مهاجرت تحصیلی مالت

اقامت پس از تحصیل در مالتا

اقامت پس از تحصیل در مالتا

اقامت پس از تحصیل در مالتا از مهم ترین و اساسی ترین دغدغه های همه افرادی است که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور کوچک اروپایی را دارند. تحصیل در کشور خارجی، یکی از راه های قانونی و شناخته شده برای مهاجرت است.

مهم نیست که آیا شما حقیقتا قصد تحصیل دارید یا آن که از تحصیل صرفا به منزله پلی برای مهاجرت به خارج استفاده می کنید، چون در هر حال، مهاجرت بر پایه تحصیل می تواند شما را به منظورتان برساند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب و اقصی نقاط دنیا می باشد.

اینفوگرافیک اقامت پس از تحصیل در مالتا

معرفی مالتا

مالتا جزیره ای کوچک در شمال دریای مدیترانه و جنوب کشور ایتالیا است. این کشور از اعضای پیمان منطقه ای شنگن و عضو رسمی اتحادیه اروپا می باشد. این کشور افزون بر پیشرفت های چشمگیری که در سال های اخیر به دست آورده و مستقلا مورد توجه بسیاری برای مهاجرت قرار گرفته است، همچنین با توجه به موقعیت جغرافیایی که به مثابه دروازه ای برای ورود به اروپا می باشد نیز با استقبال بسیاری از مهاجران مواجه گردیده است. تحصیل در مالتا یکی از راه های مهاجرت به این کشور و متعاقبا حوزه اروپا است.

مهاجرت به مالتا

واقعیت آن است که از میان افرادی که برای تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می کنند، تنها عده اندکی از آن ها به کشور باز می گردند و عمده آن ها شاید هیچ گاه دیگر به کشور باز نمی گردند. این افراد که تعداد آن ها بسیار هم قابل توجه است باز به نوبه خود، شامل دو دسته مختلف می باشند؛ گروهی از آن ها با انجام دوره تحصیلی شان در همان رشته و در همان کشور یا کشور دیگری مشغول به کار می شوند. اما گروه دیگری نیز هستند که اگرچه اقدام به مهاجرت تحصیلی کرده اند ولی هدف اصلی آن ها تحصیل نبوده است بلکه خودِ مهاجرت بوده و تحصیل برای آن ها صرفا راهی بوده که آن ها را به خارج رسانده است.

تحصیل در مالتا

تحصیل در مالتا می تواند یک ترکیب فوق العاده از آموزش و پرورش و گردشگری با توجه به تاریخ طولانی مالتا، همگرایی فرهنگ ها و سنت های مختلف، عشق به هنر، شرایط آب و هوایی ملایم، موقعیت مرکزی مدیترانه و عموما هزینه های ارزان تر زندگی باشد.

  • هزینه های تحصیلی دانشگاه از 7500€ تا 24000€ (یورو) در سال بستگی به سطح و نوع دوره دارد.
  • دانش آموزان باید برای اطلاعات دقیق و دقیق در مورد هزینه ها با دانشگاه تماس بگیرند.
  • هزینه های سایر تحصیلات (آموزش حرفه ای) عموما کمتر از هزینه های تحصیلات عالی است. هزینه MCAST برای آموزش حرفه ای بستگی به سطح دوره دارد.
  • به طور کلی هزینه ها از 4000€ الی 6000€ (یورو) در سال است.
  • زبان رسمی آموزش در این کشور، زبان انگلیسی می باشد.

اقامت پس از تحصیل در مالتا از طریق کار

در کشور مالتا نیز همچون بسیاری دیگر از کشورها و خصوصا منطبق بر قوانین اتحادیه اروپایی، فارغ التحصیلان از مراکز آموزشی در این کشور این فرصت را خواهند داشت که به دنبال کار بگردند و با یافتن کار مناسب، اقامت خود را تمدید نمایند. فارغ التحصیلان می توانند در صورت توفیق در یافتن کار مناسب و عقد قرارداد با کارفرمای مالتایی در چارچوب قوانین کار در این کشور، به اداره مربوطه مراجعه کرده و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نماید. این ویزای کاری برای بار اول معمولا برای مدت 1 سال اعتبار صادر می گردد و در سال های بعد با تمدید قرارداد کاری، ویزای او نیز تمدید خواهد شد.

 

اقامت دائم در مالتا

اگر این روند تا 5 سال ادامه یابد و به شرط پرداخت مالیات و ادای سایر تکالیف اجتماعی مانند آن، می توان درخواست اقامت دائم آن کشور را نمود. مالتا نیز مانند بسیاری دیگر از کشورهای در حال توسعه به نیروهای کاری ماهر و متخصص و خصوصا در بخش های فنی و مهندسی و نیز خدمات پزشکی و بهداشتی نیازمند است. همچنین بخش گردشگری نیز از بخش هایی است که دولت این کشور نگاه ویژه ای به آن دارد و در نتیجه سرمایه گذاری قابل ملاحظه ای را در این زمینه انجام داده است. بنابراین گردشگری نیز از دیگر بخش هایی است که علاوه بر نیاز به سرمایه، به نیروی کار ماهر و متخصص نیازمند است.

اقامت پس از تحصیل در مالتا از طریق سرمایه گذاری

اقامت پس از تحصیل در مالتا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری از اصلی ترین راه های مهاجرت به مالتا است که شاید بیش از سایر بخش ها مورد تشویق دولت آن کشور قرار گرفته است. دولت مالتا به خوبی می داند که این کشور نیز مانند بسیاری دیگر از کشورهای در حال توسعه دنیا، برای رشد بیشتر و شتاب در روند توسعه رو به جلوی خویش نیازمند سرمایه های خارجی است. دولت به منظور تشویق خارجی ها و در جهت جذب سرمایه آن ها، اعطای اقامت این کشور را به عنوان مشوق اصلی در نظر گرفته است.

به موجب قانون فوق، افراد خارجی که به میزان حد نصاب مورد نظر دولت مالتا اقدام به سرمایه گذاری در یکی از طرح های شناخته شده اقدام نماید، می تواند اقامت این کشور را به دست آورده و از مزایای آن بهره مند گردد. افراد می توانند پس از تحصیل در مالتا با استفاده از یکی از همین راه های سرمایه گذاری، موفق به اخذ اقامت مالتا گردند.

مثلا تاسیس شرکت و راه اندازی کسب و کار، یکی از انواع سرمایه گذاری می باشد که دانشجویان می توانند با توجه به تحصیلات خود و مهارتی که در این مدت آموخته اند، اقدام به آن نمایند. راه اندازی استارت آپ ها به منزله راهکاری جدید در بخش اقتصاد و اشتغال، مورد حمایت تمامی دولت ها می باشد.

اقامت پس از تحصیل در مالتا از طریق ازدواج

ازدواج با یک تبعه کشور مالتا، راه دیگری است که می تواند منجر به کسب اقامت این کشور گردد. البته این راه، روشی نیست که به عنوان راهکار معرفی شده و اساسا به کسی توصیه گردد و آن چه که در این جا و در این باره مطرح می شود تنها نقش اطلاع رسانی دارد. این ازدواج لازم است که حقیقی باشد و نه صوری. این مسئله علاوه بر بُعد اخلاقی آن، دارای بعدی حقوقی نیز هست چرا که مسئولان مربوطه در هر کشوری، در چنین مواردی به دنبال احراز حقیقی بودن آن ازدواج می باشند.

بدین منظور، مسئولان از زوجین می خواهند که قرائن و شواهدی را ارائه دهند که ازدواج آن ها از روی علاقه و عاطفه می باشد و نه هیچ گونه معامله ای.این پروسه، تابع ضوابط و قواعد خاصی مانند سپری کردن زمان مشخصی در زندگی مشترک می شود. با وکلای کار آزموده موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا از جزئیات امور مهاجرتی و قوانین کشورهای مختلف مطلع گردید.

سوالات مهم در باب اقامت بعد از تحصیل در مالتا

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات مهم در باب اقامت بعد از تحصیل در مالتا می باشیم:

  • شرایط اقامت پس از تحصیل در مالتا چیست؟ دانشجویان فارغ التحصیل در مالتا می توانند از طریق یکی از راه های مهاجرتی از جمله اشتغال ویزای خود را تبدیل کنند.
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در مالتا از طریق کار چگونه است؟ در صورتی که شما از رزومه تحصیلی خوبی برخوردار باشید می توانید پس از پایان تحصیل در مالتا، یک شغل مناسب بیابید و اقامت پس از تحصیل در مالتا را ادامه دهید.
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در مالتا از طریق ازدواج به چه صورت است؟ در صورتی که پس از تحصیل در مالتا با یکی از شهرواندان رسمی این کشور ازدواج کنید، می توانید به صورت موقت در این کشور اقامت داشته باشید.
5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اقامت پس از تحصیل در مالتا

  1. مهاجری گفت:

    برای اولین بار بود که اسم کشور مالتا رو میشنیدم و چقدر خوب که داخل مقاله معرفی مالتا رو قرار دادید هیچ وقت فکر نمیکردم به تحصیل در مالتا و یا حتی اقامت دائم در مالتا علاقه مند بشم اما با مقاله و توضیحات خوبی که در مورد مهاجرت به مالتا دادید مشتاق شدم که در مورد این کشور بیشتر بخونم و اطلاعات دقیق تری بدست بیارم. برای اقامت دائم در مالتا و پرداخت مالیات در این کشور اطلاعات دقیق تری موجود هست؟ شغل هایی هست که معاف از مالیات باشند؟ این مالیات شامل کسانی که سرمایه گذاری در این کشور رو انتخاب میکنند هم میشه؟ حداقل میزان سرمایه قابل قبول برای اخذ اقامت در مالتا چقدر هست؟ و خود این کشور پروژهایی برای سرمایه گذار ها ارائه میده؟ و اینکه بدون تحصیل در مالتا میشه از طریق سرمایه گذاری برای اقامت دائم در این کشور اقدام کرد؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در این کشور با کار پس از اتمام تحصیل در مالتا می توان برای اقامت افدام کرد. برای پروسه های سرمایه گذاری هم میشه با وکیل مهاجرت به مالتا اقدام نمود . در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *