مهاجرت کاری قبرس

بازار کار مهندسی برق در قبرس

بازار کار مهندسی برق در قبرس

بازار کار مهندسی برق در قبرس به دلیل اهمیت برق در این کشور و ارتباط گسترده این صنعت با سایر بخش از اهمیت زیادی در این کشور برخوردار است. قبرس با نرخ مالیات پایین و عضویت در اتحادیه اروپا کشوری مهاجرپذیر و محبوب در میان سرمایه گذاران و کارآفرینان است. این کشور در رشته مهندسی برق مشاغل متنوع و گسترده را در بازار کار مهندسی برق را به خود می بینید و خواهان مهندسین برق متبحر و متخصص از کشورهای اتحادیه اروپا و سایر کشورها است. چنانچه بتوانید در بازار کار مهندسی برق در قبرس ورود پیدا کنید می توانید از درآمد و شرایط مناسبی برخوردار شوید. برای نگاهی دقیق تر به بازار کار مهندسی برق در قبرس همراه با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت باشید و این مطلب را از دست ندهید.

تاریخچه بازار کار مهندسی برق در قبرس

جزیره کوچک مدیترانه ای قبرس بیش از 100 سال است که از مزایای برق بهره مند است. منبع جدید انرژی برای اولین بار در سال 1903 با نصب و راه اندازی یک مولد برق توسط دولت استعماری وقت انگلیس برای تأمین نیازهای کمیسیون در لفکوزیا معرفی شد. اندکی پس از آن با نصب یک ژنراتور دوم در بیمارستان عمومی لفکوزیا دنبال شد. به زودی تعداد محدودی از مردم قبرس از سال 1912 شروع به استفاده از برق كردند، زمانی كه اولین شركت برق كه یك نیروگاه با ژنراتورهایی را اداره می كرد به همت برادران استاماتیو ، جورج یاننوپولوس و سایر كارآفرینان شرکت لمسو تشكیل شد. این شرکت Electrofotistiki Eteria Lemesou نام داشت. جورج پیریدز ، شخصیتی قدرتمند در پایتخت، سال بعد در سال 1913 شرکت برق نیکوزیا را تشکیل داد. به طور طبیعی، در طی چند سال، تمام شهرهای دیگر نیز به دنبال آن رفتند.

در سال 1922 مقامات برق شهری در شهرهای آموخوستوس، لارناکا و پافوس تشکیل شدند، در حالی که در شهر کرینیا شهرداری شهر در سال 1927 شرکت برق خود را تأسیس کرد. به تدریج ، تعدادی از مراکز روستایی مانند مرفو، پلترس، پدولاس، لفکارا، خشروس، لفکا و لفکونیکو شرکتهای برق خود را تشکیل دادند. با این وجود، برق تا سال 1952در روستاها و حومه های کوچک تقریباً وجود نداشت. تا سال 1952 28 شرکت در 6 شهر بزرگ و 22 شهر کوچک و روستا خدمت می کردند. 16 شرکت، شرکت های شهرداری یا مشاغل عمومی بودند که برخی از آنها فقط در هنگام غروب برق را تأمین می کردند. همچنین، قانون موجود در آن زمان، شرکت های خصوصی را از تأمین برق در خارج از شهرداری یا منطقه روستای خاص خود منع می کرد. پس از آن صنعت برق در قبرس گسترش یافت.

مهندسی برق در قبرس

مهندسی برق و الکترونیک (EE) رشته مهندسی است که با تحقیق، طراحی، تجزیه و تحلیل، ساخت و آزمایش دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی همراه است. مهندسان الکترونیک در بازار کار رشته مهندسی در قبرس با طراحی و پیاده سازی سیستم های الکتریکی و الکترونیکی پیچیده، اصول علوم و فنون پایه را برای بهبود استانداردهای زندگی مردم به کار می گیرند. آنها تحقیق و توسعه را انجام می دهند تا به طور مداوم وضعیت دانش مهندسی را در بسیاری از زمینه ها مانند:

  • الکترونیک یکپارچه
  • مدارهای مایکروویو
  • مواد الکترومغناطیسی
  • پردازنده های سیگنال
  • برق قدرت
  • طراحی کامپیوتر
  • قدرت و انرژی

و برای ارائه سیستم در ریز الکترونیک، مغناطیس الکترومغناطیسی، تصویربرداری، شبکه های مخابراتی، تولید، انتقال و توزیع برق کار می کنند. مهندسان الکترونیک و برق در قبرس اغلب با مهندسان سایر رشته ها برای حل مشکلات کار می کنند.

اشتغال در بازار کار مهندسی برق در قبرس

برای کار در قبرس به عنوان یک برقکار و مهندس برق، باید گواهینامه صلاحیت مربوطه را داشته باشید. برای دریافت گواهینامه صلاحیت خاص باید همراه با برنامه مربوطه، اصل یا کپی های معتبر مدارک تحصیلی خود، گواهینامه های تجربه خود به عنوان برق و هر گونه گواهینامه دیگری که فکر می کنید به شما در ارزیابی درخواست شما کمک می کنند، ارائه دهید. بعلاوه، اگر شما تابع کشور دیگری هستید، ملزم به کپی یک نسخه تصدیق شده از گذرنامه یا شناسنامه خود و همچنین اسناد پشتیبان در مورد میزان مسئولیتی هستید که توسط مقامات صالح کشور خود برای انجام کارهای الکتریکی به شما اعطا شده است. علاوه بر این، اشاره شده است که تا زمانی که کسی گواهی صلاحیت مربوطه را برای استفاده از حرفه برق تأمین کرده باشد، باید دارای یک گواهینامه ثبت نام معتبر سالانه، مطابق با مقررات برق 1941-2004 باشد.

از جمله صلاحیت ها شامل موارد زیر می شود:

  • گواهی صلاحیت مهندس برق (مدارک تحصیلی در سطح دانشگاه)، کلاس A ، B و C بسته به تجربه در الکترومکانیک
  • گواهی صلاحیت تکنسین ارشد برق (مدارک تحصیلی در سطح HTI ، TEI و غیره) در مرحله 1، 2 و 3، بسته به تجربه در الکترومکانیک
  • گواهی صلاحیت نگهداری تجهیزات و دستگاه های الکتریکی (سطح اول)
  • گواهی صلاحیت نگهداری تجهیزات و دستگاه های الکتریکی (سطح دوم)
  • گواهی صلاحیت پیمانکار تاسیسات برق
  • گواهی صلاحیت تکنسین برق

بازار کار مهندسی برق در قبرس و گواهی کار

بازار کار مهندسی برق در قبرس و گواهی کار

برای دریافت پروانه فعالیت در بخش کارهای الکتریکی، باید نسخه های اصلی یا کپی های تایید شده زیر را به دفتر مرکزی اداره خدمات برق و مکانیک یا دفاتر منطقه ای تحویل دهید:

  • فرم 25B از EMS
  • یک گواهی امضاء شده که مالک آن، مسئولیت تجارت را بر عهده دارد.
  • اگر مالک گواهی ثبت مربوطه را نداشته باشد، ممکن است مجوز فعالیت یک تجارت تا زمانی که مالک در خدمت خود باشد، به عنوان برقکار مسئول صادر شود.
  • گواهی ثبت شرکت که توسط ثبت شرکت ها صادر می شود.
  • گواهی ثبت نام برق کار مسئول که باید قبل از تاریخ ثبت درخواست صدور مجوز برای فعالیت تجاری در کارهای برق صادر شده باشد.
  • گواهی اشتغال به کار برق مسئول که توسط اداره کار منطقه مربوطه صادر شده است.

برای دریافت گواهی صلاحیت به عنوان یک تکنسین برق باید بیش از 18 سال سن داشته باشید. شما باید حداقل یک گواهی پایان دوره کامل آموزش سیستم کارآموزی دولت به عنوان یک تکنسین برق داشته باشید. یا شما باید شواهدی ارائه دهید که حداقل 3 سال در خدمت یک پیمانکار ثبت شده به عنوان شاگرد خدمت کرده اید و سازمان صدور مجوز را متقاعد کنید که دانش عملی و تجربه کافی در زمینه تکنسین برق را دارید

پیمانکار تاسیسات برق در قبرس

برای دریافت گواهینامه صلاحیت پیمانکار تاسیسات برق در قبرس حداقل باید 21 سال داشته باشید. شما باید فارغ التحصیل یک مدرسه فنی دولتی در رشته مهندسی برق باشید و حداقل 1 سال آموزش عملی پس از تحصیل در تاسیسات الکتریکی داشته باشید تا رضایت سازمان صدور مجوز را داشته باشد. یا باید یک مهندس برق ثبت شده باشید و حداقل 3 سال خدمات پس از تحصیل در مدرسه را داشته باشید تا رضایت سازمان صدور مجوز را داشته باشد یا اینکه شما باید حداقل 6 سال خدمت در تاسیسات الکتریکی داشته باشید تا رضایت سازمان صدور مجوز را داشته باشد و علاوه بر موارد فوق، باید معاینه مربوطه را در مورد این موضوع سازمان دهید که هر از گاهی توسط اداره خدمات برق و مکانیک سازمان یافته است.

حقوق مهندسین برق در قبرس

میزان حقوق مشاغل مهندسی برق در قبرس متفاوت است اما به صورت میانگین یک مهندس برق در قبرس حدود 1980€ (یورو) حقوق دریافت می کند. همچنین بازه متوسط حقوق و درآمد مهندسین برق در کشور قبرس 990€ (یورو) الی 3080€ (یورو) در ماه است. همچنین در نمودار زیر مقایسه درآمد مهندسین برق با سایر مشاغل در قبرس آورده شده است.

مقایسه درآمد متوسط مهندسی برق با دیگر مشاغل در قبرس

ورود به بازار کار مهندسی برق قبرس

برای معادل سازی مدرک و ورود به بازار کار مهندسی برق در قبرس می توانید با تحصیل در قبرس این کار را انجام دهید. تحصیل مهندسی برق در قبرس در کارشناسی برنامه ای4 ساله، کارشناسی ارشد 2 ساله و دکترا 3 تا 5 ساله است. هدف از این برنامه ها فراهم آوردن فرصت آموزش معاصر در زمینه مهندسی برق و الکترونیک است. دانشجویان ملی و بین المللی، با مهارتهای تحقیق و رهبری شناخته شده، خلاقانه و موثر کار می کنند و به اصول یادگیری مادام العمر پایبند می شوند و به متخصصان مهندسی تبدیل می شوند. دانشجویان نه تنها دانش صحیحی از علوم پایه مانند ریاضیات، فیزیک و شیمی کسب می کنند بلکه قبل از تخصص در مهندسی برق و الکترونیک، درک درستی از اقتصاد ، علوم اجتماعی و علوم انسانی نیز کسب خواهند کرد.

دانشجویان می توانند از انعطاف پذیری در طراحی برنامه درسی و ایجاد زمینه ای مناسب در علوم پایه و علوم مهندسی استفاده کنند. آنها ممکن است در کامپیوتر، مدارها و آنتن های مایکروویو، سیستم های قدرت و الکترونیک قدرت یا زمینه های کنترل مهندسی برق و الکترونیک با انتخاب گزینه های فنی مناسب تخصص داشته باشند. در برنامه کارشناسی ارشد مهندسی برق و الکترونیک، دانشجویان می توانند فعالیت های تحقیق و توسعه را در زمینه:

  • سیستم های قدرت الکتریکی، ارتباطات از راه دور ، مدارها و سیستم ها
  • میدان های الکترومغناطیسی
  • فناوری مایکروویو
  • و سیستم های کنترل و رباتیک انجام دهند.

برای استفاده از سال ها تجربه و کار برای مهاجرت به کشورهای مختلف مانند مهاجرت به هلند، آلمان، کانادا، انگلستان و غیره می توانید از تیم تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید و به اهداف مهاجرتی خود در زمان کم برسید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *