مهاجرت تحصیلی اتریش

اقامت پس از تحصیل در اتریش

اقامت پس از تحصیل در اتریش

افراد زیادی به دنبال دریافت اقامت دائم دراتریش هستند. ما در این مقاله به چگونگی دریافت اقامت پس از تحصیل در اتریش در سال 2023 می ­پردازیم. این کشور به دلیل داشتن شرایط مناسب تحصیلی و زندگی و از طرفی دارا بودن فرصت های شغلی برای افراد متخصص علاقمندان زیادی دارد. چراکه نرخ بیکاری در این کشور بسیار کم است. این نکته باعث می شود که فارغ التحصیلان به فکر اقامت پس از تحصیل در اتریش می افتند تا بتوانند اقامت کاری و دائم خود را دریافت نمایند. اتریش همواره به عنوان یکی از کشورهای صنعتی و پیشرفته در حوزه شنگن اروپا شرایط بسیار مطلوبی برای کار و زندگی دارد. در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کوشیده ایم در خصوص اقامت پس از تحصیل در این کشور اطلاعات مفید و جامعی را بدست آورید.

تحصیل در اتریش در سال 2023

دانشجویانی که برای ادامه تحصیل در کشور اتریش هستند، می توانند همراه با تحصیل در این کشور کار انجام دهند. اگرچه میزان انجام کار در هفته برای دانشجویان هر دوره متفاوت است. اما دانشجویان می ­توانند از طریق کار در حین تحصیل بسیاری از هزینه های زندگی دانشجویی را تحت پوشش قرار دهند. ساعات کاری برای دانشجویان در مقاطع مختلف متغیر و بدین صورت است:

مقطع تحصیلیمیزان ساعات کاری
کارشناسی10 الی 20
کارشناسی ارشد20 الی 30
دکتری30 الی 40

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود می ­توانند با یافتن شغل مورد نظر خود در کشور اتریش می ­توانند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار این کشور تغییر دهند. چنانچه این افراد بتوانند کارت قرمز سفید قرمز کشور اتریش را بدست آوردند. به این معناست که اقامت دائم کشور اتریش را بدست آورده اند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در کشور اتریش از راه های گوناگونی جهت دریافت اقامت دائم این کشور اقدام می ­کنند.

از جمله راه هایی که دانشجو ­می ­تواند اقامت پس از تحصیل در اتریش را برای خود دریافت نماید عبارتند از:

  • اقامت پس از تحصیل از طریق کار
  • اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج
  • اقامت پس از تحصیل از طریق داشتن تخصص
  • اقامت پس از تحصیل از طریق ثبت شرکت

که ما در اینجا به تفصیل در مورد هر یک از این راه ها صحبت خواهیم نمود.

اقامت پس از تحصیل در اتریش از طریق کار

همانطور که گفته شد دانشجویان در حین تحصیل اجازه کارکردن نیز دارند. همچنان پس از اتمام تحصیلات دانشجویان می ­توانند به مدت 6 ماه الی 1 سال به جستجوی شغل مورد نظر خود باشند. در صورتیکه دانشجو در این مدت شغل مورد نظر خود را بیابد. به این صورت کارت اقامت قرمز سفید قرمز کشور اتریش تعلق می­ گیرد. کارت قرمز سفید قرمز در حقیقت مجوز اقامت شخص محسوب می ­شود. از این رو ویزای کاری اتریش در سال 2023 در خصوص کار در این کشور شرح داده شده است.

این کارت یک کارت بانکی می­ باشد که نشان دهنده دارا بودن مجوز کار و اقامت فرد است. کارت قرمز سفید قرمز ابتدا دارای 1 سال اعتبار می ­باشد. پس از آن به مدت 2 سال و 5 سال تمدید و به اقامت دائم شخص منتهی می ­شود. دانشجویان در نظر داشته باشند که اقامت پس از تحصیل در اتریش از طریق کار براحتی ممکن است. زیرا بازار کار کشور اتریش دارای فرصت های شغلی بسیاری برای دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه می ­باشد. البته لازمه مهاجرت به این کشور داشتن یک دعوتنامه کاری است.

شرایط اقامت پس از تحصیل در اتریش

پس از فارغ التحصیلی در اتریش دانشجویان 6 ماه تا 12 ماه فرصت ماندن در این کشور و انجام برنامه های کار پس از تحصیل در این کشور را دارند. یافتن کار پس از تحصیل برای دانشجویان در اتریش کار سختی نیست. این کشور دارای بازار کاری فعال و نرخ بیکاری کم است. با آشنایی شرایط ر طول تحصیل دانشجویان می توانند با یافتن کار و یا ایجاد کسب و کار در اتریش مجوز اقامت پس از تحصیل را دریافت کنند. برای واجد شرایط بودن برای اجازه اقامت، باید شرایط زیر را داشته باشید.

  • تمکن مالی کافی
  • پوشش بیمه
  • داشتن محل اقامت
  • سوابق کیفری پاک
  • اتمام فارغ التحصیلی
  • قرارداد کاری

شما باید یک درآمد شخصی ثابت و منظم داشته باشید که بتوانید هزینه های زندگی خود را بدون توسل به کمک های رفاهی مقامات محلی پوشش دهید. در زمان درخواست، درآمد عادی ماهانه باید برابر با نرخ مرجع مکمل معادل سازی قانون عمومی بیمه اجتماعی (ASVG) باشد. نرخ مرجع مکمل همسان سازی برای فرد مجرد تقریبا 1000€ (یورو) و برای زوج ها تقریبا 1600€ (یورو) است. برای اقامت خود در اتریش، باید پوشش بیمه درمانی داشته باشید که در اتریش مزایایی را ارائه می دهد و همه خطرات را پوشش می دهد. شما باید مدرکی دال بر یک عنوان قانونی برای محل اقامت ارائه دهید، که برای خانواده شما کافی است.

دولت اتریش چندین راه را برای فارغ التحصیلان بین المللی غیر اتحادیه اروپا یا سوئیس ترسیم کرده است. سیستم مهاجرت مبتنی بر امتیاز برای دانشجویان خارجی که تحصیلات خود را در این کشور به پایان رسانده اند قابل اجرا نیست.

در نمودار زیر نرخ بیکاری در اتریش مشخص است:

نرخ بیکاری در اتریش

شرایط اقامت پس از تحصیل در اتریش

کشور اتریش از جمله 3 کشور برتر دنیا می­ باشد که مردم این کشور از سطح زندگی بالایی برخوردار هستند. از این رو اکثر افراد پس از اتمام تحصیلات سعی در اخذ اقامت پس از تحصیل در اتریش را دارند. اگرچه هزینه های زندگی در این کشور کمی بالاست. اما نسبت به سطح درآمد افراد، شرایط زندگی در این کشور مناسب است. میزان هزینه ها به شرح زیر است:

آیتمهزینه ها به یورو
درآمد ماهانه برای هر نفر1124€
شهریه تحصیل به ازاء هر ترم350€ الی 950€
زندگی دانشجویی (ماهانه)700€ الی 900€

شرایط اقامت پس از تحصیل در اتریش

اقامت پس از تحصیل در اتریش از طریق تخصص

در بسیاری از کشورها در صورتی که فردی از تخصص و حرفه ایی در زمینه ایی برخوردار باشد. همچنین می­ تواند اقامت آن کشور را کسب نماید. کشور اتریش نیز از این دسته از کشورها می­ باشد. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در این کشور در صورتی که دارای شرایط زیر باشند. از این رو می ­توانند اقامت این کشور را کسب نمایند:

  • دارا بودن مدرک دانشگاهی و یا معادل آن
  • داشتن تخصص و تبحر در رشته مورد نظر که برای کارفرمایان اتریشی این تخصص بسیار مهم است.
  •  انجام دادن کار افراد به عنوان نوعی سرمایه گذاری محسوب شود.

همچنان در صورتی که کارفرمایان از افراد به دلیل تخصص آنها پشتیبانی نماید. شانس دریافت اقامت برای افراد بیشتر خواهد شد. برای این منظور بایستی کارفرما از تخصص و حرفه­ ای وی پشتیبانی نماید که قرارداد کاری بین آنها گواه بر این موضوع خواهد بود

ازدواج در اتریش

یکی دیگر از راه هایی که فرد پس از اتمام تحصیل خود می ­تواند اقامت کشور اتریش را بدست آورد. ازدواج با یک فرد اتریشی است. در اینصورت فرد بعد از ازدواج با یک اتریشی تبار بعد از یک دوره 3 الی 5 ساله قادر به دریافت اقامت این کشور می­ باشد. ناگفته نماند از جمله شروط ازدواج با یک فرد اتریشی تسلط کامل داشتن به زبان آلمانی می ­باشد. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خویش در کشور اتریش از طریق سرمایه گذاری با ثبت شرکت می ­توانند اقامت این کشور را بدست آورند. با اینکه کشور اتریش یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی است. اما همچنان نیاز به سرمایه گذاری افراد خارجی دارد.

دانشجویان نیز پس از فراغت از تحصیلات با سرمایه گذاری در این کشور می ­توانند پس از گذشت یک دوره 3 الی 5 ساله اقامت و سپس تابعیت این کشور را بدست آورند. کسانی که قصد سرمایه گذاری در کشور اتریش را دارند بایستی حداقل سرمایه 3 میلیون € (یورو) در حساب بانکی فرد در کشور اتریش قرار داشته باشد. در صورتی که سرمایه گذار به هر دلیلی در کار تجاری خود موفق نشود. شخص اجازه برداشت از حساب بانکی خود را دارد. تنها هزینه های مصرفی که در سرمایه گذاری استفاده نموده است به وی برگشت داده نخواهد شد.

فرآیند ثبت شرکت در اتریش

افراد از طریق ثبت شرکت نیز برای دریافت اقامت می ­توانند اقدام نمایند. هر فردی با داشتن حداقل سرمایه 30000€ الی 35000€ (یورو) در حساب بانکی خود می­ تواند اقدام به ثبت شرکت در این کشور نماید. فرد ابتدا بایستی هزینه ثبت شرکت را که در حساب بانکی فرد می ­باشد را با ارائه مدارک به دولت اتریش ثابت نماید. پس از آن دولت اتریش با قراردادن این مقدار سرمایه در حساب بانکی فرد در کشور اتریش موافقت خواهد کرد. پس از این دولت اتریش از فرد درخواست طرح اقتصادی می­ کند که در واقع همان بیزینس پلن یا طرح تجاری فرد می­ باشد. در صورتی که فرد بتواند ثابت کند که بیزینس مورد نظر برای کشور اتریش دارای مزایای اقتصادی است، برای ثبت شرکت می ­تواند اقدام نماید.

دانشجویان پس از پایان تحصیلات خود در کشور اتریش با سوالات زیادی روبرو خواهند شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به پاسخگویی به همه عزیزان می­ باشد. البته مطالعه مقاله اخذ تابعیت اتریش نیز می تواند کمک شایانی به شما نماید. همچنان افراد جهت مشاوره و راهنمایی در زمینه اقامت پس از تحصیل در اتریش می­ توانند با کارشناسان این موسسه ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *