مهاجرت سرمایه گذاری در نروژ

استارت آپ نروژ

استارت آپ نروژ

استارت آپ نروژ شامل استارت آپ های قانونی و متفاوتی می شود که در طیف وسیعی از نیازهای روزمره مردم در حال فعالیت و توسعه هستند.نروژ نه تنها به دلیل زیبایی طبیعی خیره کننده اش معروف است مانند یخچال های طبیعی و نورهای دیدنی و جذاب شمالی، بلکه اغلب به دلیل استاندارد بالای زندگی خود شناخته می شود، زیرا در آخرین توسعه انسانی سازمان ملل متحد رتبه 1 را برای بهترین مکان برای زندگی کسب کرده است. این کشور شاید تحت تأثیر گذشته وایکینگ ها باشد. اما صحنه استارت آپ امروز روحیه کارآفرینی مبارزاتی دارد. با جمعیت نسبتا کمی که نروژ دارد، صحنه استارت آپ بسیار گره خورده است. استارت آپ ها از ابتکارات دولتی، و حمایت های آنان بهره مند می شوند.

با بررسی اکوسیستم محلی برای راه اندازی استارت آپ نروژی می توان گفت آینده ای امیدوارکننده ترین برای استعداد خود، در این کشور ترسیم خواهی کرد. بسیاری از فارغ التحصیلان نروژی اکنون ترجیح می دهند برای استارت آپ ها کار کنند تا شرکت های بزرگ. براساس نظر نروژی ها کار در یک شرکت تازه تاسیس بسیار محبوب تر است. هنگامی که فارغ التحصیلان شغل خود را انتخاب می کنند واقعا رقابت می کنند، این بخش مهمی از اکوسیستم است. علی رغم افزایش علاقه و سرمایه گذاری در اکوسیستم استارت آپ در چند سال گذشته، هنوز در مورد جذب سرمایه کافی برای مقیاس بندی شرکت های جدید مسائلی وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت کاری و نحوه راه اندازی استارت آپ در نروژ شما را یاری می کند.

اینفوگرافیک استارت آپ نروژ

اقتصاد در نروژ

نروژ به طور سنتی بر توسعه بخش های سودآور انرژی و ماهیگیری تمرکز می کند و همسایگان شمال اروپا را که به منابع طبیعی یکسان دسترسی ندارند، مجبور به رقابت در راه اندازی شرکت های نوپای فناوری می کند. با این وجود به لطف افت شدید ارزش میادین نفتی و گازی دولتی نروژ، که بین سال های 2014 و 2016 کاهش یافته است بیش از 50$ میلیارد (دلار)، موج جدیدی از کارآفرینی ایجاد شده است. نروژ گرچه غنی از منابع طبیعی است اما اغلب فراموش می شود که قبل از کشف میدان اکوفیسک در سال 1969، نروژ کشوری عمدتا دریایی بود که هرگز با تولید نفت و گاز ارتباط نداشت. با این حال، از آن زمان به بعد ، گسترش سریع نفت و گاز نروژ به کشور کوچک 5.3 میلیون نفری این امکان را داده است تا یک صندوق سرمایه داری 770£ میلیارد (پوند) تاسیس کند.

نرخ اشتغال در نروژ نشان دهنده نرخ بالای رشد اقتصادی در این کشور می باشد. شما می توانید در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال نروژ باشید:

نرخ اشتغال در نیوزلند

برترین استارت آپ های نروژ

در این بخش برترین استارت آپ ها را به شما معرفی خواهیم کرد. Unloc که در سال 2017 تاسیس شد، معتقد است که زمان آن است که ما کلیدها را دیجیتالی کنیم. Unloc راه حلی ایجاد کرده است که اشتراک کلیدها را به آسانی ارسال پیام های متنی آسان می کند. فقط با چند ضربه می توانید به فرد تحویل دهنده، نظافتچی یا شخصی از خانواده که کلید خود را فراموش کرده دسترسی داشته باشید. آسان، ایمن و کارآمد شعار این استارت آپ است. Oivi ،که در سال 2017 تاسیس شد، مخفف بینایی هوشمندانه است. این استارت آپ مستقر در اسلو، فناوری غربالگری چشم را برای بیماران دیابتی، به ویژه دوربین AI که تشخیص را به صورت خودکار انجام می دهد، طراحی کرده است. هدف از راه اندازی healthtech مقابله با کمبود متخصص غربالگری، ارائه یک سرویس قابل دسترسی و مقرون به صرفه برای همه است.

Spacemaker AI در سال 2016 تاسیس شد. از آخرین پیشرفت های فناوری AI و cloud برای به حداکثر رساندن پتانسیل سایت های ساختمانی استفاده می کند. برای تأمین نیازهای روزافزون جامعه مدرن، ابزارهای آن به شرکت ها امکان می دهد تا از رشد سریعتر و پایدار شهری اطمینان حاصل کنند. اتووو نیز، که در سال 2016 تاسیس شد. با افزودن صفحات خورشیدی بر روی سقف خود، به ساکنان کمک می کند تا در انرژی بهبود یافته در خانه های خود بهبود یابند. اتووو هرگونه انرژی اضافی تولید شده توسط صفحات را پس می گیرد. از این رو اطمینان می دهد که صفحات خورشیدی به مدت 25 سال انرژی پاک تولید می کنند. اتووو جایزه نوآوری اسلو 2018 را از آن خود کرد.

جایگاه استارت آپ در نروژ

در استارت آپ های نروژ همکاری بسیار ارزشمند است. اساس مدل نروژی همکاری بین دولت، فدراسیون های کارفرمایی و سازمان های کارمندان است. در سطح شرکت، همکاری بین کارفرمایان و کارمندان و بین مدیران و زیردستان حیاتی است. این کشور میزبان صنعت فن آوری رسانه ای پر سر و صدا، مرکز رشد فینتک و جامعه فناوری سلامت پر جنب و جوش است. هزینه راه اندازی فعالیت های تحقیق و توسعه در سطح بین المللی با یک سیستم توسعه یافته برای محافظت از حقوق مالکیت معنوی قابل رقابت است. نروژ به طور کامل در تمام برنامه ها و فعالیت های تحقیقاتی اتحادیه اروپا شرکت می کند. برابری جنسیتی در نروژ مهم است و زنانی که در نروژ تجارت می کنند مانند مردان رفتار خواهند کرد. گرفتن ویزای کار نروژ از ملزومات مهم تلقی می شود.

در اینجا برخی از عناصر اصلی فرهنگ تجارت نروژ آورده شده است:

  • ساختارهای مسطح و سلسله مراتب اندک
  •  ارتباط سریع و غیررسمی
  •  تمرکز بر همکاری
  •  اعتماد در بین افراد
  •  کارمندان توانمند
  •  تعادل کار و زندگی خصوصی
  •  برابری جنسیتی
  •  تمایل به خطر

الزامات ایجاد استارت آپ نروژ

الزامات ایجاد استارت آپ نروژ

اقامت از طریق کارآفرینی در نروژ از مهم ترین مزایا ایجاد استارت آپ در نروژ است. برای ثبت شرکت سهامی خاص در نروژ، به تقریبا 3200$ (دلار) نیاز دارید. این باید در یک بانک مانند DNB واریز شود. شرکت شما حداقل به 2 مدیر نیاز دارد که یکی از آنها باید شهروند نروژ یا اروپا باشد. شرکت های محدود خصوصی دارای تعهد حسابداری هستند. باید حساب های سالانه خود را به ثبت حساب های شرکت (regnskapsregisteret) ارائه دهند. اگر از یک شرکت خارجی هستید. گزینه دیگر ایجاد شعبه ای از سازمان خود در نروژ است. یک شعبه نروژی از یک شرکت خارجی نسبت به شرکت های دیگر راه اندازی آسان تری دارد. هنگام شروع این نوع مشاغل حداقل شرط لازم برای سرمایه سهام وجود ندارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در مسیر مهاجرت به نروژ از طریق کار یاری می کند.

سوالات پرتکرار در باب استارت آپ نروژ

 در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات پرتکرار در باب استارت آپ نروژ می باشیم:

  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای استارت آپ نروژ چقدر است؟ حداقل سرمایه مورد نیاز 100000€ (یورو) می باشد.
  • مهم ترین مزایا راه اندازی استارت آپ نروژ چیست؟ امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت برای تمامی اعضای خانواده
  • چرا نروژ مقصدی مناسب برای استارت آپ است؟ زیرا نروژ جزء 10 کشور برتر برای ایحاد استارت آپ است.
  • بهترین استارت آپ ها در نروژ کدام اند؟ سرمایه گذاری و خرید سهام به مظور حق رای
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *