مهاجرت به کشور اتریش

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش

با توجه به تعداد بالای کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش، ارزش پاسپورت این کشور بسیار بالاست. گذرنامه اتریش در بین 10 کشور برتر قرار دارد. با پاسپورت این کشور شهروندان اتریشی می توانند مجموعا به 189 کشور بدون ویزا و یا ویزای هنگام ورود دسترسی داشته باشند. در کل تعداد بسیار کمی از کشورهای وجود دارد که از شهروندان اتریشی ویزا می خواهند. اتریش یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن است. با کسب اقامت بلند مدت در این کشور می توانید پاسپورت ارزشمند اتریش را بدست آورید. در این راستا می توانید نحوه اخذ اقامت و شرایط و قوانین را از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شوید.

معرفی اتریش

جمهوری اتریش که محصور در خشکی است، از 9 بخش تشکیل شده و بخشی از اتحادیه اروپا است. کشورهای همسایه اتریش شامل ایتالیا، سوئیس، آلمان، چک، اسلواکی، اسلوونی و مجارستان هستند. مهم ترین استان ها:

  • وین
  • اتریش جنوبی
  • اتریش شمالی
  • و اشتایر هستند.

مساحت اتریش 83879 کیلومتر مربع است. این کشور یکی از کشورهای کوچک در اتحادیه اروپا است. آب و هوای آن در منطقه معتدل و تحت تاثیر از کوه های آلپ است. جمعیت کلی 8.9 میلیون نفر است. پایتخت این کشور وین است که همچنین پرجمعیت ترین شهر با 1.8 میلیون سکنه است و پس از آن گراتس و لینز قرار دارند. بزرگترین فرودگاه، فرودگاه بین المللی وین (VIE) با 31.6 میلیون مسافر است و پس از آن فرودگاه سالزبورگ با 1.7 میلیون مسافر سالانه است. فرودگاه وین چهاردهمین فرودگاه بزرگ اروپا است و امکان دسترسی به تمام نقاط جهان را فراهم می کند.

فرهنگ اتریش غنی از تاریخ و میراث است، دین اصلی کاتولیک روم است. زبان های رسمی این کشور آلمانی و گویش های مختلف باواریایی است. سیستم حقوقی قانون مدنی است که با بازبینی قضایی هر قانونی توسط دادگاه قانون اساسی است. نوع دولت جمهوری پارلمانی فدرال است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اتریش

پاسپورت اتریش در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 5 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 189 کشور را فراهم می کند. با نمره بسیار بالا برای جابجایی آزاد شهروندان، این پاسپورت یکی از با ارزش ترین ها در جهان محسوب می شود. دارندگان گذرنامه اتریشی در برای ورود به کشورهایی مانند برزیل، ژاپن، انگلستان، امارات متحده عربی و ایالات متحده نیازی به ویزا ندارند و این یکی از امتیازات ویژه این کشور است. دارندگان گذرنامه اتریش برای ورود به حدود 29 کشور در جهان نیاز به ویزا دارند.

در شکل زیر با استفاده از پاسپورت اتریش می توان به کشورهای رنگ شده به سبز پر رنگ بدون ارائه ویزا سفر کرد:

سفر با پاسپورت اتریش

کشورهای زیتونی رنگ مانند ایران برای ورود شهروندان اتریشی ویزا هنگام ورود را درخواست می کنند و کشورهای سبز چمنی رنگ نیاز به ویزای آنلاین دارند. کشورهای فیروزه ای رنگ مانند روسیه با استفاده از ویزای الکترونیکی eVisa پذیرای شهروندان اتریشی هستند. کشورهای آبی رنگ نشان شده در نقشه برای شهروندان اتریشی جابجایی آزاد و بدون محدودیت را دارند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اتریش

اگر اتریشی هستید و یا گذرنامه اتریش را دارید شما می توانید بدون درخواست ویزا به 144 کشور بروید. شهروندان اتریش به طور فزاینده ای به اکثر کشورهای جهان دسترسی دارند و می توانند آزادانه در کل اروپا، آمریکا، آمریکای لاتین و اقیانوسیه رفت و آمد کنند. اتریش مملو از انواع مقصد و جاذبه های گردشگری شهری، فرهنگی و طبیعی است. این کشور به ویژه برای فرهنگ غنی و کوه های زیبا شهرت دارد و باعث جذب گردشگران در زمستان و تابستان می شود. برخی از مقاصد اصلی شامل پایتخت وین، شهر قدیمی سالزبورگ (میراث جهانی یونسکو)، صومعه بندیکتین و شهر اسکی کیتزبوهل است. این کشور سالانه تقریباً 30.8 میلیون گردشگر را پذیراست که جایگاه دوازدهم در جهان را دارد. منشأ اکثر گردشگران از اروپا و ایالات متحده هستند.

جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اتریش آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپاکشورهای اتحادیه اروپا + سوئیس، آلبانی، انگلستان، بوسنی، ترکیه، گرجستان، سان مارینو، کرواسی، کوزوو، جزایر فارو، آندورا، گرینلند، گیبرالتار، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، مولداوی، بلاروس، واتیکان و موناکو
آسیاارمنستان، تیمور، ازبکستان، تایلند، قطر، برونئی، هنگ کنگ، اندونزی، قزاقستان، کره جنوبی، ژاپن، امارات، قرقیزستان، مالزی، ماکائو، فیلیپین، سنگاپور و تایوان
اقیانوسیهجزایر کوک، تونگا، جزایر مارشال، ماریانا جنوبی، پلنزیای فرانسوی، میکرونزی، پالائو، فیجی، کالدونیای نو، نیئو و وانوتو
کارائیبتمامی کشورهای حوزه کارائیب به جز کوبا
آمریکاجزایر فالکلند، السالوادور، گینه، گویان، پاناما، آرژانتین، مکزیک، برمودا، برزیل، اکوادور، شیلی، اروگوئه، کاستاریکا، پرو، پاراگوئه، نیکاراگوئه، هوندوراس، گواتمالا، ونزوئلا، کلمبیا، بولیوی و بلیز
آفریقاآفریقای جنوبی، نامیبیا، مراکش، بوتسوانا، جزایر کیپ ورده، گامبیا، مایوت، موریتس، تونس و لسوتو

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اتریشرتبه پاسپورت اتریش

رتبه گذرنامه اتریش نسبت به سایر گذرنامه های جهان دارای ارزش بسیاری است. در حال حاضر رتبه پاسپورت اتریش در کنار کشور دانمارک در رده 5 جهان است. علاوه بر سفر بدون ویزا بسیاری از کشورها با استفاده از ویزای الکترونیکی یا ویزا هنگام ورود و یا مجوز سفر الکترونیکی eTA پذیرای شهروندان اتریشی هستند. جدا از این کشورهای بدون ویزا اتریش و کشورهای ویزا هنگام ورود، 29 مقصد دیگر وجود دارد که دارندگان گذرنامه اتریش برای ورود به آن یا ویزای فیزیکی نیاز دارند. از جمله این کشورها شامل:

  • چین
  • کامرون
  • چاد
  • غنا
  • ساحل عاج
  • نیجریه
  • سودان
  • و غیره

با استفاده از پاسپورت اتریش می توانید به 68% کشورهای جهان دسترسی راحت داشته باشید. شایان ذکر است این دسترسی در زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل ممنوعیت سفر در برخی از کشورها به صورت موقت دستخوش تغییرات شده است.

تعداد کشورهای نیاز به پاسپورت اتریش

جهت اخذ ویزای توریستی اتریش این مطلب را از دست ندهید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت اتریش

گذرنامه اتریشی به شهروندان اجازه می دهد در مجموع از 189 کشور جهان بدون ویزا بازدید کنند. برخی از این کشورها هنگام ورود ویزا می دهند در حالی که در برخی دیگر برای اتباع اتریش ویزا لازم نیست. با این حال، آنچه باید به خاطر داشته باشید این است که ممکن است سایر موارد سفر مانند فرم سلامت مورد نیاز باشد. با در نظر گرفتن همه گیری کنونی، اکثر کشورها برای اطمینان از ایمنی و جلوگیری از شیوع ویروس به فرم اعلامیه سلامت نیاز دارند. این 189 کشور به اتباع اتریش اجازه ورود می دهند و به آنها اجازه می دهد 30 تا 180 روز بسته به قوانین و مقررات خود در این کشور بمانند. برخی از کشورها ممکن است اجازه اقامت طولانی تری را بدهند اما این کاملاً به ملت فرد بستگی دارد.

این که برای ورود به برخی کشورها ویزا لازم نیست به این معنی نیست که کسی می تواند به طور نامحدود در آن کشور بماند. آنها باید به محض پایان اعتبار مجاز اقامت خود، کشور را ترک کنند. علاوه بر این کشورها، چند کشور دیگر نیز وجود دارند که با استفاده از مجوز سفر الکترونیکی کار را برای شهروندان اتریشی راحت کردند.

کشورهای که اتریشی ها برای آنها به مجوز الکترونیکی یا ETA نیاز دارند، در زیر ذکر شده است:

ویزا با پاسپورت اتریشکشورها
مجوز سفر الکترونیکی eTAاسترالیا، نیوزلند، کانادا، گوام، پورتوریکو، پاکستان، آمریکا، ساموا، جزیره نورفولک، ماریانا شمالی، جزایر ویرجین و سریلانکا

اخذ پاسپورت اتریش

اگر هدف شما تابعیت اتریش باشد، ابتدا به صبر و حوصله زیادی نیاز خواهید داشت. روند درخواست مدت زمان زیادی طول می کشد و شامل بسیاری از مدارک و متأسفانه برخی هزینه ها می شود. به طور کلی برای درخواست تابعیت شما باید حداقل 10 سال در اتریش بمانید. متناوباً، اگر حداقل 5 سال با یک تبعه اتریش ازدواج کرده باشید، می توانید درخواست خود را ثبت کنید. معیارهای اصلی فرآیند:

  • شناخت کافی از زبان آلمانی
  • شما تابعیت قبلی خود را از دست خواهید داد. فقط در شرایط خاص ممکن است واجد شرایط تابعیت چند گانه باشید.
  • نگرش حمایتی نسبت به جمهوری اتریش
  • تهدیدی برای قانون، نظم و امنیت در اتریش نداشته باشید.
  • توانایی تأمین هزینه زندگی در اتریش

همانطور که ممکن است متوجه شده باشید، برخی از نکات کاملاً ذهنی هستند. قضاوت در مورد پرونده شما بستگی به برداشت افسری دارد که در پرونده شما کار می کند. از آنجا که قوانین اتریش به طور فزاینده ای محدود کننده است، شما باید بسیار دقیق باشید که درخواست شما کاملا صحیح، قانونی و مطابق با قوانین باشد. حتی اگر برنامه شما کاملاً منظم باشد، روند کار می تواند 1 سال یا بیشتر ادامه یابد. جهت بررسی راه های مهاجرت به اتریش می توانید به صورت مفصل از مشاوره متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات لازم را بدست آورید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *