مهاجرت تحصیلی دانمارک

تحصیل داروسازی در دانمارک

تحصیل داروسازی در دانمارک

تحصیل داروسازی در دانمارک از سایر گزینه های تحصیل در سال 2024-2023 می باشد که مورد استقبال بیش از 50% افراد قرار گرفته است. دانشگاه های دانمارک از اعتبار بالایی در میان دانشگاه های جهان برخوردار می­ باشد. هر ساله دانشجویان زیادی جهت ادامه تحصیل دانشگاه های این کشور را انتخاب و اقدام به پذیرش در دانشگاه های این کشور می­ نمایند. دانمارک کشوری اروپایی و پیشرفته است که دولت این کشور امکانات بسیار مناسبی را برای شهروندان این کشور فراهم نموده است.

تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان های دانمارکی و انگلیسی امکان پذیر است. دانشجویان باید دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس (IELTS) باشند. اگر چه هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور بالا است. اما دانشجویان امکان دریافت بورسیه تحصیلی و یا انجام کار ضمن تحصیل در این کشور را داشته است. از این طریق می ­توانند برخی از هزینه های تحصیل و زندگی خود در این کشور را تأمین نمایند.

تحصیل داروسازی دراین کشور یکی از رشته های پزشکی در این کشور محسوب می ­شود. جهت پذیرش در دانشگاه های پزشکی دانمارک، دانشجویان باید در آزمون ورودی دانشگاه های این کشور شرکت نمایند. مردم این کشور یکی از مرفه ترین مردم جهان هستند. همچنین مردم این کشور بالاترین رتبه رضایت مندی از زندگی را در میان سایر مردم جهان کسب نموده اند. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجربیات مفیدی که در زمینه مهاجرت تحصیلی به دیگر کشورها دارند، اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار دانشجویان عزیز قرار می­ دهند.

بررسی تحصیل داروسازی در دانمارک

تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی در این کشور به مدت 3 سال است. شرایط عمومی برای پذیرش در دانشگاه های داروسازی این کشور عبارتند از قبولی در آزمون ورودی و مدرک زبان دانمارکی. از آنجائیکه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های این کشور به زبان دانمارکی ارائه داده می ­شود. همه­ دانشجویان بایستی از مدرک زبان دانمارکی با سطح A برخوردار باشند. سطح A زبان دانمارکی بالاترین سطح زبان در این کشور است. علاوه بر شرایط عمومی که بیان نمودیم. پذیرش در هریک از دانشگاه های داروسازی این کشور الزامات خاص خود را دارند. از مهمترین الزاماتی که اکثر این دانشگاه ها قرار داده اند، کسب حداقل نمره 6 در آزمون های ورودی دانشگاه ها می ­باشد.

لازم بذکر است دانشجویان تنها 1 بار در سال اجازه ثبت نام و تحصیل در دانشگاه های داروسازی دانمارک را دارند. پس از پایان دوره­­ کارشناسی دانشجویان می توانند جهت ادامه تحصیل داروسازی در مقطع کارشناسی ارشد اقدام نمایند. همچنین امکان ادامه تحصیل در رشته داروسازی برای آن دسته از دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی در رشته های علوم طبی، علوم دارویی، بهداشت، بیوتکنولوژی و شیمی هستند نیز وجود دارد. طول دوره تحصیلی در این مقطع 2 سال می­ باشد. دانشجویان بین المللی می ­تواند در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی به ادامه تحصیل بپردازند.

مزایای ویژه تحصیل داروسازی در دانمارک

مهم ترین مزایای تحصیل داروسازی در این کشور عبارت است از:

  • تحصیل در جامعه آموزشی برتر و نوین
  • امکان تحصیل به هر 2 زبان دانمارکی و انگلیسی
  • اخذ مدارک معتبر جهانی از دانشگاه های برتر
  • امکان ادامه تحصیل در کشورهای number1
  • امکان سفر به تمامی کشورهای حوزه شنگن
  • امکان کار حین تحصیل در آزمایشگاه ها و داروخانه ها
  • امکان اخذ اقامت پس از تحصیل

جهت تحصیل در این کشور ابتدا پیشنهاد داده می شود مقاله ویزای تحصیلی دانمارک را مطالعه بفرمائید. همچنین تعداد متقاضیانی که این کشور را برای تحصیل انتخاب نموده اند در نمودار زیر بیان گردیده است:

تعداد متقاضیانی تحصیلی در دانمارک

مدارک لازم جهت تحصیل داروسازی در دانمارک

متقاضیانی که قصد تحصیل داروسازی را دارند، باید تمامی مدارک زیر را به دانشگاه مورد نظر خود در این کشور ارائه بنمایند:

  • مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آنها که می­ باید مورد تأیید وزارت امور خارجه و دادگستری قرار گرفته باشند.
  • تکمیل فرم پذیرش در دانشگاه های دانمارک
  • ارائه مدرک لازم جهت اثبات تمکن مالی
  • گواهی پزشکی مبنی بر سلامت دانشجوی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری که در طول 3 ماه اخیر اخذ گردیده باشد.
  • یک نسخه کپی از مدارک هویتی دانشجو
  • اسکن از تمامی صفحات پاسپورت معتبر دانشجو
  • ارائه مدرک زبان آلمانی، انگلیسی و یا دانمارکی
  • پرداخت هزینه های جانبی و فیش های درخواست ویزا

همچنین جهت تحصیل پزشکی در دانمارک پسشنهاد داده می شود مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

هزینه های تحصیل داروسازی در دانمارک

تحصیل در رشته های پزشکی در لیست گرانترین رشته های تحصیلی در این کشور می­ باشد. داروسازی نیز یکی از رشته های پزشکی محسوب می ­گردد. هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور بسته به ملیت دانشجویان با یکدیگر متفاوت است. بطوریکه دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا به این کشور مراجعت نموده اند، هزینه های کمتری جهت ادامه تحصیل نسبت به دانشجویان سایر کشورها پرداخت می ­نمایند.

از طرفی دانشجویان کشورهای کانادا و آمریکا از تخفیف های ویژه ای برای ادامه تحصیل در این کشور برخوردار می­ باشند. اما بطورمتوسط هزینه های تحصیل داروسازی برای دانشجویان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا 8000$ (دلار) به ازای هر ترم تحصیلی تخمین زده شده است.

دانشجویان علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه زندگی در دانمارک بسته به سطح زندگی دانشجویان با یکدیگر متفاوت است که به شرح زیر می باشد:

آیتمهزینه ها به کرون دانمارک
یک وعده غذا در رستوران معمولیDKK140
یک قرص نان 500 گرمیDKK17.62
1 کیلو گرم سینه مرغDKK72
1 کیلو گرم گوشت گاوDKK104
آب (0.33 لیتر بطری)DKK18.66
عبور مرور ماهیانهDKK 500
 بنزین لیتریDKK14.3
تعرفه 1 دقیقه مکالمه تلفنیDKK0.12
اجاره آپارتمان خوابه در مرکز شهرDKK7587

هزینه های تحصیل داروسازی در دانمارک

معرفی دانشگاه های داروسازی دانمارک

دانمارک دارای چندین دانشگاه داروسازی می­ باشد که اعتبار بالایی در میان دانشگاه های جهان دارند. دانشگاه کپنهاگ معتبرترین دانشگاه در این کشور است که در پایتخت دانمارک شهر کپنهاگ واقع شده است. این دانشگاه دارای 6 دانشکده علوم پزشکی می ­باشد. امکانات بسیار مناسب آموزشی را برای دانشجویان خود فراهم نموده است. هم اکنون نیز پذیرای 23000 دانشجو می­ باشد. اکثر رشته های تحصیلی به زبان دانمارکی ارائه می­ گردد. البته برخی از دروس به زبان های انگلیسی و یا آلمانی نیز تدریس می­ گردد. یکی از دانشگاه های بزرگ و قدیمی این کشور، دانشگاه دانمارک جنوبی است که در سال 1998 در شهر زیلند تأسیس گردید.

این دانشگاه در لیست 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. هم اکنون نیز 31000 دانجو در این دانشگاه به تحصیل مشغولند. همچنین دانشگاه آلبورگ نیز از دیگر دانشگاه های داروسازی معتبر در دانمارک می­ باشد که در سال 1947 در این کشور تأسیس گردیده است. این دانشگاه دارای 4 دانشکده می ­باشد که دانشکده پزشکی آن رشته داروسازی را به دانشجویان ارائه می­ نماید. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های این کشور می­ توانند در زمینه های مختلف تحصیلی و مهاجرت به دانمارک از مشاوره های مفید کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت  بهره­مند گردند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *