبر (September) است.

امتیازهای لازم برای تحصیل داروسازی در گرجستان

کسب نمره قبولی در آزمون ورودی دانشگاه، کسب نمره حداقل 900 در آزمون SAT و یا کسب حداقل نمره 19 در آزمون ACT برای ورود به دانشگاه های در رشته داروسازی ضروری است. در دانشگاه های داروسازی در مدرک کارشناسی دانشجویان را به عنوان پیش داروسازی قبول می ­نماید. دانشجو دیگر نیازی به گذراندن دوره­ پیش داروسازی نخواهند داشت. دانشجویان جهت آگاهی بیشتر در زمینه تحصیل در گرجستان باید اطلاعات خود را به روز کنند.

دوره های داروسازی در گرجستان

دانشجویان در دوره­ داروسازی بالینی آموزش هایی در زمینه خدمات بهداشت دارویی و نتایج دارویی را به صورت تجربی، تجربه می کنند. خدمات بهداشتی درمانی نیز نتایج و سیاست هایی است که به بررسی جنبه های اقتصادی، رفتاری و سیاسی خدمات دارویی می ­پردازد.

دانشجویان در این رشته ملزم به گذراندن یک سری دروس اختیاری هستند که از این قرار است:

  • روانشناسی
  • آمار
  • علوم پایه
  • علوم سیاسی و اجتماعی

جزئیات تحصیل داروسازی در گرجستان

دانشجویان در این رشته تحصیلی با چگونگی رفع مشکلات اجتماعی و سیاسی با تولید و توزیع دارو و چگونگی پرداخت هزینه های داروی آشنا می گردند. همچنین این دانشگاه ها به دانشجویان آموزش های بالینی را به صورت تجربی که به بررسی پروسه های درمانی از طریق رژیم های درمانی می ­پردازند ارائه می­ نمایند.

دوره های تخصص داروسازی در گرجستان در قالب های ذیل ارائه می شود:

  • داروشناسی
  • عمل بالینی
  • میکروب شناسی
  • ایمن شناسی
  • تحقیق و توسعه دارویی
  • تکنولوژی داروسازی
  • رژیم های غذایی دارویی

مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در گرجستان

مدارک مورد نیاز برای تحصیل داروسازی در گرجستان

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته داروسازی در کشور گرجستان را دارند. علاوه بر ارسال نامه درخواست پذیرش به دانشکده های داروسازی باید مدارک زیر را نیز به دانشگاه مورد نظر خود ارائه نمایند:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی اعم از دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آنها
  • ارائه گواهی تولد دانشجو
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه بیمه خدمات درمانی
  • ارائه آزمایشات پزشکی مبنی بر سلامت دانشجو
  • برخورداری از تمکن مالی برای زندگی در کشور گرجستان
  • ارائه گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه رسید پرداخت هزینه ویزا دانشجویی این کشور

شهریه تحصیل داروسازی در گرجستان

شهریه تحصیلی دانشجویان در رشته داروسازی به صورت این است، شهریه تحصیلی بدین صورت است:

آیتمهزینه ها به دلار
شهریه سالانه دانشگاه های داروسازی$15000
شهریه سالانه دانشکده های داروسازی$750
کتاب وسایل و تجهیزات به صورت سالانه$2208
هزینه زندگی سالانه$7200

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش دکترای داروسازی گرجستان

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترای داروسازی را دارند. در مقطع دکترا اکثر دورس به صورت تحقیقات و تزهای عملی و شفاهی می باشند. از این رو هزینه تحصیل در این مقطع رشته داروسازی بسیار بالا خواهد بود.

همچنین باید مدارک زیر را به دانشگاه داروسازی مورد نظر خود تحویل نمایند:

  • ارائه نامه درخواست پذیرش
  • پرداخت هزینه بررسی درخواست پذیرش
  • ارائه کپی مدارک تحصیلی
  • کسب حداقل نمره قبولی در آزمون ورودی
  • ارائه توصیه نامه
  • مدرک زبان

درآمد داروسازان در گرجستان در سال 2023

دانشجویانی که مدرک داروسازی را از این کشور اخذ می کنند بایستی بدانند که در این کشور این مجوز را دارند که به مدت 1 سال در این کشور به دنبال کار با مجوز تمام وقت باشند. میزان درآمد داروسازان در این کور با توجه به عواملی نظیر سوابق کاری، مدرک تحصیلی، گواهینامه و سایر موارد متغیر است.

چند نمونه از مشاغل مرتبط با رشته داروسازی از درآمد زیر برخوردار می باشند:

  • دستیار داروساز 5350GEL (لاری گرجستان)
  • مهندس پزشکی 5580GEL (لاری گرجستان)
  • بیوتکنولوژیست 8560GEL (لاری گرجستان)

درآمد سایر مشاغل مربوط به این رشته متفاوت می باشد که بدین شرح می باشد:

درآد سایر مشاغل در گرجستان

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در این کشور می باشید:

نرخ بیکاری در گرجستان

دانشجویان زیادی که قصد ادامه تحصیل در کشور گرجستان را دارند.  ممکن است با سوالات متعددی در زمینه تحصیل و کار ضمن تحصیل در گرجستان روبرو شوند از جمله:

  • آیا دانشجویان پس از اتمام تحصیلات آنها در رشته داروسازی می ­توانند در این کشور به انجام کار بپردازند؟
  • آیا مدارکی که دانشگاه های گرجستان به دانشجویان اعطاء می­ نماید در تمامی کشورهای جهان معتبر است؟
  • آیا دانشجویان می توانند به همراه اعضای خانواده خود به این کشور سفر نمایند؟

افرادی که گرجستان را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده باشند، باید با مواردی از قبیل هزینه زندگی و تحصیل در گرجستان آشنایی کامل داشته باشند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همواره پاسخگو و راهنمای عزیزان در این زمینه می ­باشند.

سوالات پرتکرار در باب تحصیل داروسازی در گرجستان

سوالات پرتکرار در باب تحصیل داروسازی در گرجستان مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • شرایط تحصیل داروسازی در کشور گرجستان چیست؟ متقاضیان تحصیل داروسازی در گرجستان ابتدای امر به منظور آمادگی برای آزمون های ورودی دانشگاه ها بایستی یا در دوره های pre medical شرکت کنند یا به صورت خود خوان، به مطالعه منابع آزمون بپردازند.
  • تحصیل داروسازی در کشور گرجستان به چه زبانی امکان پذیر است؟ تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی هم امکتان پذیر می باشد. اما افرادی که خواهان کاهش هزینه ها هستند می توانند به زبان گرجی هم تحصیل کنند.
  • مدارک مورد نیاز جهت ورود به رشته دارو سازی در گرجستان شامل چه مواردی میشود؟ مدارک هویتی/ گواهی پذیرش نهایی/ سپری کردن آزمایشات بهداشت عمومی _ پزشکی/ همراه داشتن هزینه کامل تحصیل به صورت نقدی یا رسید پرداخت به حساب دانشگاه در گرجستان/ دارا بودن هزینه اقامتگاه
  • هزینه تحصیل داروسازی در کشور گرجستان به چه صورتی است؟ هزینه تحصیل برای سال اول تا چهارم تحصیل سالانه 38580$ (دلار) است. بابت شهریه به علاوه 750$ (دلار) بابت ثبت نام است. سال اول تا سوم دانشگاه 2208$ (دلار) و سال چهارم 2944$ (دلار) می باشد. همچنین در پایان سال چهارم برای شرکت در آزمون جامع و بعد از اتمام دوره باید 1125$ (دلار) پرداخت کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “تحصیل داروسازی در گرجستان

  1. نیلوفر سعادتی گفت:

    با سلام
    من الان دانشجوی ترم ۵ پزشکی در ترکیم،می خواستم ببینم می تونم برای تحصیل داروسازی در گرجستان اقدام کنم و مدرکم معادل سازی بشه که از اول نخونم؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام. در خصوص تحصیل در گرجستان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *