مهاجرت کاری قبرس

بازار کار رشته الکترونیک در قبرس

بازار کار رشته الکترونیک در قبرس

با توجه به توسعه فناوری و تکنولوژی در قبرس، بازار کار رشته الکترونیک در قبرس متحول شده و امروز مهندسان الکترونیک متخصص در بازار نیاز است. به صورت کلی در این کشور شاخه مهندسی جزو مشاغل مورد نیاز است. قبرس در سال های اخیر توانسته در بخش های تکنولوژی و ارتباطات رشد کند و رشته الکترونیک از جمله رشته های مهم در این کشور به دلیل ارتباط گسترده با سایر بخش های مانند خدمات، صنعت، توریسم و غیره است. جهت ورود به بازار کار رشته الکترونیک در قبرس شما نیاز به اخذ ویزای کاری و همچنین ارائه مدارک تحصیلی در این باب هستید. در ادامه جهت بررسی رشته الکترونیک و بازار کار رشته الکترونیک در قبرس به نوشته همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در توجه فرمایید.

درباره بازار کار رشته الکترونیک در قبرس

مهندسی الکترونیک و برق در قبرس به دلیل نقش پیشرو در توسعه و کاربرد علم و فناوری، یکی از زمینه های مهندسی است که به سرعت در حال تغییر و توسعه است. از نظریه میدان الکترومغناطیسی گرفته تا مدار مایکروویو و طراحی آنتن، روش های اساسی تجزیه و تحلیل مدار الکتریکی تا طراحی مدار در مقیاس بزرگ، طراحی سیستم دیجیتال تا فنآوری های ارتباطی لکترونیک قدرت تا برنامه های ولتاژ بالا و سیستم قدرت، منطق نمادین تا هوش مصنوعی و مهندسی پزشکی به میکروالکترونیک، این رشته مهندسی در تلاش برای تولید راه حل ها و محصولات در بخشهایی از قبیل انرژی، بهداشت، فناوری فضایی و دفاعی است که نظریه های کاملا اثبات شده با نظریه های نوظهور را با هماهنگی و خلاقیت عالی ترکیب می کند.

از جمله بخش هایی که مهندسان الکترونیک در قبرس در آن مشغول به فعالیت هستند شامل:

  • بازار کامپیوتر
  • بخش انرژی
  • تولیدات
  • ارتباطات و فناوری
  • حمل و نقل

مشاغل الکترونیک در قبرس

مهندسین الکترونیک در کشور قبرس می توانند به راحتی در بخش های دولتی و خصوصی در بازار کار رشته الکترونیک شغل پیدا کنند. آنها همچنین می توانند در زمینه هایی مانند:

  • تعریف پروژه
  • توسعه
  • تحقیق و توسعه (RE&DE)
  • مدیریت کار
  • مدیریت مواد
  • برنامه ریزی و کنترل تولید
  • کنترل کیفیت
  • مدیریت مشاغل

به ویژه در شرکت های با فناوری پیشرفته شغل خود را دنبال کنند. از جمله بخش هایی که این مهندسان می توانند در آن کار کنند عبارتند از:

  • سیستم های ارتباطی بی سیم
  • سیستم های ارتباطی فیبر نوری
  • منابع انرژی تجدید پذیر
  • بازده انرژی
  • طراحی و تولید اتومبیل های برقی
  • سیستم های کنترل و رباتیک

علاوه بر این، مهندسینی که به دنبال اخذ تخصص بیشتر هستند می توانند با تحصیل دکترا در قبرس به این مهم برسند.

اهمیت بازار کار رشته الکترونیک در قبرس

در ادامه قرن بیست و یکم شاهد عصر سیستم های خودکار ماشین به ماشین خواهیم بود که محیط را درک می کنند، ارتباط برقرار می کنند و وظایف را به صورت کارآمد بر روی منابع انرژی پایدار در شبکه های کاملاً متصل انجام می دهند. بنابراین، فعالیت های عمده تحقیق و توسعه در مهندسی شامل سیستم های الکتریکی و الکترونیکی است. مهندسان الکترونیک با مهارت سخت و نرم همچنان در مرکز انقلاب فناوری قبرس قرار دارند. تقاضا برای مهندسان الکترونیک در بالاترین سطح در سراسر جهان و کشور قبرس نیز است. مهندسان الکترونیک، از یک سو، سیستم های الکترونیکی میکرو و نانو را با اندازه کوچکتر، ویژگی های بیشتر، اجرای کارآمدتر و منابع نیرو پایدار طراحی می کنند. از طرف دیگر، آنها شبکه های ارتباطی بزرگتر، پیچیده تر، هوشمندتر و قدرتمندی را با تأثیرات اجتماعی بالا ارائه می دهند.

در نمودار زیر می توانید نرخ بیکاری در کشور قبرس را در سال های اخیر مشاهده کنید:

نرخ بیکاری در قبرس

ورود به بازار کار رشته الکترونیک در قبرس

برای ورود به بازار کار رشته الکترونیک در قبرس شما باید حداقل دارای مدرک کارشناسی یا همان لیسانس در رشته الکترونیک و برق باشید. دوره کارشناسی الکترونیک در کشور قبرس 4 ساله است و تحصیل در این رشته به زبان یونانی و انگلیسی امکان پذیر است. لذا می توانید با تحصیل در قبرس در ابتدا مهاجرت تحصیلی به این کشور داشته باشید و سپس پس از اخذ مدرک معتبر وارد بازار کار رشته الکترونیک در قبرس شوید و در همان کشور ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری قبرس تبدیل نمایید. نکته مهم و قابل توجه برای متقاضیان مهاجرت کاری این است که در ابتدا برای مهاجرت کاری به قبرس نیاز به اخذ پیشنهاد رسمی دارید که این برای شهروندان خارجی غیر عضو اتحادیه اروپا و افرادی که مدرک آنها معادل سازی نشده دشوار است.

تحصیل در رشته الکترونیک در قبرس در دانشگاه های دولتی و خصوصی امکان پذیر است و مدت تحصیل در مقاطع آن در جدول زیر آمده است:

مقطعطول دوره
کارشناسی4 سال
کارشناسی ارشد2 سال
دکترا3 تا 5 سال

ورود به بازار کار رشته الکترونیک در قبرس

تحصیل رشته الکترونیک در دانشگاه اروپایی قبرس

لیسانس مهندسی برق و الکترونیک در دانشگاه اروپایی قبرس دانشجویان را قادر می سازد تا با تمرکز (تولید، توزیع و انرژی های تجدید پذیر) یا تمرکز از راه دور تخصص داشته باشند. این برنامه بر دانش و مهارت های مورد نیاز در یک صنعت با تغییر سریع تأکید دارد، به طوری که دانشجویان قادر به طراحی مناسب، توسعه، ارزیابی، نگهداری و ارتقا سیستم های الکتریکی و الکترونیکی هستند.

دانشجویان در تاسیسات الکتریکی، طراحی و نگهداری سیستم های ارتباطی، مدارهای الکتریکی و تابلوهای کنترل مهارت کسب می کنند. دانشجویان در دوره های کارآموزی در شرکت های برجسته قبرسی یا چند ملیتی فعال در زمینه سیستم های برق و الکترونیک و ارتباطات از راه دور مانند CYTA و Hellas Sat شرکت می کنند. مدرک مهندسی برق و الکترونیک در EUC توسط شورای علمی و فنی قبرس (ETEK)، انستیتوی مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) و انجمن ماشین آلات محاسباتی (ACM) شناخته شده است.

فارغ التحصیلان این رشته می توانند در شاخه های زیر کار در قبرس را تجربه کنند:

  • مهندسی برق و الکترونیک
  • توسعه مدار مجتمع
  • انرژی تجدید پذیر
  • مهندسی خدمات ماهواره ای
  • مخابرات و مهندسی شبکه
  • پشتیبانی سخت افزار

دولت الکترونیک در قبرس

در ژوئن 2018، وزارت آموزش و فرهنگ رسما برنامه ای را در زمینه طراحی و اجرای دولت الکترونیکی در آموزش قبرس آغاز کرد. یکی از اهداف اصلی اجرای پروژه سیستم مدیریت مدارس (سامانه پیامکی) بود یک سیستم رایانه ای برای استاندارد سازی و تسریع روندهای بوروکراتیک. پیام کوتاه یکی از عناصر مهم برنامه بازسازی وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ است که هدف آن ایجاد یک سیستم رایانه ای پیشرفته است که مدیریت اطلاعات مناسب و اتوماسیون فرآیند را تضمین می کند.

پیام کوتاه به ساده سازی بوروکراسی، کاهش هزینه های بالای اداری کمک می کند و ارائه سریع اطلاعات، همکاری و حمایت از سهامداران مختلف را تضمین می کند. خدمات مختلف ارائه شده توسط پیام کوتاه بتدریج تا زمان پایان پیش بینی شده پروژه در سال 2023 معرفی می شوند. هزینه کل برای اجرای سیستم 9 میلیون یورو است. این بودجه توسط منابع دولتی ملی و واحد مدیریت بودجه اروپا (EFMU) تأمین می شود.

ائتلاف ملی برای مشاغل دیجیتال قبرس ائتلاف ملی مهارت ها و مشاغل دیجیتال را در حمایت از درخواست کمیسیون اروپا برای اقدام در ائتلاف بزرگ راه اندازی کرد. این ائتلاف به کمبود مهارت های دیجیتالی و عدم تطابق پیش بینی شده در آینده جای خالی مربوط به ICT در سراسر اروپا رسیدگی می کند. این ابتکار توسط تیم دیجیتال برای قبرس و با همکاری وزارت ارتباطات الکترونیکی انجام شد. ائتلاف ملی یک مشارکت با نهادهای عمومی، جوامع حرفه ای، شرکت های خصوصی و سازمان های غیر انتفاعی است. برای اخذ اطلاعات بیشتر درباره قبرس و کشورهای دیگر برای مهاجرت می توانید از تجربه و تخصصی تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *